Mærkelig oplevelse her til morgen. Mærkelig oplevelse her til morgen.
Her til morgen havde jeg en oplevelse, som jeg ikke rigtig ved, hvordan jeg skal håndtere.
Jeg står ved Høje Taastrup station og venter på bussen til Lyngby. Der står en god håndfuld mennesker rundt omkring, som også venter. På en bænk, et stykke væk, sidder der en ung fyr - jeg vil gætte på omkring 21-23 år, udenlandsk herkomst, og han sidder tydeligvis med tårer i øjenene og græder.
Det skal siges, jeg vitterlig ikke er god til at blande mig i andres ting. Normalt er jeg netop den komplette idiot, der står og glor imens en mand med krykker taber falder - eller noget i den dur - kort sagt, jeg er, normalt, en typisk bystander - men ikke denne gang.
Jeg tager mig sammen og går hen og spørger om han er okay. Et eller andet sted ved jeg godt, at der kommer en "afvisning" om, at han klarer sig, og det gør der også. Jeg siger til ham, at han må sige til, hvis der er noget jeg kan gøre.
Kort efter, kommer bussen, og jeg stiger på, og siden da, har jeg ikke kunne få den mærkelige følelse af, hvad jeg bedst kan beskrive som værende pinlig. Ja, I læste rigtigt, jeg føler mig pinlig over at have forsøgt at hjælpe. Derudover kan jeg heller ikke lade være med at have den nagende følelse af, at jeg skulle have forsøgt lidt mere - hvad der så ikke kan gøres noget ved nu, medmindre han stadig sidder der om 6 timer.
Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med emnet her, andet end, at høre om det er normalt? Er det normalt at føle sig pinlig berørt af at forsøge at hjælpe folk? Har I prøvet noget lignende?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
Jeg har kun oplevet positiv respons, eller 1 gang er jeg faktisk blevet afvist. Da jeg spurgte om jeg skulle følge en blind dame over vejen, hun sagde dog nej.
Så jeg forstår dig desværre ikke
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Det er måske noget at det bedste og smukkest vi kan gøre som mennekser - at række ud! Du skal give dig selv et stor klap på skulderen over, at du har overvundet dig selv og du har rakt ud til et andet menneske. Det er smukt, uanset om han sagde ja eller nej.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Jeg tænker meget over tingene og føler mig ofte pinligt berørt hvis jeg kaster mig ud i uvante situationer. Også selvom selve situationen altså måske ikke er pinlig. Det er bare noget, man føler inden i sig selv.
Hvis det er sådan, du har det, så kan jeg godt forstå dig. Vores følelser er nogle underlige komplekse ting
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 390
For situationen var, som sådan, ikke pinligt. Det kan være, at jeg bare tænker for meget over det og derved kommer til at gøre mere ud af det, end hvad det egentlig er.
Egentlig synes jeg, at det var mest pinligt at se folk glo på både ham og jeg som var vi aliens.
Takker for alles svar indtil videre. Helt fair, at man ikke forstår det, i og med, jeg ikke selv gør. Og tak for ros
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Og det skal ikke forstås som en kritik af jer, der synes at det er svært (pinligt). Slet ikke
Og stor respekt til dig TS, for rent faktisk at tage mod til at tilbyde din hjælp. Selvom den unge mand takkede nej til hjælp, så er jeg sikker på at det har varmet langt ind i hans sjæl, at en fremmed tog sig tid og mod til at tilbyde sin hjælp
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Næste gang ved jeg hvor han går hen ad
Ja vi bør gøre mere for andre!
Mærkelig oplevelse her til morgen.