560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Blodpropper eller? Blodpropper eller?

Jeg kunne godt bruge lidt tanker og ideer fra jer kloge hundefolk.

Baby er ved at være en ældre herre og har rundet de 11 år smiley

Det seneste år, har han dog haft 3 meget mystiske anfald. Dyrlægen er lidt på bar bund, så måske har i en ide til, hvad det kan være der rammer min kære krøltop.

Anfaldene Baby får, starter om morgenen.
Hans hoved vælter til siden, og hele kroppen krummer til samme side. Han får besvær med at gå, og har tydeligt ubehag/ondt.
Han skal bæres ud og tisse, og løftes op og ned af seng/sofa.
Han ryster og piver ind i mellem under anfaldet.
Hans apetit fejler intet, øjnene flakker ikke og han vælter ikke rundt.
Både massør og kiropraktor har været inde over, men finder intet i hans krop, der kan forklare symptomerne.
Dyrlægen giver ham smertestillende, og efter 24-48 timer er alle symptomer væk. Det eneste der er at se på ham, er, at hans hoved tilter en lille bitte smule til højre, når han slapper af.

Dyrlægen har nævnt, at det kan være forbipasserende blodpropper.. Men jeg syntes det er mystisk der ikke er nogen gener efter, og at der kommer 3 inden for så kort tid.

Kan det være epileptiske anfald han får?
Eller har i bud på, hvad det kan være og hvad vi evt kan gøre yderligere?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blodpropper eller?
  • #1   24. mar Puh, ikke sjovt at få sådanne forskrækkelser smiley

Tænker det er noget I allerede har vendt egentlig. Jeg kom til at tænke på vestibulær syndrom

• #2   24. mar Cushings?

• #3   24. mar Dyrlægen ahr ikke nævnt vestibulært syndrom, men når jeg læser om det, lyder det jo meget passende.
    Mon der er mere jeg kan gøre for ham, udover at støtte ham og sørge for han får smertestilende.
    Det er jo enormt ubehageligt at se ham sådan! Og især når det sker så ofte..

Jeg har selv tjekket op på cushings, men syntes ikke de andre symptomer passer på ham! Men derfor er det da værd at nævne, overfor dyrlægen. Kan se pudler er disponible for Cushings

• #4   24. mar vestibulært var også min første tab´nke

• #5   24. mar Mit første bud ville også være vestibulært. Men ellers Cushings.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 27 Emner: 44 Svar: 924
    #6   24. mar Mit første bud ville også være: vestibulært syndrom

Epilepsi behøver ikke at give flakken i øjnene.

Måske : Cervikal (Nakken) diskusprolaps eller anden neurologisk lidelse ? Husker jeg ikke forkert, har han haft en diskusprolaps i ryggen, men der kan være stor forskel på hvordan hundens reaktioner er, alt efter hvor diskusprolapsen sidder.

Håber i finder ud af, hvad der er galt, så i kan hjælpe ham smiley

• #7   24. mar Hvordan mon vi undgår anfald i fremtiden? Er det bare sådan noget jeg skal acceptere vi skal døje med fra nu, eller er der noget at gøre, hvis det er vestibulært syndrom?

Det er korrekt han har en discus der driller i ryggen... Men Hverken kiropraktor eller massør finder tegn på, at der skulle være noget der genere ham ellers smiley Det var nemlig min tanke, da han fik sit første anfald.

• #8   24. mar Jeg har ingen erfaring med det, så jeg ved ikke hvad man kan gøre

• #9   24. mar ved ikke om du bliver klogere af dette, evt kontakte Rikke Fast :

https://succesivetpraksis.dk/podcast/vestibulaer-syndrom-hund/

hos nogle stopper det åbenbart over tid, læste man har forsøgt behandling med binyrebarkhormon men dette ikke har gjort nogen forskel ..

en af mine skotters opdrætter oplevede det hos en skotte, dyrlægen mente det var blodprop i hjernen hvilket det dengang ofte forveksledes med .. og ville aflive hunden, men heldigvis undersøgte opdrætter mere omkring det ... mener hunden levede ok nogle år efter ...

• #10   i går kl. 09:22 Jeg tror aldrig, jeg har anbefalet hende herinde før - men lige netop i det der tilfælde, ville jeg henvende mig til Maja Guldborg.
    Så vidt jeg ved, at hun den eneste dyrlæge, der samtidig er både kiropraktor og neurolog. Så hvis det på nogen som helst måde er neurologisk betinget, vil hun kunne finde årsagen + rådgive om, hvordan I bedst kan hjælpe ham smiley

• #11   i går kl. 10:35 Det lyder som forløbet med Luffe - han fik konstateret cushings. Han blev testet i hoved og røv, før de fandt ud af, at det var det. Han levede et år på medicin og måtte så aflives, da han efter hans sidste anfald ikke kunne rejse sig. Set i bakspejlet skulle han nok ha’ været aflivet lidt før.. men der kan man vel altid være bagklog smiley

• #12   i går kl. 16:13 Tak alle sammen!

#10 Maja guldborg har jeg haft kontakt til for mange år siden, måske skulle jeg give hende en melding igen.!

#11 Havde Luffe andre symptomer på Cushings? Jeg er ked af du har mistet ham smiley

• #13   i går kl. 16:17 Er hans ører undersøgt? Kunne godt minde om cocos opførsel engang hun fik et vildkorn dybt ned i øregangen. Man kunne ikke se det pga pels og fordi det lå meget dybt kunne det kun fiskes ud under bedøvelse.

• #14   i går kl. 21:05 Krøllet, det er 4 år siden han gik bort. Har heldigvis Sippen, som hjælper på savnet smiley
    Han fik anfald, hans pels blev mærkelig og så vidt jeg husker, begyndte han også at drikke meget - nogen gange kunne han nærmest ikke stoppe med at drikke, før man simpelthen fjernede skålen.

• #15   i dag kl. 11:54 #13 Hans ører er tjekket, men ikke sådan grundigt. Der er ingen rødme eller infektion ved overfladisk undersøgelse.

#14 Hold da op, kan da godt mærke jeg ikke har været aktiv længe herinde! Kæmpe kram alligevel, sorg bliver aldrig mindre, vi lære bare at leve med den smiley
    Baby har ingen andre symptomer, der kunne tyde på cushings, ud fra hvad jeg kan læse..

Hvis jeg gerne vil have noget mere vished om, hvad det er der plager ham, hvilke undersøgelser tænker i så jeg bør bede dyrlægen lave på ham?

• #16   i dag kl. 12:01 vestibulært ville jeg bede om en snak om .. og hvis han får anfald så optag det

Kommentér på:
Blodpropper eller?

Annonce