{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.646 visninger | Oprettet:

Er det uansvarligt?!? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg! smiley

Jeg ejer jo den dejligeste 9 årige golden retriver Nanna! smiley smiley

Hun elsker at springe og gør det af sig selv hvis de ligger en gren hvor hun går smiley smiley
men jeg ved ikke om jeg skal begrænse springerriet, fordi hun jo er en ældre dame og kan komme til skade! smiley

så jeg tænkte på om det er uansvarligt at springe med hende ? (altså vi springer alt mellem 30-65 cm og i bredte 10-70 cm)
bare lige så i har en fornemmelse af hvor højt vi springer og om det er dumt med en ældre hund? smiley

jeg håber på hurtigt svar!?! smiley

det kunne også være spændene at hører hvor højt i springer med jeres hunde og hvor gamle de er? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det uansvarligt?!?
  • #1   18. jun 2016 Du må ikke springe med hende smiley

• #2   18. jun 2016 Hvorfor? Er hun for gammel eller? smiley

• #3   18. jun 2016 Både grundet alderen, men også fordi det belaster hendes led når hun lander igen og så er der risiko at hun kan komme til skade.
    Tro mig, det er ikke det værd smiley

• #4   18. jun 2016 Okay dejligt at vide! smiley Vi må finde på en ny leg smiley

• #5   18. jun 2016 Ja, det er uansvarligt at springe på den måde, uanset om du har en gammel eller ung hund smiley Det belaster leddene og det er ikke bare noget man gør fordi man skal se hvor højt sin hund kan springe.

Jeg synes i stedet du skal undersøge mulighederne for at starte til agility - det handler om meget mere end bare at springe over forhindringer. Måske du kan komme ud til et hold og se, hvordan man egentlig træner? En mulighed er måske at låne en hund af en bekendt, som du kan gå til agility med..

Jeg håber ikke du tager min kommentar ilde op. Men jeg har selv, da jeg var mindre, sprunget med min hund og troet det var sejt at se, hvor højt vi kunne springe. Men har man ikke forstand på, hvordan man gør det, så er det rigtig dumt at stille et par spande og en pind op og se, hvor højt hunden kan springe. Det synes jeg du skal stoppe med, men er du interesseret i det, så du kan jo undersøge det nærmere hvis du har en klub tæt på dig smiley

• #6   18. jun 2016 Jeps, det lyder som en rigtig godt idé smiley

• #7   18. jun 2016 Tak for svarene! smiley
    jeg tror ikke vi kommer ud til noget agility desværre da både min mor og far er travle og min hund (Nanna) slet ikke kan kører i bil uden at kaste op smiley
    så vi må øve der hjemme! smiley

• #8   18. jun 2016 Min gamle Lotus gik til agility til hun var 10 år. Springene var sat til chihuahua og hun valgte selv om hun ville gå over dem eller ej. Til gengæld så kunne hun løbe igennem tunnelerne, posen og slalom. Balance, vippe og A-bræt droppede vi også til sidst.

• #9   18. jun 2016 Lyder dejligt Mette! smiley

• #10   18. jun 2016 En hund skal hverken springe langt eller højt med mindre den selv gør det i naturen smiley Så ja det er uansvarligt smiley

• #11   18. jun 2016 Du kan evt. købe et hundespil til hende? smiley
    Eller også så find nogle pølser/skinketern/killingetern og smid ud på græsset og få hende til at søge dem smiley

• #12   18. jun 2016 Ja sikke en god ide! smiley det skal vi sikkert prøve! smiley

• #13   18. jun 2016 Træn noget lydighed i stedet, hjerneaktiviteter rigtig godt for ældre hunde. Belastning af knogler og led er ikke..

• #14   18. jun 2016 Okay smiley

• #15   18. jun 2016 Jeg er enig med de andre. Når en hund i den størrelse som vi har, kommer op i alderen, så er det meget bedre at aktivere hunden ved at lave tricks og søgearbejde med den.

• #16   18. jun 2016 Det lyder godt det vil vi helt sikkert begynde på! smiley

• #17   18. jun 2016 Dejligt at du lytter og tager imod råd smiley

• #18   18. jun 2016 Jeg er bare glad for at jeg kan lære og gøre det bedste for min hund! smiley smiley

• #20   18. jun 2016 Tak for alle svarene det har gjordt mig en del klogere! smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #21   18. jun 2016 Belastning af knogler og led er ikke. Har en hund på over 10år. Den løber,springer,hopper osv. At en hund er gammel er ikke det samme som, at den ikke kan holdes igang. Jeg mener det er vigtigt at holde hunden igang også som gammel.

• #22   18. jun 2016 Men man holder ikke sin hund på 9 år igang ved at lade den springe.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#23   18. jun 2016 Hvis hunden synes det er sjovt?. Ts skriver at de begrænser det. Kan ikke se noget galt i at hunden hopper 30cm. Jeg passer på min hund,men begrænser hende ikke i at have fysiske aktiviteter.

• #24   18. jun 2016 Mine hunde ville synes det var sjovt at lege på vejen hvis de fik lov.
    Du kan lave SÅ mange ting med din hund, at det at springe og belaste dens led ikke behøves være en af tingene.

• #25   18. jun 2016 Prøv evt. at lave noget rally lydighed med hende, det kunne jo være at I begge 2 syntes at det var sjovt, det kan du lave hjemme i haven, og lave din egen bane og øvelser, måske gøre opgaverne sværere og sværere hele tiden. Du kan finde nogle ting herinde : http://www.dkk.dk/side.asp?ID=19849

• #26   18. jun 2016 det er bedre med en god cykel tur. smiley i ny og nær. det gør jeg med vores hunde. det kan os være lidt sorry ordet dum og lærer en hund og springe over noget. og i sær sådan en lidt gammel. hund. hvis nu man bor som vi gør på landet så kan hunden finde på og hoppe over hegnet og ud på vejen hvis nu der er et dyr,udover en hund er jo ikke et dumt dyr men en lærenem dyr hihi (:

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#28   18. jun 2016 Der er mange ting en hund ikke behøver. For mig skal min hund have et aktivt liv i selv om den er oppe i årene. Det er med til at holde hende igang og giver livskvalitet. Hunden kan godt have et aktiv liv,uden at skulle pakkes ind i vat.

• #29   18. jun 2016 Max, gør hvad du vil.
    Jeg er ret ligeglad.
    Ingen af vores andres hunde bliver pakket ind i vat, bare fordi vi ikke bevist lader dem springe.

• #30   18. jun 2016 Hvis hun selv søger hen og ellers er sund og rask kan jeg ikke se problemet, men træner du selv spring med hende så sørg for at hendes led bliver varmet godt op og hun får gået lidt af, så hun ikke bare går fra at springe og så til at ligge stille:) hun skal selvfølgelig ikke springe mere end de der maks 50-60 gerne omkring 40 så passer det næsten med træning til algilty (staves) smiley

• #31   18. jun 2016 Max 70 cm??????

Jeg synes ikke at mine hunde bliver pakket ind i vat og de får også lov at springe over træer og lignende i skoven. Men vi er stoppet med at træne spring, for der gør hunden det fordi den får besked på det. der er forskel på at rende i skoven og springe over grøfter og så gå til agility.

Men 70 cm. til en 9 år gammel hund af en tung race er totalt hul i hovedet!

• #32   18. jun 2016 Præcis Mette.
    Mine bliver ikke stoppet i de ting de selv gør.
    Men jeg træner ikke spring med dem. Jeg har en race der gør hvad den får besked på, så beder jeg mine hunde om at springe, så gør de det også.
    Og om man vil det eller ej, så belaster det altså hundens led. Det giver sku da sig selv.

• #33   18. jun 2016 Line, det er alt alt alt for højt for en stor tung gammel hund som en Golden Retriever.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#34   18. jun 2016 Så i tror ikke at springe rundt i skoven,kan belaste ligeså meget, som et spring eller to på lav højde?.

Du kan dårligt lave noget uden det belaster. Min hund elsket at svømme. Det skal hun så ikke,fordi hun ikke gør det af sig selv. En lille cykel/løbe tur. Uha nej. Det belaster og hunden bliver bedt om det. Aldrig om jeg vil byde min hund de forhold.

• #35   18. jun 2016 Heldigt for dig Max.

• #39   18. jun 2016 Lucky må springe alt det han overhovedet vil - af egen fri vilje ! Ikke om jeg kunne drømme om at bede ham springe , som de andre siger så belaster det rigtig meget , især da min hund har hd , den belastning han skal have gennem sit liv , er jeg sikker på han nok skal få ved alle turene i skoven , på jagt , på stranden og alle andre steder vi kommer dagligt.. Jeg synes bestemt ikke at jeg begrænser min hund - tvært i mod!

• #40   18. jun 2016 Præcis, mine må gøre som de lyster. På eget initiativ.

• #42   18. jun 2016 Ja min kommentar var nok egentlig rettet til Max ..

• #43   18. jun 2016 Jeg er enig med Max. Min hund er ikke en porcelænshund og vil helt sikkert hellere leve stærkt og dø ung, end at blive beskyttet mod alle "farer".
    Chili bliver 9år på mandag, og i hendes første 4år levede hun med talløse daglige ture op og ned af en vindeltrappe.
    Kunne det tænkes, at det opbyggede hendes muskulatur?

• #44   18. jun 2016 En hund er ikke en porcelænshund bare fordi den ikke får lov at springe på kommando.
    For fanden da.

• #46   18. jun 2016 #36.

Det er 70 cm. i højden, der er en der synes er ok med en 9 år gammel hund, som ikke er trænet i at springe.

• #47   18. jun 2016 Zenta: det kommer igen an på hvordan hundens fysisk er, selvom det er en tung hund så kan de nu godt klare at springe de 50-60 men igen som jeg skrev gerne omkring de 40. Altså min den gamle hund på 11 år døde ikke ligefrem af at den hoppede op i traktoren et par gange om ugen og der er da mere end bare 40 cm op, så det handler igen om hvordan hunden fysisk er og at den både bliver opvarmet godt op og bliver gået med efter træning så den som sagt ikke bare går fra aktiv til at ligge stille:)

• #48   18. jun 2016 Og min på 9 år kan springe over hegnet i haven der er 1.10.
    Men det skal hun ikke.

• #49   18. jun 2016 Min gamle hund døde heller ikke af at gå til agility. Men han startede for tidligt, så det smadrede hans ben, så han var på smertestillende hele sit liv. Men han døde ikke af det. Er det der vi skal hen?

TS er 12 år. Hvor meget ved en 12 årig om opvarmning og udstrækning? Og hvorfor skal hunden springe 70 cm (Du fik det lige rettet, hva`??)

• #50   18. jun 2016 Syntes det lidt vildt så skrøbelige hunde, eller hundefolket gør hundene i dag, går ens hund i stykker af at springe engang i mellem, ja så er det skisme en hund der er dårlig skruet sammen,, Caos elsker at springe og vil han også det når han bliver gammel, ja så skal han ha lov til det.. Min barndoms hund blev 12år og hende lavede jeg spring til, næsten fra dag et af, gik vi forbi en legeplads, kunne hun finde på at tage rutsjebanen på eget intiativ.. Men vi er alle forskellige og sådan er det, vil vovse hoppe og springe som en kåd 2årige, ja hvorfor så ik smiley

• #51   18. jun 2016 Ja, hvis den SELV gør det, Rikke. Når jeg har hvalp, får den sq også lov at hoppe grøfter og træer og stammer. Men ville jeg gå til agility og beordre en 6 måneder gammel hvalp at springe? Never!!

• #52   18. jun 2016 Hm , Det lidt som i gamle dage, der fejlede hundene Aldrig noget ! - Blev de mon tjekket for om de rent faktisk havde skavanker ? Nej det gjorde de ikke ..

Jeg pakker ikke min hund ind i vat , men jeg opmuntre ham altså ikke til at løbe op og ned at trapperne , eller springe over diverse ting .. At hunden springer et par spring nogle gange om ugen , sker der nok ikke det store ved , men sommetider er det jo ikke de store ting der kun laver uoprettelige skader .. Alt med måde , og under kontrollerede forhold smiley

• #54   19. jun 2016 Skal vi tilbage til "gamle dage" hvor familiehunden blev hevet ud bag laden og skudt for at blive smidt på møddingen, når den haltede fordi man ikke ville betale dyrlægen?

Folk kan da gøre hvad de vil. Jeg har smadret EN hund ved at lade den springe for meget og for tidligt. Så om jeg er hys? Åh ja!! Men lad dog hunde springe alt hvad de kan, så længe de kan stå på benene, for min skyld.

MINE hunde får bare kun lov at rende rundt og springe over, hvad de selv finder. Hvad andre gør, må være op til dem.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#55   19. jun 2016 Hvis jeg har min hund fri på stranden så belastes hun meget mere en et par små spring. Hvorfor tror man at en hund bliver mindre belastet så længe det sker på eget initiativ?. Det giver ingen mening for mig.

• #57   19. jun 2016 Det er vel en naturnødvendig konsekvens af årtiers skodavl med udstilling for øje, at man anbefaler at pakke hunden ind i vat/behandle den som et råddent æg.
    Skravl siger jeg bare

• #58   19. jun 2016 Så fordi mine hunde ikke må lege med bilerne ude på vejen, så pakkes de ind i vat?
    Nej vel?

• #59   19. jun 2016 Jeg forstår godt, at du beskytter dine hunde, men raske hunde behøver ikke denne overdrevne omsorg. Min hund gør i al fald ikke smiley

• #60   19. jun 2016 Mine hunde?
    Jeg har en rask og en kronisk syg.
    Ingen af dem springer fordi jeg siger de skal.

• #61   19. jun 2016 Og det er ikke overdrevent beskyttelse at sige at en hund på 9 år ikke skal springe.

• #63   19. jun 2016 Det er vi flere der ikke gør, Grisen.

Man kan ikke sige at fordi en hund ikke får lov at springe (Vi snakker ikke de spring hunden skal vælger at tage), jamen så er hunden pakket ind i vat eller resultat at skodavl.
    Jeg tror det er fordi folk ikke kan finde andre måder at forsvare det på.

• #64   19. jun 2016 Åh, jeg havde lige glemt jer med pleaser-racerne smiley
    Min hund hopper sgu ikke, fordi jeg siger 'hop'.

• #65   19. jun 2016 Nej men det gør en brugshund.

• #66   19. jun 2016 Ja, og den kan så øjensynligt ikke holde til det. Hvad fanden er det for en verden, vi lever i?

• #67   19. jun 2016 Det kan den sagtens. Hvorfor tror du ellers racen bliver brugt i tjenesten?
    Prisen er så også at hunden er slidt ned inden den er senior. Men hvad pokker, Fido skal bare have lov at springe, for ellers har den ikke et værdigt liv.
    Men JEG ønsker ikke at belaste min hunds led.
    Men hvad fanden, hvad ved jeg?
    Jeg har jo kun en hund med dårlige led.

Bræk!

• #70   19. jun 2016 #68
    "Søren det der ingen hunde der gør, de hopper for hvis ikke, får de er par på låget eller fordi de får en kiks eller anden form for belønning/opmuntring for det

Jeg så et opslag på facebook her forleden, som jeg syntes var spot on: når træning ikke er artsspecifikt, hvorfor skulle det så være racespecifikt?"

Altså Grisen, jeg aner ikke, hvad du mener smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#71   19. jun 2016 Min hund svømmer,gruppe c,springer,cykler mm. Alt sammen i samarbejde med mig og har aldrig fejlet noget som helst. Hunden har haft et liv den er avlet til. At blive brugt.

Hvor er det ærgerligt at man ikke kan se,at man kan bruge hunden og stadigvæk tage hensyn til det man sætter den til.

• #72   19. jun 2016 Og hvor er det ærgerligt at man tror at hunden ikke bliver brugt bare fordi den ikke får lov at springe bevidst.

• #78   19. jun 2016 Det er egentlig lidt sjovt, at folk har så travlt med at hvalpe skal have hvalpefoder og skal være så tromlefede - hvilket de fortsætter med hvis de er udstillingshunde (men også mange andre) og DET må man aldrig kommentere på som en GIGA belastning. Men at den springer som 9 årig så er det jo næsten det samme som at give den en blå sprøjte... Hvad f..... er det for en måde at prioritere på? Mine hunde er dæleme ikke gamle som 9 år - men de har så heller aldrig prøvet at være fede smiley

• #79   19. jun 2016 Det er egentlig lidt sjovt, at folk har så travlt med at hvalpe skal have hvalpefoder og skal være så tromlefede - hvilket de fortsætter med hvis de er udstillingshunde (men også mange andre) og DET må man aldrig kommentere på som en GIGA belastning. Men at den springer som 9 årig så er det jo næsten det samme som at give den en blå sprøjte... Hvad f..... er det for en måde at prioritere på? Mine hunde er dæleme ikke gamle som 9 år - men de har så heller aldrig prøvet at være fede

Haha spot SÅ meget on smiley

Det er formidabelt at folk med fede hunde, skal diktere andre i hvad der er et "godt liv for hunden" smiley

Min Iroc stillede til sit sidste VM i ipo3 som 9 år og 7 mdr gammel. Han var aktiv og blev trænet hele livet ..
    Min lånehund træner jeg med x mange ugentiligt - OGSÅ spring, hvilket jo indgår i min sport - ingen problemer overhovedet, han har været trænet fra hvalp og er snart 8 år, ingen problemer her.

Men ja - ingen af de to har været fede én eneste dag af deres liv ... spøjst som tingene nogle gange hænger sammen smiley

• #80   19. jun 2016 C.G - er der nogen her i tråden der mener, at hvalpe skal være tromlefede? For ellers kan jeg ikke helt se sammenhængen når man stiller de to ting op overfor hinanden smiley Fede udstillingshunde kommenteres da i dén grad på, og jeg kan godt se hvor du vil henad, men jeg husker ikke at der er nogen her i tråden, som bifalder den belastning de er under?

• #81   19. jun 2016 Jeg er heller ikke tilhænger af, at de svageste eksemplarer skal skydes ude bag laden. Man kunne imidlertid godt være lidt mådeholden i at lade disse skravl bespringe/blive besprunget.

PS! Der tales i ovenstående indlæg om hunde, men . . .

• #82   19. jun 2016 Jeg forstår ikke lige hvor fedme kommer ind i diskutionen ?

Men fedme er helt klart den mest oversete og værste belastning ! Jeg snakkede med min dyrlæge i sidste uge , der sagde han netop at det var sørgeligt , og at ved mennesker var det jo sådan nu at havde man et ødelagt knæ , så var det en fedmeoperation der skulle til , og ikke et nyt knæ .. Jeg har altid hellere ville have min hund for tynd end for tyk , også selvom han er ved at være en ældre herre .

• #83   19. jun 2016 Åh ja - havde da lige glemt at man her på HG ikke må inddrage andre argumenter, antagelser eller observationer end dem der i forvejen bliver diskuteret i tråden. Folk herinde bliver så hurtigt forvirrede smiley Jeg undskylder selvfølgelig mange gange til dem det gik ud over smiley

• #85   19. jun 2016 Ej men C.G når man kommenterer på at det er ironisk, at hvalpe skal være tromlefede og DEN belastning må man aldrig nævne mens det nærmest er at give den en blå sprøjte hvis hunden springer som 9-årig... så insinuerer du altså at nogle her i tråden mener at hvalpe skal være tromlefede osv osv - hvem mener lige at der ikke må kommenteres på fede udstillingshunde og samtidig siger at en 9-årig hund ikke må springe? For jeg synes altså det er en underlig sammenligning at gribe ud af den blå luft smiley

• #86   19. jun 2016 Jeg insinuerer ingenting. Mener altid det jeg skriver 100% og nogle vil endda mene jeg kan være FOR direkte smiley
    Nej det er ikke grebet ud af den blå luft, men hvad forstår bønder sig på agurkesalat smiley

• #88   19. jun 2016 smiley

• #89   19. jun 2016 Ja det gør man i ny og bæ smiley og så lyder der et ramaskrig.
    For nu at bøje det i neon og skære det ud i pap så forstår jeg ikke at man kan sidde at give råd om at en 9 årig (formodentlig sund og rask) hund ikke må springe når det vel sjældent er det hunde bliver aflivet af OG hvis de gør har de i det mindste moret sig smiley Mens problemet med overvægt stiger og stiger, faktisk så meget at folk har svært ved at se hvad normalvægt er længere, og HVIS man kommenterer på det på samme måde som man formaner i denne tråd, så er man ufølsom og ved ikke hvad man taler om. Det er en GENEREL betragtning fra diskussioner både her, andre steder på nettet samt i privatlivet der giver mig denne undren. Er det mere forståeligt nu?

• #91   19. jun 2016 Dyyyygtiiig Isabelle smiley Så mangler vi bare resten der har svært ved at forstå dansk smiley

• #93   19. jun 2016 C.G - jeg forstår godt hvad du mener. Uha, tænk, jeg forstod dansk alligevel.... jeg synes bare ikke det har noget med hinanden at gøre.

• #95   19. jun 2016 Martine til lægesamtale med dybt psykotisk, præget af egenlogik patient. Efterhånden som samtalen skrider frem og det bliver mere og mere tydeligt hvor dårlig patienten er, kan det ske at lægen (psykiateren) siger noget i stil af ...

Jeg anderkender DIN opfattelse af tingene, men ... bla bla bla ...

Sjovt at jeg lige, qva #90 kom til at tænke på det ???

• #96   19. jun 2016 ...og CG - det dur ikke at referere til oplevelser der ikke har noget med denne her tråd at gøre - som du selv så rigtigt har fundet ud af .. eller .. dvs ... det kan det gøre .. altså ... hvis det er den rigtige der gør det .. eller .. hvis det er det rigtige der bliver sagt ... eller .. ja, det er sq ikke nemt smiley

Men - man kan altid blive afskrevet som en "fritænker" - og det er da lidt sejt at blive smiley

• #98   19. jun 2016 Jeg tænker at det er bedst du selv svarer på det, Isabelle - du virker klart mere kompetent til at skille skidt fra kanel, end de fleste andre i tråden smiley

• #100   19. jun 2016 Du "gider" tilsyneladende heller ikke acceptere andres opfattelser af tingene .. så det er nok bare nemmere, at du selv spørger OG svarer smiley

• #104   19. jun 2016 Jeg synes et ret vigtigt punkt er, om der er tale om en agilityudøver e.l., som har styr på hvordan det skal foregå, der holder sin ældre hund i form og springer engang imellem - og så en 12-årig der stiller spring op hjemme i baghaven for at se hvor højt hunden kan springe.

Folk har selvfølgelig ret til at mene, at jeg overdriver, og at man da bare skal lade børnene - der ikke har nogen som helst erfaring med agility eller spring - fyre den derudaf med hjemmelavede spring i haven smiley

Men jeg har bare selv gjort det da jeg var yngre, og jeg har set både hvor let det kan gå galt, netop også fordi man ikke har noget som helst begreb om hverken opvarmning, højder eller lignende, men bare går efter at det skal være højt og sejt.
    Bum bum, ja vi belaster vel altid hunden i en grad, måske er jeg hysterisk, men jeg ville altså personligt ikke tage risikoen ved at lade en 12-årig uden nogen som helst erfaring løbe rundt med hunden på knap 70 cm spring i haven.
    Der er jo en grund til at man ikke bare sætter alle til at springe rundt så tosset som de vil på agilitybanen til første træningsgang, selvom det da sikkert havde været kønt smiley

• #106   19. jun 2016 Jamen er det ikke herligt? Endnu en dyreplager. Vi må organisere os smiley

• #108   19. jun 2016 Ja hvis det kun er 30 cm højt. Men se billedet. Det spring er på højde med hunden og det er ikke okay i min optik smiley

• #118   19. jun 2016 Vi havde også en kat der blev lukket ud og nogle gange ikke kom tilbage til natten, hun havde en stol at være i og det var dét hun havde når hunden løb efter hende, hun blev fodret med et eller andet billigt, og hun blev aflivet 18 år gammel pga. alderdom.
    Og hvad kan man så bruge det til???

Blot fordi jeg altså ikke altid forstår de der historier om "min hund blev behandlet sådan og sådan og det døde den altså ikke af". Nej men hvad er pointen?

Matildes hund dør næppe af at hoppe rundt i haven, men betyder det at de skal hoppe rundt på knap 70 cm spring fordi andre hunde ikke er døde af lidt mangel på hensyn? Jeg tænker på de eksempler Minion og Jinx kommer med som argument for, at vi andre pakker hundene ind i vat smiley

• #121   19. jun 2016 Salla springet på billedet er præcis 30 cm højt smiley
    Billedet er bare taget ned fra så det ser højere ud smiley

• #122   19. jun 2016 "næppe tager skade af at øffe over lidt pinde i 30-40 cm. højde i haven i ny og næ"

Men det er jo ikke bare lidt små pinde, som NEJ, selvfølgelig ikke er livsfarligt for hunden smiley jeg kommenterer ud fra at hun skriver, at de også springer knap 70 cm og det er altså i mine øjne ikke særlig hensigtsmæssigt selvom hunden da sikkert har en fest

• #125   19. jun 2016 Så os der ikke mener at man skal springe med sin hund, det er os med fede hunde? smiley

Løb man tør for argumenter eller hvad skete der her?

• #126   19. jun 2016 "Hvad laver du med din hund?"
    "Jamen jeg går tur med den, leger med den, køre i skoven med den, træner lidt lydighed med den, laver søgearbejde med den, spiller hundespil med den osv."
    "Jamen det lyder da som et dejligt hundeliv!"
    "Ja men jeg springer ikke med den..."

"Hvad gør du ikke??? Jamen så har din hund ikke et værdigt eller aktivt liv, og det vil jeg ihvertfald aldrig udsætte min hund for!!!"

Det er så dumt at man kun kan ryste på hovedet af det.

• #127   19. jun 2016 Uh endnu en der ikke kan forstå dansk...

• #128   19. jun 2016 Uh endnu en der bruger ironi i stedet for at debattere på en ordentligt måde.

• #129   19. jun 2016 Ironi må der til for ikke at blive desillusioneret af at man skal skrive det samme igen og igen... Jeg har jo forklaret og det er bare at gøre sig den umage at læse det ordentligt smiley

• #130   19. jun 2016 Ja eller ironi må der til når man løber tør for argumenter.

• #137   19. jun 2016 Hvordan er det man siger, Janni - takes one to know one smiley

Eller du mener måske at :

Heldigt for dig Max.

.. er at "debattere på en ordentlig måde" ???

smiley :D smiley :D smiley :D

Der ER dæleme forskel på folk herinde - I er herlige, jer med de fede hunde - super, at I ikke bruger for meget tid på at motionere dem, men istedet sidder herinde og strør om jer med jeres fantastiske indlæg smiley

• #138   19. jun 2016 Martine, får du et kick hver gang du bliver personlig på den måde?
    Jeg begynder sku at tro det.
    Og det er jo i grunden ret så sørgeligt.

Og ret sørgeligt at du ikke selv er fejlfri på en del områder, men alligevel skyder med spredehagl.
    Heldigt for dig at vi er nogen der ikke har behov for at blive personlige.
    For så kunne det begynde at blive ret så grimt.

• #139   19. jun 2016 Hvordan dælen kom tråden lige til at handle om " jer med de fede hunde ? "

Folk kan da for pokker gøre som de vil med deres hunde , springe eller lade være .. Faktum er vel bare at nogen mener det ene om det , og andre noget andet ! Så behøver vi vel ikke at skulle ud af cykle i fedme og hvad hunde i gamle dage kunne holde til .

• #140   19. jun 2016 Det gjorde den fordi der er nogen der føler sig hævet over alle os andre og som er så helt igennem tarvelige at blive personlige på den måde.
    Jeg bliver helt flov over at nogen vil være sig selv bekendt.

• #141   19. jun 2016 Ja jeg gør da, Janni smiley

Du er formidabel at drille - jeg har sjældent oplevet en person som dig, der anklager folk for ting, som du selv anvender i rig udstrækning .. og når man så gør opmærksom på det, ender som en formærmet lille trunte, der er blevet nægtet sine lommepenge.
    Det ER sq da sjovt - det må du da indrømme smiley

Og fyr du bare løs med det personlige - jeg tror jeg har stået overfor større belastninger end nogle kvindfolk på en hundeforum .. så skyd, Janni - ikke holde dig tilbage for min skyld smiley

Og Sweetie .. ikke være flov på Martines vegne ... det kan sq ikke betale sig smiley

Og og og - en anden gang skal jeg nok være lidt mere varsom med at pege på den åbenlyse dobbeltmoral, der er i majoriteten af dine indlæg smiley

• #142   19. jun 2016 Skammer du dig aldrig over din egen opførsel?

• #143   19. jun 2016 Aldrig - gjorde jeg det, så holdt jeg jo nok op med at "opføre" mig sådan, tror du ikke ??

Men skammer DU dig aldrig over at anklage andre folk for ting, som du selv benytter dig af ??

Nej, lad være med at svare på det - det bliver nok for indviklet smiley

• #144   19. jun 2016 Nej det tror jeg faktisk ikke, at du gjorde.
    For du elsker det kick det giver dig, at være så helt igennem modbydelig som du er.

• #145   19. jun 2016 Martine, nu må du lige være fair. Det er ikke kun rullepølsehunde, der er problemet. Halvdårlig avl er en mindst lige så markant faktor, og den kan du ikke fodre og træne hunden ud af.

• #146   19. jun 2016 Du læser mig som en åben bog, Janni - det er fantastisk som du kan smiley

• #147   19. jun 2016 Okay Søren - så er jeg fair og giver dig ret smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#148   19. jun 2016 Jeg mener nu også det er underligt,at snakke om at løbe tør for argumenter, når man selv gang på gang undlader at svarer på det man bliver spurgt om.

Når det så gerne bliver fulgt op med en sarkastisk bemærkning så er man klar over,at det er fordi man ikke kan,argumentere for det man påstår.

• #149   19. jun 2016 Når man i en tråd om at lade hunde springe, begynder at snakke om fede hunde, så må det da være fordi man ikke har flere ting at komme med.

• #150   19. jun 2016 Så fat det dog! Hvis man har en overvægtig hund så har man ikke ret til at udtale sig om hunde der springer!

Det budskab ynder jeg faktisk også at overføre til min omgangskreds - åh, hvor er det herligt med de fede mennesker der udtaler sig om kost eller motion. Hvad ved de?? De er fede, de må ikke udtale sig!

• #151   19. jun 2016 Præcis Funke!
    Og nu handler tråden ikke længere om hunde der springer, men derimod om fede hunde og om hvem der kan være mest modbydelig.

Det er fandme til at brække sig over.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#154   19. jun 2016 Så fede hunde går ikke,men snak om at hunde der løber på vejen giver mening.

Hvis det er modbydelig, at undre sig over din manglende vilje til at svarer på ? så er det fint for mig.

• #155   19. jun 2016 Jeps, for du skriver at din hund synes det er sjovt at springe og jeg skriver derfor at mine hunde ville synes det var sjovt at lege på vejen, men det betyder ikke at de skal.
    Jeg svarer fint på dine spørgsmål, jeg er bare ikke enig med dig og bliver det heller ikke.
    Du får det til at lyde som om at fordi jeg ikke smækker et spring op ude i min have og springer med mine hunde, jamen så har de ikke et værdigt eller aktivt liv.
    Kan du ikke selv hører hvor helt igennem langt ude det lyder???

Hvis ikke, så kan jeg vidst ikke rigtig hjælpe dig.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#157   19. jun 2016 At dine hunde ikke skal/kan holde til det, er ikke det samme som at andres hunde ikke kan. Du sammenligner det at lave et kontrolleret spring,med at have sine hunde til at løbe på vejen. Det er helt væk.

Jeg har spurgt dig hvordan knogler og led kan kende forskel på et spring. Altså et spring er helt forkert,men ti spring betyder ikke noget,så længe hunden gør det af sig selv. Meget mystisk.

Du skriver man kan lave meget andet. En tur på stranden vil folk nok ikke se det farlige i. Det i selv om det kan belaste knogler og led langt mere en et par spring.

• #158   19. jun 2016 En 12 årig pige der springer med sin 9 år gamle Golden hjemme i haven, kaldte du lige det for kontrolleret???

Nej søde ven, læs igen.
    Jeg sammenligner det at du mener at din hund elsker at springe, med at mine hunde ville elske at lege på vejen. Prøv at læs det igen og så prøv at læs hvad der står og ikke hvad du ønsker der skal stå.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#159   19. jun 2016 Jeg mener ikke. Hunden elsker at springe. Sjov at de folk, der ikke har noget problem med at hunden springer,er folk der bruger deres hunde. Måske det er med til at de ikke er så skrøbelige.

Nej søde ven?. Du snakker om at folk er modbydelige,men er selv nedenladende. Igen undgik du mit ? (Som altid),men have nu heller ikke regnet med andet.

• #160   19. jun 2016 Max, gå nu bare ud og spring lidt med din hund, du trænger til frisk luft.
    Måske du bagefter vil være i stand til at læse det skrevne.

• #162   19. jun 2016 Suk.
    Max skrev at hans hund elskede eller godt kunne lide at springe og derfor mener han at det er OK at springe med sin hund.
    Jeg skrev så at mine hunde vil synes det er sjovt at lege ude på vejen, men det betyder jo ikke at det så er OK at gøre.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#165   19. jun 2016 Det er helt ok at springe. Man tager selvfølgelig hensyn til hunden og dens alder. Ligesom man gør med cykel, løb osv.

• #167   19. jun 2016 Jeg synes det er fedt med en fornuftig 12 årig der tænker på sin hund og som gerne lytter, i stedet for bare at blive tøsefornærmet.

• #169   19. jun 2016 Jeg vil lige tilføje, at jeg ikke har noget imod at man springer med sin hund - heller ikke som 12-årig, eller med en 9-årig hund, eller hjemme i haven.

Men jeg anbefalede TS at opsøge en klub mhp. agility da man netop her lærer hvordan man udøver det og generelt springer kontrolleret. Og det er her jeg synes forskellen ligger.
    Jeg har da som udgangspunkt intet imod at man øver agility derhjemme i haven - men forskellen på dine 12-årige piger på junioragility og så Matilde, er jo at de går på agilityhold i klubben og formentlig har fået en god introduktion til hvad det vil sige at løbe agility og hvordan det foregår når man springer, hvordan man opvarmer osv.
    Selvom jeg har sagt det er uansvarligt så er det jo som sådan ikke noget negativt om TS, og jeg synes Matilde virker til kun at ville det bedste for sin hund, men det er altså lige præcis dér forskellen ligger for mig smiley

• #170   19. jun 2016 Max, gå nu bare ud og spring lidt med din hund, du trænger til frisk luft.
    Måske du bagefter vil være i stand til at læse det skrevne.

Jaja - det er da bestemt en debattør, der IKKE løb tør for argumenter .. er det ikke sådan Janni smiley :D smiley

Jeg synes det er fedt med en fornuftig 12 årig der tænker på sin hund og som gerne lytter, i stedet for bare at blive tøsefornærmet.

Jamen Janni - det har vi jo dig til smiley

Kommentér på:
Er det uansvarligt?!?

Annonce