{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Mærkelig oplevelse {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så havde jeg og kæresten en mærkelig oplevelse i hundeskoven idag... Vi går langs hegnet, og pludselig kommer der en labrador formel 1 tonsende imod os. Den tumler lidt med Nanna, og styrter så væk. Ingen ejere i syne, så vi fortsætter turen. Igen kommer hunden galoperende for fulde gardiner, hilser og løber laaaangt væk igen. Jeg undrer mig nu over hvor hulan ejerne er, for vi går på en lang lige sti, og kan se et godt stykke tilbage. Ingen ejere. Vi kommer til at stå og snakke lidt med en dame med en ældre dame og hendes ældre labrador. Her kommer hunden satme løbende igen, dog med ejere, der også har en lille terrier blanding der tøffer rundt. Hunden ser ejerne og fortsætte i samme stil med at styrte i rivende fart videre.
Jeg nævner til ejerne at jeg faktisk overvejede at indfange deres hund og ringe til dem, fordi den jo ikke fulgtes med deres ejere. Manden i parret svarer så (med en meget landmandsagtig accent) at de havde gået til hundetræning, og DA havde de fået at vide, at hunden nok skulle følge dem og komme igen... Jo jo, men det er da ikke rart at gå i en hundeskov, uden at vide hvem hulan der ejer kræet og hvor den kommer fra?
Da vi når udgangen har den sorte labrador (kaldet plet) været væk i et godt stykke tid, så parret begynder at kalde og fløjte... og kalde.... og fløjte... Ingen plet. Så planter ejerne sig ude i buskadset med deres sodavand, og venter... og kalder... og fløjter... og Plet hygger sig sikkert med alle mulige andre hunde i skoven... Jesus kristus, så kan man rulle nok så meget med øjnene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig oplevelse
  • #1   26. mar 2012 Masser af formuleringsfejl.. bær over med mig ^_^

  • #2   26. mar 2012 ooork altså... det der er da slet ikke så underligt....

    Jeg har været vidne til, at en mand kom op til lågen i et hegnet hunde område, han stiger ud af bilen, tager hunden ud, åbner lågen, sender hunden derind, og sætter sig derefter selv tilbage i bilen, tager en termokande og en kop frem og sætter sig til rette med en avis!!!!

    Tror du man glor lidt når man oplever sådan et optrin???
    Kan godt forstå du/i undrede jer over jeres oplevelse...


  • #3   26. mar 2012 Hvordan kunne du se, det var en Formel 1? :o)

    Nå nok om det..

    Det I oplever, er jo så en af årsagerne til at jeg ikke bevæger mig i hundeskov smiley

    Der er folk, der går ind, slipper deres hunde og lader dem passe sig selv indtil de skal hjem igen.

    Og hvis man ikke sådan lige bryder sig om det, så er der vist ikke så meget andet at gøre end at undgå hundeskove..

    Hvilket jeg gør smiley


  • #4   26. mar 2012 Jeanette... hehehe... ja det er sgu sjovt med de formel 1'ere... Junior som jeg passer nægter folk at tro, at han er formel 1'er, da han er alt for flot ??

    Men ja træls at folk ikke kan finde ud af at holde hund på ordentlig måde... og ja endnu en grund til at hundeskove ikke er min kop te.


  • #5   26. mar 2012 Jeanette: Det sagde de i forbindelse med, at vi snakkede hundetræning.. Kan nu godt lide at gå i hundeskoven, men det er første gang jeg har oplevet den måde at gå med hunden på.

  • #6   26. mar 2012 Det sker desværre rigtig meget i vores hundeskov!

    Vi elsker at gå rundt inde i hundeskoven og lade hundene få snust en masse, og faktisk hver evig eneste gang "får vi en hund med på tur" og der er ikke så meget som en eneste som kalder på deres hund..
    Jeg går selv meget op i at jeg har øje på begge mine tøser KONSTANT, og de får ikke lov at rende særlig langt væk fra mig..

    jeg syntes det er drøn irriterende at have sådan en voldsom hund smadrende rundt om mine tøser!


  • #7   26. mar 2012 Molly: Ja det er det. Nanna for ihvertfald heller ikke lov til at løbe ude af syne smiley

  • #8   26. mar 2012 Det værste jeg har oplevet var en sindssygt nærgående ung dober han.. Den lagde sig OVENPÅ min yngste tæve og snappede efter hende!
    Der tog jeg den i nakkeskindet og slæbte den op til ejeren.. Hold kæft hvor blev jeg vred!

    Syntes det er irriterende at folk føler hundeskoven som et sted hvor de kan få lov at slippe deres uopdragne hunde! Ville ønske at reglerne ville blive håndhævet en smule! smiley


  • #9   26. mar 2012 Molly: Ja, men altså, hvem gad at gå rundt i en skov en hel dag og bede folk holde styr på deres hunde? Ud over andre hundeejere? Selvom det nu ville være rart.

  • #10   26. mar 2012 Ja det er jo lige det.. Det er der nok ikke nogle som gider.. eller har ressourcer til.. desværre.. smiley

    Vi holder en pause fra hundeskoven for tiden, da jeg før har oplevet at blive tromlet ned af folks voldsomme store hunde, oveni at de tromler mine tøser og det er ikke lige det man ønsker som højgravid.. smiley Det er rigtig ærgerligt..


  • #11   26. mar 2012 Vi har også oplevet det i en hundeskov. En basenji lignende hund havde fulgt os i en halv times tid, da vi mødte et andet par.

    De fortalte at de havde mødt hunden for en time siden, også alene.

    Jeg tog hunden i snor, for at den ikke skulle smutte igen, for jeg tænkte at der jo nok var nogen der ledte efter den, og da den ikke have halsbånd med nummer i, besluttede vi os alle 5 for at udveksle numre, og simpelthen gå hver sin retning indtil vi støtte på en ejer.

    Ca. 15 min senere mødte jeg kvinden, som blev stik hamrende tosset over jeg havde taget den i snor, for så kunne den jo ikke finde tilbage.

    I det øjeblik jeg slap den af snoren, vendte den rundt og tonsede langt ind i skoven - og ude af syne.


Kommentér på:
Mærkelig oplevelse

Annonce