859 visninger
|
Oprettet:
ideer til at træne hund {{forumTopicSubject}}
hvordan får jeg holger til at komme med sutsko, en øl eller andet.
evt. nogle link eller noget på youtube
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Lærte hende først kommandoen "Tag den" som betyder hun skal tage fat i en ting, jeg peger så på den ting hun skal tage, og er den forkert siger jeg "ikke den" og så forsøger hun en anden. Når hun har den rigtige ting kalder jeg hende hen og siger "slip" og hun eeeelsker de her opgaver.
Hvordan hun lærte det var egentlig fordi jeg tabte toiletpapiret og så prøvede jeg det af, og siden har det bare siddet. Hehe.
jun 2006
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
jun 2006
http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=13729
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
- tag bamsen , tak, - hunden tager bamsen og aflevere.
- taj legetøjet, tak , - hundn tager tilfældig legetøj og aflevere
- neeej ikke der , - hunden smider legetøjet på gulvet, samler op igen og giver det i hånden
legetøjets navne - bamsen - legetøj - snoren - dillen - aben
det kun de to store der kan det
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Tilgengæld er hun enormt ejerpleasende arbejdshund, hvilket har været med til (er jeg overbevist om) at hun nemmere har kunnet lære at samle ting op og hente ting.
Vi startede med en blanding af target og apport, førstnævnte var hun rigtig skarp til.
Så gik vi fra target til 'take' - hvor hun lige fik en ordenlig omgang ros med på vejen når hun begynde at tage rundt om og tage ting op, og til sidst fulgtes på plads med effekten.
Nu, skelner vi mellem diverse forskellige typer legetøj, hun kan hente sin egen snor og halsbånd, hente enten sutskoene eller badetøflerne, og er generelt meget ivrig får at samle ting op generelt, det eneste hun døjer lidt med er nøgler, men det ved jeg også fra førerhundeforeningen er en svær en...
Mit råd, husk ros og opmuntring, samt gentagelse gentagelse og gentagelse
ideer til at træne hund