{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

steriliseret og hjemme - har lige ? {{forumTopicSubject}}

Sikke et døgn vi har haft, men nu er det værste heldigvis overstået.

Jeg afleverede Laika i går morges, og hentede hende igen kl 15.
Hun var noget groggy, og kastede op ved midnats tid, men hun vil stadig hverken drikke eller spise - maden skal nok gå, men jeg kan slet ikke lokke vand i hende, og det bekymrer mig altså - nogen gode råd? (måtte tvinge pillerne i hende til morgen, øv æv )

En anden ting, hun har fået et bugbind på (lækker armygrøn sag) og under det er der lagt en sugende bleting, som vi skal fjerne i dag eller imorgen, og så skal hun have bugbind på indtil den 20, hvor hun skal ind og have fjernet sting. Jeg skal dagligt tjekke såret, men ikke røre, rense eller andet. Skal kontakte dem, hvis det ser inficeret ud. Hun skal have antibioika 2 gange daglig i 8 dage, samt smertestillende i 6 dage.
Under operationen har hun jo fået noget drop og hun har en forindingsting på forbenet stadigvæk, jeg glemte at spørge dem, men må jeg ikke godt fjerne den?

Jeg har i går og i nat ligget på stuegulvet, med hende på en masser gamle dyner, så hun ligger blødt, men så snart jeg flyttede min hånd eller gik på wc, så var hun urolig og pev lidt. I dag er det meget bedre smiley

Puha det bliver en hyggelig uge vi går i møde, godt jeg kun skal på arbejde søndag

venlig hilsen Janni L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  steriliseret og hjemme - har lige ?
  • #2   7. mar 2009
    Mht til vand så giv hende lidt i en lille engangssprøjte hvis hun ikke drikker, nogle fylder også vand i de pille indgivere som man udløser ved et tryk de fylder hulrummet med vand og sætter fingeren på til både pille og vand er godt nede i halsen, jeg er nu lidt bange for de kan få det i gal hals men min dyrlæge sagde mange gjorde det.

    jeg kan godt huske det første døgn, det er barsk at opleve ens hund sådan.


  • #3   7. mar 2009 Hej Louise

    tak for dit svar, jeg hiver fluks 2 kyllinge overlår af fryseren og koger, så håber jeg det kan friste smiley
    Forbindingen napper jeg næste gang hun vågner og vil ud

    tak for råd smiley


  • #4   7. mar 2009 Den forbinding hvor droppet har siddet må du gerne fjerne :o)

    Og jah prøv om du kan lokke lidt vand i hende men hun kan stadig godt have kvalme efter anæstesien ... Hvis hun skal spise så er proteinrig kost med til at hun heler hurtigere ...

    Måske du kan få hende til at spise lidt tun eller andet let og lækkert? Der er også masser af væske i ...


  • #5   7. mar 2009 Hej Rikke

    Ja det med sprøjten var da også en mulighed, jeg har nogle liggende, så hvis ikke hun vil have andet så må de findes frem. Har aldrig hørt om den der pillegiver ting...

    Hun har lige fået fjernet den på forbenet, og kiggede så ned på maven og puffede til bugbindet, som om hun mente at den skulle samme vej *S*

    nej det er skisme ikke rart at hun har det træls, men hun logrer da heldigvis ind imellem - men tror jeg er den ondeste hundemor i hendes øjne...


  • #6   7. mar 2009 Hey sanne . tun plejer hun at være vild med, men hun fik tilbudt lidt i morges da kattene skulle have, og alt hvad vi indtil nu har budt hende vender hun bare hovedet fra igen, selv den engelske bøf som min søn købte og stegte til hende i går... men vi prøver at byde hende igen senere. har også sat en skål med a38 frem, til kattenes store glæde *GG*
    Men som du siger hun kan vel være forkvalmet et godt stykke tid efter bedøvelsen..


  • #8   7. mar 2009 Jeg plejer at give Kia medicin i et lille stykke skinke (de der små firkanter) Jeg presser pillen ned i et stykke og giver hende hurtigt efter hinanden en 5-6 stykker så hun hurtigt sluger for at være sikker på at få det næste stykke :o)

  • #9   7. mar 2009 Louise jeg må ikke fjerne bugbindet, kun den forbinding indeunder - og det skulle jeg gøre i dag eller i morgen, men ja jeg må nok hellere tage mig sammen og gøre det snart

  • #10   7. mar 2009 Sanne - normalt får Laika 2 fiskeolie tabletter i en "ko trekants ost" dagligt, det ville hun bare ikke have i dag, så jeg måtte mase osten ind i munde på hende, med antibiotika og smertestillende - men så snart madleden lægger sig så er pillerne ikke et problem smiley

  • #13   7. mar 2009 Hæh he. Hold da fast hvor var Asya flot host :o)

  • #14   7. mar 2009 låååååål Louise - hun er da for lækker hva

    Nej Laika's er en hip model, i en mørk lækker army grøn farve, som kun er under maven, den afsluttes i nydelige bindinger over ryggen, skal nok få et billede af modellen snart *GG*


  • #16   7. mar 2009 Vil bare lige sige tak for detve indlæg så ved jeg lidt om hvad der venter mig til det bliver vores tur. Jeg må vist hellere se om jeg kan få noget ferie i ugen efter...

    God bedring til vovsen...


  • #17   7. mar 2009 Lotus havde ingen problemer overhovedet. Hun havde lidt ondt om aftenen, når hun skulle lægge sig, men op i sengen skulle hun altså....... Mad var intet problem og hun havde jo kun 3 små huller med 2 sting i hver, så hun var ikke medtaget overhovedet. Ingen forbinding. Ingen restriktioner om ikke at måtte gå uden snor. Hun var 100% normal dagen efter og rendte rundt i haven og hyggede sig:-)

  • #18   7. mar 2009 Trine P , ja jeg synes jo også at jeg var forberedt meeeen, angående ferie, så er det tilrettelagt sådan at hun ikke er alene den første uge, og det tror jeg er en god ide, hvis man har den mulighed smiley

    Mette - Vi spurgte også til kikkert, men de anbefalede at man fjernede det hele med det samme, og som "ny" i hundeverdenen så fulgte vi det råd smiley


    Kan da lige tilføje at hun lige har spist en halv engelsk bøf, og drukket en del kyllingevand, kølede lidt ned med alm. vand, og det faldt i god jord, så juhuuu for den super ide smiley


  • #19   7. mar 2009 Janni:

    Ja, dyrlæger er meget forskellige. Min anbefaler at man kun fjerner æggestokkene:-).


  • #20   7. mar 2009 Mette ja de er da noget forskellige, ham her sagde at hvis de kun fjernede æggestokkene, så risikerede vi bare en ny op, hvis hun fik livmoderbetændelse - og jeg aner ikke om det er meget udbredt, men hans udlægning af det gjorde jo at vi valgte at de fjernede det hele. Det med at man reducerer riskoen for en bestemt type kræft - er det ikke uanset hvilken type man vælger?

    j


  • #21   7. mar 2009 hopper af nu, men vender tilbage i aften


    hygge så længe


  • #22   7. mar 2009 Jamen i og med at du fjerner æggestokkene, går livmoderen "i sig selv" for den får ingen hormoner, så der er ikke risiko for livmoderbetændelse. Men dyrlægen skal undersøge livmoderen INDEN han nøjes med at fjerne æggestokkene:-) MEN det er meget få dyrlæger, som kan udføre kikkert operationen:-)

  • #24   8. mar 2009 Janni L:
    Jeg skal jo holde noget sommerferie og da hun er 6 mdr i juni mdr kan jeg jo godt tage en uges ferie der. så er man da i hvert fald på den sikre side.


Kommentér på:
steriliseret og hjemme - har lige ?

Annonce