Daglig smertestillende - hvornår ? Daglig smertestillende - hvornår ?
Som nogen nok kan huske, fik Ozzy konstateret hemivertebrae sidste år, altså en medfødt skævhed ( han er pilskæv i lænden) , det blev opdaget ved et tilfælde , da vi var afsted ved dyrlægen med noget andet. Altså har han ikke udvist symptomer på det på noget tidspunkt.
Nu syntes jeg altså at han er begyndt at blive lidt stiv i sin gang, han hopper, danser, leger, spiser, drikker og ja opføre sig ellers som altid. Dyrlægen har sagt at vi nok når et tidspunkt hvor han får brug for smertestillende, og vi kan også risikere at vi en dag skal ud i operation, hans nerver kan komme i klemme så han bliver lam.
Jeg tænker at det er nu vi skal afprøve det smertestillende, og har loxicom herhjemme, ringer selvfølgelig lige til dyrlægen i morgen.
Men hvis det er pga smerter han er mere stiv i det, og ikke bare mig der ser spørgelser , hvor lang tid går der så før man ser en forskel ?
Ja det her er et sted hvor jeg må erkende at man har et standpunkt til man tager et nyt. Før i tiden havde jeg svoret på at jeg ikke ville give en hund fast smertestillende, men nu hvor jeg står i det ser jeg altså anderledes på det Men Ozzy er som sagt også helt som han plejer, ligeså aktiv osv, det gør muligvis også en forskel for mig, men det ved jeg jo af gode grunde ikke
Og nej vi skal ikke til kiropraktor, vores dyrlæge "samarbejder" med Magtor, altså ment at de henviser patienter til hinanden. Og dyrlægen er bange for at det på nuværende tidspunkt måske kunne forværre noget, uanset hvad vil det i hvert fald ikke kunne løse problemet da det er en medfødt deffekt.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.664
Det ville jeg personligt tage med i overvejelserne, men jeg tænker hvis du smertestiller og rådfører dig med dyrlægen så er det okay
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Min gamle Albert er slidt op i ryg og det ene knæ. Han får lidt smertestillende hver aften og så nyder vi ellers seniortiden og fjolle rundt indtil han ikke kan mere. Det kender jeg flere der gør uden problemer.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Men altså selvom jeg syntes han går noget stift, så løber han stadig rundt på gåture, ja og herhjemme, leger både med Mailo og legetøj osv. Men ja jeg syntes altså hans gang er blevet mere stiv, og han er også blevet mere "gnaven" når han ligger og putter/sover og Mailo nærmer sig eller vi kommer til at røre ham, så jeg tænker altså at han er begyndt at have ondt. Han har altid været en gnavpot når han sover, ment at hanlige brummer hvis man rammer ham, han har aldrig bidt eller noget, men nu er det altså bare Mailo nærmest sig ham ind imellem, og det er netop når han kommer "bagfra" .
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Gør det, så ville jeg ikke generes af at køre med det så længe det er nok - og så tage den derfra, hvis dagen kommer, hvor det ikke er nok.
aug 2013
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.336
Men som jeg fik at vide på smerteklinikken så hvis jeg er jævnt dækket hele døgnet uden toppe osv så vil jeg også ha en bedre effekt og øget livskvalitet = du vil se en større forskel.. så selvom du måske ikk ser den store forskel med det samme så ville jeg nok blive ved 7dage minimum (måske også overveje om der fandtes noget smertestillende der ku ha bedre effekt).. Men var det min hund så måske 7dages tid..
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Det kan være virkeligt effektivt, og uden bivirkninger.
God bedring med Ozzy
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
aug 2013
Jeg ringer til dyrlægen om lidt, og så må vi lige se. Loxicom er så dejlig nemt at give syntes jeg, fordi det bare er at sprøjte det ud over noget lækkert, og haps haps haps, væk var det
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Og hvis man spørger dyret selv, så er leverpostej med loxicom en ret fin udvikling på tingene
aug 2013
aug 2013
aug 2013
Nå dyrlægen har lige ringet, vi starter op på loxicom dobbeltdosis i aften, og så normal dosis de efterfølgende dage, og skal give forsøget 14 dage, og se om der sker en ændring. Hvis det ikke virker prøver vi noget andet, og hvis det virker skal vi se om det kommer tilbage ved stop på smertestillende, og hvis det er tilfældet skal han bare på fast smertestillende
Som dyrlægen sagde, kan hans nerveender meget nemt ende i klemme pga skævheden, så der er intet at sige til hvis han faktisk nu er begyndt at blive mærket af det.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Vi var selv igennem et par forskellige typer før vi fandt det rigtige.
Men det er lidt noget andet med gigthunde tænker jeg, med Ozzy er det jo lidt specielt. Tænker det kan svare lidt til en diskusprolaps i smertebillede? Altså, hvis det er nerveafklemning?
Er der øvelser osv. i kan lave for at fjerne presset lidt fra nerverne og evt. styrke muskelmassen? Har selv problemer med nerveafklemning efter en diskus og der gør øvelser virkelig, virkelig godt til at løsne op og fjerne noget af presset.
Så tænkte om der måske er noget lignende til hunde?
Imponerende han alligevel er så gammel og har levet så længe uden at være mere påvirket af det, kan huske billedet og jøsses da..... Det ser vildt ud.
Han er sgu' en ret sej gut!
aug 2013
Det er jo pga. skøvheden at nerveender nemt kan komme i klemme, og vi kan jo desværre ikke "flytte" rundt på skævheden. Så noget så simpelt som et spring kan f.eks gøre at det gør mega ondt, hvor de næste 100 spring ikke udløser smerte.
Det blev jo opdaget ved at dyrlægen trykkede ham omme lige over halen, og han så satte sig med det samme. Som dyrlægen sagde, det var et tydeligt tegn på at det gjorde ondt når han trykkede, og så var det han røg i røngten og derefter CT scanner. Og dyrlægen forklarede det netop med at når han trykker på Ozzy, så føler Ozzy samme smerte som hvis han havde en diskusprolaps.
Men ja det er virkelig imponerende at han ingen tegn har udvist før nu, altså han er jo fuldstændig skæv, det er jo virkelig vildt. Men ja han er virkelig en sej en, men det har jeg nu altid været klar over, han er virkelig noget helt speciel
Det er generelt bare både imponerende og skræmmende med hunde og smerter, altså hvor gode de kan være til at skjule det. Da Mailo havde urinvejssten OG nyresten, var eneste symptom at han havde svært ved at tisse, han udviste ingen tegn på smerte overhovedet, var aktiv som normalt, spiste og drak som normalt osv. Og han var altså så syg at han fik hjertestop under narkosen.
Daglig smertestillende - hvornår ?