Ubehagelig oplevelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Her til aften kom vi desværre til at opleve noget lidt ubehageligt det er gået rigtig fint med vores gamle hund Balder på 10 år og den lille ny Yogi på knap 12 uger. De leger og hygger og har det rigtig fint sammen. Balder retter hende og sætter hende på plads når hun går for vidt og det plejer at være ved at knurre og vise lidt tænder, hvilket hun sagtens kan forstå. Men i aftes da Yogi var sådan lidt i fjolle humør, bed hun Balder i foden - det skal lige siges at det gør hun altså tit, men han var ikke forberedt, måske bed hun hårdere end hun plejer og måske blev han lidt chokeret, han bed hende ihvertfald i hovedet, altså sådan rundt om hendes mund. Men da hun har et lille hoved, så var hele hovedet jo nærmest inde i munden på ham.. Og hun har fået en lille flænge i øre flippen.. Hun skreg og hylede og blev enormt bange - selvfølgelig.. Og Balder blev selv helt skræmt af det.. Nu bliver hun nervøs når han nærmer sig og han bliver også sådan lidt mærkelig. De næste par dage vil jeg selvfølgelig arbejde på at genoprette freden. Men hold kæft hvor er jeg nervøs for at det sker igen, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre for at det ikke sker igen. Min plan er lidt at jeg vil minimere deres leg, sådan at det kun må foregå udenfor, og jeg vil sørge for at Yogi ikke kommer op i det felt hvor hun bliver så fjollet.. Hvad kan jeg ellers gøre ? Er der nogen der har prøvet noget lignende ?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Den lille skal nok komme over det, og rende ind i ballade igen
Ingen af vores de store har lavet hul på Resy, men første gang hun mødte sin mor, og "onkel Lex" (opdrætters hanhund) igen, var hun så flabet at forsøge at stjæle Lex' bold... Det resulterede også i et hak i snuden, der kunne forstås...
Vi tjekkede lige, hvor slemt det var, og lod hende rende videre...
Hun holdt sikker afstand til Lex, når han havde legetøj, og lignede en tumpe længe med et ar på snuden
Som opdrætter sagde : "she learned a lesson..."
I dag spurter hun glad rundt sammen med "onkel Lex" og leger vilde tosselege
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 934
bare se i min video. da leger puk og sif da var puk osse lidt
voldsom men ikke fuldkommen
dec 2010
det bare ren leg ikke andet selv om det kan virker ret voldlig
jul 2012
Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
Vi havde en lignende episode her, da Ingle på 9 uger fik et hysterisk anfald og bed Gustav hårdt i snuden. Før jeg overhovedet nåede at reagere, bed Gustav igen, og det endte med, at de begge fik et par ridser i lakken.
Da forskrækkelsen havde lagt sig, var Ingle relativt upåvirket, men Gustav holdt afstand afstand til hvalpen. Før episoden lå Ingle altid og sov op ad Gustav, men efter episoden gik Gustav sin vej, når Ingle kom og ville putte. Ingle var selvsagt ulykkelig, og Gustav var utryg.
Nu er Gustav typen, der "bærer nag", så der gik et par dage, før han igen ville være i nærheden af hvalpen. Jeg forsøgte så vidt muligt at tage tingene i Gustavs tempo, og give dem en masse gode oplevelser - både sammen og hver for sig. Der gik vel omkring 3-4 måneder, før tilliden var genoprettet, og de to er igen blevet bedste venner.
dec 2010
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Tak igen for jeres kommentarer
feb 2011