{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger hunden sin ejer?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer smiley

Ja som overskriften siger, ved i hvordan hunden vælger sin ejer?
Ved i om der er noget man selv kan gøre for at den vælger en?

Jeg har bare læst flere steder, at den som i famlien/parforholdet, giver hunden mad, går lange ture, leger og måske går til træning med den, det er den som de fleste hunde vil vælge som deres nr 1.

Men jeg kender et ungt par som har en langhåret dværg gravhund, og den har virkelig sat sig på fyren. Altså virkelig sat sig på ham. Det er hundens et og alt, og fyren gør faktisk slet ikke noget med denne hund. Det gør pigen så godt nok heller ikke, men jeg tænkte at det er lidt sjovt at se. Den hund forguder virkelig "Sin far" han er self. også glad for "sin mor" Men det er slet ikke det samme, og det er så tydeligt at se.

Jeg har set det i flere tilfælde, og undre mig lidt, da min den store slet ikke er sådan. Hun elsker alle mennesker tror jeg, lige højt. Vores lille yorkshire terrier, tror jeg også fortrækker min kæreste, men det er mig som hun høre mest efter...

Er der nogle der ved hvorfor nogle hunde falder for en bestemt i famillien? Og kan man evt. gøre noget for at det skal ske, eller ikke ske??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger hunden sin ejer??
  • #1   11. maj 2013 Altså min yoshi "forguder" mig men min kæreste regner han ikke rigtig for noget men jag har også været der siden han blev født og har trænet hovedsageligt med ham dog er det min kæreste der fodre

• #3   11. maj 2013 Jeg ved ikke hvorfor de gør det og heller ikke helt hvordan de "bestemmer" det.. Den hund jeg havde sammen med min mor, var min mors hund ingen tvivl, men jeg kom lige bagefter. Han elskede alt og alle men der var ingen der kunne erstatte min mor og mig.. Jeg har lige fået en hvalp sammen med min kæreste. Han var min allerede inden vi nåede hen i bilen tror jeg. Han elsker os begge meget højt men der er ingen tvivl om at det er min hund overhovedet smiley tror måske der bare er noget de kan mærke. Vel lidt ligesom når vi vælger en kæreste ?? Hehe

• #4   11. maj 2013 Ja det var jo nogle intrasante svar smiley

Angående dværg gravhunden, kan det godt passe med jeres begges svar.Hans "far" var jo ved ham, da han var lille. Altså havet tidligt fri fra arbejde, i forholdt til hundens "mor" som først var hjemme sidst på eftermiddagen.
    Plus hans "far" var heller ikke opfarende, eller gramsende på hunden. Han lod ham faktisk mere være, tror jeg smiley

• #5   11. maj 2013 Jaeh det egentlig et godt spørgsmål smiley

Min hund er ultra glad for hendes "far" (altså min kæreste), vi bor ikke sammen og når jeg så fortæller hende at far kommer, så bliver hun helt vild og lige så snart han er her, så jeg nærmest luft .. det lidt sjovt :)! Eftersom til dagligt er hun virkelig en "mors hund"!

• #6   11. maj 2013 Solvej N

Hehe, det var da en intrasnat måde at beskrive det på .)

Jeg tror du har ret. Men så kan man jo godt arge sig over hvis man får en hund, og det f.eks. er mig som gør alt med denne hund, og jeg mener alt, og min kæreste ikke løfter en finger, at så hunden alligevel skulle vælge ham.... Det må da være en smule surt, eller er det bare mig?? Hehe smiley

• #7   11. maj 2013 Min amerikaner var min eks kæreste hund, selv om det var mig som foder, trænet, luftede og havde købt hende.. Hun har altid sat ham først. JL er min hund.. Render mig røven. Hvis jeg ikke er der ligger hun ved døren eller i kurven og venter..

• #8   11. maj 2013 Altså, her hjemme er Ollie MIN hund og jeg er HENDES menneske.. Qira er Far's hund og far er hendes menneske..
    herhjemme skiftes vi lidt til at fodre, gå tur og sådan noge hverdags ting.. men min mor er nok den der fodrer mest, og alligevel er hun ikke nogle af hundenes menneske..
    Vi har hele familien gået til træning med begge hunde.. Men tror jeg blev Ollie's menneske, da jeg begyndte at udstille hende og helt sikkert blev båndet tættere da jeg begyndte til agility med hende..
    Qira valgte far, sådan bare ligepludselig.. Hun var faktisk mest min hund i starten, men så en dag, så valgte hun far og det har været Qira's far siden :o)

Mystique.. ja hun mener vi alle er til for at nusse hende på maven, også selvom det kun er mor der har gået til træning med hende.. Men hun er ung endnu og kan nå at "vælge" en smiley

Alle tre hunde lyster dog mest mig, hvis jeg selv skal sige det.. Noget jeg blot skal fortælle dem én gang, kan tage min mor ti gange at få den til at forstå :O)

jeg ved virkelig ikke hvorfor hundene vælger et bestemt menneske som de er ekstra glade for, men det gør de nu åbenbart bare smiley

• #9   11. maj 2013 Christinna & Divaen

Ja det er noget underligt noget.. Nogle gange ville det enlig være rigtig fedt, hvis man kunne høre hvad vors små 4 benede venner gik og tænkte smiley

• #10   11. maj 2013 Denise

Ja det kunne være rigtig praktisk også! smiley

• #11   11. maj 2013 Jeg ved hverken hvorfor eller hvordan hundene gør smiley

Asti var egentlig købt med det formål at hun skulle være min kærestes træningshund som engang imellem også skulle anvendes som vagthund..
    Men de fungerede slet ik sammen på banen, så vi forsøgte med mig som fører i stedet, hvilket går meget bedre..
    Asti har altid hellere ville ligge hos mig, og hilst på mig før min kæreste.. Dengang kuldet var 7 uger gamle og vi skulle vælge hvilke 2 tæver vi var interesserede i, der valgte Asti mig.. Min kæreste ville egentlig helst have haft den søster som opdrætter beholdte.. Har altid tænkt at en del af årsagen til hendes tættere bånd til mig sku findes her smiley

Der er dog et tidspunkt hvor hun vælger ham frem for mig - hvis går tur sammen hvor der bliver leget med bold/pind eller andet.. Han kan kaste lidt længere og ka bedre lege trækkelege med hende smiley

• #12   11. maj 2013 Jeg har ikke en bedre logisk forklaring ihvertfald. For med lucky som er den hvalp vi har nu var vi sammen nede og hente ham og vi snakkede og legede begge med ham. Følte han var min allerede da vi satte os i bilen men kan da godt være det er kommet lidt senere og sad med ham i bilen hele vejen hjem så kan jo også være derfor. Men herhjemme synes jeg ikke der er en der står for det hele. Vi går begge med ham, leger med ham osv. Foder har han hele dagen så det er den der står op først eller kan se han mangler. Han sover for det meste i mellem os i sengen medmindre han selv flytter sig. Så er ikke sådan at han kun lytter til mig eller noget.. Men f.eks. Især i starten kunne jeg ikke gå på toilet uden han sad og pev efter mig selvom min kæreste var hos ham. Det er bedre nu men hvis jeg er væk lidt tid f.eks. Hvis jeg lige smutter ned og handler og min kæreste så bliver hjemme ved ham, går han helt i selvsving når jeg kommer hjem. smiley det gør han knap så meget ved min kæreste.. Tror nogle gange min kæreste synes det er lidt træls men ja.. Har lovet ham at han må få en hund og jeg så holder mig langt væk i starten haha ;D

• #13   11. maj 2013 Nogle ting bliver vi mennesker nok aldrig kloge på angående vores hunde.) Men gadvide om de ikke også tænker det samme om os... hehe..

Kunne ellers være fedt hvis der var noget man kunne gøre, for at den vælgte en.. smiley

• #14   12. maj 2013 Jeg tror der er et antal forskellige faktorer som spiller ind. Race, kropssprog, hvem hunden føler der bedst passer på den, træning, fodring, leg osv.

Jeg var bange for hunde som barn og ung - og de elskede mig. Selv hunde der ikke kunne lide børn synes jeg var dejlig. Meget belastende dengang, men set i bakspejlet så havde jeg ubevidst et godt hundesprog.

Jeg lægger også mærke til det ved andre. Har folk et ikke-truende, alfa-kropssprog, så er hundene som regel vilde med dem. Det samme gælder for katte, gæster som ubevidst har et høfligt kattesprog har altid været et hit som samtlige mine katte - desværre for gæsterne er det som regel dem der ikke bryder sig om katte. smiley

• #16   12. maj 2013 Nima er klart min X kærestes hund.. Selvom de ikke har set hinanden i et år efter vi gik fra hinanden vil hun stadig gøre alt for at komme hen til ham hvis hun så ham idag..
    Jeg plejer at sige at satte vi hende i midten af parken og jeg kalder i den ene ende med masser af godbidder og han bare står i den anden ende. Så kommer Nima hen til ham..

Bonzo er så 100% min hund..
    Babe er alles hund..

• #18   12. maj 2013 Da jeg mødte kæresten for en snart 10 år siden, havde han en staffordshire bullterrier, siden den mødte mig første gang så lystrede han ikke kæresten når jeg var på besøg kun mig. Og på det tidspunkt havde han haft hunden i 5 år... Det er så flere år siden hunden døde, men som kæresten sagde han havde aldrig set hunden opføre sig sådan overfor andre før.

• #19   13. maj 2013 M.I. -sjovt du nævner det med katte. Vi har ofte snakket om netop dette, fordi min far bare IKKE er kattemenneske, men ALLE katte elsker ham. En enkelt har så med tiden fået ham på sin side, men i reglen synes han det er ret belastende hehe...

Nå men tilbage til hundene: jeg tror det handler mget om hvem hunden får noget ud af. Ikke nødvendigvis i form af mad og den slags. men den som i hundens øjne finder på sjove ting (alt fra træning, til lege, til gåture osv), den som er til at "finde ud af (klare grænser, forudsigelig adfærd) osv.

Det er ikke nødvendigvis den der træner hunden, som hunden ser som sjov, forudsigelig og rart selskab. Men ofte er det jo oplagt at det er den der træner, som opfylder mange af de ting, og dermed den der "bliver valgt"

Herhjemme er det jo logisk nok mig, eftersom jeg bor alene med dem. Men Reiki har en forkærlighed for min bror. Han bor på Fyn, så det er meget sjældent Reiki ser ham, men på trods af det, så er Reiki helt forgabt i ham når det sker.
    Jeg tro det skyldes min brors tilgang til dyr: ro, overblik osv.... Og så at han gerne sætter sig på gulvet og aer vovse i tiiiimevis, hvilket ifølge Reiki er et meget stort plus *G*

Kommentér på:
Hvordan vælger hunden sin ejer??

Annonce