åh nej... ikke nu igen.... åh nej... ikke nu igen....
jeg er i eftermiddag blevet ringet op af min fars kæreste, som fortalte, at min far er blevet indlagt. dog var han inde til undersøgelse først, hvor de valgte at beholde ham...
for 4 år siden fik han to blodpropper med et døgns mellemrum, og sidste år fik han igen en, faktisk ved denne tid.
pga han fik en sidste år, har jeg gået og været nervøs her de sidste uger om der skulle ske noget med ham.
han har desværre ikke været god til at passe på sig selv mht kosten, dvs han har faktisk ikke lagt kosten om. han spiser stadig fede ting, dog er der nogle ting, han holder stejlt på han ikke må få (det er også positivt nok, men det hjælper jo ikke rigtigt, når han ikke har godt af pølser og pommes frites vel?)
for en måneds tid siden var jeg hjemme hos ham, og der havde han det ikke godt kunne jeg mærke. han hev efter vejret, og har ikke kunnet gå særlig langt væk hjemmefra, fordi han blev så hurtigt forpustet, så derfor har jeg et eller andet sted godt vist, at der kunne ske noget....
men nu ligger han som sagt på hospitalet, hvor han skal være i hvert fald til fredag, og så vil lægerne indstille ham til et nyt hjerte...
så nu sidder jeg her, og skal skrive et oplæg til min ene mundtlige eksamen, og det skal afleveres i morgen, ellers kan jeg ikke komme op til eksamen... og jeg har virkelig svært ved at få samlet mig til det...
vores forhold er ikke det bedste far-datter-forhold, for jeg fik kontakt med ham 1. maj 2006, og han er ikke den faderlige type, han ringer faktisk aldrig til mig, snakker vi sammen, er det mig der ringer til ham, og nu har kæresten og jeg boet i vores lejlighed fra 1. oktober 2009, og han har stadig ikke været her og se den...
sidste år, inden han fik blodproppen, satte jeg ham lidt på en prøve... jeg ville finde ud af, hvor lang tid der ville gå før han ringede til mig, hvis jeg helt lod være med at ringe til ham... der gik ca 2½ måned, og så blev jeg ringet op af min storesøster, at jeg skulle sætte mig ned, for han var lige blevet indlagt med en blodprrop (den 3.)...
jeg havde fødselsdag d. 5. maj, og ca midt i april ringede han til mig for at få mig til at skrive min adresse til ham. jeg spurgte ham lidt i sjov om han da kom forbi. dertil svarede han: "NEJ!!! det gør jeg i hvert fald ikke!"
og det gjorde faktisk ondt...
da jeg boede i sønderjylland, hvor jeg boede i 2½ år, var han også kun på besøg en gang, og det var fordi jeg simpelthen ikke ville acceptere et nej... og det holdt jeg stædigt fast på i de 4-5 mdr der gik, fra jeg "inviterede" ham, til han kom til vores fødselsdag (vi har fødselsdag samme dag)...
og min plejemor og plejefar har prøvet at hjælpe mig lidt ved at sige, at han har svigtet mig, og at han slet ikke fortjener, når jeg græder over ham, for hvis han havde villet se mig, så havde min bio mor ikke kunnet gøre noget, men han har ikke gjort noget, så derfor er han faktisk totalt ligeglad med mig...
jeg kan sagtens se det, men det er bare svært alligevel...
jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, udover bare snakke med nogen om det, og evt høre, hvad I mener om det hele...
ved det blev langt, og håber der er nogen der har lyst til at læse det alligevel....
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
I mine øjne har han valgt dig fra forlængst. Jeg ved, det er svært for dig at høre, men det har han. Han er tarvelig..
Og jeg må give dine plejeforældre ret. Han har svigtet dig.. på det groveste..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Sol dig heller i dine plejeforældres kærlighed *smiler kærligt*
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.851
men har heller ikke lyst til at droppe kontakten, for lige pludselig er han der jo ikke mere, og med mindre der sker et mirakel, kan det jo ske indenfor, ja, måske 5 år.... han er jo ikke ret gammel. han er lige blevet 49... og han mor døde som 55-årig (mener jeg, men i hvert fald ca deromkring)
feb 2008
og nej... han har ikke fortjent det... men kan jo ikke lade være alligevel...
det er nok bare det, at jeg nu endelig kender ham, snakker lidt med ham osv... og så er den smule nok at hænge fast i, hvis I forstår....
feb 2008
så han er jo en af de få, jeg snakker med i min bio familie... jeg snakker med min søster på hans side, og så min onkel (min bio mors yngste lillebror) og såselvfølgelig min far, og det er faktisk det... og familie betyder så meget for mig, netop fordi jeg aldrig rigtig har haft en, udover selvfølgelig, mine plejeforældre...
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Han virker til at være ligeglad med dig, og med alle andre omkring sig. Han gider ikke gøre en indsats for at passe på sig selv- og det er jo temmelig egoistisk af ham.
Synes det er synd for dig at du skal bryde din hjerne- og dit hjerte- over ham.
Du fik ham ind i dit liv, men han har tydligvis ikke ville lukke dig ind i hans.
Det er svært at komme med noget der kan få dig livet op, for du har vel stadig en forstilling om at jeres forhold skal blive bedre.
Han skal sikkert nok komme sig- denne gang. Hvis han får et nyt hjerte, vil lægerne nok også forlange at han holder en diæt og så kan det jo også være at jeres forhold bliver tættere.
jan 2005
Og i dette tilfælde ser jeg ikke andet end smerte for dig.. desværre.
Og du har jo en familie.. Selvom det er en "pleje"familie, så er det jo alligevel dem, der kender dig bedst, ikke?
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Og det er vel ikke nok at sige til sig selv, at han har svigtet, for det er en forældre der har gjort det mod dig og du føler dig måske fravalgt og uelsket.
Jeg har selv arbejdet lidt med unge i noget nær samme situationer og det er vigtiig de får hjælp til at forstå og acceptere at det IKKE er dem, der er noget galt med.
En ung pige vi havde gik fra det ene forhold til det andet - hun var hård ved kæresterne for som hun sagde:"De går alligevel fra mig og så kan jeg lige så godt være hård ved dem".
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men synes du skal tage en snak med dine plejeforældre om du måske kunne få lidt proff. hjælp med på sidenlinien.
feb 2008
jeg håber virkelig de vil forlange en diæt...
jeg håber at han inden længe begynder at ringe til mig, bare en gang i mellem... for ca 1½ år siden snakkede jeg med min plejemor om det med at han aldrig ringer, og sagde, at jeg skulle foreslå ham at ringe sammen bare en gang om måneden og så skiftes til det... det ville han heller ikke...
men efter sidste års blodprop, hvor jeg inden da have "lagt ham på is", er jeg blevet forskrækket, og vil ikke gøre noget lignende igen...
han vil heller ikke holde jul med mig "du ved godt jeg ikke holder jul" (fordi hans mor døde kort før jul for nogle år siden, hvor ham og hans brødre og andet familie vist skulle have været samlet, og havde aftalt at holde fred - har ikke rigtigt fået andet at vide om det)
uf... sidder lige nu og bliver faktisk sur på ham...
nov 2004
Det har jeg selv haft gjort med et familimedlem og vi er så småt begyndt at kunne se hinanden igen, men hverken mere eller mindre bliver det til, som jeg har sagt så ofte til min mand er 'hvis hun var en veninde, så havde jeg brudt båndet for amnge år siden.'. Vi er så ekstrem forskellige, min mor sagde altid at jeg er som 'dag' og hun som 'nat' ...det kan ikke beskrives mere rammende.
feb 2008
mere fodi jeg ville gå og spekulere konstant på, hvordan mon han nu har det, og har han fået en blodprop til og om han har fået det bedre osv osv.... og samtidig have svært ved ikke at græde over det (selvom plejemor siger han ikke er det værd, og kom med udtrykket: ikke græde over spildt mælk - da vi snakkede om det sidst)
jan 2005
Og det at blive sur på ham virker hurtigere og bedre end at være ked af det..
Men jeg ville gøre som Reiki... , bryd kontakten.. Så kan han tage kontakt, hvis han ønsker det. Og ønsker han ikke det, så er han heller ikke det værd..
Du piner dig selv.. og han er ligeglad
feb 2008
lader det køre ud i sandet, eller siger det direkte til ham....? <- selvfølgelig først når han er kommet hjem og har det bedre... vil ikke fremprovokere et hjerteanfald... (min fars kæreste siger, at han holder meget af mig og tit snakker om mig og sådan, men har på fornemmelsen, at hun siger det for at gøre mig glad...)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg kan godt forstå du gerne vil have kontakt til ham.. han er jo din far!
Men jeg må give Jeanette ret i det hun siger... ja han er din far - men vil han gerne være din far? det virker jo desværre ikke sådan... det er nok hårdt skrevet... og det piner mig lidt... men for fanden hvor er det taveligt og ubarmhjertigt det han gør ved dig....
Jeg læste dit indlæg igår med hvor glad du var da din søde kæreste havde givet dig en ipod... selvfølgelig kan du ikke bare glemme din far.. men synes virkelig du skal overveje at bruge din energi på DIT liv.. det er DIG det skal handle om nu... ikke din far... det er SÅ opslidene at gå og være bekymret hele tiden... og især hvis det er nytteløst som det her desværre virker til at være.
feb 2008
^^^
ja.... og det er squ børnene det går ud over....... hver evig eneste gang....
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 1.377
feb 2008
og som sagt, så burde jeg sidde og skrive eksamensoplæg lige nu...
jan 2005
Nu koncentrerer du dig om dit oplæg.. og lader ham sejle sin egen (fortjente) sø..
dec 2006
Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt... din far skal ikke være skyld i at du ikke får dine sidste eksamener...han kommer nok ikke og takker dig i sidste ende når du både er ked af situationen med ham, men også at du ikke fik taget dine eksamer..
feb 2008
nov 2004
feb 2008
men jeg er lige blevet ringet op af hans kæreste, og vi har snakket i næsten en time...
blandt de ting vi snakkede om var bl.a. at min tlf har været lukket siden februar pga en regning der løb løbsk... hun spurgte, hvor meget jeg manglede at betale af, jeg fandt ud af det, og så siger hun at det betaler hun. det er ikke et lån eller noget som helst jeg skal betale tilbage, jeg skal bare tage imod det, og hvis jeg vil, kan jeg tænke på det som fødselsdagsgaver og julegaver fra de år min far og jeg ikke havde kontakt... for de havde siddet og snakket om, at han havde det rigtig dårligt med at han ikke havde gjort mere for at få kontakt med mig, hvortil hun så sagde, at han ikke kunne gøre mere (for at trøste ham lidt) og så har han ikke svaret på det, og når han gør sådan, betyder det, at han ikke er enig...
så nu sidder jeg her og er helt målløs, og ved slet ikke hvad jeg skal tænke og sige, fordi hun betaler en stor regning for mig (960 kr) og så overfører 1400 kr i det hele, så jeg også kan forkæle mig selv....
jan 2005
Men jeg håber da for dig, at det er korrekt :o)
feb 2008
men jeg sætter ikke forventningerne for højt op...
dec 2006
feb 2008
men ja.. skal nok passe på mig selv...
og nu er kæresten kommet hjem, det hjælper også på det, og nu skal der laves opgave...
feb 2008
jan 2005
feb 2008
jeg har INGEN kontakt med min bio mor, fordi hun har svigtet mig langt, langt, langt værre... er blevet tæsket osv...
men ja... mine plejeforældre har valgt mig, og de er det bedste - sammen med min kæreste - der er sket for mig...
eksamen skal nok gå... jeg fik skrevet til kl 3 i nat, og sidder lige nu og laver de allersidste rettelser...
nov 2004
Og hvornår får du karakteren?
dec 2006
feb 2008
nov 2004
åh nej... ikke nu igen....