{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Ubehagelig oplevelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Her til aften kom vi desværre til at opleve noget lidt ubehageligt smiley det er gået rigtig fint med vores gamle hund Balder på 10 år og den lille ny Yogi på knap 12 uger. De leger og hygger og har det rigtig fint sammen. Balder retter hende og sætter hende på plads når hun går for vidt og det plejer at være ved at knurre og vise lidt tænder, hvilket hun sagtens kan forstå. Men i aftes da Yogi var sådan lidt i fjolle humør, bed hun Balder i foden - det skal lige siges at det gør hun altså tit, men han var ikke forberedt, måske bed hun hårdere end hun plejer og måske blev han lidt chokeret, han bed hende ihvertfald i hovedet, altså sådan rundt om hendes mund. Men da hun har et lille hoved, så var hele hovedet jo nærmest inde i munden på ham.. Og hun har fået en lille flænge i øre flippen.. Hun skreg og hylede og blev enormt bange - selvfølgelig.. Og Balder blev selv helt skræmt af det.. Nu bliver hun nervøs når han nærmer sig og han bliver også sådan lidt mærkelig. De næste par dage vil jeg selvfølgelig arbejde på at genoprette freden. Men hold kæft hvor er jeg nervøs for at det sker igen, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre for at det ikke sker igen. Min plan er lidt at jeg vil minimere deres leg, sådan at det kun må foregå udenfor, og jeg vil sørge for at Yogi ikke kommer op i det felt hvor hun bliver så fjollet.. Hvad kan jeg ellers gøre ? Er der nogen der har prøvet noget lignende ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse
  • #3   10. maj 2015 Uanset hvad så er det altså ikke normalt at den voksne hund bider! Den advarer ja, den sætter hele gebisset omkring hvalpen ja, men den bider ikke hul normalt! Jeg har aldrig været ude for at hvalpe har så meget som en skramme efter en irettesættelse fra en voksen hund.

• #7   10. maj 2015 Det er helt naturligt som Krumme siger smiley
    Den lille skal nok komme over det, og rende ind i ballade igen smiley

Ingen af vores de store har lavet hul på Resy, men første gang hun mødte sin mor, og "onkel Lex" (opdrætters hanhund) igen, var hun så flabet at forsøge at stjæle Lex' bold... Det resulterede også i et hak i snuden, der kunne forstås...
    Vi tjekkede lige, hvor slemt det var, og lod hende rende videre...
    Hun holdt sikker afstand til Lex, når han havde legetøj, og lignede en tumpe længe med et ar på snuden smiley

Som opdrætter sagde : "she learned a lesson..."

I dag spurter hun glad rundt sammen med "onkel Lex" og leger vilde tosselege smiley

• #8   10. maj 2015 http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/42330-fandt_lige_en_lille_video_af_sif_
    bare se i min video. da leger puk og sif da var puk osse lidt
    voldsom men ikke fuldkommen smiley

• #9   10. maj 2015 http://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/41098-sif_og_puk_leger_d_
    det bare ren leg ikke andet selv om det kan virker ret voldlig smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #12   10. maj 2015 Åh, det lyder bekendt...

Vi havde en lignende episode her, da Ingle på 9 uger fik et hysterisk anfald og bed Gustav hårdt i snuden. Før jeg overhovedet nåede at reagere, bed Gustav igen, og det endte med, at de begge fik et par ridser i lakken.

Da forskrækkelsen havde lagt sig, var Ingle relativt upåvirket, men Gustav holdt afstand afstand til hvalpen. Før episoden lå Ingle altid og sov op ad Gustav, men efter episoden gik Gustav sin vej, når Ingle kom og ville putte. Ingle var selvsagt ulykkelig, og Gustav var utryg.

Nu er Gustav typen, der "bærer nag", så der gik et par dage, før han igen ville være i nærheden af hvalpen. Jeg forsøgte så vidt muligt at tage tingene i Gustavs tempo, og give dem en masse gode oplevelser - både sammen og hver for sig. Der gik vel omkring 3-4 måneder, før tilliden var genoprettet, og de to er igen blevet bedste venner.

• #13   10. maj 2015 Tak smiley

• #15   10. maj 2015 Jeg ville udover at holde øje med deres leg, også holde lidt øje med om Balder får de pauser og den ro en hund på 10 år nok gerne vil have ... selvom han lyder sød og rar, måske for rar, så skal man kunne se hans signaler før hans grænser overskrides , så man så sjældent som muligt sætter ham i de situationer hvor hans grænse overskrides ....

• #16   10. maj 2015 Det er helt normal adfærd fra ham af.

• #17   10. maj 2015 Jeg tænker at han er 10 år. Måske har hun fået ramt ham et specielt ømt sted og så klapper han til hende. Det er fuldstændig normalt, så længe der ikke går for lang tid før roen er genoprettet smiley En hvalpelicens gælder altså ikke ALT, hvis det gør ondt.

• #18   10. maj 2015 Tusind tak allesammen for jeres gode og brugbare kommentarer.. Jeg er så glad for i siger at det er normal adfærd, og det kan jeg da egentlig også godt se nu, men lige da det skete blev jeg bare så bange fordi hun hylede og skreg som hun gjorde.. Puhaa.. Men hun går sku også over stregen mange gange og Balder er virkelig tålmodig med hende, og det har han været helt fra starten af.. Den episode igår var en lynhurtig reaktion fra hans side fordi det gjorde ondt eller fordi han slet ikke var forberedt og det er rigtig som i siger, hvis han ville kunne han jo ha kvast hendes hoved.. Imorges da vi alle vågnede gik Yogi selv hen til Balder meget forsigtigt og slikkede ham lidt om munden og Balder var helt afslappet. Så gik de begge ud og lugtede til den pude hvorpå det fandt sted og Balder snusede til hendes øre.. Yogi er stadig forsigtig med ham, men det tænker jeg er en god ting.. Og freden er genoprettet, der er ingen sure miner fra nogen af hundene.. Heldigvis smiley
    Tak igen for jeres kommentarer smiley

• #20   10. maj 2015 åh ja ... vores yngste kunne vi ikke rigtig finde navn til, men efter nogle dage herhjemme, hvor hun netop lød dødens over ingeting, så blev hun til Ipsen, efter den store skuespillerinde Bodil Ipsen ...

• #21   10. maj 2015 Det lyder godt og det er kun fint hun har fået noget respekt for ham hvis hun tit overtræder grænsen med ham. Han må gerne sige fra når hun bliver for meget smiley

Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse

Annonce