1.270 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

alt den snak om snob osv.... alt den snak om snob osv....

ja nu vil jeg lige fortælle en lille historie som bekræfter mig, og andre der har hørt den, i at der kan være snobberi indenfor hundeverdenen.

Jeg havde et kuld hvalpe i foråret med DRU tavle. en af familierne som bor ved Vejen, valgte at tage deres hvalp med til DKK udstilling i Vejen i sommers for at kigge.
de opdagede at de holder åben bedømmelse, så de melder sig til og stiller sig i kø.
i ventetiden er der flere som kommentere deres hvalp og syntes hun er noget så sød.
da de kommer ind i ringen siger dommeren at hun havde holdt øje med dem på sidelinjen længe og ville gemme "det bedste til sidst".

de får en fantastisk bedømmelse af hunde, kunne næste ikke være bedre.
på dette tidspunkt er der ikke blevet fortalt om at hvalpen har DRU tavle.

dommeren slutter af med at sige at hun syntes at det er ærgeligt de ikke skal være med i officiel bedømmelse da hun var sikker på den kunne nå MEGET langt.
her fortæller de så at hun er med DRU tavle. og dommeren begynder så langsomt at trække sine ord i sig igen, (ved ikke præsis hvad hun siger)

men mine hvalpekøbere ender med at gå der fra, glade for deres bedømmelse, men samtidig uforstående overfor hvorfor dommeren nærmest ikke ville snakke med dem efter hun fik tavle af vide.

så tænker jeg jo lidt.
at enten har dommeren løjet om hvor fin hunden er, og derfor hun trækker i land igen når hun fandt ud af den var i DRU,
eller også ville hun ikke rose en hund så meget når den var i anden klub.

ja jeg forstår det ikke, nogen der kan give en mulig forklaring?

beklager for evt stavefejl. håber i kan tyde hvad jeg mener.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alt den snak om snob osv....
  • #1   30. okt 2011 Det var da en mærkelig opførsel...

• #2   30. okt 2011 Selvfølgelig er der snobberi i hundeverdnen. Og der er MEGET af det. Jeg er heller ikke begejstret for endre klubber. Men hvis en hund er fin og har gode linjer bag sig, er den jo fin uanset hvor tavlen er fra.

Åben bedømmelse, betyder det at man kan komme med hvilken som helst hund og få den bedømt, altså hvis den har tavle?

• #3   30. okt 2011 de ændre ikke klub hvis det er det du mener? det var fordi de bare var og kigge at de opdagede det.

og i åben bedømmelse kunne man også komme med hunden uden tavle og vidst også blandinger og det hele.

• #4   30. okt 2011 Der skulle stå andre og ikke endre smiley

Okay, det har jeg ikke hørt om før smiley

• #5   30. okt 2011 det er også fint at man ikke er til andre tavler og klubber.

men når de laver sådan en bedømmelse at man kan komme med den hund man har, uanset hvad det er, så er det ikke i orden at det alligevel kommer an på tavlen.

• #6   30. okt 2011 Nej overhovedet ikke.

• #7   30. okt 2011 Vejen tror jeg, men er ikke helt sikker. det var i sommers.

• #8   30. okt 2011 nope, slet ikke. hun ringede bare og fortalte mig det. så ved kun hvad de har sagt:)

• #10   30. okt 2011 den er ikke mundtlig. den var på skrift også.

• #11   30. okt 2011 nej hun trak i land, og vendte dem faktisk bare ryggen.

skal lige sige jeg ikke var der selv. det er alene den oplevelse de havde, som de ringede og fortalte om.

• #12   30. okt 2011 jo det var vidst også blandinger.

• #13   30. okt 2011 ja, de var også lidt kede af det. også fordi de ikke går op i udstilling, men bare var der og kigge fordi deres datter elsker alle hunde, så de skulle bare se en masse dejlige hunde smiley
    så det er lidt synd at de fik sådan en oplevelse.

• #14   30. okt 2011 Dommeren lyder ret usympatisk, synes jeg, men det er svært at sige hvad der er sket når man ikke var der.

Det der med åbne bedømmelser er vist noget nyt som DKK lancerer for at bløde deres image op, og give folk udefra en mulighed for at snuse til det uden først at skulle investere i en dyr tavlehund.

Det er et super godt træk, synes jeg.

• #15   30. okt 2011 jeg syntes også det er en super ide. jeg kunne da godt have tænkt mig at have fået en bedømmelse på min Milo hvis jeg havde vidst det smiley

• #16   30. okt 2011 det virker for mig også meget underligt at de har fået sådan et svar. desværre ved jeg ikke helt præsist hvad der er foregået.

• #17   30. okt 2011 Ja, mange dommere kan være snobbede. Men uanset hvad, så bare vi selv er glæde for vores hunde, så er alt jo godt.
    Snobbede folk og dommere, findes i alle klubber og inden for alle dyrearter. ;-))

• #18   31. okt 2011 Jeg kender en som var til det med hendes blandingshund - Hunden fik ros til skyerne på en saglig måde. Dog var der få kna så gode bemærkninger - forbenene er kalveknæet og et ret voldsomt overbid.
    Men ejeren gik der fra med en super sjov oplevelse.

Jeg synes faktisk det er en hammer god ide - de skal bare reklamere noget mere for det og ikke kun lokalt. Men måske det var for at vide lidt om mængden af hunde de pludselig kunne stå med ekstra.

• #19   31. okt 2011 Synes også det var en super idé ogkunne slet ikke forestille mig at en dommer ville vende på en tallerken pga hundens tavle - da de jo vidste at der kunne komme alt fra blandinger til racehunde med andre tavler end DKK smiley

• #20   31. okt 2011 helt sikkert det var en god ide, det fik dem også til at få lyst til at udstille hende igen, så det er da dejligt.
    og som sagt ved jeg ikke hvad dommeren havde sagt, andet end at de blev lidt kede af at de følte hunden blev dårliger da de fortalte om tavlen.

• #21   31. okt 2011 Ja, det er da sært når man tænker på, at konceptet netop var for hunde både inden for og uden for DKK. Det er jo præmissen dommeren har fået at arbejde under og det har vedkommende jo sagt ja til....

• #22   31. okt 2011 Jeg er lige læst i HUNDEN, om udstillingen i Vejen, og der var i øvrigt en lille sød historie med i artiklen om en lille pige, som fik sin lille hvide tøjhund bedømt.

Nu kender jeg ikke bedømmelsen af den. Bagefter kom jeg så til at tænke på om bedømmelsen afhænger af, om hunden var købt i Fætter BR, eller i Legekæden?

• #23   31. okt 2011 Dommere kan altså være snobbede selvom du står med en DKK hund i ringen. Jeg har haft en som nærmest ikke gad kigge på min hund fordi at der var larm i ringen og derefter smed hun mig ud med en good (uden at have rørt hunden)
    Hun valgte så at lade en anden hund med inkorrekt pels vinde!
    Så jeg viste jo bare at jeg skulle undgå den dommer en anden gang og næste udstilling var helt anderledes og vi fik en fantastisk bedømmelse!

Jeg så godt den historie med tøjhunden - den var sød - Har svært ved at forstå årsagen til dommerens reaktion

• #24   31. okt 2011 M, jeg forstår ikke lige hvad du mener med dit indlæg i forhold til denne tråd?:)

ej det er da super sødt med en tøjhund smiley hihi.
    men ja, jeg ved ikke hvad der er sket, så kan af gode grunde ikke sige om det er dommeren der er "forkert på den" eller om de bare har følt det sådan uden der var hold i det.
    ville bare fortælle historien smiley

• #25   31. okt 2011 Charlotte, jo det kan nemt være. skal ikke kunne siges smiley

M. ok så forstår jeg bedre smiley

Kommentér på:
alt den snak om snob osv....

Annonce