Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Snik snak nr"
Snik snak tråd nr. 2. :)
Oprettede lige en ny. :)
Skrevet af: Zenta, Laika, Gipsi og Hundepruts moar. <3 - 17. jan
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak nr. 7, 2025
  • #1   24. mar Spændende færdigretter? Hmm smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 81 Svar: 299
    #2   24. mar Nogen som kan huske fiskepigen / fiskenerd? smiley

• #3   24. mar I guder, hvor jeg SAVNER at træne med Ellie. Og det gør hun også!!

Vi træner med blød mad, og det er hyggeligt, men hun mangler sin legebelønning, som hun får når hun er pisse sej smiley 4 dage endnu til hun må få chuck-it bolde og bløde legesager smiley

• #4   24. mar Anne, du må gerne låne Sia.
    Sia er vist lidt træt af alle mine dårligdomme, men hun tager det nu meget pænt smiley

• #5   24. mar Hvis vi går nogle år tilbage, så fik jeg et lummert tilbud fra et hankønsvæsen, som gerne ville være min hund smiley

Jeg slettede beskeden, og jeg kan ikke huske, hvad han "hed" smiley

• #6   24. mar Lise-Lotte - den stikker alligevel alt :)))

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 102 Emner: 27 Svar: 3.268
    #7   i går kl. 07:15 Fiskepigen var i en liga HELT for sig selv.

Jeg kan godt huske ham, der ville være nogens hund smiley

Nu er min stue 15 grader. Lige lovlig køligt til min smag.
    I går aftes kom husejeren med en varmeblæser. Da jeg faktisk havde 18 grader og ikke frøs, tændte jeg den ikke. Her til morgen kan jeg så konstatere, at den overhovedet ikke virker smiley smiley
    Jeg vil køre til Harald Nyborg og købe en varmeblæser - gider ikke vente endnu en dag på noget, der måske - måske ikke virker.

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 73
    #8   i går kl. 08:24 Så må vi en tur til dyrlægen.
    Vi var i hundeskoven i går, alt var fint. Tog op til min mor og mor og blev der og spiste, alt var fint. Kom hjem og gik fra bilen og hjem til lejligheden, alt var fint. Kom op i lejligheden og Linus viser tegn på smerter.

Han fik en Onsior (det ville Jacob sige at jeg skulle give ham til natten), natten forløb ok - han døjer med at komme ned og ligge og kan på ingen måde hoppe op i sengen, det plejer han ellers altid at gøre.

Vi står op her til morgen går på morgentur hvor han egentlig er frisk nok, men jeg kan se at der er noget med højre bagben.

Vi møder uheldighvis kvinden fra helvede og hendes hund, hvilket får presset mig helt op i det røde felt (for jeg var jo ikke stresset nok i forvejen smiley ).
    Jeg orker seriøst ikke den her bydel mere.

Så nu har vi fået en akuttid ude på Nordre.

• #9   i går kl. 09:58 Krydser for jer, Indica smiley

• Indica J
    jan 2025

#10   i går kl. 11:03 Det er heldigvis ikke noget alvorligt. Han har fået sig en fibersprængning i bagbenet. Så Onsior, ro og laserbehandling står den på smiley

• Isabelle
    okt 2023

#11   i går kl. 11:08 Stakkels Linus - men GODT, at det ikke var værre smiley

• Indica J
    jan 2025

#12   i går kl. 11:23 Jeg er SÅ lettet.
    Viktoria fik jo både slidgigt i ryggen og begyndende diskusprolaps, og Linus fik meningitis, så angsten for sådan noget sidder i mig smiley

• Indica J
    jan 2025

#13   i går kl. 12:20 Og nu er han så ikke så glad for at støtte på venstre bagben smiley smiley
    Så vi venter på opkald fra dyrlægen.

• #14   i går kl. 12:24 I går fandt vi små blå stykker i kattenes løbegård, der kunne ligne gift af en art. Alt blev fjernet og kattene har det heldigvis godt. Men hvad der får nogen til at gøre det, kommer jeg aldrig til at forstå. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#15   i går kl. 12:36 Der er et særligt varmt sted i helvede til den slags mennesker smiley smiley smiley

• #16   i går kl. 13:09 Susanne, kunne det være sådan nogle her?

Lyseblå, cirka 4-5 mm lange, smuldrer?

profilbillede
  • #17   i går kl. 13:11 De kan også komme i korn, som dem her.

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#18   i går kl. 13:19 De lyseblå ligner sneglegift.

• #19   i går kl. 13:21 Anne, de ligner mere billede 2.

• #20   i går kl. 13:25 Annes 2. billede kunne også ligne gødning.

• Indica J
    jan 2025

#21   i går kl. 13:26 Billede 2 tænker jeg er NPK gødning.

• #22   i går kl. 13:28 Begge dele er sneglegiften Ferramol, som er uskadelig for både fugle og pattedyr. Den ene er landmandsudgaven, den anden er den vi alle kan købe i et byggemarked. Generelt er gift til fx mus og rotter enten rødt eller orange. EDIT: Jeg kan se at de nu coater giftkorn til mus og rotter i blå farve også smiley Men de er meget korn-agtige at se på.

Så måske naboen har kastet sneglegift ud, og lidt er røget ind i løbegården? Måske vil nogen give jer en forskrækkelse, men ved ikke at de har smidt ufarlig gift. Måske, måske, måske...

• Isabelle
    okt 2023

#23   i går kl. 13:28 Gad vide, hvorfor nogen smider gødning i Susannes katteløbegård - hvis det er gødning smiley

• Isabelle
    okt 2023

#24   i går kl. 13:29 Vi skrev vist samtidig, Anne smiley

• #25   i går kl. 13:38 Anne, løbegården er flere meter væk fra den ene nabo. Og den nabo tættest på har 1,80 cm højt hegn over mod os. Desuden lå der.også noget under, hvor der er tag på. Så jeg tvivler, at det var et uheld. Og ja, rottegift fås også i alle mulige farver. Selv som noget pulveriseret. Jeg tjekkede i går på nettet. Jeg håber dog, at det "blot" var sneglegift men alligevel.

De har før været et "mål" desværre.

• #26   i går kl. 13:45 Ergo skal folk ind på din grund for at smide det i løbegården?

• #27   i går kl. 13:59 Ja Louise.

• #28   i går kl. 14:12 æv det er sygt.

• #29   i går kl. 16:20 Jeg er træt af folk der skal blande sig i hvordan jeg optræder når deres løse hunde løber hen i hovedet på mig. Hvad kommer det i grunden ved så længe de gider få styr på deres kræ

• Isabelle
    okt 2023

#30   i går kl. 17:01 INGEN hunde skal rende hen til hverken mennesker eller andre hunde på steder, hvor der er snorepåbud. Jeg kan virkelig godt forstå, at du er træt af den slags, Pernille.
    Hvis det handler om steder, hvor hunde må være løse, er det nemmeste nok at vælge andre steder at gå ture.

• #31   i går kl. 17:15 Isabelle, her i dag var det et natur-areal op ad et villa-kvarter. De var løse ude på en plæne

• #33   i går kl. 17:22 *Fnis* Jeg var ude og gå en tur med Katten, og vi gik forbi så han kunne hilse på nabohusets Toller..

Denne gang valgte han at hun da gerne måtte vaske hans øre..

Det har jeg godt nok ikke oplevet før smiley

• Isabelle
    okt 2023

#34   i går kl. 17:28 Må hundene gerne være løse på det sted, Pernille?

Hundeejere skal selvfølgelig også have styr på deres hunde på friløbsområder - og hundene skal IKKE genere hverken mennesker eller andre hunde disse steder.
    Jeg følges jævnligt med en af Vilmas gode hundevenner og hans menneske - og bliver ustandselig så flov over, at der ikke er styr på den vildbassede hundeven smiley Han DRØNER hen til folk og hopper op af dem. Langt de fleste er hundemennesker, der tager det pænt, men det er altså IKKE i orden smiley

• #35   i går kl. 17:28 Nej det må de ikke.

Jeg tager min hund op. Ja det er muligvis med til at lære hunden “åh nej”. - men jeg er 1,5 m og har oplevet at blive væltet fordi min hund vikler snoren om mine ben og den store hund bumler ind i mine ben. Så er det sgu nemmest og så bare gå

• #36   i går kl. 17:37 Her graver de alle steder i byen. Det er næsten umuligt at komme rundt for at handle efterhånden.

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#37   i går kl. 17:41 Jeg kan godt tænke "åh, nu lærer du din lille hund, at store hunde er farlige", når hundeejere tager deres små hunde op, når de spotter min(e), der kommer rooooligt hen imod dem - i hundeskove naturligvis. Men jeg FORSTÅR det samtidig godt. De kender jo ikke mine hunde - eller mig - og jeg kalder gerne mine til mig i de situationer.
    At man lader sin hund rende hen til andre hunde et sted, hvor der er snorepåbud er SÅ forkert - og du skal ikke finde dig i det mindste fra den slags hundeejere, Pernille smiley
    GODT, at du passer på din hund smiley

• #38   i går kl. 18:00 Jeg bruger også at hive Tucker på armen, hvis en fremmede løs hund kommer. Det får Tucker til at slappe helt af og virke til at tænke "det har hun styr på." Om den anden hund så hopper gøende op af mig, så er Tucker chill smiley
    Når han sættes ned, vimser han rundt som om intet er sket.

• Isabelle
    okt 2023

#39   i går kl. 18:16 Det vigtige er jo at gøre, hvad ens hund og man selv har det bedst med.

• #40   i går kl. 19:50 ...jeg ved ærligt talt heller ikke selv hvorfor...

Men der er noget i mig der pludselig føler mig gammel... sådan du blev lige en hel generation ældre i en simpel handling...

Men jeg har bestilt besøg af en gardinbus... smiley smiley

• #41   i går kl. 20:11 Hvad er oddsene for at jeg IGEN har klappet SAMME lalleglade, dumme golden i hovedet med en flexline? smiley

Denne gang gik vi i Frijsenborgskoven, som er ret stor! Jeg valgte de lidt afsides stier, hvor jeg sjældent møder andre. Pludselig så jeg en golden komme springende imod os. Jeg råbte “kald på din hund”, og hørte et spædt “Diiiiiieeeeeeeegooooooo”, og tænkte at det simpelthen ikke var rigtigt. Same procedure, jeg slap Dorit, fik fat i Ellies halsbånd, forsøgte at skærme med benet med måtte vippe den én oven i hovedet med flexlinen. Ejer kom denne gang løbende, og denne gang var jeg SUR! Råbte at hun for helvede måtte få styr på sit lort, og at det for det første er totalt forbudt at have løse hunde i den skov, og at det for helvede er totalt forbudt ikke at have styr på sin løse hund. Og hvad sagde damen? “Jamen, den vil bare lege” smiley Hun var hastigt på vej væk fra mig, imens jeg brægede op om, at hun satme skulle være glad for at hun rendte ind i en med venlige hunde, i stedet for en arrig satan der ville pelse hendes legesyge hund smiley Dumme, dumme, dumme k*lling!

• #42   i går kl. 20:23 hvad med at flexe linen i hovedet på damen i stedet .... jeg får faktisk ofte ondt af de dumme hunde og de irriterende børn som jo faktisk er det fordi de der skulle have styr på dem ikke har det ...

• Indica J
    jan 2025

#43   i går kl. 20:30 Det var en lignende situation der fik mit helt op i det røde felt i morges. Dog var kræet her i snor.

Linus og jeg er på vej hjem fra vores morgentur og jeg ser ud af øjenkrogen at der kommer noget der ligner en Cavalier - Linus HADER den race, det har han altid gjort. Så jeg får ham på plads på modsatte side af den Cavalieren kommer på (jeg viser MEGET tydeligt at vi ikke er interesseret i at hilse), k******** med Cavalieren vælger så alligevel at følge efter os og lade køteren rende lige op i røven af Linus.
    Jeg orker ikke at han skal til at ryge op i det røde felt, så jeg beder k******** om at fjerne hunden for min hund HADER den slags hunde. K******** vælger så at grine hånefuldt af mig og sige 'ja ja så siger vi det'.

Det var mere end hvad mit stressede sind kunne holde til, så jeg endte måske nok med at brøle grimme ord af k********.

Det er jo for helvede ikke for sjov at jeg forsøger at beskytte både min egen og hendes hund i sådan en situation, så skal du for fanden ikke grine hånefuldt af mig, sådan noget kan jeg slet ikke håndtere.
    Lad os nu antage at Linus var tændt af på hendes lille køter, måske havde han endda bidt den, så havde jeg stået med lorten og fået et møgfald - også selvom jeg havde advaret og gjort alt hvad jeg kunne for at få os væk fra hunden (og k********).

Jeg orker seriøst ikke sådanne mennesker mere!

• #44   i går kl. 21:08 Hanne, det burde man. Jeg var så rasende at jeg overvejede at følge efter hende og tage hendes nummerplade, så jeg kunne melde hende både til politiet og skovejer. Men mine hunde trængte virkelig til en lang gåtur, så jeg måtte lægge raseriet fra mig og nyde resten af turen i stedet smiley

Mine hunde er relativt søde i mødet med fremmede hunde, og særligt Ellie er jo begejstret for unge hanhunde. Men sådan en hund som den stakkels golden kan jo risikere at hade både fremmede mennesker og hunde smiley

• #45   i dag kl. 07:03 smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#46   i dag kl. 07:54 Hvad ER det for en menneskefjendsk bananrepublik, vi lever i?
    Hvordan kan man ønske at fratage en ung kvinde det statsborgerskab, hun fik for 19 år siden, da hun var 9 år?
    Jamen HVORFOR??? smiley smiley

• #47   i dag kl. 08:47 Jeg er TRÆT af sygdom! Min dreng har været syg siden torsdag aften. Jeg savner min aktive hverdag med masser af hygge og leg og bare hverdag.. smiley

• #48   i dag kl. 09:02 En lille hilsen fra landet...
    Sent i går aftes, da jeg sad rolig i sofaen, fornemmede jeg en skygge ved panelet ved døråbningen til køkkenet.. Kort efter så jeg den igen - nu på den anden side af fjernsynet - og så én gang til mellem en hundekurv og skorstenen.
    Det var så en STOR halsbåndsmus. Som var passeret lige lukt forbi JohnJohn, der lå og sov med hovedet på dørtrinnet mellem stue og køkken OG Sheena, der lå lige bagved ham!!

Jeg fik vækket Sheena, og forsøgte at forklare hende, at hun måtte gøre noget, men ikke om jeg på nogen som helst måde kunne få hende til at gå i sædvanligt jagtmode, så musen slap væk (hvorhen vides ikke)
    Altså - det bliver lige landligt nok for mig!!! smiley

• #49   i dag kl. 09:16 Hvis det er en trøst Karina, så vil jeg tro, at væsentligt større dyr ville undgå Sias opmærksomhed.
    Men mine dværghøns kan hun ikke lade være. Hvis høns og hund, ved et uheld, er i haven på samme tid, så bliver hønsene jaget, indtil Sia får trængt dem op i et hjørne. Så kigger Sia på mig, som om hun vil sige, hvad nu, den er vist løbet tør for batteri smiley

• #50   i dag kl. 09:21 Nu er det jo forår, så mon ikke musen forsvinder af sig selv.
    Men hvis du sætter fælder, så køb rottesmækfælder, som er indbygget i kasser med låg.
    Sæt fælden et sted, hvor hundene ikke kan komme til den.
    Fælden bør desuden sikres med strips eller snor, så låget ikke går op ved et uheld.

• Indica J
    jan 2025

#51   i dag kl. 09:55 Ny dag, frisk start smiley

Kaptajnen og jeg har haft en helt eminent morgen, og nu vil jeg klæde om og løbe over til træning (jeg har holdt pause lidt for længe nu, så det er på tide at komme igang med rutinen igen) smiley

• #52   i dag kl. 11:02 Jeg har adskillige fælder oppe på loftet, men hvordan den havnede i stuen henstår i det uvisse.
    Sheena er normalt en suveræn jæger af alt småt med pels. Men lige den i går var åbenbart helt usynlig og lugtfri smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.566
    #53   3 timer siden Dét der skulle være et hurtigt kalkmalingsprojekt, er gået hen og blevet lidt af en plage!
    Det er heldigvis til mig selv, for hvis jeg skulle begynde at regne på forbrug, og bare en minimal arbejdsløn, så ville det blive verdens dyreste servanteskab smiley

Da ovenstående projekt blev sat på pause i raseri, fik jeg endelig fundet noget overnatning til Roskilde Dyrskue, der var til at betale. Min nabo, der er en ældre mand, har i flere år snakket om, at det kunne være sjovt at komme til Roskilde Dyrskue. Han har ikke nogen kone og heller ikke nogen at tage af sted med, så det er ligesom aldrig blevet til noget. Sidste år foreslog jeg, at vi da skulle tage af sted i år. Jeg ringede til ham for lidt siden, og sagde, at jeg havde fundet overnatning, han blev så glad, for så bliver det til noget smiley

Kommentér på:
Snik snak nr. 7, 2025

Annonce