357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

AG
AG
Online Tilmeldt:
29. dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.747

Diagnose Diagnose

Oveni min sorg over at miste Archie, går jeg og er nervøs for min gamle Buster på 14 år. smiley smiley smiley
I februar begynder han pludselig at drikke og tisse meget. Nu skal han ud 1-2 gange hver nat. Går fra foderet og virker meget træt i tide og utide.
Normalt kan han holde sig i 24 timer, især hvis det regner, er altædende og meget aktiv, selvom han selvfølgelig sover mere end da han var ung.
Dyrlægerne kan ikke rigtig stille en diagnose. Gættet falder på lever kræft og hvad tidshorisonten er vides ikke.
Blodprøven viser forhøjet levertal men kun ALT værdien
Urinprøven er tynd men ellers intet.
Scanningen viser et par små pletter på lever.
Cushing test er negativ.
Dyrlægen fraråder biopsi af lever da det ofte giver store blødninger.
Er der nogen der har lignende erfaringer eller ideer for hvad det kan skyldtes?

Jeg ved godt at ingen lever evigt og det hele kan skyldtes alder. Det er bare kommet så pludselig smiley
Buster har bare at holde ved, for jeg klarer da ikke at miste dem begge så hurtigt efter hinanden.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diagnose
  • #1   i går kl. 11:39 Nej men hvad med at få en anden dyrlæges øjne på? Ikke fordi din dyrlæge ikke er dygtig. Af og til hjælper det bare med nye øjne og andre tanker.

• #2   i går kl. 13:45 Åh nej, det er da næsten ikke til at bære, hvis du skal miste begge hunde så hurtigt efter hinanden.

Jeg har mistet en hund af lever kræft, og det gik voldsomt hurtigt, men symptomerne lignede ikke dem, du beskriver.

Jeg ville ønske, jeg kunne skrive noget mere optimistisk til dig, men uanset om det er lever kræft, alderdom eller andet, så lyder det ikke godt for en gammel hund. Men et kram herfra og håbet om, at det trods alt ikke er enden for Buster endnu.

• #3   i går kl. 15:26 Åh, jeg ville også ønske, jeg kunne give dig håb og opmuntring, men nedsat organfunktion er jo helt klassisk på de ældre hunde.
    Du skriver at han er sover mere, og kan holde sig i kortere tid - men hvordan fornemmer du ellers at hans humør og livsglæde er? smiley

• #4   i går kl. 15:32 Du får et virtuelt kram herfra smiley

• #5   i går kl. 17:45 Er det en onkologdyrlæge? Ellers kan det anbefales. Jeg føler, at så er jeg i det mindste sikker på diagnosen. At der ikke var mere, jeg kunne gøre.

• #6   i går kl. 20:29 Det er ikke en onkonlog dyrlæge der har set på Buster. Men han har været til to forskellige dyrlæger.
    Man kan tage biopsi men de vil meget nødig gøre det på en gammel hund pga risiko for blødninger. Desuden kan der intet gøres udover symptombehandling hvis det er leverkræft.
    Så derfor tør jeg ikke rigtig smide ham gennem flere store undersøgelser.
    Heldigvis har han dagligt rigtig mange gode stunder endnu, hvor han leger og springer rundt.
    Jeg står gerne op om natten m.m. Vil gøre alt for den lille fyr smiley

• #7   i går kl. 21:24 har haft 2 der begge kunne være lidt derhen af ... den ene var fordi nyrene begyndte at svigte ..
    den anden viste sig at have blære-kræft ..

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 101 Emner: 27 Svar: 3.214
    #8   3 timer siden Jeg har ingen opmuntrende ord - men meget medfølelse og håb om, at I får en god sidste tid, AG smiley
    Jeg forstår virkelig godt, at du ikke vil slæbe ham igennem en masse undersøgelser. Jeg husker min Lina på 13, der skrantede - og havde spondylose. Hun fik lavet fuld blodprofil, men en dyrlægestuderende ville også vældig gerne lave alle mulige andre undersøgelser. Det sagde jeg nej tak til - fulgte min fornemmelse for Lina og sagde farvel, da hendes tid kom smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Diagnose

Annonce