{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Spiser meget lidt. {{forumTopicSubject}}

I fredags hentede jeg min schæferhvalp, han er 9 uger, og har et fantastisk sind, lige på nær det med mad. Han spiser ikke noget fra han vågner om morgenen til kl. er ca. 16 om eftermiddagen, så spiser han ganske lidt ad gangen og ca,. en gang i timen.
Jeg har jo før haft tæver med spisevægring, men godt nok aldrig en han.
Har prøvet det gode , med lidt varm leverposteg over tørfoderet, Neej tak. Tørfoder uden posteg, neej tak. Håndfodret, måske en enkelt kugle tørfoder, så nej tak------
Han er super aktiv og tonser rundt med de 2 store, han drikker vand, også lidt ad gangen.
Nu ligner han snart noget der er løgn, for med knapt 100g foder om dagen, som det kan blive til, der taber han sig--------
Opdrætter havde altid foder frit liggende spredt rundt, når jeg kom, og hvalpene spiste det ikke----
Håber snart hans neurose er ovre, en hvalp skal være sulten i min verden, for at udvikle sig optimalt---- Jeg kan slet ike forstå, han ikke kan mærke han er sulten-----

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser meget lidt.
  • #1   3. jan 2010 Måske lider han af kvalme ? eller sygdom i hals/svælg... ?
    Hvad siger dyrlægen ?

• #3   3. jan 2010 Tror ikke der er noget galt fysisk, for så ville han jo slet intet spise.....Tror han er avlet et sted hvor han har fået mad sidst på dagen når de er kommet fra arbejdet, han var den største i kuldet.
    Men for en sikkerheds skyld tager vi forbi dylle i morgen. Han var forbi avlers dylle til sundhedstjek og vac. 2 dage inden jeg hentede ham. Og der var intet at bemærke.

• #4   3. jan 2010 Ja jeg håber også, at han bare skal falde til. Men ved jo at det er udbredt hos schæferhundene at der er spiseforstyrrelser, måske fordi de er sååå meget på psykisk.

• #5   3. jan 2010 Altså vores blandingshund spiser heller ikk meget.
    Det har hun ikke gjort imens i har haft hende. Hun spiser det hun vil, maden får lov at stå fremme. Hun er ikke tynd eller lign. Faktisk er hun super flot.
    Hun får så 1½ spsk. lakseolie på et stykke rugbrød med lidt leverpostej. hver dag.

Nu er din jo kun lige kommet hjem til jer så mon ikke den skal falde til ro. Der skal jo næsten ingenting til at stresse sådan en bette en.. smiley

• #7   3. jan 2010 Tillykke med den lille ny :O) Det lyder godt nok ikke af meget foder, men mon ikke han begynder at spise, når han falder mere til. Nu er der så meget nyt, at han nok ikke har tid til at spekulere på mad. Men rigtigt godt, at du tager om din dyrlæge og får ham tjekket. Det tyder jo på, at han godt har kunnet spise, hvor han kommer fra, så jeg håber, det løser sig.

• #8   4. jan 2010 Været foprbi dylle. Ufo vejer det samme som ved sidste besøg hos opdrætter dyllen. Men heldigvis fand dylle heller ikke idag noget at udsætte på ham, andet end at han var for tynd lige nu.
    Hun prøvede 4 forskellige foderprodukter, og han ville kun tage 3 af det RC, som jeg selv bruger. I aften skal jeg have stegt kyll. Så vil jeg se om han kan lide lidt kylling i foderet, og lidt af stegeskyen.

• #9   4. jan 2010 Godt at høre, at han har det fint. Der sker nok ikke noget ved at forkæle ham lidt, når han kan trænge til lidt sul :O) Ender med, at han guffer som en gal i aften ;O)

• #10   4. jan 2010 Det er godt nok anstrengende at have sådan en lille knapspisende fætter.

Min gamle hanhund spiste meget meget lidt, og det var faktisk en kamp at holde vægten på ham hele livet igennem.

Det bliver spændende med kyllingen - om han vil spise sin tørkost, når den er fedtet lidt ind i det.

• #11   4. jan 2010 Se, det problem har jeg så ikke. Mine tøser æder glad og gerne, hvad der kommer i skålen til dem. Plus alt det løse, de kan finde i haven. De er blevet eksperter til at trække gulerødder op, bl.a. Er det ofte et problem for schæfere med at have for lidt lyst til at spise?

• #12   4. jan 2010 Annette, om det ofte er et problem ved jeg ikke helt, men det forekommer jævnligt.

Oftest er de ultra madglade :o)

• #13   4. jan 2010 Okay. Ja, madglade det er vores i hvert fald :O)

• #14   4. jan 2010 Annette. Det er så min 3 schæfer, som ikke spiser særlig meget.
    CH cil da godt nok ikke håbe at det vare hele livet.....-Det er også meget sværere at træne med ham, for jeg kan ikke finde nogen godbidder han synes om lige pt.

Kommentér på:
Spiser meget lidt.

Annonce