Træning eller ej Træning eller ej
Nok mest henvendt til folk der ik går til konkurrencer:o)
Jeg synes det er ved, at være lidt småkedeligt at gå til træning, og jeg er ik helt tilfreds med træneren.
Vi laver det samme igen og igen, og synes det er lidt ensformig.
Jeg har pt ingen planer om senere, at komme til konkurrencer, så overvejer meget bare at komme på sådan et hyggehold (ved ik lige hvad det hedder)
Jeg vil være meget ked af at opgive træningen, da der er mange ting min hund stadig kan blive bedre til.
Samarbejde mellem hund og ejer er vel også altid godt at arbejde videre med?
Hvad gør, at i med voksne hunde ik længere går til træning?
Eller hvorfor har i valgt at blive ved selvom i ik vil til konkurrencer?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.399
Men træningen vil jeg ikke undvære. Møffe nyder det, og man er slet ikke i tvivl om det giver hende meget.
Og jeg nyder arbejdet med hende.
Og så træner vi jo hjemme og på gåturene osse.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Du kan jo selv træne lige præsis det I har brug for, og der findes alverdens bøger og hjemmesider hvor der er meget inspiration at hente.
Hvis du i bund og grund er utilfreds med dit træningssted, men alligevel godt vil træne og have det sociale med, så kan du jo altid finde et andet sted at træne, en anden klub.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Det dejlige ved træningen er jo at der er en til at fortælle hvis man gør noget forkert.....
aug 2006
Men jeg er 100% sikker på, at hvis jeg starter i en ny klub vil træneren glo dumt når jeg siger vi allerede har trænet i 1 1/2 år, for min hund kan stadig være meget ukoncentreret omkring andre hunde.
Det synes jeg ik er så fedt, men jeg synes bare ik jeg får de redskaber jeg har behov for der hvor jeg træner nu.
Eks. min hund fjoller rundt i f.eks fremadsendelse (ny øvelse)....trænerens svar: Det gør ik noget hvis han løber sin vej, for der er ik nogen idag han kan genere.
Andet eks. Min hund gør når han bliver øvergearet....trænerens svar: Pyt han er jo bare glad.
Jeg kan se nu at jeg har været meget naiv, og blindt har troet på alt hvad træneren har sagt.
aug 2006
Problemet ligger i, at min hund meget let bliver overgearet. Han er blevet meget bedre, men det er takket være min egen indsats.
Jeg vil ha det skidt med at droppe træningen helt, for som du netop skriver, kan man ik selv opstille de situationer der er til træning.
Jeg træner hver dag med min hund, så det er ik fordi vi ik arbejder med tingene:o)
aug 2006
For jeg har været meget glad for hende, men der er bare nogle problemer, som jeg ik mener hun er særlig god til at hjælpe med
aug 2006
Har snakket med en anden træner, som siger at min hund kan blive pragtfuld at arbejde med, hvis bare jeg lærer hvordan jeg skal håndtere ham.
For han er utrolig glad for at arbejde, og jeg vil ik ændre det et sekund, men det der frustrerer mig er, at jeg ik kan få hjælp til hvordan jeg bedst mulig arbejder med ham
aug 2006
Problemet ligger jo i, at jeg ik har fået nogle værktøjer til at løse problemerne.
Min hund er en drøm at træne med herhjemme, men altting er jo langt sværere når der er mange andre hunde i nærheden.
Nu skal det heller ik forståes som om vi intet har lært på de 1 1/2 år, men det irriterer mig meget at min hund (nu hvor vi er begyndt på fri ved fod), løber rundt og fjoller så snart han ser sin chance for det.
Jeg regner også med at sige det som det er til min nye træner
aug 2006
Jeg har ekstremt svært ved at slappe af i visse situationer, og det smitter selvfølgelig af på hunden.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Men derfor er hun stadig med,når vi kører til træning og før i tiden gik vi osse på et hyggehold..
Nu træner vi bare lidt selv og hun kommer ud og snuse til alt den fært der er fra de andre,samt tigge guf fra diverse folk
For mig og hende er det hygge og det at hun selvom hun er gammel,har krav på at blive aktiveret.. Hyggen vi har med de andre i klubben i og omkring de ting vi træner,uden at det må nogen måde har et mål for øje.
Så hygge,socialt samværd,samtidig med at vi stadig har et samarbejde omkring øvelserne,må være grunden
aug 2006
Anne Mette- nej jeg ved godt han ik gør dett for at pisse mig af, selvom det nogen gange virker sådan:-)
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
I den DKK klub jeg går nu, ved jeg at der bliver gjort rigtig meget for at lave afveksling på lydighedsholdene.
Jeg synes stadig at DCH's program er et spændende program og regner da med at skulle ud og konkurrere i det til foråret, men afveksling er jeg simpelthen nødt til at have...
Hvor bor du henne i landet? Jeg har gået på flere private træningspladser, hvor det har været super sjov træning og måske det mere var noget for dig...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
I min klub har vi både konkurrence hold og et familiehundehold.. På familiehundeholdet er det helt andre værdier man arbejder med... Måske noget du kunne snakke med din træner om
aug 2006
Træning eller ej