{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

UANSVARLIGT! {{forumTopicSubject}}

Så lige en annonce hvor en 19 årig pige sælger hendes Chihuahua som hun har købt d. 7 Januar 2010. Hendes begrundelse er at hun skal flytte i en lejlighed hvor hun ikke må have hund. JEG KAN BLIVE SÅ ¤)%(¤#/# HARM! Ved folk ikke at de fleste hunde bliver over 10 år ? Så er det fandme ikke særlig velovervejet at købe en hund, og så gå af med den en måned senere. Og så pga. en lejlighed. Uansvarligt siger jeg bare. JA tak til kørekort til hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UANSVARLIGT!
  • #1   23. feb 2010 sys da det er mere skudt hende der har en blanding taske hund til salg som hun sælger fordi den ikk kan være alene hjemme efter 1 uge
    men ja folk er dumme

• #3   23. feb 2010 Hun kan sku da købe/leje en anden lejlighed så.. Der er masser, hvor man må have hund. Idiot! ;/

• #4   23. feb 2010 Jeg kan kun give dig ret...lige pludselig har folk heller ikke tid nok til at have hund,meget underligt man ikke har tænk over sådan noget når man køber et dyr !!

• #5   23. feb 2010 Den annonce har jeg ikke set. Men hvad foregår der oven i folks hoveder ? Jeg bliver så rasende når jeg ser sådan noget. Stakkels lille hund. Tænk hvis alle mennesker gjorde på den måde, hvor mange hjem ville en hund så ikke nå at have i løbet af et liv?

Jeg ved godt jeg selv er ung hunde ejer og der er mange af de unge der er gode og ansvarlige. Men sommetider ville jeg ønske at der var aldersbegrænsning på anskaffelse af hund. Sådan at man skulle være over 25 eller noget. For man ved sgu ikke hvad livet byder på når man er så ung. Der kan ske mange uventede ting.

• #6   23. feb 2010 det er fuldstændigt åndsvagt skrev også tilæ hende prøv og forestil dig at du kommer væk fra din mor og søskende og hjem til nogle fremmede mennesker som du får en uge til og lærer og kende og så efter en uge forlader de dig helt alene smiley vilel fandeme også hyle og pive

• #7   23. feb 2010 Jeg fik Bisse af en veninde, fordi hun ikke magtede ham. Til trods for hun kun havde haft ham i 4 mdr. Jeg tog ham af ren medlidenhed for at hunden skulle til at have sit 3. hjem og han var kun 2 år. Og nej jeg måtte ikke have hund i lejligheden. Men så flyttede jeg da over i en anden hvor jeg gerne måtte. Det er jo bare nogle konsekvenser man må tage når man har taget en beslutning.

Har så til gengæld ikke råd til at bo her hvor vi bor, men jeg går sgu ikke af med hundene af den grund. Så må man jo flytte hjem til mor. Mine hunde følger mig resten af deres liv. Sådan er det!

• #8   23. feb 2010 sepå det på den måde at den har vist bedre at at bo et andet sted......jeg kan slet ikke forstå man ikke bliver helt knust ,,,man elsker da sådan en lille en ligeså snart man tager den i sine arme

• #9   23. feb 2010 Øhm det er altså ikke så let at få et sted at bo. Og slet ikke hvor man må have hund.

Men jeg er da glad for at I ikke har stået i den situation.

Det er trist hun må af med sin hund, men hvis man er nødt til at flytte, så må man tage, hvad man kan få.

Det er SÅ dejligt at se hvor forstående folk er... Not

• #10   23. feb 2010 Aaaamen bare tanken om at jeg skulle gå af med mine ? Jeg ville hellere dø. De er mine børn?

Jeg fatter slet ikke dem der kan opdrætte hvalpe. Puuuuh, hva så når de små kære bliver overladt i vildt fremmedes hænder. Jeg ville græde hver gang. Hehe

• #11   23. feb 2010 Jamen altså hvis ens bolig situation ikke er stabil skal man da ikke anskaffe sig en hund?

Eftersom hun kun har haft hunden i 1 mdr. så måtte hun jo sikkert godt have den hvor hun var? Det må man antage siden hun har fået den. At hun så selv vælger at flytte til et sted hvor man ikke må have den. Så må man jo lede videre ? Jeg ledte i 3 mdr. for det er nemlig rigtig svært.

• #12   23. feb 2010 *støtter Jeanette 100 % *

Maiken : Der kan ske mange ting i ens liv som man ikke selv er herre over - det gælder også mht bolig.

• #13   23. feb 2010 tsk tsk
    Fatter heller ikke at sælgeren af hvalpen ikke har sikret sig at hvalpen fik en ordentlig ejer...
    Maiken P i min verden er folks alder ikke relevant - unge mennesker (og du er åbenbart en af dem) kan være yderst ansvarlige og ældre det modsatte......
    Sørgeligt er det i alt fald - stakkels bette vuffer

• #14   23. feb 2010 Det er da ikke sikkert hun vidste det, da hun fik hunden. Du sidder og dømmer uden at vide noget om selve situationen.

Og ja, at du ikke kan gå af med dine hunde er jo fint nok. Jeg ville heller ikke kunne gå af med Luna, men man kan aldrig vide, hvad der sker.

Hvad hvis hun ikke har 3 mdr at lede i?

Jeg personligt har ledt efter et sted at bo i flere år, og bor stadig det samme sted.

Tingene er ikke altid som de ser ud.

• #15   23. feb 2010 Nej! Men jeg mener bare at hvis man ikke ved hvad der sker imorgen så skal man ikke begynde at tage så stort et ansvar. Og det er da meget muligt der er sket noget helt forfærdeligt i hendes liv. Men hvis hun bor i en lejlighed nu så har hun da 3 mdr. til at finde noget andet? Der er 3 mdr. opsigelse. Det lød ikke ligefrem på annoncen at hun var i vildrede osv. Der stod bare at hun skulle af med hunden fordi hun ikke måtte have den der hvor hun skulle flytte hen. Og ja jeg dømmer, fordi det er noget man ser hver eneste dag!

• #16   23. feb 2010 I ft bolig - ja, det er vi ikke altid herre over.
    Jeg synes stadig at det er sørgeligt at opdrætter af hunden ikke hjælper i den situation enten med videre formidling eller at tage den retur.
    Min opdrætter er sgi altid hjælpsom - selv en 5 mdr gammel hvalp prøvede hun at hjælpe en familie at skaffe nyt hjem ( de skulle skilles) - dog enten historien godt - Hvalpen blev hos familien og de blev ikke skilt - det der med at vuffen skulle til en anden kunne de ikke klare. De voksne fik redt trådene ud og alt endte i fryd og gammen smiley

• #17   23. feb 2010 Mener heller ikke det er alderen som sådan der er relevant. Men når man er 19 år så ved man ikke hvad der skal ske ud i fremtiden, hvor imod hvis man er lidt ældre og har etableret sig med måske mand og børn så var fremtiden lidt mere sikker.

Hvis jeg kunne vælge om igen, ville jeg måske have valgt at vente lidt med at få hund til jeg var lidt ældre. Der er mange ting jeg bliver bremset i fordi jeg har dem, og fordi jeg er pyldret overfor dem.

• #18   23. feb 2010 Måske fordi Chi'er har været modehunde og der har været hovedløs avl af moneymakers der ikke havde andet end $$$$$ i øjnene.

Hende jeg købte Carla af ville jeg vildt gerne have holdt kontakten med. Men nej, det kunne ikke lade sig gøre.

• #19   23. feb 2010 maiken P - ja desværre er det jo nok tilfældet her - altså en Chi' avler som er ligeglad...
    Og næste gang du køber hund - ja, så vil du nok sikre dig at opdrætter "gider" dig, hvis du har brug for det smiley Man behøver jo ikke sidde lårene af opdrætteren, men mine to opdrættere er i altfald glade for at høre hvordan det går hundene - om ikke andet en årlig hilsen med et referat af hvordan det går...

• #20   23. feb 2010 Jamen du ved jo ikke, om hun vidste dette for en måned siden?

• #21   23. feb 2010 Maiken, lad være med at sige sådan noget. Du kan selv komme i en situation hvor det kan være dig der må af med din hund. Virkelighedens verden kan være ond og grum, og hvis der ikke er anden udvej, så bliver det nødvendigt.

Jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har været nødt til at omplacere en tæve, som ikke kunne med min anden tæve. De var i konflikt med hinanden om næsten alt, og de sloges med livet som indsats. Skulle jeg så hellere lade dem slås til døde?

I flere situationer, så som boligforhold der ændres, vil jeg da til enhver tid sørge for at min hund får et godt hjem. Den skal da ikke straffes for sådan som verden nu er skruet sammen.

Man kan have intentionerne om at det aldrig kommer til at ramme en, men der er ubekendte faktorer, som man ikke er herre over.

• #22   23. feb 2010 Arrrrrrrrrj come on...

Der er godt nok forskel på folk! Der er ca 2 tråde om dagen omkring folk "piver" over annoncerne i markedet. Normalt plejer folk bare at stemme i. Men denne her unge pige, er det simpelthen så synd for? Hvad har hun gjort anderledes end alle de andre???

Havde det været pga. familieforøgelse var i røget op af sofaen!

ca 30% af hunde på DBA sælges fordi de ikke må ha hund i lejligheden og det er der også MANGE der skriver herinde!

Come on...

trådstarter: Mener som dig, men det behøver jeg vidst ikke sige smiley

• #23   24. feb 2010 nej,,jeg bliver godt nok harm over der bliver skrevet at opdrætter ikke var bedre til at finde ne ny ejer..jheg avler hvalpe og JA VI TUDER HVER GANG,,men gud hvor er det også skønt at få sms og billeder og se de små har fået super hjem,,,jeg har kun 1 gang solgt til en som efetr 11 mdr gik af med hunde,,men men men man er overhovedet ikke herre over det og man kan kun se folk til tænderne.....jeg har solgt til unge piger men gode ansvarlige piger,,,,,,en af mine sidste bliver hjemme fra byture osv og lader kæresten gå selv for hun vil være hjemme hos hunde,,,,unge mennesker kan også godt

Jeg har før givet dette eksempel,der var en meget meget seriøs chi opdrætter der annonceret herinde,,folk kommenterede hende om hun virkelig så folk an,hun solgte dennne chi og vupti den kom hurtig retur så selv den mest seriøse opdrætter kan tage fejl det bliver man ikke et dårligt menneske af

• #24   24. feb 2010 Jeg synes det er interessant så mange, der ved så meget ud fra få sætninger i en annonce på HG....

• #25   24. feb 2010 CH: Ja det er spøjst! Endnu sjovere er det er havde det været en anden og mere "kendt" HG-bruger, så havde svarene været anderledes. DET sys jeg er spøjst!

• #26   24. feb 2010 ch,,ja det er også derfor jeg lige reageret........

ja der er forskel på folk her på hg

• #27   24. feb 2010 Uansvarligt er det at beholde en hund, man enten ikke har tid eller overskud til, har dårlig kemi med, ikke lever op til ens forventninger og som man er ked af at have, eller som kan forandre ens liv i en retning, man ikke ønsker.

VÆK med hunden - den får det bedre andre steder.

• #28   24. feb 2010 Enig CH. Det gør ondt, men her er det hundens tarv der er den vigtigste faktor.

• #29   24. feb 2010 enig ch.det har den bedst af

• #30   24. feb 2010 Enig CH

Kommentér på:
UANSVARLIGT!

Annonce