355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

træning eller ej træning eller ej

jeg skal til agillity i morgen aften men Molly er kommet i løbe tid og bløder helt vildt der er samlagt tre hanhunde resten hun hunde.
men er i tvivl om jeg skal tage afsted eller ej..??
jeg må gerne men det er vidst noget med at hunden kan blive ked af det hvis de andre hunde er for nysgerrig nogen med noget erfaring på det område...??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning eller ej
  • #1   30. maj 2006 Jeg har nu mere ondt af de andre ejere, der har hanhundene...

De vil sandsynligvis ikke få noget ud af træningen, hvis der er en løbsk tæve på banen..

• #2   30. maj 2006 På mit agilityhold, må tæver ikke komme til agility hvis de er i løbetid :o)
    Jeg ville ikke turde. Så skulle træningen ihvertfald forgå i snor og det er jo svært og kedeligt :o)
    Daisy er heller ikke rigtig sig selv når hun er i løbetid. Men det er jo forskelligt fra hund til hund

• #3   30. maj 2006 Vi må heller ikke have løbske tæver med til agility i Køge. Lydighedstræning jo, men ikkke agility.

• #4   30. maj 2006 Da jeg selv har en hanhund, og har oplevet hvordan det er når en anden deltager med en tæve i løbetid, og det er næsten umuligt for dem med hanhunde at træne, for de er så fixeret på den dejlige tæve som løber rundt mellem dem, synes du skal springe over...

• #5   30. maj 2006 Anita - En lykkelig hundeejer !
    hun er slet ikke påvirket af det som hun var første gang.. men nu ser hun ikke ud til at have noget i mod det. hun vil hellere lege end at tænke på det bløder:-)

• #6   30. maj 2006 Belinda :o)
    ja det kan jeg godt se men kan så sige at de 3 hanhunde der er der er ikke altid på samme omgang.
    og når de bruger dem til konkurence skal de også kunne konsentere sig når en hun hund er i løb.. men ja det er da synd sys jeg.. derfor jeg er i tvivl..

• #7   30. maj 2006 Du kan bare træne som sidste hund--- det tager de andre ikke skalde af..

• #8   30. maj 2006 Jeanette *Køge * og Michelle * Team Frozen *
    den nye regl i DcH er at man godt må tage dem med.. havde hende med til lydighed sidst men gik slet ikke men var også på et hold men ren hanhunde så det gør jeg ikke igen. prøvede at skrive til vores træner som står for agility og hun sagde bare hunden ikke bliver ked af det og at det var på eget ansvar angående hvalpe. men selvfølgelig er det eget ansvar;-)

• #9   30. maj 2006 I konkurrencer vil de løbske tæver først komme på til sidst og indtil det er deres tur, bliver de holdt væk fra de andre.

Jeg ville blive hjemme.

• #10   30. maj 2006 Babett .
    ja det er bare svært da de tager flere runder og det er først de små så mellem hunde og store og dem når vi nok nogle gange dem der.. så ved ikke lige.. hun er godt nok stor hund og kan tage hele banen til allersidst men der er jo runder ind i mellem.
    det der gør mig en smule forvirret..

• #11   30. maj 2006 Jeanette *Køge *
    ja men de må godt stå ude på siden og se.. så der kan hanhundene også lugte det jo..
    men ja tror hun bliver hjemme og så tager jeg selv afsted;-) må låne mine forældres:-)

• #12   30. maj 2006 skal lige ud med hunden men håber på flere råd;-) kigger når jeg kommer igen...

• #13   30. maj 2006 Jeg har selv oplevet ikke at kunne styre min hund på grund af en tæve i løb. Jeg vil personlig være træt af en hund i løb til træning.....

• #14   30. maj 2006 ja sanne du har nok ret, men kunne jo også køre ud og kigge på det og hvis det går helt galt ja så må vi jo køre hjem igen.. men tror jeg selv tager ud og kigger:-)

• #15   30. maj 2006 Michelle * Team Frozen *
    men hvor lang tid altså hvor mange uger bliver man hjemme for hanhundene kan jo også lugte det noget tid efter...??

• #16   30. maj 2006 Jep - enig med Sanne!

Til træning for et par gange side var der også en højløbsk tæve med - og selvfølgelig skal en han-hund kunne holde fokus på mig alligevel - men da det er et unghundehold - og han er 11 mdr. - og derfor ikke totalt super-trænet endnu - så bandede jeg den ejer langt væk ;o) Jeg kæmpede med ham, for at han kunne holde fokus på mig.

Derudover risikerer man altså også han-hundene kan komme op at slåsse om hende - og jeg synes det er en dyr pris at betale, hvis de bliver bidt alvorligt af hinanden p.g.a. det.

• #17   30. maj 2006 Ejjj- Hedder I Sanne alle sammen ? *G*

• #18   30. maj 2006 nette S
    yes det er et godt navn:-) hæ hæ
    ja forstår dig godt men skal også siges at hundene er i snor når der ikke skal arbejdes. så de kommer ikke op og slås, men er bange for at hvis Molly løber banen igennem og den bløder ja.. så kan de andre ikke holde fokus...

• #19   30. maj 2006 Vil da sige som Babett, træn til sidst, jeg kan ex ikke holde 3 ugers pause fordi min tæve er i løb og var til prøve forleden der var vi 3 med løbske tæver der var oppe, vi kom så bare op som de sidste, sådan er det i vores forening *S*
    Tænk hvis man er ex udtaget til WM og tæven er i løb, hmm

• #20   30. maj 2006 Hmmmmm!

1. Ja hanhunde kan have svært ved at koncentrere sig

2. Det er lovligt til konkurrencer, og måske en god ide for hanhundene at prøve det til træning, og ikke først på konkurrencedagen ??????

Kommentér på:
træning eller ej

Annonce