{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

TM
TM
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Spiser for lidt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, og god fredag til alle jer hundeglade folk derude!

Er sgu kommet lidt i tvivl vedrørende det foder min hund får. Hun spiser ikke særlig meget syntes jeg, og da slet ikke så meget som hun egentlig burde. Jeg prøver på bedst mulig måde at opfordre hende til at spise, og hun får da også lidt ned, men altså ikke nok efter min mening.

Hun får og har fået lige fra opdrætteren eukanuba hvalpe foder, men har få været ude og shoppe nyt valg af foder, da hun jo skal have noget mad ned... ellers bliver hun jo syg.
Har så købt royal canin x small hvalpe foder - og hun spiser helt klart også mere af det, end det andet foder... men, syntes altså bare ikke det er nok.
Hun er ellers ret madglad, og tigger ofte mad ved mig eller gæster. Godbidder ryger ned i et snup tag'

Hun har fået ormekur, og har selvfølgelig studeret nøje (til sjov for andre gående hendes høm høm), og mærket hende på maven.
Og alt ser jo fint ud, så er ved, at være der ude, hvor jeg snart ikke ved hvad der skal til.
Kan selvfølgelig købe lidt flere smagsprøver hjem af forskelligt foder, men.... ja.
Og er virkelig forvirret omkring det hun fik ude fra opdrætter af - for efter hvad jeg kan se, så er hun ikke særlig interesseret i det, og rørte det næsten ikke. Så forstår det ikke helt.

Nogle gode ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser for lidt?
  • #1   15. mar 2013 Spiser for lidt efter hvilken målestok?

Vokser hunden ikke, tager ikke på, er ikke frisk og glad?

Det er sjældent at hunde skal have den mængde mad, der står på pakken at den skal have.
    Og hvis hunden selv er god til at regulere sit foderindtag, så er det jo rigtig fint, så bliver den ikke fed. Og det er jo i virkeligheden det værste en voksende hvalp kan være.

• #2   15. mar 2013 VOH fodre jeg med og min hund spiser det og det gør de fleste kræsne hunde også. min tæve har altid haft en sær stiv pels på ryggen. nu er hendes pels fin og blød. hun har længe haft tynd mave, nu er den normal. hun har altid set flæsket og hvalpet ud, nu er hun trimmet og musklerne ses tydelig også steder jeg ikke så dem før. klart noget godt foder!!! du kan læse om det her http://www.vomoghundemat.dk/ eller skrive og få gode råd af de søde mennesker der selv fodre med det herinde http://www.facebook.com/groups/179539102174561/?fref=ts smiley

• #3   15. mar 2013 Er din hund for tynd?
    Min store hund spiser kun omkring halvdelen af hvad pakken siger han skal, og det er bare helt fint. Han har fint vægt, så han har bare ikke brug for mere mad end det smiley

• #4   15. mar 2013 ja du skal kigge på hunden ikke på pakken smiley

• TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

#5   15. mar 2013 Nej, hun er overhovedet ikke for tynd, og hun er frisk og legesyg, som en hvalp skal være..
    Okay, jeg har nok bare taget det lidt for bogstaveligt det der stod bag på pakken, at hun skulle have så og så meget hver dag.. Og så det, at jeg faktisk aldrig så hende spise af det første foder (eukanuba), medmindre jeg opfordrede hende til det. Det jeg nu har købt, Royal Canin ser jeg hende da spise af.. Men igen, syntes bare ikke hun spiste det, som der stod bag på pakken at hun dagligt skulle spise smiley

Nå, så er jeg mindre nervøs og urolig., Var bare bange for hun skulle blive tynd og syg - da det ikke virkede som om hun spise noget. (udover godbidder og der hun nu kan få tigget sig frem til en gang i mellem) smiley

• TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

#6   15. mar 2013 Og stavefejl er jo tilladt, nu det er fredag *SMIL*

• #7   15. mar 2013 Bare hold øje med hun hverken bliver for tyk eller tynd. Og husk at hvalp godt må holdes på den tynde side, mens de vokser smiley
    Derudover, kan du købe et andet foder, som hun måske vil synes bedre om. Ikke at hun behøver at spise mere, men det er fedt at se glæde hos vapsen når maden bliver serveret smiley

• #8   15. mar 2013 ville passe lidt på med godbidder ... og hvorfor tigger den ved dig og gæster... ikke give den noget , vel : )
    Måske den får mere end du lige er klar over på den konto, og dermed går det udover appetitten..

prøv at komme dens foder i en aktivitetsbold, så der skal leges for at få det, det er der nogen hunde der synes er sjovere end bare i en skål...

• TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

#9   15. mar 2013 Petra, ja det er altid dejligt at se, vovsen kan lide det man giver den hehe

Hanne - jo, har nok været lidt for blød omkring det, at hun ikke må få en lille smagsoplevelse af det jeg får, hvis det altså er noget hunde kan tåle smiley
    Og har skam en aktivitetsbold, som hun glædeligt triller rundt med (Men hvis det er hendes eget foder jeg propper i, så gider hun den ikke. Kun hvis det er godbidder).

• #10   15. mar 2013 Det lyder som om, hun får det, hun skal have smiley

Jeg selv dyrker ret meget at give hunden mad hele dagen, når den er lille - jeg bruger bare maden som godbidder.

Og belønner den faktisk for "at tigge" eller at tilbyde kontakt, som jeg jo ønsker. Så jeg har altid lommerne fulde af mad - og når hunden kigger mig i øjnene, så serverer jeg en guf smiley

• #11   15. mar 2013 Brug hendes foder som godbidder...
    Så bliver hun ikke fyldt med noget hun muligvis ikke får så meget ud af..

• #14   15. mar 2013 jeg synes også det lyder til hun får mad nok, men at hun nok får liiidt for meget at godbidder og "tigge" mad, så skal hun jo heller ikke s´pise fuld portion af de rigtige mad...

vil du have en fornemmelse af om hun spiser det hun "skal" af maden, så mål den mængde af hun skal kunne spise på en dag, og fra dagen FØR og i nogle dage så er det INGEN godbid og INGEN tigge-mad ...

skal hun belønnes så tag det fra mad mængden osv ... så hun kun får derfra nogle dage, så kan du bedre få en fornemmelse...

når du skriver at hun kun gider aktivitetsbolden med godbidder, så tyder det aldeles på hun bare ikke er sulten nok til det rigtige mad....

• #15   15. mar 2013 Tror ikke du skal tænke så meget over det smiley
    Jeg har selv en hund der ikke er særlig madglad, han spiser lidt hist og her når han lige syntes det passer ham (han har mad stående døgnets 24 timer) og så leger jeg ellers også noget i ham hvis jeg lige syntes at han altså har spist ALT for lidt..
    Han er en smule undervægtig iforhold til hvad normalvægten hos en samojede er, men dyrlægen syntes han er fin og at de 2 kg ikke gør den store forskel, hun mener det er bedre han vejer de 2 kg for lidt end 2 kg for meget smiley

• #17   22. mar 2013 Hej.

En hund styre 100% selv hvor meget den spiser, så har den en følelse af mæthed stopper den automatisk med at spise... smiley

Er din hund glad og frisk?
    Hvor meget fodre du hende/ham om dagen? Det kan hjælpe at du kun fodre en gang om dagen, og det er om aften, for så for hunden lov til at fange lidt sult... Det kan gøre meget... Hvis hun/han ikke gider at koncenterer sig om at spise, kan det være en god ide.
    Held og lykke. smiley

• #18   22. mar 2013 Det er nu ikke alle hunde der kan styre hvor meget de spiser.
    Jeg kender de første 10 hunde der ville æde sig selv ihjel hvis de fik al den mad de ville...

Kommentér på:
Spiser for lidt?

Annonce