776 visninger
|
Oprettet:
Juelgave til hunden? {{forumTopicSubject}}
Køber I julegaver til jeres hunde? Hvis ja hva får de så?
Og hva med adventsgaver eller pakke kalender. Giver I det til dem også?
Her giver vi kun julegaver. Synes de får så meget hver dag alligevel, så pakkekalender er lidt overflødigt. Men synes det er lidt sødt dem som direkte laver en pakke kalender.
Vi kender nogle hvor hunden hver dag i dec op til jul selv går hen til dens pakkekalender og vælger den pakke den ønsker den dag.
Så af ren nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan I gør ved jer.
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
MEN min svigermor laver advents kalender til os, og hun laver også adventsgaver til hundene....
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 71 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 691
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
jun 2005
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.022
se selv ... http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=52424
Vi pakker bare 24 ting ind og hænger det på min og min brors gamle kalendere (man bliver åbenbart for gammel til at få kalender gaver - hmm )
så bliver de hængt op den 30 nov og hundene er straks klar over hvad der venter ....
Det første der sker om morgen er forventnings fulde hunde der vil pakke kalender gaver op .....
Vi er lidt spændt på om coco kan huske det, da hun jo kun var en lille baby hund sidste år ... Ellers kan onkel nico sikkert hjælpe hende...
I jule gave får de også noget pakket ind under træet - til coco har jeg købt et pindsvin med lyd - med schh - det må i ikke fortælle hende .....
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
De er ikke børn
De får begge 2 et lækkert ben at tygge/gnave i om eftermiddagen, så vi har ro det meste af aftenen
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Og ja så plejer hundene at få et rigtig stort og saftigt kødben juleaften
okt 2007
Selvfølgelig ved de ikke hvad jul er - men de opdager da bestemt at der sker noget i huset i hele dec ....
Og vi ved hvad jul er , så derfor får de også, det er da hygge ....
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
nov 2005
Hvad skulle de bemærke som ikke sker i februar og juli ?
Der sker ikke mere hjemme ved os end normalt. Ud over min datter finder gaver i sin sok hver morgen.
Så er der d. 24 december, der er huset heller ikke fuld af 40 gæster, sidste år var vi 6, ganske stille og roligt, hyggeligt og med masser af ro og overskud.
Så forstår ikke helt hvad du mener de skulle kunne mærke noget!
jun 2005
Belinda: Det har ik noget at gøre med at vi tror det er børn i den forstand. Det er bare lidt ekstra forkælelse og så er det så fedt at se dem imens de forsøger at pakke op. Man bliver helt varm indeni, når de bliver så glade.
nov 2005
Har jeg sagt i ser dem som børn?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Synes det er en hyggelig idé. Har endda sådan en til at hænge 24 gave i men den bliver aldrig brugt - så det betyder jo også ekstra jule pynt -WEEEE ;o)
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men de holder begge to meget af at pakke op og jeg giver dem også "gaver" til hverdag de skal pakke op.
Kan være gobidder i et sammenklemt paprør, æske osv.
De får hver et lille stykke legetøj og lidt godbidder (så pakken lugter spændende)
jun 2005
Jamen i det store og hele er de da sikkert ligeglad med om der er papir rundt om eller ej. Eller om de bare får et ben smidt hen på gulvet. JEG synes bare det giver lidt ekstra hygge at de selv skal pakke op. JEG kan godt li at give dem ekstra forkælelse i julen. De får altid en masse nyt legetøj og guffer, men når julen nu er noget specielt for os så skal de da også være med i det.
nov 2005
Ikke at de bliver overset fordi det er december.
Men jeg priotere min datter og hendes ønsker/glæder mere end hundenes, det kan godt være det bare er mig.
Men min datter ER vigtigere end mine hunde, og når de ikke ved det er december/jul og ikke har behovet for at få gaver, syntes jeg ikke de behøver det. Min datter er 5 år, og hun forstår godt hvad julen er, og hun er et menneske, og ikke et dyr
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
Hun er vant til hver dag at få godbidder og tyggepinde.
jun 2005
Jeg ser bestemt ik ned på dig fordi du "kun" giver dem et ben uden papir på den dag. Det er da helt op til hver enkel hva de vil. Jeg var bare nysgerrig efter at høre hva andre gjorde.
Jeg synes heller ik der skal ses ned på os, som gerne vil give dem lidt ekstra hygge og måske sætter det op på et plan som egentligt hørte børn sig til. Nu har vi ik selv børn sammen. Min mand har en søn som er her hver 2. weekend og synes bestemt ik han bliver glemt i julen eller dagene op til fordi hundene får lidt ekstra. Det er ik sådn at vi går ud og bruger mange tusinde på dem fordi det er jul... hehe.... de får så meget hele året. Ved os får de så bare ik en ny bamse feks lige op til den aften, men på aftenen. Det samme med store tyggeben. Så det re egentligt ik fordi de som sådan får så meget ekstra... det bliver bare pakket ind. Eller de kunne måske få et nyt lammeskind eller sådan noget.
okt 2007
Her i december (allerede sidste weekend i november) bliver hele huset fyldt med nisser og jule pynt, gaver bliver pakket ind og der bliver bagt og hygget...
Vores dec. er slet ikke som andre måneder på året, normalt har jeg ingen "pynt" men i dec. bliver der hængt kugler i lofterne, juletræ fra midt i dec med lys og pynt..
lys i vinduerne og alt muligt andet - og tro mig, både katte og hund kikker på alt det "nye" og lad os bare sige de nyder det (med fare for at blive betragtet som tosse)
Jeg har børn på 3 og 5 - men de bliver ikke forsømt bare fordi hunden får kalender gaver - det gør de som også- hver dag ....
nov 2005
Jeg ser ikke ned på jer, eller noget.
Og jeg har penge til at give mine hunde julegaver, men syntes ikke det er nødvendigt. De har legetøj, godbidder, ben, snore, halsbånd, tæpper, kurve osv. nok.. Så de mangler ikke noget.
Det er også fint du spørger, jeg svarede også bare, og jeg mener bare at det med kalender gaver er noget børn for Måske jeg ville mene anderledes hvis jeg ingen børn havde.
Betina
Jeg har da heller ikke sagt min datter ville blive forsømt hvis hundene skulle have kalender gaver!? Syntes bare det er noget min datter skal have, og ikke hundene. Hun er mere "værd" end hundene, og syntes ikke rigtig de skal have det samme som hende, altså fx. kalender gaver.
Juelgave til hunden?