16.756 visninger
|
Oprettet:
Løs snak {{forumTopicSubject}}
Inden jeg kom her på HG, var jeg på HF. Der havde vi hver måned en tråd, der hed løs snak. Det er tråden, hvor intet emne var for småt eller for stort. Hvor der er plads til et godt grin og en lille tåre. Kort sagt, alt det der rører sig. Men ikke kræver sin egen tråd.
Her er mit lille indslag. Jeg bestilte i går en ny hundelufter jakke til vinter og fik den allerede i dag. Jeg sparrede næsten 500 kr og den er bare lækker.
Tråden, hvor vi kan være fjollede, alvorlig, humoristisk, kedelig og meget mere. Tråden hvor der er plads til alt.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 600 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.939
Fedt at spare 500 kr.! Det kan man altid glæde sig over
Vi er igang med et større byggeprojekt. Vi er endelig ved, at være der hvor man kan begynde at glæde sig. Her i første runde er det soveværelse, walk true og badeværelse. Mureren kommer og sætter / lægger klinker måske i næste uge, og vinduer kommer i uge 41. Så mangler vi bare resten af hytten
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.514
For tre år siden, da jeg lå indlagt på 3. uge på neonatal med vores lille bitte pige, var fremtiden noget svær at tænke på…at tænke på, at det lille bitte menneske forhåbentlig en dag skulle med os hjem og gøre os til en famile på 3
Og nu stater hun snart i børnehave…vores rejse hertil har været vild, men nu er vi her
Dette billede er tre år gammelt - og her har hun lige rundet 1.2 kilo dagen før
aug 2011
Hun klatrer på havelåger, kravler op i barnevognen, finder selv tøj, som hun tager på, beder om chokoladeis til aftensmad og hentet selv tomater i driverten
Hun giver mig grå hår konstant…men ELSKER dem og elsker livet som mor til denne lille tornado
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Hvordan kan man bruge det at ens partner er jøde til noget? Hvis jeg får en jødisk kæreste, er det så en opgradering af min "værdi"?
maj 2008
Latterlige fjols
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg havde endelig besøg af mine tirsdagsdamer i går. Det er 100 år siden sidst, og det var tiltrængt! Den ene har en labrador på lige over et år, og den var med i går. Hun og Ellie hyggede sig, legede, tumlede, slåssede og gav gas. Af og til blev de skilt ad og tvunget til lige at tage en slapper, og så gik det ellers løs igen.
Ellie snorksov fra veninden og hunden kørte hjem, og indtil i morges kl. 5.15. På morgenturen var hun helt sød og fredelig (hun plejer at være vældig frisk, og lave nogle vanvidsspring i hovedet på Dorit). Jeg ønsker mig en 1 år gammel labrador, så Ellie altid kan være træt
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
https://www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/labrador/annonce/54972445-alpha
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Jeg kan mærke min vinterdepression banker på. Jeg har ellers lykkeligt levet uden de sidste par vintre. Jeg er SÅ træt og lidt smågnaven.
aug 2007
MEN fra 1/1 kom jeg over i en ren projekt-baseret stilling, og jeg elsker det.
Jeg arbejder fast sammen med et skønt team, og nogle helt utroligt kompetente samarbejdspartnere rundt om i Europa. Det er sjovt, udfordrende, givende - og det føles så godt, at være med til at udvikle og forbedre systemer og processer, som kan gøre kollegernes dagligdag bedre og nemmere
At jeg så samtidig har nærmest ubetinget frihed til at kunne arbejde hjemme og/eller tager mindstemanden med på job, er jo bare et ekstra plus.
Så efter..hmmmm.... 36 år på arbejdsmarkedet, tror jeg faktisk ikke, at jeg nogensinde før, har trivedes bedre på job
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.186
Flytter tilbage 1/11 og jeg GLÆDER mig !
Og så er jeg endnu engang imponeret, stolt af og glad for, min gamle 89 årige fars fysik. Der hvor hans kæreste bor er de igang med noget håndværkernoget .. så elevatoren virker ikke. Kæresten bor på 5. sal !!!
Som min far sagde, ja, det er ikke ligesom for 6 år siden, da jeg løb om kap op af trappen med kærestens søn .. idag bliver jeg lige nødt til at holde pause, når jeg når 3. !!!!!
Hvad F er der galt med den gamle tosse ... jeg tror jeg ville skulle holde pause efter 1. sal eller deromkring
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Jeg tror de begge er fulde af L*** .... Føj for en rygende pyyy ...
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Og så er vi nået langt med dette års store projekt på farmen (et muret udhus på 30 kvm). Nu mangler vi kun at mure gavle, lægge tag på og sætte vinduer og døre i. Så holder vi pause inden vi pudser op indvendigt. Og så kan det tages i brug. Der er to rum. Den ene er en kaninstald (det bliver dejligt at have dem indendørs om vinteren) og det andet et rum til de ting, der gerne skal stå lidt rent. Fx mostpresse og frugtkværn og bi-grejet. Vi har lavet det hele selv og murværket er blevet rigtig pænt
jul 2007
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 308
Isabella jeg var gået i panik, hvis jeg skulle være ude af mit hus om 11/2 måned og ikke vidste hvor jeg skulle bo Håber du snart får styr på din boligsituation. Er det nemt at finde noget hvor man må have to hunde?
Kender i det, at man burde gå igang med at få lavet noget, men finder på den ene overspringshandling efter den anden. Sådan har jeg det i dag.
sep 2017
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/alpha_spirit/1385519
https://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/alpha_spirit/1381958
nov 2021
Følger: 20 Følgere: 160 Annoncer: 2 Emner: 58 Svar: 719
Jeg har den her lille skat der bliver 5 uger i dag. Fandt ud af sent, at jeg var gravid og jeg tænkte “kan jeg nu klare det”
Men intet der.. det er hårdt men det går kanon og jeg har verdens dejligste lille dreng. Hans far og jeg har fundet melodien igen og han er verdens bedste far.
feb 2013
sep 2017
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Jeg skal afprøves i forhold til flexjob.
Når man lige har set programmerne på tv2, så er jeg da spændt på hvor længe jeg skal hænge i systemet
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1421 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.436
Vi forsøger at hamstre varme i form af træpiller. De.er lidt svære at opdrive, og de koster det dobbelte af, hvad de gjorde før. Så vi prøver at vende hver madras for at finde flere penge. Lige nu har vi til ca. 3 måneder. Så bliver det en lang eller en hård vinter, bliver det meget svært. Men vi prøver. Jeg ville ønske, at jeg kunne flytte i noget mindre og nyere, men jeg tager til takke med at bo her, når nu muligheden for at flytte ikke er til stede.
I næste måned skal vi til barnedåb. Det bliver godt at se min nevøs bette pige for første gang. Hun ligner vist sin mor en hel del.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.497
Og vi var heldig med vejret, tørvejr og solskin.
jul 2012
Jeg var desværre ikke med til urnenedsættelse af min.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Der er nogen hvor skallen ligner en kiwi uden hår, det er dem der var de lyse/hvide i
Så er det nogen hvor skallen har store pigge ud fra som et pindsvin.. Det er de træer der har de små mørke i skallen
"Kiwi"'erne er vildt svære at åbne og mange af dem er der kun små "frø" (det er kastanjer, bare meget små)
De andre åbnes let, men der er de ret små i
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
Så nu har jeg udover fuldt udsyn ind fra deres have (noget jeg i den grad ikke behøver, de ligger tit om sommeren og "hygger" i deres have..) også udsyn til min anden nabo for enden af grunden, som jeg absolut ikke behøver nogen kontakt med, efter hende og hendes far har været vildt ubehagelige overfor mig det første år, jeg boede her...
Det er ikke mere end tre dage siden jeg stod og kiggede på hækken med min far og snakkede om at den var blevet høj, men at jeg havde en aftale fra sidste år med min nabo om at vi skulle snakke sammen om hvor høj hækken skulle være, når den virkelig begyndte at vokse, og at jeg derfor IKKE ville begynde at klippe i den uden at have talt med dem..
Det kan jeg så konstatere at jeg ikke behøver at tage hensyn til en anden gang...
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Jeg er lige kommet hjem fra job, har luftet hunde, kigget til hest/ponyer og har nu smidt mig på sofaen med dyne, hunde og hindbærsnitte (tak til min søde mand!) og her bliver jeg resten af dagen - der er "fjernsyn for mig" i form af både e-sport og fodbold og jeg trænger til en dag, hvor jeg ikke rigtig skal noget, så det er helt perfekt.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
Og går bare og venter ugerne nu på, at lille manden kommer
Jeg både glæder mig, og glæder mig ikke!
Jeg er så forfærdelig dårlig til at håndtere smerte nemlig, så jeg ser ikke helt frem til fødsel. hehe
Og lige nu går jeg og har umådelig ondt i min lænd og venstre balle - helt sikkert en iskias nerve der driller. samtidig med hofterne er så ømme.
Men jeg prøver dog at trøste mig i, det meste nok hænger i forbindelse med slutningen af graviditet.
Og går samtidig til træning og Fysioterapeut, for at forsøge at holde lænden ved lige.
Men alt mit klynkeri og ømme lænd, bliver dog alligevel af mindre betydning, så snart jeg får sat mig ned. Og kan mærke den lille bandit mosle sig rundt derinde, og give til tider enden giver mig et godt los i blæren, eller ligger sig helt op i toppen så man dårligt kan trække vejret
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Og det gik over AL forventning Ingen prangende resultater, men jeg havde en hund der var med mig på banen, som løb godt, var glad, fokuseret, og ikke EN enkelt gang blev hun distraheret.
Vi er stødt på det problem at til konkurrencer bliver hun åbenbart så distraheret at hun lukker ned og løber væk/er uengageret. Det er aldrig en adfærd jeg har set før og hun er en totalt cool og arbejdsom hund. Så det gør mig vildt ked af det.
Men stævnet var småt og der var god plads rundt om ringen, teltene og alle andre hunde var ikke smasket helt op til banen.
Så vi har fået et rigtig godt boost, og jeg hååber sådan at det er en god oplevelse vi kan tage med os til de større stævner
okt 2014
aug 2015
Jeg har heldigvis en jordemoder med speciale for angst og fødselsdangst. og været til og skal til flere, samtaler med en på hospitalet.
Så der bliver lagt en rigtig god "plan" - selvom jeg jo godt ved man aldrig kan sige det går som man planlægger.
Men at der får mig bliver skrevet ind hvad smertelindring jeg ønsker osv.
Det gør der er noget jeg så føler jeg i det mindste har kontrol over, og kan finde noget ro i.
Jeg ser stadig ikke særlig meget frem til det. Men det har været nok til at jeg har skiftet min mening væk fra et planlagt kejsersnit.
Hvilket jeg ser som en sejr i sig selv.
jeg glæder mig bare til han er her!
fordi så er jeg ovre den hurdle
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 566
I Sønderborg får jeg afvisning på mit ønske om mindre gigtmedicin, ordre på at begynde på antidepressiv, en henvisning til en indlæggelse pga. den dumme fod der gør ondt...
På vej hjem, holder jeg ved Netto og vil have noget mad. Da jeg kommer ud til bilen efter 5 minutter, så vil lortet ikke starte...
Såeh. Vejhjælp kom efter en lille time, og fik den løbet i gang.. Starteren er simpelthen gået, så nu holder der ikke mindre end to biler i vores indkørsel, og ingen af dem kan køre. Jeg kørte hjemmefra 11;30 og var hjemme 17:30.. Efter normale standarder skulle jeg have været hjemme omkring kl 15....
Det har været noget af en dag - så jeg måtte aflyse hundetræning, og ser frem til at komme i et varmt bad, nu hvor vi har fået luft-til-vand varmepumpen startet op, og så skal jeg lave noget lækkert mad senere.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
@Isabelle ... puh kan sgu godt forstå det med at overskue at pakke et hus ned .. er I ikke 2 til det og har kommende eks fundet et sted .... hvad skete der med en bolig du var ude at se for nogen tid siden, jeg synes du virkede begejstret og fik den tilbudt, eller husker jeg helt forkert ... men under alle omstændigheder krydser vi fingre og poter her for at alt falder på plads ...
feb 2011
okt 2010
Er blevet vækket omkring kl 4.00 af en der bærer dåser eller sådan noget ned i en rød bil, der holdte lige foran mit soveværelses vindue, og nu kan jeg ikke falde i søvn.
jul 2012
okt 2014
Vi andre betaler jo også for at komme frem og tilbage; om det er eksamen, arbejde, køreprøve eller noget helt fjerde.
okt 2010
okt 2010
jul 2012
Når du skal tur/retur til job har du nok også en løn. Det har han ikke.
okt 2010
Hvis det er hele klassen burde skolen sætte en vikar ind, eller lave det til en klasseudflugt
apr 2008
Eller nu hvor jeg er i gang med instruktøruddannelse - som er 100% frivillig og absolut ikke giver nogen form for løn - så betaler jeg da også for transport rundt i Midtjylland
Det er vel helt forventeligt at man selv betaler for sin egen transport?
jul 2012
jul 2012
apr 2008
Mon ikke man så overlever at betale en enkelt tur til Århus og tilbage I værste fald skal man spare 20 kr op om måneden i et års tid og så er turen indtjent. Det er immervæk en meget lille udgift i forhold til hvad unge normalt bruger på transport.
Held og lykke med eksamenen!
maj 2008
jul 2012
Og tak for forståelsen for, hvor frustrerende det er for en Autist ikke at kunne få kontakt med nogen, og ikke at blive informeret om noget. Han ved ikke engang, hvornår han skal tilbage til SAAB.
jul 2007
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
Zucana kom til skade og blev opereret for 9 dage siden hos Claus Sloth. Virkelig ufedt at rejse hjem med en nyopereret hund, men vi klarede det da. Nu venter der flere måneder med restituering, stadig ro og siden genoptræning, jeg orker det ikke...
I går morges gik min skulder ret voldsom af led, så knoglerne strittede ud til alle sider. Afsted i ambulance. De bøvlede med at få den på plads inde på skadestuen.....til sidst var de 3 læger der trak og skubbede. For SATAN en smerte!! Foreløbig 2 uger i lukket fast slynge så skal der genvurderes om det er holdbart eller hvad.
Jeg har en lille migræne, alt roder, der er beskidt i huset, og jeg kan ikke selv gå i bad og jeg lugter......kæft en lortedag!
jan 2006
En lortespasserbus dag
Det blir bedre imorgen
maj 2009
Sender dig en stor trøstekrammer og og ønsker god bedring.
feb 2013
Og tak fordi du ligede minded mig om at mit problem er et luksusproblem: Vandpumpen på min bil er gået kaput. Så den tabte kølervæsken og er hentet af et fejeblad og kørt på værksted. Mekanikeren har ringet og sagt at det koster 7900 penge og jeg sagde 'ja, det skal jo fikses'. Men altså det føltes ret ærgeligt. På plussiden er så at jeg kunne ringe til min chef og sige 'jeg arbejder hjemmefra til min bil er rask igen'
På plussiden var også sportræningen med Penny igår. Det startede ellers med at jeg stod for holdets morsomme indslag: Jeg havde glemt at give finken sporselen på ved bilen. Det plejer jeg ellers altid at gøre. Igår fik jeg så lige husket mig selv på hvorfor Det var ikke helt nemt at få montere selen (böttcher der skal hægtes i kædehalsbåndet) på 25 kg spændt muskel, der trak af alle kræfter og hylede op for at komme hen til sporpinden og komme igang. Så snart hun kom på sporet var det så bare fedt Roligt tempo, fuldt koncentret hund med logrende hale. Holder næsen dybt i sporet og laver ikke mærkelig afvigelser. Alle knæk blev taget fuldstændig uden overløb uanset vindretningen. Spor er det bedste finken ved og jeg elsker at gå spor med hende
jul 2012
Og nu skulle han i seng. Det er hårdt kun at sove to timer.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 524
Her går det godt! Om et par uger har jeg været på min nuværende arbejdsplads i 1 år, og jeg elsker virkelig mit arbejde :?-?D
Iroh og jeg går til rally om mandagen, og selvom han de seneste gange har glemt hjernen derhjemme, så er han overordnet set ret dygtig :?-?D
Jeg har gået til psykolog siden februar og efterhånden har jeg lært, at ingen skal fortælle mig hvordan jeg skal føle eller ikke føle i bestemte situationer, og det er en stor befrielse :?-?)
Ooog så har jeg fundet mig en smadder sød kæreste som jeg er virkelig glad for :?-?D
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Jeg har ikke så meget at sige, men vil da lige bruge muligheden til at glædes over min gamle jas.
Vaks er snart 15,5 år gammel, og han er altså i imponerende god form. Stadig enormt aktiv, et par små skavanker, men intet alarmerende eller noget, der påvirker hans trivsel. Han er simpelthen bare et pokkers godt æg Han holder sig dælme godt!
okt 2010
okt 2011
I morgen skal Zucanas sting ud. Billedet er ikke fra i dag. Det er helet virkelig fint uden nogen problemer. Her var den nyeste laser i samlingen en rigtig god investering
sep 2017
okt 2014
Jeg knuselsker hende!
okt 2010
Video: https://youtu.be/-eOfWGvWXlw
og et enkelt billede:
jul 2012
aug 2015
åha! jeg bliver helt lækker sulten efter sådan en god lækker bøf.
Men jeg er desværre ikke "værd" at servere sådan en til pt. Jeg kan godt lide min medium/rare.
Og det får jeg jo pænt besked på at "fy fy" når man er gravid.
og jeg gider ikke have den gennemstegt haha.
Så jeg må undvære det lidt endnu, og savle over andres nydelse i mens
aug 2015
Spagetti og kødsovs !
for med de hakket oksekøds priser vi holder os nu, så må det jo nærmest være michelin stjerne mad!
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Han stortrives og nyder sin suite det gør det lidt lettere for mig, at mangle ham hjemme i lejligheden. Han har mere plads i hesteboksen, end min have.
Han ér med på billedet eller, hans ene øre ér
maj 2015
maj 2015
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.517
Jeg savner og mangler ham inderligt, jeg elskede (elsker?) ham himmelhøjt, og så kunne jeg bare enormt godt lide ham, han var en stor personlighed og han var den, jeg brugte min tid på.
Nu skal jeg vænne mig til at bruge tiden på andre ting, og især er det svært, at her er så tomt og "livløst" i huset, ingen Anton, der brummer, sukker, gøer og bare laver hyggelige lyde.
Dét, der trøster mig er, at det var den rigtige beslutning, det var tid og det var så smuk og fin en afsked, hvor Anton var omgivet af de mennesker, der elsker ham højst og sine allerbedste to hundevenner. Kærligheden var helt tydelig.
Nu er han genforenet med Hannibal, som var en stjerne i hans liv, men som han desværre kun fik knapt 5 år med.
sep 2017
Tanker til dig
feb 2018
Det er en underlig følelse, for jeg har helt fred med beslutningen, men jeg græder stadig hver dag og kan fysisk mærke savnet og sorgen. Det gør bare ondt, og halvdelen af tiden aner jeg ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv.
Jeg er ansat i fleksjob, og arbejder kun 2 x 3 timer pr. uge, så det er rigtig meget tid, jeg er alene hjemme, og tomheden er overvældende.
Dejligt, at du har fået den lille bandit, også selvom hun ikke kan erstatte Bella, og det skal hun heller ikke, hun skal fylde med dét, hun kommer med og sammen skal I to skabe nye minder sammen.
jul 2012
okt 2010
Varme fra computer og varme fra mig
okt 2010
okt 2005
Det er et halvt år siden jeg tog afsked med Albert, og smerten er stadig så intens.
Sender dig de varmeste tanker og kram din vej
maj 2008
Selvfølgelig må og skal vi sørge over tabet af et kæledyr, men også passe på ikke at dyrke det. Statistisk set må man forvente at overleve et kæledyr.
feb 2018
Tak for de søde ord til jer andre, kun andre hundeejere ved, hvordan det føles...
maj 2008
Her på ferie det ene sted.
feb 2018
Er det ikke tilladt at nævne ens sorg, uden at få skudt i skoene, at man "dyrker" det og at det fylder for meget?
okt 2005
Det er ikke min identitet at jeg har miste Albert, men meget i min personlighed er min identitet, som gør at jeg reagere som jeg gør. Den føler jeg ikke er forkert. Den er formet af min fortid og min fremtid.
At jeg så føler at jeg har haft et fantastisk liv med Albert gør mig ikke forkert. At jeg har elsket ham højere end mig selv og rigtig mange andre ting, gør mig ikke forkert.
Ligeledes er det heller ikke forkert, at jeg savner ham så utroligt meget, og ingen har fortjent at komme efter ham, og jeg kan ikke hoppe op på hesten igen af flere årsager.
Jeg savner ham, jeg græder flere gange om ugen i savn, og vi taler om vores alle sammens savn til ham, og det er IKKE forkert
maj 2008
Måske er jeg heldig, men der findes så mange mennesker, som jeg værdsætter højere end Conor.
okt 2005
Jeg tolker jo det du skriver på min måde.
Men tillykke med, at du kan håndtere sorg som du gør.
maj 2008
Pyt med det. Sørg bare løs
jan 2006
Skal lige tilføjes, at træningspladsen ligger på egen grund, en 40 meter fra huset, så det er ikke såå langt væk.
Træning igang - der er edderdylme ild i kræet og jeg elsker hvert sekund. Så begyndte regnen - bare lidt og "det går sq nok".
Jeg har arbejdet på dæk i fremad på en måde, hvor de fleste har fortalt mig (folk er jo så kloge) at "det der, det bliver aldrig rigtigt godt".
Da jeg gik ned mod enden af banen, der hvor min fremads-tug plejer at ligge, åbnede himlen sig - gal det væltede ned.
Vi fortsatte, jeg sagde plads til Esh, gav ham det "usynlige tegn" og så "fremad". Han røg afsted som skudt ud af en kanon - han ved jo at hans tug ligger dernede så der er fart på.
Efter 10-20 meter råbte jeg dææææk - jeg vidste jo, til forskel fra hunden, at denne her gang havde JEG hans tug i lommen.
At se hunden øjeblikkeligt bremse ned, vende al opmærksomhed i min retning, samtidig med at han smed sig så han kurede en halv meter og holdt forbenene stift på jorden for ikke at vælte rundt, og derefter ligge HELT stille, begge albuer i jorden og med et blik rettet imod mig ... YES !!!!
Naboerne kunne - hvis de havde kigget langt nok - set en halvgammel kælling spæne rundt i styrtregn, begge arme i vejret, råbende til sin hund som også blev smittet af alt den triumf og også spænede rundt ...
DAMN !!! - jeg elsker hundetræning
maj 2008
jan 2006
feb 2018
Ingen her i tråden har vist identitetskrise iver sorgen, men jeg har da en mindre krise, fordi en stor del af min identitet lå i at være en god hundeejer for min(e) hund(e), og det efterlader naturligvis et stort tomrum, når så stor en del af ens hverdag er væk fra den ene dag til den anden.
Jeg synes, at du blander tingene sammen, og ikke mindst sammenligner du alle mennesker og gør os alle ens, som om der kun er én måde at reagere på ved tabet af en hund - dét behov forstår jeg ikke.
Jeg laver da alle mulige ting i mit liv, men når man som jeg er så meget hjemme, vil det unægteligt kunne mærkes at miste en hund, for mig ville alt andet være unaturligt.
maj 2009
Jeg forstår dig godt.
Nogle hunde kravler langt mere ind under huden og i hjertet som andre, sådan var det med Taliban
Det er 4 1/2 år siden hun blev aflivet, og når der dukker "minder" op på facebook af hende kan jeg stadig græde over hende, selv om det er så lang tid siden.
Jeg havde hende på armen og lidt op over skulderen da hun blev aflivet. I dag, når jeg tænker på hende, kan jeg stadig fornemme følelsen af at hun ligger der.
Jeg har aldrig haft samme forhold til nogen af mine andre hunde som til Taliban, hun var noget særligt.
Det var uhyggelig tomt her hjemme og i mit liv da hun var borte, for det var jo kun hende og mig, vi var sammen 24/7 når jeg havde fri fra arbejde.
Jeg købte Gaddafi en 4-5 dage efter at Taliban var aflivet, der var han kun 4 uger gammel.
Men selv da jeg endelig kunne hente ham hjem, så kunne han ikke udfylde det "tomrum" der var efter Taliban.
aug 2015
Efter graviditeten burde det vist være okay igen at spise
alt med måde selvfølgelig. men under graviditet er det jo de anbefaler med holder sig væk fra rødt kød - for at undgå haresyge, fordi der er risiko for det skader foster/baby.
så jeg må lige holde ud 9 uger endnu +/- 2 uger.
hvornår han end lige beslutter sig for han gider komme ud
maj 2009
Jeg har sådan en veninde som sætter sin hund over alt andet.
Hendes mand fik lungekræft her i sommers, han var indlagt i længere tid, men pyt med det, manden måtte vente med at få besøg til hun var færdig med at træne hund eller til hun var færdig med at være til prøven med hunden.
Det samme når han var hjemme på weekend, så kunne hun hellere ikke blive hjemme og være sammen med manden.
Sådan noget er i mine øjne nærmest sygeligt.
Når vi græder og sørger over at vores hund bliver aflivet, græder vi sådanset nok ikke over at den arme hund nu er død, men nærmest af selvmedlidenhed, fordi vi nu skal undvære. I stedet for burde vi jo være glad for, at vores hund ikke skal lide mere.
Og hund som livsmarkør ?? Jo, det kan den være for en del mennesker, blandt andet for mig.
Hunde har været en stor del af mit liv, både mine hunde og andres. Jeg trænede selv hund, var træner for andre og tilbragte rigtig rigtig mange timer ude i naturen med mine hunde, vi kunne fint gå rigtig mange kilometer så godt som hver dag.
Nu hvor jeg ikke mere er i stand til at have hund og rende rundt i naturen har jeg mistet et kæmpe stort stykke livskvalitet. Så jo, hunden har været livsmarkør for mig, men ikke mere end at jeg regner mennesker for mere end hynde.
feb 2018
Jeg elsker da ikke min familie og venner mindre, fordi jeg også elsker mine hunde højt, det er to vidt forskellige slags kærlighed. At kalde en ejers kærlighed til sin hund for sygelig, er imo så forkert på så mange planer, det handler jo i bund og grund om prioritering. Nogle prioriterer bare anderledes, end hvad vi selv ville gøre, men det gør det da ikke sygeligt?!
maj 2008
Sygelig?! Den stråmand må stå for egen regning.
maj 2009
Men sådan er vi jo alle forskellige.
maj 2009
apr 2008
Lidt ligesom at andre beskæftigelser, hobbyer o.l. er en del af min identitet: jeg er ergoterapeut, jeg elsker at læse bøger, jeg er et familiemenneske, jeg elsker Vesterhavet og mit sommerhus som er en stor del af mit liv.
Alle andre hobbyer og interesser er vel - for de fleste mennesker - også en del af ens identitet? Hvis ikke hunden må være en identitetsmarkør, hvad må så? Eller er det bare fordi det er en hund, og så er det dumt?
Vi elsker forskelligt og vi sørger forskelligt. Nogle køber ny hund allerede dagen efter, andre venter i længere tid, mens nogen måske slet ikke får hund igen. Intet er forkert. Og jeg synes ærlig talt det er en smule frastødende at gøre sig til dommer over andres sorg.
(Til slut et billede af mit "ligegyldig for mit liv og identitet"-kræ mens vi venter på toget hjem Altså efter vi stod op kl. 5, var med toget til Sønderjylland, brugte ufatteligt mange penge på konkurrence, mad og transport, og rev ca. 13 timer ud af kalenderen. Hvis ikke dét er en identitetsmarkør så vil jeg fandme gerne have min tid og penge tilbage tak)
okt 2011
Jeg har taget en halv opvask i dag, og nu samler jeg kræfter til at hoppe i det infrarøde saunatæppe om en times tid.
feb 2011
Vu fik så i går en mail fra leverandør AURA på baggrund af de har mange forespørgsler .. den oplyste os om vi har en aftale der hedder AURA FastEL ... dvs at vi betaler en gennemsnitspris over døgnet, så det giver intet at bruge strøm efter de der "nu er det billigst" kurver ... så det vi kan er at bruge mindre El over en bred kam, men KWH prisen kan vi ikke gøre noget ved ... Så blev vi så kloge
okt 2010
maj 2009
For eksempel ikke at bruge tørretumbleren og lade være med at lade lyset brænde når jeg ikke er i rummet, samt den udendørs lampe ikke mere er tændt hele natten mm.
okt 2010
Vi ringede efter en time med nedkøling til vagtlægen, da det gjorde mere ondt..
Vagtlægen kunne se via kamera om det var alvorligt..
Hun sagde under den kolde/kølige hane i min 1 time gerne 2.
Så nu sidder hun der på lægens ordre
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 628
okt 2010
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
okt 2010
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1267 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.258
aug 2011
sep 2017
Havde en virkelig opslidende dag på job, og er helt bombet i hovedet. Hjem til 2 hunde, som havde været alene i lige over 8 timer, hvilket er lig med en hundehvalp der er ved at eksplodere af indestængt energi. Så tur med indlagt soppepause, feltsøg og spurt, og så et dejligt, “langt” spor. Det blev lige langt nok for hende, men jeg elsker at hun siger til når hun er ved at være træt, og så alligevel kan klare det sidste. 366 meter er for langt til 16 ugers hundehvalp, hermed noteret
Og nu er der kun 28 minutter til jeg kan gå i seng
okt 2014
Har jeg lyst til at gå i seng kl 18 på en fredag, så gør jeg det.
okt 2010
feb 2011
men det er næsten også synd hvis ikke den skal bruges mere, egentlig meget, synes den er fucking fantastisk ...
jul 2007
Det indsatte billede er mit bryllupsbillede fra 1963 ,,, hvor jeg var 16 år .... og jeg har ikke forandret mig siden ..... Fniiis
jul 2007
Men nu vi er ved kjoler ... hvad med at vise nogen af Jeres bryllupsbilleder ??
aug 2012
aug 2012
aug 2012
jul 2007
sep 2017
Jeg hader folk der har brug for at hegle andre ned, for selv at føle sig som noget. Det er den værste menneskelige egenskab der findes.
okt 2010
Her er jeg samme. med min moster og min søster til min mosters bryllup.
tror det er første gang jeg har haft en skræddersyet kjole, så det er det tætteste på en bryllupskjole jeg kommer
jul 2012
Min mor havde arrangeret min kjole, og min far havde købt brudebuket. Vi ville egentlig bare have et simpelt bryllup uden stor ståhej.
maj 2008
Du skal altid bruge sådan nogle fine ord. Hvad er fx 'skat'? Har vi også det i Vendsyssel?
okt 2010
hvis de ikke vil leje "hvidt" tænker jeg der er et eller andet galt, måske de slet ikke MÅ leje det ud.
aug 2007
MEN... Alle mine bekymringer viste sig at være ubegrundet. Datteren tøede op overfor JohnJohn efter et kvarters tid, for han - med hendes ord - kiggede på hende med babyøjne. Stille og roligt blev hun tryg omkring de andre også, og endte faktisk med at ligge nede på gulvet og nusse med dem.
Og knægten er tydeligvis blevet en rigtig god dreng.
Hundene var vilde med ham, og selv Sheena lå sammen med ham på gulvet og blev nusset - og hun er ellers ubetinget den mindst sociale i flokken, ihvertfald overfor børn
okt 2010
okt 2014
3 ud af 3 aftenvagter meldte sig syge i morges, så alle os 4 der var på dagholdet blev længere - patienterne skal jo have behandling og pleje.
Det har simpelthen været den mest fantastiske vagt trods patientdødsfald, diarre-patient, patienter med delir osv. Men det var også en dag med ros fra kolleger og ikke mindst fra mine patienter (hvilket er det vigtigste).
Og når selv de hektiske dage er gode, så må jeg godt sige:
Jeg freaking f*cking elsker mit fag!!!
feb 2011
okt 2014
Når man ankommer til stationen og skiltet ser således ud (hhv 35 og 53 minutter)...!
Heldigvis var det en snyder, for første tog kører fra modsatte spor om et øjeblik. Pyyyha!
jan 2006
Det straffede ham - hans stemmer var VIRKELIG hårde ved ham og han fik det så dårligt, blev angst, indelukket .. da et par af mine andre kollegaer havde prøvet at få noget medicin i ham, uden held, var det en stor stor glæde, at jeg kunne få forklaret ham at jeg ikke var bange for de skide stemmer og at jeg tog ansvaret for at han godt kunne tage medicinen og at jeg iøvrigt ikke var et drøn bange for dem.
Endelig turde han modtage medicinen, ½ time senere var han væsentlig bedre og kunne endelig trække vejret ned i maven og slappe lidt af.
Jeg elsker mit job hvor jeg virkelig gør en forskel for andre mennesker - og jeg elsker, at jeg efterhånden (har været i psyk i 8 år), er ret go til mit job, så jeg kan hjælpe folk, der er alt for forpinte.
Håber der snart bliver smidt nogle flere penge i vores retning, for de ville falde på et tørt sted
feb 2011
jeg kender folk indenfor stort set alle aspekter af sundhed, børn- og ældrepleje og de føler alle at der er et kollaps på vej ... vores pædagoger er nærmest pinlig berørte over det de skal byde børnene, der er ingen tid til understøtning af de der har behov, og slet ikke til at inspirere og understøtte de der er de "stærke/dygtige" de må i den grad klare sig selv .. vi svigter alle, ikke mindst vores egen fremtid ..
maj 2008
Mette tænker, som Lars før hende, kun på at opnå genvalg.
feb 2011
det er så trist ...
aug 2012
Se lige den søde kalv med hjerteformet aftegning
sep 2017
Godnat
maj 2009
Der er stor forskel på MacDonalds cola og det man har hjemme i køkkenet.
MacDonalds er et fad/anker med koncentrat som bliver blandet med vand og kulsyre når man skænker op.
sep 2017
sep 2017
jul 2012
jun 2011
sep 2017
sep 2017
"Denne effekt kaldes for Dunning-Kruger effekten. Kort fortalt betyder den, at vores uvidenhed begrænser vores evne til at erkende vores egen uvidenhed.
- Når du er inkompetent, er de evner, du skal bruge for at gøre det godt præcis de samme evner, du skal bruge for at kunne genkende, hvad der er godt, siger psykolog David Dunning til New York Times. Han lavede sammen med psykolog Justin Kruger undersøgelsen af fænomenet i 1999."
Man kan være så dum, at man ikke selv ved at man er dum, men derimod selv synes at man er et geni Det må være det modsatte af imposter syndromet
jan 2009
aug 2007
"Det eneste der ALTID er fordelt retfærdigt er forstand. Alle mener, de har fået mest" :-)
aug 2015
Kom hjem Lørdag efter en hel dag hos nogen venner. og finder vand ude på hele gulvet på badeværelset.
Ud pibler det med vand fra et vandrør under håndvasken. så vi måtte bare i gang med at kæmpe optørings projekt!
Og da vi forsøgte på se om vi kunne stoppe det, ja så blev det selvfølgelig kun værre! og stod ud med vand.
Så vi har måtte bare få vand op i spande, skåle og andet. så vi havde, og lukke for hovedhanen.
Synes ikke lige vi havde penge til at ringe efter en VVS på en højhellig søndag. så vi har pænt måtte vente til i dag.
så nu venter jeg bare på en VVS skal dukke op.
og så håber jeg IKKE de siger at gulvet skal brækkes op, fordi de ikke kan komme til!
jul 2012
maj 2009
sep 2017
#lifehack
jan 2006
Denne her tyrefægter brugte hesten til at komme enormt tæt på tyrens horn, altså langt mere tæt, end nogen hest med respekt for sig selv og lidt hjerne, ville udsætte sig selv for.
Det var som en slags "dans" med denne her tyr, som blev mere og mere udmattet og hesten, som også skummede hvidt fra munden, på halsen og flankerne .. og ovenpå hesten sad denne her nosseløse røvbanan og "seeee mig, jeg er sååå dygtig" - og stak de her spyd i den arme tyr når hesten havde lokket den til at sænke paraderne ... og folk på tribunen jublede og råbte ...
Der kom en ny hest til, for den første var færdig - tyren derimod, måtte jo bare fortsætte - det hele endte med, at tyren faldt om af udmattelse og blodtab vel .. og så fik den dødsstødet, et reb blev bundet om dens forben, og den blev trukket ud af arenaen.
Alt det .. som jeg gik ind og anmeldte. Ved ikke om det gør en forskel, men ...
- og så jeg gik ind og skrev "FUCKING faggots - hate everything about this, hope you´ll all die and burn in Hell for eternity"
Og nu har jeg fået en advarsel .. pga mit "sprogbrug" .. det er tilsyneladende OK at kalde folk for homoer, det er ovenikøbet OK at kalde dem "forpulede homoer", det er OK at ønske at folk skal dø og komme i Helvede, hvor de skal brænde op til tid og evighed ... men det er derimod IKKE i orden, at bruge ordet "hate".
Måske de skulle overveje indstillingerne på deres "find ting der er upassende for facebook" apparater .. bare en ide herfra
feb 2011
feb 2011
maj 2009
Det fik jeg 48 timer for
maj 2009
Det blev ikke til noget, fordi tyrefægtning er en spansk kulturarv.
Fuldkommen tåbeligt
maj 2009
feb 2011
maj 2009
Med hvad med alle de uniformerede som står langs vejene i timevis.
Hvad hvis de skal på toilettet?
Har de ble på?
feb 2011
maj 2009
jul 2012
okt 2010
feb 2011
okt 2010
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
maj 2008
Godt det ikke er mig, der kommer den slags steder.
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 566
Jeg synes, at efter de har sat det op, er huset bare blevet koldere Påtrods af at jeg har indstillet varmen til 22, siger termometeret at den knap og nap rammer 20 grader. Jeg erved at hidse mig ualmindeligt meget op, for jeg tænkte jo at når vi nu betaler 120.000 for at få det lort sat op, skal det også virke. Nogengange er der varme i radiatorene, men ikke så meget at jeg føler det kan varme noget op.
Nu har jeg prøvet at tænde for gulvvarmen, og så må vi se om dét så i det mindste virker..
maj 2009
Tror ikke at det hjælper de uniformerede at der er sat masser af toiletter op.
De må jo ikke bare forlade gledet, de skal holde deres plads.
okt 2014
Hende der skulle køre pony Manse og mig til skue på Fyn på lørdag, har lige skrevet at hun ikke kan alligevel.
Kæmpe nedtur.
Så nu går den vilde jagt efter en der ikke lige har planer på lørdag - kryds lige alt hvad I har!!
maj 2008
For de marcherende er det formentlig et job som så mange andre, hvor man ikke bare lige kan træde af på naturens vegne når som helst. Måske er der en pause og mulighed under selve gudstjenesten. Men aner det ikke, helt så nøje har jeg ikke fulgt med.
maj 2010
maj 2010
maj 2009
Jeg har ikke sovet ordentligt i 17 måneder, er oppe en 3-4 gange hver nat.
Det tapper en for kræfter og energi.
Ønsker god bedring med dit knæ
maj 2008
maj 2009
Jeg var nr. 22 i køen og ventede tålmodig på at det skulle blive min tur.
Endelig langt om længe var jeg kommet ned på nr to i køen.
Og så var det lige at idioten til mig kom til at trykke på en knap så forbindelsen blev afbrudt.
Jeg havde mest lyst til at panke hovedet ind i væggen
Jeg orkede ikke at starte op igen, så nu må jeg på den igen i morgen
sep 2017
Det er lidt hokus pokus ala BOT, men det sidder så godt, og kan holde sig på plads en hel dag, uden at det folder, ruller eller glider. Mine varmeste anbefalinger! Det kan findes til knap 400 kr. Jeg købte en str mindre, end guiden sagde jeg skulle have. Det samme med den anden fra min genoptræningshold, som købte samtidig som jeg.
maj 2010
17 måneder!!!! Ja så skal jeg ikke klage.
218#
Kunne du gå med hundene efter operationen? Det er min skræk, at jeg ikke kan gå med mine hunde, hvis jeg skal opereres. Jeg skal helt sikker have kigget på det der knæbind.
Jeg oplever, at mit knæ indimellem låser, så jeg ikke kan støtte på det. Det kan varer fra timer til dage.
jan 2009
Fik først kontakt til min fars side af familien (han er fra Mozambique og bor dernede) for 6 år siden, og kontakten er så ebbet lidt ud. Pludselig ud af den blå luft skrev min ældste halvbror og spurgte hvordan jeg havde det. Nu er jeg blevet bombarderet med familiefotos, hørt at min far stadig lever, at min ene søster er blevet mormor og til slut skriver min bror, mens han skal til at gå i seng "Dont desapeer", som reaktion på at det jo er længe siden vi har haft kontakt.
Det er en mærkelig fornemmelse men også rart. Lige nu bare mest mærkelig
sep 2017
jul 2012
feb 2018
Det føltes koldere i vores gamle hus, en muremestervilla fra 1937, men det handler i bund og grund nok om isolering og/eller træk i huset, kuldebroer m.v.
jul 2012
feb 2018
Jeg tror så også, at det afhænger meget af ens aktivitetsniveau. Når jeg står op er jeg lidt kuldskær, men når jeg først er i gang kommer varmen hurtigt. Det samme, hvis jeg bare sidder og laver ingenting.
Jeg har ondt af de mennesker, der skal sidde stille ved en PC i 19 grader dagen lang, det må give kolde hænder og fødder.
jul 2012
Desuden har jeg Hashimotos, der gør mig ret kuldskær
feb 2018
maj 2008
jul 2012
Jeg sover med t-shirt, termodyne og termopusser for at holde varmen. Ind imellem også med varmedunk eller varmetæppe.
maj 2009
Så det er godt for varmeregningen
maj 2009
https://fb.watch/fFfo_h1VJJ/
maj 2008
Mit energiforbrug bestående af gas og el forventes at stige fra ca 18.000/år til små 60.000.
Men nok om mig
maj 2009
Det er virkelig træls ed de energipriser.
Jeg fatter ikke, at regeringen ikke går ind med en ordentlig hjælp, så forretningerne ikke skal lukke og folk skal gå fra hus og hjem.
Jeg er så heldig at jeg gik fra gas til fjernvarme, og vores fjernvarme bliver lavet af affald og krematoriet.
Det er steget, men ikke så voldsom. Ind til videre med 300 kr om måneden. Men det stiger igen til januar.
I Haderslev stiger fjernvarmen med 75% fra første januar.
feb 2013
sep 2017
Susanne, vi er ganske få, der ved hvad dét betyder
PS. Det er ikke mere end et par år siden det gik op for mig, at pusser ikke er et udtryk der bruges i hele landet
jul 2012
jul 2012
okt 2011
jul 2012
jul 2012
maj 2008
Jeg går ud på værkstedet. Det er vist også bedre isoleret - indtil videre. Jeg har netop bestilt et par paller isolering, som jeg vil rulle ud på loftet. Det giver varmen - især, hvis jeg giver den gas
PS! Bemærk dobbelttydig vits
jan 2019
maj 2008
Du har netop ødelagt den gode stemning. Jeg troede lige, at krisen var afblæst
maj 2008
Evt. købsanbefaling.
okt 2014
Han anbefaler merinould og gerne så høj procentdel som muligt.
maj 2009
Det er meget bedre end merinould.
maj 2009
Somme tider er der noget til salg på dba, og garnforretninger kan bestille det hjem, så må man selv strikke.
Jeg købte noget undertøj for en del siden i København,men kan ikke huske hvilken forretning.
Der er blandt andet Alpaka huset i København
https://www.alpacahuset.dk/
maj 2008
Jeg bruger den sjældent, bl.a. fordi den fælder, men det kan da være, den kommer til ære og værdighed igen her til vinter. Der kræves selvfølgelig en del uld til en hel sweater, men bare et par sokker af hundeuld kunne være rare at have på, hvis man har det koldt indendørs. Det hjælper utroligt meget, hvis man kan holde fødderne varme. Jeg har boet i gamle ikke særlig velisolerede huse i mange år, og der er altså ofte fodkoldt. Og med det i baghovedet kan et varmt fodbad altså også anbefales til lidt hurtig hjælp. .
okt 2005
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 628
feb 2011
Tørretumbleren er vi så godt som stoppet med at bruge og stand by på diverse er også en saga blot .. nu kan vi snart ikke gøre mere ..
I dag har ellers været en lortedag ... 2 børnebørn syge så manden og jeg delte os til hhv pasning og aflastning ... der hvor jeg passede skulle mor så komme hjem med den ældste, men bedst som hun troede sig færdig blev hun kaldt til akut operation, så jeg måtte stander det syge barn som bare ikke gad og så have ham med hen efter storebror ... da jeg så kom tilbage havde den ene hund skidt på deres gulv
Og derudover havde jeg sovet så dårligt i nat da jeg, dumt, kl 3.30 kiggede på min tlf hvor der var en snap fra yngste datteren der kl 1 om natten går med sønnen i bæresele udenfor fordi han skriger så meget og noget skulle prøves .. det var ingen succes, og jeg kunne så ikke falde ordemtlig i søvn ..
kan børn virkelig nærmest fødes uden sove-gen ... Mor har ikke sovet mere en max 3 timer i streg (og det er meget få gange) i snart 9 måneder, om dagen sover han måske 45 minutter af gangen, og pt er den nye nattetrend altså 1-2 timer med vågen skrigetid fra kl 23, og derefter opvågning med max 2 timers mlm rum resten af natten ..
Det er synd for den lille mand, men mit hjerte bløder også for min datter ..
jul 2012
aug 2007
Jeg var godt klar over, at der var "noget" ude i haven, som huskyerne ikke mente skulle være der, eftersom de både forsøgte at klatre i træer, og "vaffede" ret intenst, af noget udefinerbart deroppe.
Jeg troede umiddelbart at det måske var et egern, der var flyttet ind, men så voldsomt plejer de nu ikke at reagere, når vi møder egern ude i skoven.
Jeg kom så hjem til en fin "gave" fra hundene, da jeg kom fra job i forgårs.
Et stk. død rotte, som de pænt havde taget med ind af hundelemmen, og lagt ude ved fordøren, så jeg rigtigt kunne blive stolt over deres bedrift, og rose dem til skyerne for deres flotte arbejde
jul 2012
aug 2015
De må dog kræve en sikkerhedsstillelse aka "depositum" hvis de har særlig grund til at forvente, at du ikke ville kunne eftergive din gæld.
og betaler du ikke den - SÅ må de komme og slukke for din strøm ja.
maj 2008
maj 2009
Mange har skavanker så de ikke kan gå ud og arbejde og tjene lidt ekstra. Og gør de det, bliver det modregnet pensionen.
De studerende kan gå ud og arbejde lidt ved siden af, og en god del af dem kan bo hjemme hos mor og far
maj 2008
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-raadgivning/penge-og-pension/folkepension/folkepensionist/tjen-122004-kr-uden-at-paavirke-din-folkepension
At være på SU er for mange en fuldtidsbeskæftigelse. I perioder op mod 60t/uge.
aug 2015
Vi sidder selv hårdt i det nu.
Manden startede uddannelse, lige inden alt det her skete.
vi mistede mellem 4-6.000 kr om mdr på han gik på uddannelse. Nu er det endnu hårdere med stigningerne oven i.
Vi klarer os da endnu. kommer vi til at klare den igennem vinteren ? det tror jeg da.
Vi har endnu, stadig ting vi da trods det hele, kan gå af med eller sælge. skulle vi stå i lort til halsen.
Men det er der andre mennesker der måske ikke har.
Vi kan gå af med bilen, sælge computeren.
Der er utrolig mange tiltal vi kan gøre endnu - før vi står med risikoen for at stå på gaden.
Og vi har endda allerede taget mange tiltag på at nedsætte vores el forbrug.
vores vand og varme køre på El. det er dyrt nok i sig selv som priserne ser ud nu.
men jeg ser stadig os som værende heldigere, end de folk som står nu uden træpiller eller lign. til den kommende vinter.
fordi de enden er umulige at få. eller nu koster 10.000 kr for en palle.
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 863
Ikke alle studerende har mulighed for at supplere deres SU op.
Så mon ikke begge grupper er ringe stillet
aug 2015
nogen pensionister kan have helbreds mæssige ting, der ikke gør dem i stand til at arbejde ved siden af deres pension.
Ikke alle studerende har mulighed for at supplere deres SU op.
jan 2009
maj 2008
jul 2012
aug 2015
jeg kan godt mærke det er blevet køligere. Men vi er endnu ikke nået ned under 15 grader indenfor.
og så gnier jeg mig sku med at tænde
Kan jeg vente til oktober, så bliver jeg glad !
så må der bare mere tøj på
jul 2012
maj 2009
Jeg har gigt, haft det over 30 år, og det er ligegyldig om det er kold eller varmt.
Jeg kan være slemt plaget i 30 grader og høj solskin og kan have det fint i frostvejr.
okt 2010
Jeg ved at varmemesteren er ligeglad, så længe der ikke er klager…
Dog virker det til at Katten ikke kan lide killinger, så hvis det er skal det være en voksen/ung kastrat
maj 2009
Jeg har lige købt en petroleums ovn, som skal bruges her i den tid hvor det ikke er nødvendig at have varme på hele tiden.
Men i guder, hvor er brændstof til den steget de sidste 2 - 3 uger.
Har fortrudt at jeg ikke købte noget mere for 3 uger siden
jul 2012
Men da vi ikke har mange træpiller, så nøjes vi.
Den ene vinter havde vi ingen varme på førstesalen. Jeg blev nødt til at sove i stuen, fordi jeg blev syg med høj feber.
feb 2011
Næh der er faktisk ikke prøvet fysioterapeut ... zoneterapeut, osteopat (flere), kiropraktor, kraniosakral, læge, øre-næse-halslæge, børnelæge, der er klippet tungebånd 2 gange, skejby er inde over .. men de vil ikke rigtig noget før han er 1 år, specielt fordi søvnen nærmest er det eneste, han vokser og udvikler sig normalt ...
Der gives mælkesyrebakterier, der er prøvet d dråber og ikke d dråber, der gives nu homeøpatiske dråber, der er forsøgt behandlet for refluks, om det er derfor han ikke vil ligge osv ..
maj 2009
maj 2008
Jeg er selv netop overgået til dårligrygpenge. Tro ikke, det er en guldgrube. Jeg må nok sælge en af Mercer'ne
dec 2021
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 49
Ved ikke, om jeg kan kalde mig ung længere, men det gør ikke ligefrem problemet bedre.
okt 2010
For jeg får ikke varmehjælp
okt 2010
jun 2011
Det er mest af alt hårdt fordi jeg købte huset med et godt budget og god frihed og nu er jeg efterhånden bare på røven pga det hus..:/
aug 2015
Isabelle, præcis.
Det er skidt for alle, som ikke kan få det til at løbe rundt.
okt 2010
De katte der kan lide at have en ven har SÅ meget gavn af hinanden, til at ligge sammen, groome hinanden og lege sammen.. Især i de unge år.
Det er i den grad glæde at han får en at lege med, når jeg er for kedelig. Han opsøger aktivt katte vi møder udenfor med halen rejst, ørene fremme og et venligt "ruh" og når han ser andre gå med deres katte går han og piver og jamre for at komme ud til dem. Ikke for at jage dem væk, men for at hilse på dem.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 285
okt 2010
okt 2010
Den eneste grund til jeg ikke har det nu, er dels fordi jeg slet ikke skulle have haft ham og dels fordi reglerne er sådanne..
Rigtig mange opdrættere sælger ikke ud til alene kat og jeg forstår dem godt.
maj 2008
maj 2009
På internaterne sidder de som regel hellere ikke alene i et bur/rum.
Katte er også utrolig gode mødre. De kan fint finde ud af at passe hinandens killinger.
Man har blandt andet observeret at blandt andet ved vildkatte, at en bliver hjemme og passer killinger mens den anden går på jagt efter føde.
Man har også observeret, at der er en del katte, både vilde og tamme, som "forsamler" sig et sted, hvor de ligger med lidt afstand imellem sig og slapper af.
Speciel har indekatte meget glæde af en anden katteven, så jeg er enig med Frk. Jensen.
maj 2009
aug 2011
Bedste hilsner
Annisse FUCKING Nord
jul 2012
Mine har enorm glæde af hinanden og sover sammen/vasker hinanden og leger med de andre. Jeg sælger yderst sjældent katte ud, hvor de skal være alene, fordi mine ikke trives med det. Det er dog en individuel vurdering fra kat til kat, men jeg har sagt nej til mange, fordi de kun ville have en.
okt 2010
DK Eife
DK Bønsdorff
DK Enzo
er nogle af dem, de sælger alle Europé, og jeg har ikke overskudet til at kigge alle racer igennem..
sep 2017
Ellie kommer til at ELSKE at være hos veninden, fordi hendes ene hund er verdens bedste legekammerat. Og Dorit ELSKER at være hos sin far, fordi både corgilillebror og kæresten er virkelig søde.
Nu er lang arbejdsdag fredag så aflyst, og teknisk set kunne jeg hente hundene i morgen aften. Men jeg ved bare at de hver især vil nyde deres mini-ferie, og at det ville være MIT behov at hente dem i morgen. Men suk, jeg har i løbet af de sidste 5,5 år sovet uden Dorit 2-3 gange. Og uden Ellie én gang, siden jeg fik hende. Ellie kan jeg godt undvære, men Dorit…..!
Ps. Min varmeregning er stadig 7.500 kr om året, og stiger ikke. Min løn er også den samme. Og min kat hader alle andre katte, end hendes hemmelige (kastrerede) kæreste, Stribemis, som hun af og til inviterer til hygge i skuret
maj 2008
Der er selvfølgelig masser af individuelle forskelle, men jeg tror, du har fat i noget af det rigtige, Isabelle. Jeg tror, at mange racekatte er mere sociale med andre katte end det er normalt for huskatte, muligvis fordi de i så mange generationer normalt er holdt som indekatte og holdt flere sammen, så man nok har prioriteret, at de har trivedes i den situation.
jan 2019
maj 2008
jul 2012
okt 2010
Jeg har kun haft 1 racekat og det var en europé, den havde jeg sammen med en huskat.
européen skulle have været starten på mit opdræt, men livet kom i vejen for det, og den kom tilbage til opdrætter
Jeg færdes på katteforummer, og kender meget få der har alene-katte.
sep 2017
En af mine genboer er ved at skifte fra naturgas (som er alternativet til fjernvarme i mit område). De har et forventet forbrug på gas i 2023 på knap 100.000 kr. Forventet forbrug på fjernvarme er 14.000 kr. Det koster dem 30.000 kr at etablere fjernvarme. Som de siger, er det en no-brainer at skifte til fjernvarme
maj 2009
At racekatte er mere social end huskatte tror jeg ikke har så meget at gøre om det er race eller huskatte. Jeg tror mere at det er, fordi racekatte sjældent bliver sendt ud og lege med biler, men at man holder dem som indekatte eller indekatte med voliere/kattesikker have, så de har ikke lige så mange "oplevelser" end udekatte der kan gå på jagt mm.
Jeg kender flere med huskatte, som er indekatte, hvor kattene har meget glæde af hinanden.
Jeg er medlem af facebookgruppen: Indekatte kan også have et luksusliv, og der er flest huskatteejere i gruppen, og deres katte har også meget glæde af hinanden.
maj 2009
Jeg er lige steget 225 kr om måneden for resten af året.
Hvad der kommer af stigninger til næste år vides så ikke, men jeg tror næppe, at det bliver vanvittig, de ekstra omkostninger der kommer er vel kun de stigende omkostninger af transport der er på tale, vi importere jo en del affald til vores varme.
Anne, du får også stigninger på varmeregningen, men de bliver nok ikke ikke så voldsomme.
Stigningerne kommer fra landmændene, som har større omkostninger ved at så og høste på grund af de høje dieselpriser.
Min eks chef leverer halm til fjernvarme, og han har sat prisen meget op.
maj 2009
maj 2009
maj 2009
Men hvis det kun er på grund af varmepriserne, så skal du se dig godt om inden du flytter.
Min lillesøster som har sclerose og bruger meget varme har fået et vældigt problem. Hun kan få en kraftig efterregning da hun bor i lejlighed, hvor man jo kun betaler a conto pr måned. Endvidere har fjernvarmen lagt ud, at de fra den første januar stiger 75 %, og det kan hun ikke betale. Det er i Haderslev.
maj 2009
Men vi har en virkelig dejlig natur rundt om.
Til gengæld er Haderslev en dejlig by med masser af liv og gode forretninger, der er ikke noget som står tom.
okt 2011
jul 2012
Kombineret med en elregning, der er gået fra 4000 til knap 12.000, bliver det en meget lang, kold og mørk vinter.
okt 2011
Jeg havde skrevet en tekst til billedet, men blev afbrudt, og måtte lige op på loftet. Da jeg kom ned her 10 minutter senere, kan jeg jo godt gætte, at Kiza har været oppe på mit skrivebord
Kiza's yndige ydre bedrager.... hun er den største bisse
okt 2011
aug 2011
Vi plejer at betale ca. 12.000 kr. pr år inkl. det hele…nu for et kvartal 12.900 kr. for et kvartal.
Det er simpelthen grotesk. Er da glad for, min kæreste endelig er færdiguddannet og nu får svendeløn. Men de her regninger udhuler sgu da den buffer, vi havde opbygget til uforudsete udgifter
Vi kan ikke skifte til fjernvarme, da der ikke skal anlægges fjernvarme herude Jeg satser på, at vores dyrt indkøbte 3 lags vinduer vil kunne holde en del på varmen henover vinteren
maj 2008
Jeg håber, at Putin får forstoppelse, og ingen læger/hjælp er i nærheden.
okt 2014
jan 2006
Og Esh gik et fint spor og solen skinner. Livet ER sq da dejligt
maj 2009
Det har hun ikke kunne få indtil nu.
Men jeg tror da næppe, at de vil sætte en 3/4 lam i elkørestol på gaden.
jul 2012
Men til den pris....
jan 2006
Din stakkel ...
maj 2009
Du skal vel ikke selv betale den.
Den min søster har er godt nok smart.
Det er et rigtig stort skrummel, hvor man sidder/ligger rigtig godt i.
Somme tider sover min søster i den frem for at komme i seng.
Og så kan den rigtig meget, blandt andet kan den hæve over en meter så hun kan nå de øverste køkkenskabe og så kan den køre 15 km/timen.
Det er lige før jeg er misundelig.
Men men men prisen. Den koster små 200.000 kr.
jul 2012
Ja, den er desværre et stort skrummel. Jeg havde bedt om en, der var lidt smallere af hensyn til døre mm. Det er den så IKKE.
Til gengæld kører den 12 km/t.
okt 2010
maj 2008
Jeg har været over broen flere gange før uden uheld, men min veninde og jeg snakkede godt nok om, at den så værre ud i dag, end vi havde set den før. Hun kom over uden uheld, men for mig og mine 3 hunde gik det altså ikke.
Men bortset fra et ømt ben var det en dejlig tur, og solen har skinnet næsten hele dagen, så alt i alt en dejlig dag.
maj 2009
maj 2008
feb 2011
maj 2009
Synes da ikke at du har gjort noget som berettiger en sviner
maj 2008
Du har måske haft den frækhed at insinuere, at nogle har det næsten lige så slemt som hende.
Hvor vover du, føj.
jan 2006
Jeg vidste der var noget galt med dig
jan 2006
Seriøst .. jeg aner det faktisk ikke, og undrer mig selv over, at jeg nogensinde har været det
jan 2006
Det er jeg da i tvivl om, om jeg skal ha - hvad gør I andre egentlig mht at modtage det ?
okt 2011
maj 2008
Jeg røg ind i gang helvedes ild kort efter 1. stik, og det kunne være udløst af vaccinen, så der var jeg godt nok noget skeptisk, men der har ikke været noget efter stik 2 og 3, så jeg tager stik 4 og satser på, at vi efterhånden er kommet så langt hen mht. vaccineudvikling, at dette stik holder noget længere.
okt 2005
Må jeg spørge hvilken vaccine der står når i skal ind og booke tid?
Min far er nemlig også blevet tilbudt covid 19 vaccine igen og hans influenza vaccine som han får hvert år.
Vil så ind og booke tid og så står der,
MRNA vaccine
Influenza
Og
Pfizer
Jeg har talt med bla reumatologisk omkring det og de har ikke hørt om den MRNA før.
Så aner ikke hvad jeg skal vælge til ham
maj 2009
Lene, man kan blive vaccineret for helvedesild.
feb 2011
jamen er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan fanden det hænger sammen ...
kan forstå, hvis det er det der sker at selskaberne skal købe strøm/energi til højere pris hvis der ikke er så meget på markedet som der plejer, og forbrugerne skal betale en tilsvarende højere pris ... MEN vi skal vel for hulen ikke betale en højere pris x MANGE GANGE ... hvorfor tjener de selskaber mere end de plejer ?
Jeg synes helt 100% enten de skulle tvinges til prisloft, indtjeningen måtte ikke være højere end normalt på bekostning af at andre brancher må lukke og alm folk i værste fald fryse eller gå fra hus og hjem ... det giver seriøst i situationen ingen mening for mig ... til gengæld giver det, for mig ok mening at staten tjener idet der er mange der skal holdes oppe i disse år med diverse hjælpepakker, samt alt det efterslæb der er at rette op efter corona, HVIS altså de så bruger de ekstra penge på det ...
maj 2009
Mig selv jeg vil bare have Pfinzer igen. Ville da gerne have den nye, men vil vente med den indtil den har været afprøvet et års tid.
okt 2005
Reumatologisk havde slet ikke hørt om den, og da min far bakser med leddegigt og cancer forskellige steder, så tør jeg ikke bare springe ud i noget.
Synes det er svært at vælge
maj 2008
Indtil videre satser jeg på, at det var en engangsoplevelse, det er det for de fleste. Men sker det igen, vil jeg da bestemt vaccineres. Det var ikke nogen sjov omgang, men i forhold til hvad f.eks du og Tine går igennem, så skal jeg ikke klage.
maj 2009
Og hvad med varme, det er åbenbart ligegyldig at folk skal betale 20 - 30 tusind om måneden
'Synes da, at det er mere vigtig at folk får varme frem for el.
okt 2011
okt 2005
aug 2015
sjovt. jeg vidste ikke vores vinterperiode hedder Januar til og med Juni
Og så kan nogen af os være heldig at få hele 660 kr per barn, i ekstra ydelse til Januar.
wauw sikke en basker !
Den hjælper 100% og alle dem derude der sidder hårdt i det, og ikke har børn
reduceringen af elafgiften burde være fra nu - og 6 mdr frem.
hvor den vitterligt ville gøre mest gavn ! hvad gavn har vi af den i april-juni måned ?
maj 2009
Isabelle, jeg har altså ikke kunnet se nogen steder at det også gælder de høje varmeudgifter.
okt 2010
Jeg har haft corona og er ikke en af dem der bliver slemt ramt.. Plus jeg i forvejen lever et ret isoleret liv hvad angår fysisk at ses med andre mennesker.
maj 2009
Du kan aldrig vide, hvor hård du bliver ramt.
Selv om du sidste gang ikke har vært hårdt ramt, er det ikke ikke at du slipper Lige så nemt næste gang
At du lever isoleret er hellere ingen garanti, og da slet ikke når man bor i en opgang hvor der færdes andre mennesker, og du går vel også ud og handler, samt at din datter som jo har kontakt med mange andre også kan komme med smitte.
Men det er jo op til en selv om man vil forebygge eller ej.
maj 2009
Den er godt nok blevet langsom når jeg går på fra mobilen.
jan 2006
okt 2010
Min datter har haft corona 2 gange, er ikke coronavaccineret og heller ikke hårdt ramt..
jul 2012
apr 2008
Bare dét at kunne gå udenfor om sommeren uden at skulle pakke taske, tæppe, vand, ting til hunden, sele og snor på, låse af og gå helt ned på et fællesareal.. eller at kunne tisse hunden af inden sengetid om vinteren, uden at skulle iføre sig termodragt og støvler og ud på tur..
Nu passer vi Umis bedste ven. Som tilfældigvis er nabo til føromtalte lejlighed. Det kunne blive festligt
apr 2008
okt 2010
jul 2012
maj 2009
Om du vil være med eller ej er jo helt op til dig selv. Du kan jo bare tage ham af filteret.
jul 2012
maj 2009
Her et link til den nye "løs snak II"
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1289082-loes_snak_mk_ii
Løs snak