{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.756 visninger | Oprettet:

Løs snak {{forumTopicSubject}}

Inden jeg kom her på HG, var jeg på HF. Der havde vi hver måned en tråd, der hed løs snak. Det er tråden, hvor intet emne var for småt eller for stort. Hvor der er plads til et godt grin og en lille tåre. Kort sagt, alt det der rører sig. Men ikke kræver sin egen tråd.
Her er mit lille indslag. Jeg bestilte i går en ny hundelufter jakke til vinter og fik den allerede i dag. Jeg sparrede næsten 500 kr og den er bare lækker.
Tråden, hvor vi kan være fjollede, alvorlig, humoristisk, kedelig og meget mere. Tråden hvor der er plads til alt.

Andre forumemner med "Løs snak"
Løs snak 32
Så tager jeg over efter Søren
Skrevet af: Anni - 12. feb
Snak løs 31
Huhej, hvor det går
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 30. jan
Snak løs 30
Nu med ny og mere præcis overskrift.
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 19. jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak
  • #1   13. sep 2022 Hvor hyggeligt !

Fedt at spare 500 kr.! Det kan man altid glæde sig over smiley

Vi er igang med et større byggeprojekt. Vi er endelig ved, at være der hvor man kan begynde at glæde sig. Her i første runde er det soveværelse, walk true og badeværelse. Mureren kommer og sætter / lægger klinker måske i næste uge, og vinduer kommer i uge 41. Så mangler vi bare resten af hytten smiley

• #2   13. sep 2022 Lækkert med ny jakke! Og så at spare oven i købet…det er da ren win win smiley

For tre år siden, da jeg lå indlagt på 3. uge på neonatal med vores lille bitte pige, var fremtiden noget svær at tænke på…at tænke på, at det lille bitte menneske forhåbentlig en dag skulle med os hjem og gøre os til en famile på 3 smiley

Og nu stater hun snart i børnehave…vores rejse hertil har været vild, men nu er vi her smiley

Dette billede er tre år gammelt - og her har hun lige rundet 1.2 kilo dagen før smiley

profilbillede
  • #3   13. sep 2022 Og så et billede fra i dag…MEGA fræk, taler som et vandfald og udfordre sine forældre i et væk smiley

Hun klatrer på havelåger, kravler op i barnevognen, finder selv tøj, som hun tager på, beder om chokoladeis til aftensmad og hentet selv tomater i driverten smiley

Hun giver mig grå hår konstant…men ELSKER dem og elsker livet som mor til denne lille tornado smiley

profilbillede
  • #5   14. sep 2022 Enig med Isabelle, men . . . .
    Hvordan kan man bruge det at ens partner er jøde til noget? Hvis jeg får en jødisk kæreste, er det så en opgradering af min "værdi"?

• #7   14. sep 2022 Ja. det er jo helt til grin.
    Latterlige fjols smiley

• #8   14. sep 2022 JT, jeg SAVNER de tråde smiley De hed "Alt og intet", eller bare AOI smiley

Jeg havde endelig besøg af mine tirsdagsdamer i går. Det er 100 år siden sidst, og det var tiltrængt! Den ene har en labrador på lige over et år, og den var med i går. Hun og Ellie hyggede sig, legede, tumlede, slåssede og gav gas. Af og til blev de skilt ad og tvunget til lige at tage en slapper, og så gik det ellers løs igen.

Ellie snorksov fra veninden og hunden kørte hjem, og indtil i morges kl. 5.15. På morgenturen var hun helt sød og fredelig (hun plejer at være vældig frisk, og lave nogle vanvidsspring i hovedet på Dorit). Jeg ønsker mig en 1 år gammel labrador, så Ellie altid kan være træt smiley

• #9   14. sep 2022 Anne - hvad du ønsker, skal du få smiley

https://www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/labrador/annonce/54972445-alpha

• #10   14. sep 2022 Åh jeg savner AOI trådene smiley

Jeg kan mærke min vinterdepression banker på. Jeg har ellers lykkeligt levet uden de sidste par vintre. Jeg er SÅ træt og lidt smågnaven.

• #11   14. sep 2022 Jeg har bare lyst til at byde ind med, at jeg er ufatteligt glad for mit job smiley Jeg har været samme sted i 17 år, og har i perioder været på vej væk. Enten fordi der ikke har været udfordringer nok, eller fordi vores processer indimellem har spændt ben for, at man kunne løse sine opgaver optimalt.
    MEN fra 1/1 kom jeg over i en ren projekt-baseret stilling, og jeg elsker det.
    Jeg arbejder fast sammen med et skønt team, og nogle helt utroligt kompetente samarbejdspartnere rundt om i Europa. Det er sjovt, udfordrende, givende - og det føles så godt, at være med til at udvikle og forbedre systemer og processer, som kan gøre kollegernes dagligdag bedre og nemmere smiley

At jeg så samtidig har nærmest ubetinget frihed til at kunne arbejde hjemme og/eller tager mindstemanden med på job, er jo bare et ekstra plus.

Så efter..hmmmm.... 36 år på arbejdsmarkedet, tror jeg faktisk ikke, at jeg nogensinde før, har trivedes bedre på job smiley

• #12   14. sep 2022 Min veninde, som var så underlig at flytte til Jylland, er endelig kommet til fornuft og har fået bolig på Sjælland igen.
    Flytter tilbage 1/11 og jeg GLÆDER mig !

Og så er jeg endnu engang imponeret, stolt af og glad for, min gamle 89 årige fars fysik. Der hvor hans kæreste bor er de igang med noget håndværkernoget .. så elevatoren virker ikke. Kæresten bor på 5. sal !!!
    Som min far sagde, ja, det er ikke ligesom for 6 år siden, da jeg løb om kap op af trappen med kærestens søn .. idag bliver jeg lige nødt til at holde pause, når jeg når 3. !!!!!

Hvad F er der galt med den gamle tosse ... jeg tror jeg ville skulle holde pause efter 1. sal eller deromkring smiley

• #16   14. sep 2022 Hvis Søren Pape skal skilles fra sin mand ...... hvorfor Fan*** slæbte han ham så med til Dronning Margrethes 50års jubilæums-fest ????

Jeg tror de begge er fulde af L*** .... Føj for en rygende pyyy ... smiley

• #17   14. sep 2022 Jeg er faktisk ret imponeret over min gamle mor; hun er jo flyttet tættere på mig og det er virkelig dejligt. Det hus hun har købt trænger til lidt renovering og vi hjælper hende selvfølgelig med det. Men hun tager godt nok også fat selv. Nu har hun så lige bygget et læ-hegn og en fin låge. Det er lavet så pænt og konstrueret korrekt. Hun har altid været fingernem og god til at regne ud hvordan ting skal konstrueres. Men det er ikke meget hun har arbejdet med træ i sit liv. Jeg synes hun er lidt sej smiley
    Og så er vi nået langt med dette års store projekt på farmen (et muret udhus på 30 kvm). Nu mangler vi kun at mure gavle, lægge tag på og sætte vinduer og døre i. Så holder vi pause inden vi pudser op indvendigt. Og så kan det tages i brug. Der er to rum. Den ene er en kaninstald (det bliver dejligt at have dem indendørs om vinteren) og det andet et rum til de ting, der gerne skal stå lidt rent. Fx mostpresse og frugtkværn og bi-grejet. Vi har lavet det hele selv og murværket er blevet rigtig pænt smiley

• #19   14. sep 2022 #18 ... Og ??? .... Jeg tror Dronningen var hamrende ligeglad med .. om han var der eller ej ...

• #21   14. sep 2022 Anne det er rigtig, det hed Alt og intet smiley

Isabella jeg var gået i panik, hvis jeg skulle være ude af mit hus om 11/2 måned og ikke vidste hvor jeg skulle bo smiley Håber du snart får styr på din boligsituation. Er det nemt at finde noget hvor man må have to hunde?

Kender i det, at man burde gå igang med at få lavet noget, men finder på den ene overspringshandling efter den anden. Sådan har jeg det i dag.

• #22   14. sep 2022 Nogen der bruger Alpha Spirit enten som foder eller godbidder? Så er der tilbud hos zooplus:

https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/alpha_spirit/1385519

https://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/alpha_spirit/1381958

• #23   14. sep 2022 Hvor skønt med et godt tilbud smiley

Jeg har den her lille skat der bliver 5 uger i dag. Fandt ud af sent, at jeg var gravid og jeg tænkte “kan jeg nu klare det”
    Men intet der.. det er hårdt men det går kanon og jeg har verdens dejligste lille dreng. Hans far og jeg har fundet melodien igen og han er verdens bedste far.

profilbillede
  • #24   14. sep 2022 @13: Isabelle. Du få altså et stort cyberkram - det lyder somom du trænger til det smiley

• #26   14. sep 2022 Isabelle, du og pigerne er velkomne i mit gæsteværelse (jeg er sikker på at Ellie og Vilma kan underholde hinanden) smiley Og så kan de "gamle" piger, katten og menneskerne få lidt fred smiley

• #27   14. sep 2022 Jeg går og venter spændt på, at en virksomhedskonsulent ringer ang en praktikplads til mig.
    Jeg skal afprøves i forhold til flexjob.

Når man lige har set programmerne på tv2, så er jeg da spændt på hvor længe jeg skal hænge i systemet

• #28   14. sep 2022 Jeg krydser for en god bolig til dig Isabel lige om nu. smiley

Vi forsøger at hamstre varme i form af træpiller. De.er lidt svære at opdrive, og de koster det dobbelte af, hvad de gjorde før. Så vi prøver at vende hver madras for at finde flere penge. Lige nu har vi til ca. 3 måneder. Så bliver det en lang eller en hård vinter, bliver det meget svært. Men vi prøver. Jeg ville ønske, at jeg kunne flytte i noget mindre og nyere, men jeg tager til takke med at bo her, når nu muligheden for at flytte ikke er til stede.

I næste måned skal vi til barnedåb. Det bliver godt at se min nevøs bette pige for første gang. Hun ligner vist sin mor en hel del. smiley

• #30   14. sep 2022 Jeg er lige kommet hjem efter at have nedsat min mors urne.
    Og vi var heldig med vejret, tørvejr og solskin.

• #31   14. sep 2022 Anni, det må være hårdt. Stort kram. smiley smiley

Jeg var desværre ikke med til urnenedsættelse af min.

• #32   14. sep 2022 Dagens kastanjehøst, der er 2 forskellige kastanjetræer i området..

Der er nogen hvor skallen ligner en kiwi uden hår, det er dem der var de lyse/hvide i

Så er det nogen hvor skallen har store pigge ud fra som et pindsvin.. Det er de træer der har de små mørke i skallen

"Kiwi"'erne er vildt svære at åbne og mange af dem er der kun små "frø" (det er kastanjer, bare meget små)

De andre åbnes let, men der er de ret små i smiley

profilbillede
  • #33   14. sep 2022 Er lige kommet hjem til at min nabos mor har klippet vores fælleshæk fra knap 2,5m til ca 1,5m smiley Uden aftale herom vel at mærke.. smiley

Så nu har jeg udover fuldt udsyn ind fra deres have (noget jeg i den grad ikke behøver, de ligger tit om sommeren og "hygger" i deres have..) også udsyn til min anden nabo for enden af grunden, som jeg absolut ikke behøver nogen kontakt med, efter hende og hendes far har været vildt ubehagelige overfor mig det første år, jeg boede her...

Det er ikke mere end tre dage siden jeg stod og kiggede på hækken med min far og snakkede om at den var blevet høj, men at jeg havde en aftale fra sidste år med min nabo om at vi skulle snakke sammen om hvor høj hækken skulle være, når den virkelig begyndte at vokse, og at jeg derfor IKKE ville begynde at klippe i den uden at have talt med dem..
    Det kan jeg så konstatere at jeg ikke behøver at tage hensyn til en anden gang... smiley

profilbillede
  • #34   14. sep 2022 Isabelle: kaffe snart? Med eller uden hunde..

Jeg er lige kommet hjem fra job, har luftet hunde, kigget til hest/ponyer og har nu smidt mig på sofaen med dyne, hunde og hindbærsnitte (tak til min søde mand!) og her bliver jeg resten af dagen - der er "fjernsyn for mig" i form af både e-sport og fodbold og jeg trænger til en dag, hvor jeg ikke rigtig skal noget, så det er helt perfekt.

• #35   14. sep 2022 Jeg er lige gået ind i 31+1 i dag.
    Og går bare og venter ugerne nu på, at lille manden kommer smiley

Jeg både glæder mig, og glæder mig ikke! smiley smiley
    Jeg er så forfærdelig dårlig til at håndtere smerte nemlig, så jeg ser ikke helt frem til fødsel. hehe

Og lige nu går jeg og har umådelig ondt i min lænd og venstre balle - helt sikkert en iskias nerve der driller. samtidig med hofterne er så ømme.

Men jeg prøver dog at trøste mig i, det meste nok hænger i forbindelse med slutningen af graviditet.
    Og går samtidig til træning og Fysioterapeut, for at forsøge at holde lænden ved lige.

Men alt mit klynkeri og ømme lænd, bliver dog alligevel af mindre betydning, så snart jeg får sat mig ned. Og kan mærke den lille bandit mosle sig rundt derinde, og give til tider enden giver mig et godt los i blæren, eller ligger sig helt op i toppen så man dårligt kan trække vejret smiley smiley

• #36   14. sep 2022 Vi har holdt en lille uplanlagt pause med agility, efter min elskede morfar gik bort for tre uger siden. Vi startede op igen, og i søndags stod vi op kl. 5 for at tage til konkurrence.

Og det gik over AL forventning smiley Ingen prangende resultater, men jeg havde en hund der var med mig på banen, som løb godt, var glad, fokuseret, og ikke EN enkelt gang blev hun distraheret.
    Vi er stødt på det problem at til konkurrencer bliver hun åbenbart så distraheret at hun lukker ned og løber væk/er uengageret. Det er aldrig en adfærd jeg har set før og hun er en totalt cool og arbejdsom hund. Så det gør mig vildt ked af det.
    Men stævnet var småt og der var god plads rundt om ringen, teltene og alle andre hunde var ikke smasket helt op til banen.

Så vi har fået et rigtig godt boost, og jeg hååber sådan at det er en god oplevelse vi kan tage med os til de større stævner smiley

profilbillede
  • #38   14. sep 2022 Jeg tror jeg har hjemmestudiedag tirsdag... Du har vist også et føl til gode?

• #39   14. sep 2022 #37

Jeg har heldigvis en jordemoder med speciale for angst og fødselsdangst. og været til og skal til flere, samtaler med en på hospitalet.
    Så der bliver lagt en rigtig god "plan" - selvom jeg jo godt ved man aldrig kan sige det går som man planlægger. smiley

Men at der får mig bliver skrevet ind hvad smertelindring jeg ønsker osv.
    Det gør der er noget jeg så føler jeg i det mindste har kontrol over, og kan finde noget ro i.

Jeg ser stadig ikke særlig meget frem til det. Men det har været nok til at jeg har skiftet min mening væk fra et planlagt kejsersnit.
    Hvilket jeg ser som en sejr i sig selv.

jeg glæder mig bare til han er her! smiley
    fordi så er jeg ovre den hurdle smiley

• #42   14. sep 2022 Jeg var i Sønderborg til kontrol med gigten, i min kærestes bil, da min egen ikke kan køre (lydpotte som er gået, og skal skiftes. Den lyder som om den er ved at eksplodere, når man starter den)...
    I Sønderborg får jeg afvisning på mit ønske om mindre gigtmedicin, ordre på at begynde på antidepressiv, en henvisning til en indlæggelse pga. den dumme fod der gør ondt...

På vej hjem, holder jeg ved Netto og vil have noget mad. Da jeg kommer ud til bilen efter 5 minutter, så vil lortet ikke starte...

Såeh. Vejhjælp kom efter en lille time, og fik den løbet i gang.. Starteren er simpelthen gået, så nu holder der ikke mindre end to biler i vores indkørsel, og ingen af dem kan køre. smiley Jeg kørte hjemmefra 11;30 og var hjemme 17:30.. Efter normale standarder skulle jeg have været hjemme omkring kl 15....

Det har været noget af en dag - så jeg måtte aflyse hundetræning, og ser frem til at komme i et varmt bad, nu hvor vi har fået luft-til-vand varmepumpen startet op, og så skal jeg lave noget lækkert mad senere. smiley

• #43   14. sep 2022 Isabelle, du må endelig sige til, hvis det er upassende, at jeg spørger. Jeg behøver jo ikke vide noget som helst, men nu har jeg længe set dig omtale ham som din "kommende eksmand", og så er det bare, at jeg hver gang studser over betegnelsen. Er det fordi, at I venter med at blive skilt, eller betegner du ham blot først som din ens, når I ikke længere bor sammen? smiley uanset så ønsker jeg dig det bedste og håber, at du snart finder noget til dig og de firbenede smiley

• #45   14. sep 2022 A-S #33 ... træls. men hæk vokser hurtigt, så inden det bliver varmt nok til at naboen hygger i haven er højden forhåbentlig kommet noget op ..

@Isabelle ... puh kan sgu godt forstå det med at overskue at pakke et hus ned .. er I ikke 2 til det og har kommende eks fundet et sted .... hvad skete der med en bolig du var ude at se for nogen tid siden, jeg synes du virkede begejstret og fik den tilbudt, eller husker jeg helt forkert ... men under alle omstændigheder krydser vi fingre og poter her for at alt falder på plads ...

• #47   14. sep 2022 og så spiste I den af med en opvaskebørste smiley smiley smiley ... I kunne da have serveret lidt lækkert

• #51   15. sep 2022 Aaargh

Er blevet vækket omkring kl 4.00 af en der bærer dåser eller sådan noget ned i en rød bil, der holdte lige foran mit soveværelses vindue, og nu kan jeg ikke falde i søvn.

• #52   15. sep 2022 Vi skulle op klokken 04.00. Sønnen er på vej med tog til Århus for at komme til eksamen. Den lange tur frem og retur for noget, der tager en halv time. Og han er frustreret, for hvem betaler turen?

• #53   15. sep 2022 Susanne, hvem synes du skulle betale?
    Vi andre betaler jo også for at komme frem og tilbage; om det er eksamen, arbejde, køreprøve eller noget helt fjerde. smiley

• #54   15. sep 2022 Jeg fandt ud af hvem manden var, og har snakket med ham om at man ikke flytter dåser kl 4 om morgenen smiley

• #55   15. sep 2022 Susanne - Nu kan jeg ikke huske hvor gammel sønnen er, men nogle gange giver kommunen tilskud smiley

• #56   15. sep 2022 Han går i skole i Åbenrå. Normalt kører eleverne med en lærer til eksamen. Det gør de så ikke i dag, da skolen ikke har en lærer i det fag, hvilket også har betydet, at de har haft online undervisning. Da jeg gik i skole, betalte jeg ikke for at komme til eksamen. Desuden var min eksamen på min egen skole og ikke i Århus.

Når du skal tur/retur til job har du nok også en løn. Det har han ikke.

• #57   15. sep 2022 Er det kun ham, eller hele klassen?

Hvis det er hele klassen burde skolen sætte en vikar ind, eller lave det til en klasseudflugt smiley

• #59   15. sep 2022 Da jeg gik på gymnasiet betalte jeg også for at komme tur/retur til undervisning, eksamen etc..

Eller nu hvor jeg er i gang med instruktøruddannelse - som er 100% frivillig og absolut ikke giver nogen form for løn - så betaler jeg da også for transport rundt i Midtjylland smiley

Det er vel helt forventeligt at man selv betaler for sin egen transport?

• #60   15. sep 2022 Her i kommunen får de unge deres transportudgifter refunderet. De prioriterer, at de rent faktisk får en uddannelse. Desuden er det en specialskole, han går på, som han er blevet henvist til af jobcentret. smiley Han får heller ikke SU.

• #63   15. sep 2022 Det er det, der frustrerer ham. For lederen af skolen svarer ikke, og ingen ved noget. smiley

• #66   15. sep 2022 Det var da et fantastisk tilbud fra kommunen - det har jeg aldrig oplevet. Men hvor må det være skønt for de unge, og for din søn.
    Mon ikke man så overlever at betale en enkelt tur til Århus og tilbage smiley I værste fald skal man spare 20 kr op om måneden i et års tid og så er turen indtjent. Det er immervæk en meget lille udgift i forhold til hvad unge normalt bruger på transport.

Held og lykke med eksamenen!

• #67   15. sep 2022 I foråret var min datters hold på studietur forskellige steder i Europa. Pris 12.000 + lommepenge. Hun havde selv sparet pengene sammen. Det koster lidt sved og lidt afsavn, men det kan lade sig gøre uden at stikke snablen i fælleskassen.

• #68   15. sep 2022 Mange tak. Jeg håber også, at eksamen går godt. smiley

Og tak for forståelsen for, hvor frustrerende det er for en Autist ikke at kunne få kontakt med nogen, og ikke at blive informeret om noget. Han ved ikke engang, hvornår han skal tilbage til SAAB. smiley

• #69   15. sep 2022 Tjaa ... Jeg er bare glad ... vi må se det positive ... selvom tingene er lidt besværlige for tiden. smiley

profilbillede
  • #70   15. sep 2022 Jeg har intet positivt at bidrage med, så her kommer en omgang brok...

Zucana kom til skade og blev opereret for 9 dage siden hos Claus Sloth. Virkelig ufedt at rejse hjem med en nyopereret hund, men vi klarede det da. Nu venter der flere måneder med restituering, stadig ro og siden genoptræning, jeg orker det ikke...

I går morges gik min skulder ret voldsom af led, så knoglerne strittede ud til alle sider. Afsted i ambulance. De bøvlede med at få den på plads inde på skadestuen.....til sidst var de 3 læger der trak og skubbede. For SATAN en smerte!! Foreløbig 2 uger i lukket fast slynge så skal der genvurderes om det er holdbart eller hvad.

Jeg har en lille migræne, alt roder, der er beskidt i huset, og jeg kan ikke selv gå i bad og jeg lugter......kæft en lortedag! smiley

• #71   15. sep 2022 #70

En lortespasserbus dag smiley

Det blir bedre imorgen smiley

• #72   15. sep 2022 Rikke, jeg har ondt af dig. Men nu kan det vel kun blive bedre.
    Sender dig en stor trøstekrammer og og ønsker god bedring.

• #74   15. sep 2022 @70 - krydser fingre for at det hele er bedre i morgen smiley
    Og tak fordi du ligede minded mig om at mit problem er et luksusproblem: Vandpumpen på min bil er gået kaput. Så den tabte kølervæsken og er hentet af et fejeblad og kørt på værksted. Mekanikeren har ringet og sagt at det koster 7900 penge og jeg sagde 'ja, det skal jo fikses'. Men altså det føltes ret ærgeligt. På plussiden er så at jeg kunne ringe til min chef og sige 'jeg arbejder hjemmefra til min bil er rask igen' smiley
    På plussiden var også sportræningen med Penny igår. Det startede ellers med at jeg stod for holdets morsomme indslag: Jeg havde glemt at give finken sporselen på ved bilen. Det plejer jeg ellers altid at gøre. Igår fik jeg så lige husket mig selv på hvorfor smiley Det var ikke helt nemt at få montere selen (böttcher der skal hægtes i kædehalsbåndet) på 25 kg spændt muskel, der trak af alle kræfter og hylede op for at komme hen til sporpinden og komme igang. Så snart hun kom på sporet var det så bare fedt smiley Roligt tempo, fuldt koncentret hund med logrende hale. Holder næsen dybt i sporet og laver ikke mærkelig afvigelser. Alle knæk blev taget fuldstændig uden overløb uanset vindretningen. Spor er det bedste finken ved smiley og jeg elsker at gå spor med hende smiley

• #76   15. sep 2022 Sønnemand bestod, så han er glad. smiley

Og nu skulle han i seng. Det er hårdt kun at sove to timer.

• #78   15. sep 2022 Det er da en dejlig tråd det her :?-?D

Her går det godt! Om et par uger har jeg været på min nuværende arbejdsplads i 1 år, og jeg elsker virkelig mit arbejde :?-?D
    Iroh og jeg går til rally om mandagen, og selvom han de seneste gange har glemt hjernen derhjemme, så er han overordnet set ret dygtig :?-?D
    Jeg har gået til psykolog siden februar og efterhånden har jeg lært, at ingen skal fortælle mig hvordan jeg skal føle eller ikke føle i bestemte situationer, og det er en stor befrielse :?-?)
    Ooog så har jeg fundet mig en smadder sød kæreste som jeg er virkelig glad for :?-?D

• #79   15. sep 2022 Dejligt med en lidt anden tråd smiley

Jeg har ikke så meget at sige, men vil da lige bruge muligheden til at glædes over min gamle jas.
    Vaks er snart 15,5 år gammel, og han er altså i imponerende god form. Stadig enormt aktiv, et par små skavanker, men intet alarmerende eller noget, der påvirker hans trivsel. Han er simpelthen bare et pokkers godt æg smiley Han holder sig dælme godt!

profilbillede
  • #81   15. sep 2022 Dagens høst, det er mest dem med "pindsvin"-hylstre der giver (de små mørke brune) de andre giver store, men ikke færdige kastanjer

profilbillede
  • #84   15. sep 2022 Tak skal I have smiley Jeg har været i bad nu, det var dagens højdepunkt - ikke mens det stod på - men bagefter. Nu er jeg flad! smiley
    I morgen skal Zucanas sting ud. Billedet er ikke fra i dag. Det er helet virkelig fint uden nogen problemer. Her var den nyeste laser i samlingen en rigtig god investering smiley

profilbillede
  • #85   15. sep 2022 Avs, Rikke, god bedring til jer begge smiley

• #86   15. sep 2022 Lille føl er 18 uger i dag. Tænk, at blive velsignet med sådan et mirakel, der ikke burde kunne lade sig gøre.
    Jeg knuselsker hende! smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #88   15. sep 2022 Total meget aften hygge, Katten havde tændt den indre motor ??

Video: https://youtu.be/-eOfWGvWXlw

og et enkelt billede:

profilbillede
  • #89   15. sep 2022 Også totalt meget "aftenhygge" her. Jeg havde æren af at dryppe kattene og hunden mod lopper. FLYYYYGT!!!!!! smiley

• #90   15. sep 2022 #82

åha! jeg bliver helt lækker sulten efter sådan en god lækker bøf.
    Men jeg er desværre ikke "værd" at servere sådan en til pt. smiley Jeg kan godt lide min medium/rare.
    Og det får jeg jo pænt besked på at "fy fy" når man er gravid.

og jeg gider ikke have den gennemstegt smiley haha.

Så jeg må undvære det lidt endnu, og savle over andres nydelse i mens smiley

• #91   15. sep 2022 Her stod den i stedet på rigtig Rigmands spise! jeps !
    Spagetti og kødsovs !

for med de hakket oksekøds priser vi holder os nu, så må det jo nærmest være michelin stjerne mad! smiley smiley

• #92   15. sep 2022 Flere husker nok mit opslag angående min kanin. Vil da lige give en opdatering smiley

Han stortrives smiley og nyder sin suite smiley det gør det lidt lettere for mig, at mangle ham hjemme i lejligheden. Han har mere plads i hesteboksen, end min have.

Han ér med på billedet smiley eller, hans ene øre ér smiley

profilbillede
  • #93   15. sep 2022 Sammi havde jo slet ikke nok ting i sit bonbonland, så han skulle selvfølgelig have sådan et hus også smiley

profilbillede
  • #95   15. sep 2022 Eller hvis man kommer forbi en rema1000, så kan jeg anbefale deres pakke med 2 bøgerøget hakkebøffer smiley især når den er på tilbud smiley

• #97   16. sep 2022 Jeg prøver stadig at affinde mig med og vænne mig til at undvære Anton, i går var det 5 uger siden, vi sendte ham over regnbuebroen. smiley

Jeg savner og mangler ham inderligt, jeg elskede (elsker?) ham himmelhøjt, og så kunne jeg bare enormt godt lide ham, han var en stor personlighed og han var den, jeg brugte min tid på.

Nu skal jeg vænne mig til at bruge tiden på andre ting, og især er det svært, at her er så tomt og "livløst" i huset, ingen Anton, der brummer, sukker, gøer og bare laver hyggelige lyde. smiley

Dét, der trøster mig er, at det var den rigtige beslutning, det var tid og det var så smuk og fin en afsked, hvor Anton var omgivet af de mennesker, der elsker ham højst og sine allerbedste to hundevenner. Kærligheden var helt tydelig. smiley

Nu er han genforenet med Hannibal, som var en stjerne i hans liv, men som han desværre kun fik knapt 5 år med. smiley

profilbillede
  • #98   16. sep 2022 Skrigehunden, det er så hårdt at miste sin hund smiley Det er 7 måneder (og 12 dage) siden jeg sagde farvel til Bella, og jeg savner hende stadig hver eneste dag. Det eneste der har gjort savnet mindre, var at få Ellie - selvom Ellie overhovedet ikke kan sammenlignes med Bella! Men hun fylder alligevel noget af hullet i hjertet ud.

Tanker til dig smiley

• #99   16. sep 2022 Tak, Anne. smiley

Det er en underlig følelse, for jeg har helt fred med beslutningen, men jeg græder stadig hver dag og kan fysisk mærke savnet og sorgen. Det gør bare ondt, og halvdelen af tiden aner jeg ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv.

Jeg er ansat i fleksjob, og arbejder kun 2 x 3 timer pr. uge, så det er rigtig meget tid, jeg er alene hjemme, og tomheden er overvældende.

Dejligt, at du har fået den lille bandit, også selvom hun ikke kan erstatte Bella, og det skal hun heller ikke, hun skal fylde med dét, hun kommer med og sammen skal I to skabe nye minder sammen. smiley

• #100   16. sep 2022 Endelig fredag. Dagen skal vist bare gå med afslapning. Det trænger jeg til. Ældstesønnen har fri og skal afsted til SAAB mandag, og yngstesønnen er kørt i skole.

• #101   16. sep 2022 Nogen nyder godt af at tvet ikke virker smiley

Varme fra computer og varme fra mig smiley

profilbillede
  • #103   16. sep 2022 LOL

profilbillede
  • #104   16. sep 2022 Uha skigehunden., jeg forstår din smerte.
    Det er et halvt år siden jeg tog afsked med Albert, og smerten er stadig så intens.
    Sender dig de varmeste tanker og kram din vej smiley

• #106   16. sep 2022 Når Conor er allermest 'Conor', så savner jeg også nogle gange den ro og værdighed, som Chili havde. Alligevel så var det godt, at jeg købte en erstatning så hurtigt. Han er født 14 dage efter Chilis død. Man skal nemlig bare op på h-h-h-hesten igen. Det er jo bare en hund. Tre par i min nærmeste omgangskreds har prøvet det ultimative tab.
    Selvfølgelig må og skal vi sørge over tabet af et kæledyr, men også passe på ikke at dyrke det. Statistisk set må man forvente at overleve et kæledyr.

• #107   16. sep 2022 Tak, Søren, for at tydeliggøre, hvad der er rigtig og hvad der er forkert sorg og hvor længe, man må sørge. Det er altid så opbyggende, når andre mennesker fortæller én, hvordan man skal agere og hvad man skal føle i en given situation.

Tak for de søde ord til jer andre, kun andre hundeejere ved, hvordan det føles... smiley

• #108   16. sep 2022 Jeg er også hundeejer. At miste en hund påvirker også mig, men jeg benytter det ikke som en slags identitetsmarkør. Jeg ved, at jeg kommer til at miste Conor mellem nu og så en 10-12år, hvis jeg ikke kommer ham i forkøbet. Skulle det ske, så er hans fremtid sikret mindst to andre steder.
    Her på ferie det ene sted.

profilbillede
  • #109   16. sep 2022 Hvorfor nævner du dét med en identitsmarkør, Søren?

Er det ikke tilladt at nævne ens sorg, uden at få skudt i skoene, at man "dyrker" det og at det fylder for meget?

• #110   16. sep 2022 Søren hvordan kan du sidde og skrive, at det man føler er forkert? at jeg eller vi er forkerte?

Det er ikke min identitet at jeg har miste Albert, men meget i min personlighed er min identitet, som gør at jeg reagere som jeg gør. Den føler jeg ikke er forkert. Den er formet af min fortid og min fremtid.

At jeg så føler at jeg har haft et fantastisk liv med Albert gør mig ikke forkert. At jeg har elsket ham højere end mig selv og rigtig mange andre ting, gør mig ikke forkert.
    Ligeledes er det heller ikke forkert, at jeg savner ham så utroligt meget, og ingen har fortjent at komme efter ham, og jeg kan ikke hoppe op på hesten igen af flere årsager.

Jeg savner ham, jeg græder flere gange om ugen i savn, og vi taler om vores alle sammens savn til ham, og det er IKKE forkert

• #111   16. sep 2022 I læser jo fanme, som de blinde slås. Jeg skriver ikke, at man ikke må være ked af det. Da Chili døde, meldte jeg mig syg på jobbet næste dag - det hjalp ikke. Hun var stadig død.
    Måske er jeg heldig, men der findes så mange mennesker, som jeg værdsætter højere end Conor.

• #112   16. sep 2022 Det er derfor man ikke behøver skrive om, hvad andre burde føle, og tænker med mindre man bliver spurgt.
    Jeg tolker jo det du skriver på min måde.

Men tillykke med, at du kan håndtere sorg som du gør.

• #114   16. sep 2022 Korrekt.
    Pyt med det. Sørg bare løs smiley

• #115   16. sep 2022 Jeg har lige været ude med Eshman og træne. Det så godt nok lidt gråt ud, men "det der, det driver over Esh, kom vi går".
    Skal lige tilføjes, at træningspladsen ligger på egen grund, en 40 meter fra huset, så det er ikke såå langt væk.

Træning igang - der er edderdylme ild i kræet og jeg elsker hvert sekund. Så begyndte regnen - bare lidt og "det går sq nok".
    Jeg har arbejdet på dæk i fremad på en måde, hvor de fleste har fortalt mig (folk er jo så kloge) at "det der, det bliver aldrig rigtigt godt".
    Da jeg gik ned mod enden af banen, der hvor min fremads-tug plejer at ligge, åbnede himlen sig - gal det væltede ned.

Vi fortsatte, jeg sagde plads til Esh, gav ham det "usynlige tegn" og så "fremad". Han røg afsted som skudt ud af en kanon - han ved jo at hans tug ligger dernede så der er fart på.
    Efter 10-20 meter råbte jeg dææææk - jeg vidste jo, til forskel fra hunden, at denne her gang havde JEG hans tug i lommen.

At se hunden øjeblikkeligt bremse ned, vende al opmærksomhed i min retning, samtidig med at han smed sig så han kurede en halv meter og holdt forbenene stift på jorden for ikke at vælte rundt, og derefter ligge HELT stille, begge albuer i jorden og med et blik rettet imod mig ... YES !!!!

Naboerne kunne - hvis de havde kigget langt nok - set en halvgammel kælling spæne rundt i styrtregn, begge arme i vejret, råbende til sin hund som også blev smittet af alt den triumf og også spænede rundt ...

DAMN !!! - jeg elsker hundetræning smiley

• #116   16. sep 2022 Er det ikke vanskeligt for hunden at bevare fokus, når du slæber en halvgammel kælling med til træning? Altså hendes lugt af vaniljekranse og mug må da forstyrre fx spor.

• #117   16. sep 2022 For en hund ville det nok være det - men Esh er jo en malinois smiley

• #118   16. sep 2022 Søren, jeg forstår nok bare ikke behovet for at komme med de udtalelser/postulater, som svar på de indlæg i denne tråd omkring sorgen over at have mistet en hund.

Ingen her i tråden har vist identitetskrise iver sorgen, men jeg har da en mindre krise, fordi en stor del af min identitet lå i at være en god hundeejer for min(e) hund(e), og det efterlader naturligvis et stort tomrum, når så stor en del af ens hverdag er væk fra den ene dag til den anden.

Jeg synes, at du blander tingene sammen, og ikke mindst sammenligner du alle mennesker og gør os alle ens, som om der kun er én måde at reagere på ved tabet af en hund - dét behov forstår jeg ikke.

Jeg laver da alle mulige ting i mit liv, men når man som jeg er så meget hjemme, vil det unægteligt kunne mærkes at miste en hund, for mig ville alt andet være unaturligt.

• #119   16. sep 2022 Skrigehunden
    Jeg forstår dig godt.
    Nogle hunde kravler langt mere ind under huden og i hjertet som andre, sådan var det med Taliban
    Det er 4 1/2 år siden hun blev aflivet, og når der dukker "minder" op på facebook af hende kan jeg stadig græde over hende, selv om det er så lang tid siden.
    Jeg havde hende på armen og lidt op over skulderen da hun blev aflivet. I dag, når jeg tænker på hende, kan jeg stadig fornemme følelsen af at hun ligger der.
    Jeg har aldrig haft samme forhold til nogen af mine andre hunde som til Taliban, hun var noget særligt.
    Det var uhyggelig tomt her hjemme og i mit liv da hun var borte, for det var jo kun hende og mig, vi var sammen 24/7 når jeg havde fri fra arbejde.
    Jeg købte Gaddafi en 4-5 dage efter at Taliban var aflivet, der var han kun 4 uger gammel.
    Men selv da jeg endelig kunne hente ham hjem, så kunne han ikke udfylde det "tomrum" der var efter Taliban.

• #120   16. sep 2022 #94

Efter graviditeten burde det vist være okay igen at spise smiley
    alt med måde selvfølgelig. men under graviditet er det jo de anbefaler med holder sig væk fra rødt kød - for at undgå haresyge, fordi der er risiko for det skader foster/baby.

så jeg må lige holde ud 9 uger endnu smiley +/- 2 uger.
    hvornår han end lige beslutter sig for han gider komme ud smiley

• #121   16. sep 2022 Søren, jeg er med dig langt hen ad vejen, for mig tæller mennesker også mere end dyr, og jeg giver dig ret i, at nogle mennesker nærmest har et(ved ikke rigtig hvordan jeg kan beskrive det) nærmest sygelig forhold til deres hund, som tæller mere end alt andet.
    Jeg har sådan en veninde som sætter sin hund over alt andet.
    Hendes mand fik lungekræft her i sommers, han var indlagt i længere tid, men pyt med det, manden måtte vente med at få besøg til hun var færdig med at træne hund eller til hun var færdig med at være til prøven med hunden.
    Det samme når han var hjemme på weekend, så kunne hun hellere ikke blive hjemme og være sammen med manden.
    Sådan noget er i mine øjne nærmest sygeligt.

Når vi græder og sørger over at vores hund bliver aflivet, græder vi sådanset nok ikke over at den arme hund nu er død, men nærmest af selvmedlidenhed, fordi vi nu skal undvære. I stedet for burde vi jo være glad for, at vores hund ikke skal lide mere.

Og hund som livsmarkør ?? Jo, det kan den være for en del mennesker, blandt andet for mig.
    Hunde har været en stor del af mit liv, både mine hunde og andres. Jeg trænede selv hund, var træner for andre og tilbragte rigtig rigtig mange timer ude i naturen med mine hunde, vi kunne fint gå rigtig mange kilometer så godt som hver dag.
    Nu hvor jeg ikke mere er i stand til at have hund og rende rundt i naturen har jeg mistet et kæmpe stort stykke livskvalitet. Så jo, hunden har været livsmarkør for mig, men ikke mere end at jeg regner mennesker for mere end hynde.

• #122   16. sep 2022 Hvorfor dette behov for at sammenligne mennesker og hunde? Det ene udelukker vel ikke det andet!

Jeg elsker da ikke min familie og venner mindre, fordi jeg også elsker mine hunde højt, det er to vidt forskellige slags kærlighed. At kalde en ejers kærlighed til sin hund for sygelig, er imo så forkert på så mange planer, det handler jo i bund og grund om prioritering. Nogle prioriterer bare anderledes, end hvad vi selv ville gøre, men det gør det da ikke sygeligt?!

• #123   16. sep 2022 Jeg påstår ingen steder, at hunden er en livsmarkør. Min hund er snarere en nær-dødsmarkør smiley

Sygelig?! Den stråmand må stå for egen regning.

• #124   16. sep 2022 Skrigehunden, i mine øjne er det nærmest sygeligt, at man prioriterer sin sunde og raske hund højere end et menneske med en eventuel dødelig sygdom.
    Men sådan er vi jo alle forskellige.

• #125   16. sep 2022 Søren, det var mig der skrev "nærmest sygeligt" og den står jeg ved.

• #126   16. sep 2022 Min hund er da en utroligt stor del af min identitet. Jeg bruger flere timer om dagen på dyret, jeg bruger penge, og fritid, og nedprioriterer andre ting til fordel for dette.
    Lidt ligesom at andre beskæftigelser, hobbyer o.l. er en del af min identitet: jeg er ergoterapeut, jeg elsker at læse bøger, jeg er et familiemenneske, jeg elsker Vesterhavet og mit sommerhus som er en stor del af mit liv.

Alle andre hobbyer og interesser er vel - for de fleste mennesker - også en del af ens identitet? Hvis ikke hunden må være en identitetsmarkør, hvad må så? Eller er det bare fordi det er en hund, og så er det dumt?

Vi elsker forskelligt og vi sørger forskelligt. Nogle køber ny hund allerede dagen efter, andre venter i længere tid, mens nogen måske slet ikke får hund igen. Intet er forkert. Og jeg synes ærlig talt det er en smule frastødende at gøre sig til dommer over andres sorg.

(Til slut et billede af mit "ligegyldig for mit liv og identitet"-kræ mens vi venter på toget hjem Altså efter vi stod op kl. 5, var med toget til Sønderjylland, brugte ufatteligt mange penge på konkurrence, mad og transport, og rev ca. 13 timer ud af kalenderen. Hvis ikke dét er en identitetsmarkør så vil jeg fandme gerne have min tid og penge tilbage tak)

profilbillede
  • #127   16. sep 2022 Her midt i jeres diskussion, vil jeg bare sige, at der er billig strøm lige nu - i hvert fald Øst-DK. Så tænd maskiner og i med alle opladerne! smiley

Jeg har taget en halv opvask i dag, og nu samler jeg kræfter til at hoppe i det infrarøde saunatæppe om en times tid.

• #129   16. sep 2022 bare lige mht EL ... vi har også gået og fulgt priserne, vasket og vasket op osv på de billigere tidspunktet..
    Vu fik så i går en mail fra leverandør AURA på baggrund af de har mange forespørgsler .. den oplyste os om vi har en aftale der hedder AURA FastEL ... dvs at vi betaler en gennemsnitspris over døgnet, så det giver intet at bruge strøm efter de der "nu er det billigst" kurver ... så det vi kan er at bruge mindre El over en bred kam, men KWH prisen kan vi ikke gøre noget ved ... Så blev vi så kloge smiley

• #130   16. sep 2022 Wee "nyt" tv

profilbillede
  • #131   16. sep 2022 Hanne, jeg har også en fast pris på el, og det er jeg glad for. Men jeg sparer alligevel ved at tænke mig om.
    For eksempel ikke at bruge tørretumbleren og lade være med at lade lyset brænde når jeg ikke er i rummet, samt den udendørs lampe ikke mere er tændt hele natten mm.

• #133   16. sep 2022 Når teenageren vælger at tage en brandvarm kniv op, ikke 1 men TO gange *suk*

Vi ringede efter en time med nedkøling til vagtlægen, da det gjorde mere ondt..

Vagtlægen kunne se via kamera om det var alvorligt..

Hun sagde under den kolde/kølige hane i min 1 time gerne 2.

Så nu sidder hun der på lægens ordre smiley

profilbillede
  • #134   16. sep 2022 Kan hun ikke få fingeren i en skål vand som så skiftes ud når der bliver for varmt.. Det er da meget vand på en til to timer..?? Ellers god bedring med fingeren..

• #136   16. sep 2022 Vi følger lægens anvisning smiley

• #137   16. sep 2022 Faktisk skal forbrændinger nettop ikke holdes under rindende vand, der skal bruges stillestående vand som ikke må være iskoldt smiley

• #138   16. sep 2022 Nu er det altså hvad vagtlægen sagde, det rindede vand skal ikke være iskoldt

• #139   16. sep 2022 Vi rejser til Kreta snart. Nøj, det bliver så dejligt. Men har så travlt på jobbet pt., så lige nu virker en ferie uoverskueligt. Men tror nu nok, at det bliver godt (og tiltrængt) at komme en uge til sol, varme og ingen forpligtelser

• #140   16. sep 2022 Se lige…endelig er der modne bær på de nyindkøbte hindbærplanter smiley

profilbillede
  • #141   16. sep 2022 Kender I det med at man virkelig meget har lyst til at gå i seng, men ikke synes at man kan tillade sig at gå i seng før kl. 22 på en fredag?

Havde en virkelig opslidende dag på job, og er helt bombet i hovedet. Hjem til 2 hunde, som havde været alene i lige over 8 timer, hvilket er lig med en hundehvalp der er ved at eksplodere af indestængt energi. Så tur med indlagt soppepause, feltsøg og spurt, og så et dejligt, “langt” spor. Det blev lige langt nok for hende, men jeg elsker at hun siger til når hun er ved at være træt, og så alligevel kan klare det sidste. 366 meter er for langt til 16 ugers hundehvalp, hermed noteret smiley

Og nu er der kun 28 minutter til jeg kan gå i seng smiley

• #142   17. sep 2022 Næh, det kender jeg ikke.
    Har jeg lyst til at gå i seng kl 18 på en fredag, så gør jeg det.
    smiley

• #143   17. sep 2022 Sarah har "stjålet" Helles kjole smiley

profilbillede
  • #144   17. sep 2022 den klædte Helle bedre smiley

men det er næsten også synd hvis ikke den skal bruges mere, egentlig meget, synes den er fucking fantastisk ...

• #146   17. sep 2022 Jeg kan da også passe den kjole ... og jeg har lige sneget mig med til Dronningens fest og har "lånt" Helles kjole ... smiley smiley smiley smiley
    Det indsatte billede er mit bryllupsbillede fra 1963 ,,, hvor jeg var 16 år .... og jeg har ikke forandret mig siden ..... Fniiis smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #147   17. sep 2022 Og lige et billede med min brudeskjole ----> i 1963 ----> gravid i 7. måned ..hi hi
    Men nu vi er ved kjoler ... hvad med at vise nogen af Jeres bryllupsbilleder ?? smiley

profilbillede
  • #148   17. sep 2022 Den er jeg med på NITTIB - blev gift i 2019

profilbillede
  • #149   17. sep 2022 Set fra siden.

profilbillede
  • #150   17. sep 2022 NITTIB, er vild med 60'er-looket smiley

• #152   17. sep 2022 #151 ....Ja ... og det næste hun bør ha' løftet lidt er ... Babs og Nutte ... smiley

• #153   17. sep 2022 Ej, Helle er sgu da pisse smuk af at være midaldrende OG have født børn! Skal man nu have lavet bryster for at andre kvinder kan synes man er god nok? smiley

Jeg hader folk der har brug for at hegle andre ned, for selv at føle sig som noget. Det er den værste menneskelige egenskab der findes.

• #155   17. sep 2022 Jeg er ikke gift og regner heller aldrig med at skulle det.. Kæresten og jeg har været sammen i næsten 16 år smiley

Her er jeg samme. med min moster og min søster til min mosters bryllup.

tror det er første gang jeg har haft en skræddersyet kjole, så det er det tætteste på en bryllupskjole jeg kommer smiley

profilbillede
  • #158   17. sep 2022 Fra 1998. smiley

Min mor havde arrangeret min kjole, og min far havde købt brudebuket. Vi ville egentlig bare have et simpelt bryllup uden stor ståhej.

profilbillede
  • #159   17. sep 2022 #157
    Du skal altid bruge sådan nogle fine ord. Hvad er fx 'skat'? Har vi også det i Vendsyssel?

• #160   17. sep 2022 Isabelle - Godt nok er jeg (sønder)jyde, men lige med husleje VIL jeg have en ordenlig kontrakt og at betale "hvidt"

hvis de ikke vil leje "hvidt" tænker jeg der er et eller andet galt, måske de slet ikke MÅ leje det ud.

• #161   17. sep 2022 Jeg har haft besøg af noget familie i dag.. Jeg var ærligt talt lidt bekymret på forhånd, fordi deres datter er utryg ved hunde, og deres søn (ihvertfald som yngre) ikke altid var særligt sød, overfor den hund, jeg har oplevet ham i selskab med.

MEN... Alle mine bekymringer viste sig at være ubegrundet. Datteren tøede op overfor JohnJohn efter et kvarters tid, for han - med hendes ord - kiggede på hende med babyøjne. Stille og roligt blev hun tryg omkring de andre også, og endte faktisk med at ligge nede på gulvet og nusse med dem. smiley

Og knægten er tydeligvis blevet en rigtig god dreng. smiley
    Hundene var vilde med ham, og selv Sheena lå sammen med ham på gulvet og blev nusset - og hun er ellers ubetinget den mindst sociale i flokken, ihvertfald overfor børn

• #163   17. sep 2022 det ville jeg ikke gå med til..

• #164   17. sep 2022 Friiiii! Efter en 12-timers vagt, bliver det rigtig godt at komme hjem til mand og dyr - og aftensmad.
    3 ud af 3 aftenvagter meldte sig syge i morges, så alle os 4 der var på dagholdet blev længere - patienterne skal jo have behandling og pleje.
    Det har simpelthen været den mest fantastiske vagt trods patientdødsfald, diarre-patient, patienter med delir osv. Men det var også en dag med ros fra kolleger og ikke mindst fra mine patienter (hvilket er det vigtigste).
    Og når selv de hektiske dage er gode, så må jeg godt sige:
    Jeg freaking f*cking elsker mit fag!!! smiley

profilbillede
  • #165   17. sep 2022 @isabelle .. ville jeg godt nok heller ikke ...håber snart du finder noget ..

• #166   18. sep 2022 smiley smiley smiley

Når man ankommer til stationen og skiltet ser således ud (hhv 35 og 53 minutter)...!

Heldigvis var det en snyder, for første tog kører fra modsatte spor om et øjeblik. Pyyyha! smiley

profilbillede
  • #167   18. sep 2022 En ung fyr på 19 år tillod sig, at hygge og gætte med til "Alle mod en" fredag aften i TV.

Det straffede ham - hans stemmer var VIRKELIG hårde ved ham og han fik det så dårligt, blev angst, indelukket .. da et par af mine andre kollegaer havde prøvet at få noget medicin i ham, uden held, var det en stor stor glæde, at jeg kunne få forklaret ham at jeg ikke var bange for de skide stemmer og at jeg tog ansvaret for at han godt kunne tage medicinen og at jeg iøvrigt ikke var et drøn bange for dem.

Endelig turde han modtage medicinen, ½ time senere var han væsentlig bedre og kunne endelig trække vejret ned i maven og slappe lidt af.

Jeg elsker mit job hvor jeg virkelig gør en forskel for andre mennesker - og jeg elsker, at jeg efterhånden (har været i psyk i 8 år), er ret go til mit job, så jeg kan hjælpe folk, der er alt for forpinte.

Håber der snart bliver smidt nogle flere penge i vores retning, for de ville falde på et tørt sted smiley

• #168   18. sep 2022 håber der snart kommer nogle der vil tage og forklare folk hvad de står med hvis ikke snart vi investere i et godt for ALLE off sygehusvæsen på alle områder, ældrepleje, undervisning (specielt er bygningerne mange steder helt skrækkelige) og børnepasning ...

jeg kender folk indenfor stort set alle aspekter af sundhed, børn- og ældrepleje og de føler alle at der er et kollaps på vej ... vores pædagoger er nærmest pinlig berørte over det de skal byde børnene, der er ingen tid til understøtning af de der har behov, og slet ikke til at inspirere og understøtte de der er de "stærke/dygtige" de må i den grad klare sig selv .. vi svigter alle, ikke mindst vores egen fremtid ..

• #169   18. sep 2022 Hvem skulle dog forbedre sundhedssektoren? Alle opstillingsberettigede partier har siddet i eller støttet regeringer, som bare har ladet stå til. Gid al den varme luft i valgkampstider kunne bruges til at opvarme danskernes boliger med.
    Mette tænker, som Lars før hende, kun på at opnå genvalg.

• #170   18. sep 2022 nej det er jo det ,,,,, og tage det område for område batter ikke en meter ... det er hele vejen rundt der er nedslidning på personale såvel som på fysiske rammer mange steder ...

det er så trist ...

• #173   18. sep 2022 Vi har været til Åbent Landbrug i dag - det var fedt for vores dreng på 2 at se maskiner og køer (selvom køerne var lidt store og helst skulle nusses fra mors arm)

Se lige den søde kalv med hjerteformet aftegning

profilbillede
  • #174   18. sep 2022 Okay, et af livets store spørgsmål. Hvordan hælder man bedst (og med mindst “spildbrus”) cola i et glas med isterninger? Og hvorfor bruser det ikke så meget på fx McD, som det gør hjemme i køkkenet?

Godnat smiley

• #175   18. sep 2022 Altid holde glasset på skrå når man hælder op, så bruser det ikke så meget.
    Der er stor forskel på MacDonalds cola og det man har hjemme i køkkenet.
    MacDonalds er et fad/anker med koncentrat som bliver blandet med vand og kulsyre når man skænker op.

• #176   19. sep 2022 Men selvom man holder glasset på skrå, bruser det op flere gange undervejs (når der er isterninger i). Er der et trick? Hælde lidt i, bruse af, fylde op? Fylde op, bruse af, fylde efter?

• #178   19. sep 2022 Isabelle, så er det bare som om det eksploderer ud over det hele, når man smider isterningerne i smiley

• #180   19. sep 2022 Måske skulle du starte med ikke at smide isterningerne i. smiley

• #181   19. sep 2022 Hvis man hælder lidt rom i glasset, så cola og så isterninger bruser det ikke over smiley

• #182   19. sep 2022 Hahahaha, jeg tror sgu min chef ville blive lidt sur, hvis jeg konsekvent gik rundt og drak rom og cola smiley

• #183   19. sep 2022 Og så lige noget helt andet (jeg sidder og roder med en skør sag, og faldt over noget med at vurdere egne evner):

"Denne effekt kaldes for Dunning-Kruger effekten. Kort fortalt betyder den, at vores uvidenhed begrænser vores evne til at erkende vores egen uvidenhed.

- Når du er inkompetent, er de evner, du skal bruge for at gøre det godt præcis de samme evner, du skal bruge for at kunne genkende, hvad der er godt, siger psykolog David Dunning til New York Times. Han lavede sammen med psykolog Justin Kruger undersøgelsen af fænomenet i 1999."

Man kan være så dum, at man ikke selv ved at man er dum, men derimod selv synes at man er et geni smiley Det må være det modsatte af imposter syndromet smiley

• #184   19. sep 2022 Anne, det må være lidt i stil med det Aristoteles skrev: "The more you know, the more you realize you don't know" :?-?D

• #186   19. sep 2022 Hæhæ - eller det fine lille citat:
    "Det eneste der ALTID er fordelt retfærdigt er forstand. Alle mener, de har fået mest" :-)

• #187   19. sep 2022 Arh man sikke en weekend altså smiley
    Kom hjem Lørdag efter en hel dag hos nogen venner. og finder vand ude på hele gulvet på badeværelset.
    Ud pibler det med vand fra et vandrør under håndvasken. så vi måtte bare i gang med at kæmpe optørings projekt!
    Og da vi forsøgte på se om vi kunne stoppe det, ja så blev det selvfølgelig kun værre! og stod ud med vand.

Så vi har måtte bare få vand op i spande, skåle og andet. så vi havde, og lukke for hovedhanen.

Synes ikke lige vi havde penge til at ringe efter en VVS på en højhellig søndag. så vi har pænt måtte vente til i dag.
    så nu venter jeg bare på en VVS skal dukke op.

og så håber jeg IKKE de siger at gulvet skal brækkes op, fordi de ikke kan komme til! smiley

• #188   19. sep 2022 Jeg har lige fået en tid til at se på nye høreapparater. Jeg var egentlig derude for at få skiftet filtre, men de er jo fem år gamle, så hun skældte mig halvvejs ud for ikke at have bestilt tid til nye for længe siden. smiley

• #189   19. sep 2022 Øv Malene, sikke en elendig weekend

• #191   19. sep 2022 Har lige drukket et glas vand med isterninger. Genbrugte glasset og isterningerne til cola. Ingen brus.

#lifehack smiley

• #192   19. sep 2022 Da jeg scrollede lidt rundt på facebook, faldt jeg over en video med en tyrefægter på hest og en tyr.
    Denne her tyrefægter brugte hesten til at komme enormt tæt på tyrens horn, altså langt mere tæt, end nogen hest med respekt for sig selv og lidt hjerne, ville udsætte sig selv for.

Det var som en slags "dans" med denne her tyr, som blev mere og mere udmattet og hesten, som også skummede hvidt fra munden, på halsen og flankerne .. og ovenpå hesten sad denne her nosseløse røvbanan og "seeee mig, jeg er sååå dygtig" - og stak de her spyd i den arme tyr når hesten havde lokket den til at sænke paraderne ... og folk på tribunen jublede og råbte ...
    Der kom en ny hest til, for den første var færdig - tyren derimod, måtte jo bare fortsætte - det hele endte med, at tyren faldt om af udmattelse og blodtab vel .. og så fik den dødsstødet, et reb blev bundet om dens forben, og den blev trukket ud af arenaen.

Alt det .. som jeg gik ind og anmeldte. Ved ikke om det gør en forskel, men ...

- og så jeg gik ind og skrev "FUCKING faggots - hate everything about this, hope you´ll all die and burn in Hell for eternity"

Og nu har jeg fået en advarsel .. pga mit "sprogbrug" .. det er tilsyneladende OK at kalde folk for homoer, det er ovenikøbet OK at kalde dem "forpulede homoer", det er OK at ønske at folk skal dø og komme i Helvede, hvor de skal brænde op til tid og evighed ... men det er derimod IKKE i orden, at bruge ordet "hate".

Måske de skulle overveje indstillingerne på deres "find ting der er upassende for facebook" apparater .. bare en ide herfra smiley

• #193   19. sep 2022 hader tyrefægtning ... hader turistattraktioner med dyr i lænker der optræder, jeg kan overhovedet ikke se på det ... ligeledes heste der skal trække rundt med turister i diverse storbyer i alskens vejr, og som ofte ikke behandles ordentligt ..

• #194   19. sep 2022 sidder lidt og summer over om Dr Elisabeth er balsameret af en slags, eller hvor rådden det lig efterhånden er smiley smiley

• #195   19. sep 2022 Jeg har lige været i facebook fængsel fordi jeg lagde et link til Lille Bo der synger: Jeg har set en rigtig negermand.
    Det fik jeg 48 timer for

• #196   19. sep 2022 For et par år siden prøvede nogen at få forbudt tyrefægtning.
    Det blev ikke til noget, fordi tyrefægtning er en spansk kulturarv.
    Fuldkommen tåbeligt

• #197   19. sep 2022 Hanne, måske er kisten en slags køleskab så hun kan holde lidt længere.

• #198   19. sep 2022 @ anni .. tja måske ... hun er godt nok flyttet rundt ...

• #199   19. sep 2022 Hanne, hørte lige i tv, at kisten er lavet af eg og er fodret med bly, som forhindrer opløsningen af liget i op til et år.

Med hvad med alle de uniformerede som står langs vejene i timevis.
    Hvad hvis de skal på toilettet?
    Har de ble på?

• #200   19. sep 2022 har jeg også tænkt på ... eller alle gæsterne til diverse ceremonier, flere af dem må jo være taget fra deres bolig, transporteret en tid, og sidder meget længe inden ceremonien går i gang, så er der den tid den tager og den tid det tager at så mange mennesker kan komme derfra ... mener fx en del af dem er jo ældre mennesker, og selv præsidenter skal vel tisse smiley

• #201   19. sep 2022 Hvor kan vi få svar på det?

• #202   19. sep 2022 #190 Isabelle, ja SE på nogle nye. Jeg skal jo selv vælge farve mm. Det kan jeg ikke med ørerne. smiley

• #204   19. sep 2022 Skal Elizabeth brændes? Eller er det bare opbevaring nede under kirken?

• #205   19. sep 2022 tror ikke de brændes

• #206   19. sep 2022 okay smiley

• #207   19. sep 2022 Der er sat bunkevis af toiletter op langs vejene til alle tilskuerne. Mon ikke de uniformerede også kan få lov at bruge et af dem, hvis det presser for meget på.

• #208   19. sep 2022 Men generelt er det med at kunne holde sig længe måske prisen man betaler for at omgås kongelige. Jeg hørte i hvert til til dr. Margrethes jubilæum i fjernsynet for nyligt, at folk spiser bananer inden de kommer til fest på slottet, hvis de har problemer med at holde sig. Det skulle øjensynlig hjælpe, hvorfor ved jeg ikke. Men man må altså ikke bare rejse sig og gå ud på toilettet, hvis man er trængende.

Godt det ikke er mig, der kommer den slags steder.

• #209   19. sep 2022 Jeg kæmper med mit splinternye luft-til-vand varmepumpe.
    Jeg synes, at efter de har sat det op, er huset bare blevet koldere smiley Påtrods af at jeg har indstillet varmen til 22, siger termometeret at den knap og nap rammer 20 grader. Jeg erved at hidse mig ualmindeligt meget op, for jeg tænkte jo at når vi nu betaler 120.000 for at få det lort sat op, skal det også virke. Nogengange er der varme i radiatorene, men ikke så meget at jeg føler det kan varme noget op.
    Nu har jeg prøvet at tænde for gulvvarmen, og så må vi se om dét så i det mindste virker..

• #210   19. sep 2022 # 207
    Tror ikke at det hjælper de uniformerede at der er sat masser af toiletter op.
    De må jo ikke bare forlade gledet, de skal holde deres plads.

• #211   19. sep 2022 Jeg er kæmpe ØV her til aften.
    Hende der skulle køre pony Manse og mig til skue på Fyn på lørdag, har lige skrevet at hun ikke kan alligevel. smiley
    Kæmpe nedtur.
    Så nu går den vilde jagt efter en der ikke lige har planer på lørdag - kryds lige alt hvad I har!! smiley

profilbillede
  • #212   19. sep 2022 Anni, det har du ret i. Jeg tænkte mere på politifolkene, der stod langs vejene sammen med folkemængderne. Men jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre for dem, eller det bare er surt show.

For de marcherende er det formentlig et job som så mange andre, hvor man ikke bare lige kan træde af på naturens vegne når som helst. Måske er der en pause og mulighed under selve gudstjenesten. Men aner det ikke, helt så nøje har jeg ikke fulgt med.

• #213   19. sep 2022 Jeg har åbnet for en flaske rødvin. Håber det kan hjælpe mig til at få en god nattesøvn. Jeg venter på, at få mit knæ scannet. Lægen mener, at jeg enten har en ledmus eller en revne i menisken. Selvom jeg tager smertestillende, gør det ondt og jeg kan ikke finde ro om natten. Sover kun kort tid af gangen. Det gør at jeg går rundt som en zombie om dagen, fordi jeg Ikke får min søvn. Har ingen energi, får intet lavet herhjemme. Jeg tvinger mig til, at gå med hundene. Men det er også næsten det eneste jeg overkommer.

• #214   19. sep 2022 Så syntes jeg, at det er fantastisk, så mange der har skrevet i tråden smiley

• #215   19. sep 2022 JT, jeg ved præcis hvordan du har det.
    Jeg har ikke sovet ordentligt i 17 måneder, er oppe en 3-4 gange hver nat.
    Det tapper en for kræfter og energi.
    Ønsker god bedring med dit knæ

• #216   19. sep 2022 En luft-til-vand varmepumpe kræver normalt større radiatorer eller gulvvarme grundet en noget lavere fremløbstemperatur.

• #217   19. sep 2022 Jeg skulle bestille transport til Odense på onsdag.
    Jeg var nr. 22 i køen og ventede tålmodig på at det skulle blive min tur. smiley
    Endelig langt om længe var jeg kommet ned på nr to i køen. smiley
    Og så var det lige at idioten til mig kom til at trykke på en knap så forbindelsen blev afbrudt. smiley
    Jeg havde mest lyst til at panke hovedet ind i væggen smiley
    Jeg orkede ikke at starte op igen, så nu må jeg på den igen i morgen smiley

• #218   19. sep 2022 JT, jeg blev jo opereret i knæet i maj (menisk, plica, bruskskade), og går stadig til genoptræning. Fyssen fik prakket mig sådan et kompressionsbind fra Incrediwear på. Det er FANTASTISK!!!!

Det er lidt hokus pokus ala BOT, men det sidder så godt, og kan holde sig på plads en hel dag, uden at det folder, ruller eller glider. Mine varmeste anbefalinger! Det kan findes til knap 400 kr. Jeg købte en str mindre, end guiden sagde jeg skulle have. Det samme med den anden fra min genoptræningshold, som købte samtidig som jeg.

• #219   19. sep 2022 215#
    17 måneder!!!! Ja så skal jeg ikke klage.

218#
    Kunne du gå med hundene efter operationen? Det er min skræk, at jeg ikke kan gå med mine hunde, hvis jeg skal opereres. Jeg skal helt sikker have kigget på det der knæbind.

Jeg oplever, at mit knæ indimellem låser, så jeg ikke kan støtte på det. Det kan varer fra timer til dage.

• #220   19. sep 2022 Jeg har lige fået en WhatsApp besked fra min ene halvrbror. Det er måske 3 år siden vi sidst har haft kontakt.
    Fik først kontakt til min fars side af familien (han er fra Mozambique og bor dernede) for 6 år siden, og kontakten er så ebbet lidt ud. Pludselig ud af den blå luft skrev min ældste halvbror og spurgte hvordan jeg havde det. Nu er jeg blevet bombarderet med familiefotos, hørt at min far stadig lever, at min ene søster er blevet mormor og til slut skriver min bror, mens han skal til at gå i seng "Dont desapeer", som reaktion på at det jo er længe siden vi har haft kontakt.
    Det er en mærkelig fornemmelse men også rart. Lige nu bare mest mærkelig smiley

• #221   20. sep 2022 JT, jeg kunne gå så meget, som jeg kunne på krykker. Hvilket ikke er særlig meget smiley Men hvis det kun er menisken, burde du kunne gå med det samme. Men jeg ville nu nok finde en, som kunne tage de lange ture, for det ér svært at gå på et nyopereret ben.

• #223   20. sep 2022 Jeg ville dø ved 20 grader og have konstant blærebetændelse. smiley

• #224   20. sep 2022 Vi overtog vores nybyggede hus i december, og har konstant gulvvarmen stående på max 20,5 grader, det er perfekt til os. Hvis der er varmere, synes vi begge, at det er ubehageligt, når vi skal lave ting, såsom madlavning, rengøring m.v.

Det føltes koldere i vores gamle hus, en muremestervilla fra 1937, men det handler i bund og grund nok om isolering og/eller træk i huset, kuldebroer m.v.

• #225   20. sep 2022 Vores er fra 1906. Men det er hulmursisoleret, og vi har fået nye vinduer og døre. Det eneste stedet det trækker fra er tilbygningen. Den er fra 60'erne og komplet uisoleret. smiley

• #226   20. sep 2022 Vores var også hulmursisoleret og med nye døre og vinduer, men vi havde en tilbygning, hvor køkkenet lå og det var ikke isoleret, det gør en stor forskel i resten af huset.

Jeg tror så også, at det afhænger meget af ens aktivitetsniveau. Når jeg står op er jeg lidt kuldskær, men når jeg først er i gang kommer varmen hurtigt. Det samme, hvis jeg bare sidder og laver ingenting.

Jeg har ondt af de mennesker, der skal sidde stille ved en PC i 19 grader dagen lang, det må give kolde hænder og fødder.

• #227   20. sep 2022 Tja da sidder jeg jo ned hele dagen. Jeg kan ikke gå ret meget rundt. smiley Også derfor at jeg har blærebetændelse det meste af vinteren.

Desuden har jeg Hashimotos, der gør mig ret kuldskær

• #228   20. sep 2022 Det kan jeg godt se, Susanne, det kræver nok en anden temperatur.

• #229   20. sep 2022 Hvis man fryser, så kan man tage noget varmere tøj på. Sidste vinter brugte jeg fx skiundertøj. Vildt - jeg har ikke engang ski.

• #231   20. sep 2022 Tja jeg kan sidde med sweater, hyggesokker og tæppe på og fryse. Lige så jeg ryster.

Jeg sover med t-shirt, termodyne og termopusser for at holde varmen. Ind imellem også med varmedunk eller varmetæppe. smiley

• #232   20. sep 2022 Jeg har aldrig mere end 18-19 grader her hjemme.
    Så det er godt for varmeregningen smiley

• #233   20. sep 2022 Susanne, så skal du da have sådan en. ??

https://fb.watch/fFfo_h1VJJ/

• #234   20. sep 2022 Jeg slås med en diskusprolaps, har mild psoriasis på det ene knæ, et underligt modermærke på min ryg, kronisk irriterede (og irriterende) øjenslimhinder, en finger med nedsat følelse pga arbejdsskade og sidst, men ikke mindst en smule udiagnosticeret bihulebetændelse. Det sidste nok fordi, at jeg ofte kører med vinduet (og nogle gange også munden) åbent.
    Mit energiforbrug bestående af gas og el forventes at stige fra ca 18.000/år til små 60.000.
    Men nok om mig smiley

• #235   20. sep 2022 Øv Søren, ønsker dig god bedring med dine skavanker.
    Det er virkelig træls ed de energipriser.
    Jeg fatter ikke, at regeringen ikke går ind med en ordentlig hjælp, så forretningerne ikke skal lukke og folk skal gå fra hus og hjem.

Jeg er så heldig at jeg gik fra gas til fjernvarme, og vores fjernvarme bliver lavet af affald og krematoriet.
    Det er steget, men ikke så voldsom. Ind til videre med 300 kr om måneden. Men det stiger igen til januar.

I Haderslev stiger fjernvarmen med 75% fra første januar.

• #236   20. sep 2022 Jamen hurra for overgangsalder; jeg har pludselig ikke problemer med at jeg fryser mere smiley Jeg har ellers altid været kuldskær og været den første til at have uldne underbunner på. Nu synes jeg det er fint nok med 17-18 grader indendørs smiley

• #237   20. sep 2022 Termopusser smiley smiley

Susanne, vi er ganske få, der ved hvad dét betyder smiley

PS. Det er ikke mere end et par år siden det gik op for mig, at pusser ikke er et udtryk der bruges i hele landet smiley

• #239   20. sep 2022 #233 Anni nej desværre. Jeg sidder ikke roligt længe nok til at pakke mig ind i sådan en. smiley

• #241   20. sep 2022 Isabelle, det er bløde termo hjemmesko. Bløde nok til at krænge af fødderne i søvne, når jeg har fået varmen. smiley

• #242   20. sep 2022 Vi har sat lovligt videoovervågning op på gården. Det forstod naboen godt, for "nu havde vi jo købt en fin ny og dyr bil"...... Bilen? smiley ...Nej, nej, det er fordi vi har træpiller og brænde stående, måtte jeg meddele naboen. Biler er der sgu ingen der stjæler her på øen smiley

• #243   20. sep 2022 De er lidt i stil med disse.

profilbillede
  • #244   20. sep 2022 Rikke, her stjæler de sku alt. Selv en batteri lyskæde til 25 kr. smiley

• #245   20. sep 2022 "Hvor skal folk gå hen, når de går fra hus og hjem?"
    Jeg går ud på værkstedet. Det er vist også bedre isoleret - indtil videre. Jeg har netop bestilt et par paller isolering, som jeg vil rulle ud på loftet. Det giver varmen - især, hvis jeg giver den gas smiley

PS! Bemærk dobbelttydig vits

• #247   20. sep 2022 Vi har fastbrændselsfyr og har heldigvis en del træ smiley vi har også et pillefyr som vi plejer at bruge i sommer perioden, det har vi ikke gjort i år, vi har haft det store fyr kørende nogle timer dagligt til varmt vand;)

• #248   20. sep 2022 Isabelle
    Du har netop ødelagt den gode stemning. Jeg troede lige, at krisen var afblæst smiley

• #252   20. sep 2022 Mht uldundertøj, er der så forskel på merino og normal uld? Jeg tænker især på isoleringsgraden. Kløfaktoren er ikke så vigtig smiley
    Evt. købsanbefaling.

• #253   20. sep 2022 Min mand er ude-mennesker og sover bl.a. i telt året rundt.
    Han anbefaler merinould og gerne så høj procentdel som muligt.

• #256   20. sep 2022 Alpakauld er det bedste, det er meget slidstærk, suger næsten ikke vand, er meget blød og kradser ikke.
    Det er meget bedre end merinould.

• #258   20. sep 2022 Prøv at google alpakauld, så burde der dukke noget op.
    Somme tider er der noget til salg på dba, og garnforretninger kan bestille det hjem, så må man selv strikke.
    Jeg købte noget undertøj for en del siden i København,men kan ikke huske hvilken forretning.

Der er blandt andet Alpaka huset i København

https://www.alpacahuset.dk/

• #259   20. sep 2022 Jeg strikkede for mange år siden en sweater af pyreneeruld, og jeg tror, det er det varmeste stykke tøj, jeg ejer. Så måske et forslag til folk med hunde med dobbelt uld. smiley

Jeg bruger den sjældent, bl.a. fordi den fælder, men det kan da være, den kommer til ære og værdighed igen her til vinter. Der kræves selvfølgelig en del uld til en hel sweater, men bare et par sokker af hundeuld kunne være rare at have på, hvis man har det koldt indendørs. Det hjælper utroligt meget, hvis man kan holde fødderne varme. Jeg har boet i gamle ikke særlig velisolerede huse i mange år, og der er altså ofte fodkoldt. Og med det i baghovedet kan et varmt fodbad altså også anbefales til lidt hurtig hjælp. .

• #262   20. sep 2022 Isabelle er det fra Dilling du køber?

• #263   20. sep 2022 moskusuld er lækkert, men mega dyrt????

• #264   20. sep 2022 vi havde allerede bestilt udskiftning af vores 46 år gamle vinduer og efterisolering af en trævæg ind til vores bryggers .. det arbejde er startet i dag, og tømren sagde at han godt kunne forstå vores brygges var koldt for der var nærmest kun en papagtig væg uden isolering, så nu håber vi det og de nye 3 lags termoruder hjælpen til at spare på varmeregningen.
    Tørretumbleren er vi så godt som stoppet med at bruge og stand by på diverse er også en saga blot .. nu kan vi snart ikke gøre mere ..

I dag har ellers været en lortedag ... 2 børnebørn syge så manden og jeg delte os til hhv pasning og aflastning ... der hvor jeg passede skulle mor så komme hjem med den ældste, men bedst som hun troede sig færdig blev hun kaldt til akut operation, så jeg måtte stander det syge barn som bare ikke gad og så have ham med hen efter storebror ... da jeg så kom tilbage havde den ene hund skidt på deres gulv smiley

Og derudover havde jeg sovet så dårligt i nat da jeg, dumt, kl 3.30 kiggede på min tlf hvor der var en snap fra yngste datteren der kl 1 om natten går med sønnen i bæresele udenfor fordi han skriger så meget og noget skulle prøves .. det var ingen succes, og jeg kunne så ikke falde ordemtlig i søvn ..

kan børn virkelig nærmest fødes uden sove-gen ... Mor har ikke sovet mere en max 3 timer i streg (og det er meget få gange) i snart 9 måneder, om dagen sover han måske 45 minutter af gangen, og pt er den nye nattetrend altså 1-2 timer med vågen skrigetid fra kl 23, og derefter opvågning med max 2 timers mlm rum resten af natten ..
    Det er synd for den lille mand, men mit hjerte bløder også for min datter ..

• #268   21. sep 2022 I morgen kommer min nye kørestol. Jeg glæder mig faktisk, selvom der også bliver visse ulemper. Jeg er spændt på, hvordan den skal spændes fast i bilen. Jeg har sagt, at jeg ikke gider at have en mega tung stol til at køre rundt i bilen, når jeg bremser. Det gør min nuværende.

• #269   21. sep 2022 Lille historie fra livet på landet:
    Jeg var godt klar over, at der var "noget" ude i haven, som huskyerne ikke mente skulle være der, eftersom de både forsøgte at klatre i træer, og "vaffede" ret intenst, af noget udefinerbart deroppe.
    Jeg troede umiddelbart at det måske var et egern, der var flyttet ind, men så voldsomt plejer de nu ikke at reagere, når vi møder egern ude i skoven.

Jeg kom så hjem til en fin "gave" fra hundene, da jeg kom fra job i forgårs.
    Et stk. død rotte, som de pænt havde taget med ind af hundelemmen, og lagt ude ved fordøren, så jeg rigtigt kunne blive stolt over deres bedrift, og rose dem til skyerne for deres flotte arbejde smiley

• #271   21. sep 2022 Ja det er det mest sandsynlige. At de lukker for el og gas. Jeg så en i nyhederne, der har fået lukket for strømmen.

• #272   21. sep 2022 El selskaberne må ikke lukke for kunders strøm, ved en ubetalt regning.
    De må dog kræve en sikkerhedsstillelse aka "depositum" hvis de har særlig grund til at forvente, at du ikke ville kunne eftergive din gæld.
    og betaler du ikke den - SÅ må de komme og slukke for din strøm ja.

• #273   21. sep 2022 Man kan undgå at få lukket for strømmen, hvis man realistisk tager lidt ansvar. Koster strømmen 3 gange så meget, så må nøjes med at bruge en tredjedel. Dette er alt andet lige bedre end blot at lade stå til og så håbe på hjælp udefra. Den eneste gruppe, som jeg har lidt ondt af, er de studerende, som kun har en SU.

• #274   21. sep 2022 Søren, jeg har nu mere medlidenhed med pensionisterne.
    Mange har skavanker så de ikke kan gå ud og arbejde og tjene lidt ekstra. Og gør de det, bliver det modregnet pensionen.
    De studerende kan gå ud og arbejde lidt ved siden af, og en god del af dem kan bo hjemme hos mor og far

• #275   21. sep 2022 Du bliver da ikke modregnet for de første 120.000
    https://www.aeldresagen.dk/viden-og-raadgivning/penge-og-pension/folkepension/folkepensionist/tjen-122004-kr-uden-at-paavirke-din-folkepension
    At være på SU er for mange en fuldtidsbeskæftigelse. I perioder op mod 60t/uge.

• #276   21. sep 2022 Jeg har medlidenhed med mange. Pensionister, folk på SU, alle generelt derude der lider under den her stigning - og som vitterligt gør alt for at komme igennem det.

Vi sidder selv hårdt i det nu.
    Manden startede uddannelse, lige inden alt det her skete.
    vi mistede mellem 4-6.000 kr om mdr på han gik på uddannelse. Nu er det endnu hårdere med stigningerne oven i.

Vi klarer os da endnu. kommer vi til at klare den igennem vinteren ? det tror jeg da.
    Vi har endnu, stadig ting vi da trods det hele, kan gå af med eller sælge. skulle vi stå i lort til halsen.

Men det er der andre mennesker der måske ikke har.

Vi kan gå af med bilen, sælge computeren.

Der er utrolig mange tiltal vi kan gøre endnu - før vi står med risikoen for at stå på gaden.
    Og vi har endda allerede taget mange tiltag på at nedsætte vores el forbrug.

vores vand og varme køre på El. det er dyrt nok i sig selv som priserne ser ud nu.
    men jeg ser stadig os som værende heldigere, end de folk som står nu uden træpiller eller lign. til den kommende vinter.

fordi de enden er umulige at få. eller nu koster 10.000 kr for en palle.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 863
    #277   21. sep 2022 Pensionisterne må gerne arbejde uden, at det går ud over pensionen, men det går udover evt. boligydelse, men det gør det også for de studerende.

Ikke alle studerende har mulighed for at supplere deres SU op.

Så mon ikke begge grupper er ringe stillet smiley

• #278   21. sep 2022 begge grupper kan være lige ringe stillet.

nogen pensionister kan have helbreds mæssige ting, der ikke gør dem i stand til at arbejde ved siden af deres pension.

Ikke alle studerende har mulighed for at supplere deres SU op.

• #279   21. sep 2022 Efter 2 år med hvad der antageligvis er skinnebensbetændelse, så er jeg langt om længe kommet til et sted (vel at mærke efter selv at have afsøgt mulighederne, fordi min læge ved ikke noget...), hvor jeg bliver udredt for om jeg rent faktisk har skinnebensbetændelse i begge ben, eller om det er kronisk kompartmentsyndrom...

• #281   21. sep 2022 Et af problemerne for i hvert fald de svage ældre eller syge borgere er, at det kræver mere varme, hvis man mest kun kan sidde stille. Hvis man er mere rørerig så kan man jo rejse sig ind i mellem og foretage sig noget aktivt, og dermed få varmen, også selv om boligen er koldere end man ville foretrække.

• #284   21. sep 2022 Kulde er heller ikke godt for personer med gigt.

• #285   21. sep 2022 Vi har heldigvis endnu ikke måtte ty til at tænde for varmen endnu.
    jeg kan godt mærke det er blevet køligere. Men vi er endnu ikke nået ned under 15 grader indenfor.
    og så gnier jeg mig sku med at tænde smiley smiley

Kan jeg vente til oktober, så bliver jeg glad !
    så må der bare mere tøj på smiley

• #286   21. sep 2022 Vi har haft pillebrændeovnen igang et par timer indimellem. Vores Orientalere er ikke glade for kulde.

• #287   21. sep 2022 # 284
    Jeg har gigt, haft det over 30 år, og det er ligegyldig om det er kold eller varmt.
    Jeg kan være slemt plaget i 30 grader og høj solskin og kan have det fint i frostvejr.

• #288   21. sep 2022 Jeg har SÅ meget lyst til at få en ven til Katten, men vi må kun have 1 kat her, dog kender jeg flere der har 2 katte *hmm*

Jeg ved at varmemesteren er ligeglad, så længe der ikke er klager…

Dog virker det til at Katten ikke kan lide killinger, så hvis det er skal det være en voksen/ung kastrat

• #289   21. sep 2022 Jeg har endnu ikke tændt for armen, selv om det er koldt om aftenen.
    Jeg har lige købt en petroleums ovn, som skal bruges her i den tid hvor det ikke er nødvendig at have varme på hele tiden.
    Men i guder, hvor er brændstof til den steget de sidste 2 - 3 uger.
    Har fortrudt at jeg ikke købte noget mere for 3 uger siden

• #292   21. sep 2022 Jeg kan godt mærke kulden i mine led specielt fingrene.

Men da vi ikke har mange træpiller, så nøjes vi. smiley

Den ene vinter havde vi ingen varme på førstesalen. Jeg blev nødt til at sove i stuen, fordi jeg blev syg med høj feber.

• #293   21. sep 2022 @ Iisabelle vedr. datter og barnebarn .... i perioder hjalp en bestemt føntørrer også ... og så slyngevugge, men stadig aldrig meget..der er købt en speciel barnevogn der fjedrer op og ned og en "ryster" der kan sættes op styret ...

Næh der er faktisk ikke prøvet fysioterapeut ... zoneterapeut, osteopat (flere), kiropraktor, kraniosakral, læge, øre-næse-halslæge, børnelæge, der er klippet tungebånd 2 gange, skejby er inde over .. men de vil ikke rigtig noget før han er 1 år, specielt fordi søvnen nærmest er det eneste, han vokser og udvikler sig normalt ...
    Der gives mælkesyrebakterier, der er prøvet d dråber og ikke d dråber, der gives nu homeøpatiske dråber, der er forsøgt behandlet for refluks, om det er derfor han ikke vil ligge osv ..

• #295   21. sep 2022 # 275 Søren hvis pensionisterne arbejder lidt ved siden af pensionen, så mister de boligsikring, varmehjælp mm, hvilket jo sådanset er en form for modregning.

• #296   21. sep 2022 Uanset hvad, så har pensionister haft et helt langt liv at spare op i. Unge SU'ere har oftest ikke haft et længere jobforløb med mulighed for at sikre sig en smule.
    Jeg er selv netop overgået til dårligrygpenge. Tro ikke, det er en guldgrube. Jeg må nok sælge en af Mercer'ne smiley

• #297   21. sep 2022 Det er altså ikke en dans på roser at få job som ung... har søgt i 5 år uden noget, og det både i rengøring, børnepasning, det felt jeg er uddannet i mm.
    Ved ikke, om jeg kan kalde mig ung længere, men det gør ikke ligefrem problemet bedre.

• #298   21. sep 2022 varmehjælp? er det dem på den gamle ordning der får det?

For jeg får ikke varmehjælp smiley

• #300   21. sep 2022 Isabelle - Langt de fleste katte nyder at have en ven..

• #301   21. sep 2022 Her kom gasregningen idag - en fordobling fra sidste kvartal og en femdobling siden indflytning i august -20...
    Det er mest af alt hårdt fordi jeg købte huset med et godt budget og god frihed og nu er jeg efterhånden bare på røven pga det hus..:/

• #302   21. sep 2022 #299

Isabelle, præcis.
    Det er skidt for alle, som ikke kan få det til at løbe rundt.

• #304   21. sep 2022 Isabelle - Jeg er sikker på rigtig mange opdrættere er uenig med dig smiley

De katte der kan lide at have en ven har SÅ meget gavn af hinanden, til at ligge sammen, groome hinanden og lege sammen.. Især i de unge år.

Det er i den grad glæde at han får en at lege med, når jeg er for kedelig. Han opsøger aktivt katte vi møder udenfor med halen rejst, ørene fremme og et venligt "ruh" og når han ser andre gå med deres katte går han og piver og jamre for at komme ud til dem. Ikke for at jage dem væk, men for at hilse på dem.

• #305   21. sep 2022 FRK jensen, varmehjælp er for folkepensionister. smiley

• #306   21. sep 2022 Idag har min nevø fået kørekort smiley Han er dog kun 17 og skal derfor have en med kørekort til at sidde ved siden af når han kører. Det skal han indtil han er 18 år og får et "rigtigt" kørekort smiley

• #309   21. sep 2022 jeg har stortset altid haft 2 katte samtidigt uden problemer.

Den eneste grund til jeg ikke har det nu, er dels fordi jeg slet ikke skulle have haft ham og dels fordi reglerne er sådanne..

Rigtig mange opdrættere sælger ikke ud til alene kat og jeg forstår dem godt.

• #311   21. sep 2022 Held og lykke, Isabelle smiley

• #312   21. sep 2022 # 310 Blandt andet mig da jeg opdrættede, samt en del andre opdrættere jeg lærte at kende i sin tid, blandt andet Puca, Alberoni, Tanina Haus mm
    På internaterne sidder de som regel hellere ikke alene i et bur/rum.
    Katte er også utrolig gode mødre. De kan fint finde ud af at passe hinandens killinger.
    Man har blandt andet observeret at blandt andet ved vildkatte, at en bliver hjemme og passer killinger mens den anden går på jagt efter føde.
    Man har også observeret, at der er en del katte, både vilde og tamme, som "forsamler" sig et sted, hvor de ligger med lidt afstand imellem sig og slapper af.

Speciel har indekatte meget glæde af en anden katteven, så jeg er enig med Frk. Jensen.

• #313   21. sep 2022 De få gange, hvor jeg havde to kuld samtidig, lå de i samme fødekasse og var fælles om at passe killingerne.

• #314   21. sep 2022 Jamen selv tak da Andel Energi…

Bedste hilsner
    Annisse FUCKING Nord smiley

profilbillede
  • #315   21. sep 2022 Isabelle, MIG.

Mine har enorm glæde af hinanden og sover sammen/vasker hinanden og leger med de andre. Jeg sælger yderst sjældent katte ud, hvor de skal være alene, fordi mine ikke trives med det. Det er dog en individuel vurdering fra kat til kat, men jeg har sagt nej til mange, fordi de kun ville have en.

• #316   21. sep 2022 Isabelle:

DK Eife
    DK Bønsdorff
    DK Enzo

er nogle af dem, de sælger alle Europé, og jeg har ikke overskudet til at kigge alle racer igennem..

• #317   21. sep 2022 Jeg skulle have haft meget lange dag på job både i morgen og fredag, så jeg har aftalt at få hundene passet. Ellie skal hjem til min veninde og hendes 2 hunde, og Dorit skal passes hos sin far, hans kæreste og deres corgi.

Ellie kommer til at ELSKE at være hos veninden, fordi hendes ene hund er verdens bedste legekammerat. Og Dorit ELSKER at være hos sin far, fordi både corgilillebror og kæresten er virkelig søde.

Nu er lang arbejdsdag fredag så aflyst, og teknisk set kunne jeg hente hundene i morgen aften. Men jeg ved bare at de hver især vil nyde deres mini-ferie, og at det ville være MIT behov at hente dem i morgen. Men suk, jeg har i løbet af de sidste 5,5 år sovet uden Dorit 2-3 gange. Og uden Ellie én gang, siden jeg fik hende. Ellie kan jeg godt undvære, men Dorit…..!

Ps. Min varmeregning er stadig 7.500 kr om året, og stiger ikke. Min løn er også den samme. Og min kat hader alle andre katte, end hendes hemmelige (kastrerede) kæreste, Stribemis, som hun af og til inviterer til hygge i skuret smiley

• #319   22. sep 2022 Som tidligere opdrætter af somalikatte, har jeg også oplevet at de havde meget glæde af hinanden, og jeg ser det samme hos min veninde, der har somalier. Men mine huskatte har (har haft) ingen glæde af andre katte, og den huskat, jeg havde sammen med somalierne, blev aldrig knyttet til dem. Hun accepterede dem, men gik sine egne veje, hvorimod somalierne legede sammen, sov i bunke, soignerede hinanden osv.

Der er selvfølgelig masser af individuelle forskelle, men jeg tror, du har fat i noget af det rigtige, Isabelle. Jeg tror, at mange racekatte er mere sociale med andre katte end det er normalt for huskatte, muligvis fordi de i så mange generationer normalt er holdt som indekatte og holdt flere sammen, så man nok har prioriteret, at de har trivedes i den situation.

• #321   22. sep 2022 Mine mange vilde katte finder sig i hinanden, men det er kun killinger som ser ud til at have glæde af hinanden, i øjeblikket er der to killinger og de ligger sammen og sover, men de voksne passer sig selv, skændes lidt når der fodres, men de går ikke rundt sammen ellers;)

• #322   22. sep 2022 Mine katte havde intet socialt sammen og accepterede bare hinanden som en slags tålt ophold.

• #323   22. sep 2022 Min huskat. Han sniger sig til at putte, fordi de andre er bange for ham.

profilbillede
  • #324   22. sep 2022 Isabelle - Jeg har næsten kun haft huskatte, jeg har haft en enkelt blanding, hvor den var 1/8 maine coon, resten af den var huskat.

Jeg har kun haft 1 racekat og det var en europé, den havde jeg sammen med en huskat.

européen skulle have været starten på mit opdræt, men livet kom i vejen for det, og den kom tilbage til opdrætter smiley

Jeg færdes på katteforummer, og kender meget få der har alene-katte.

• #325   22. sep 2022 Isabelle, jeg har fjernvarme, som stammer fra lokalt halm. Og eftersom vores lokale halm kommer i samme mængde hvert år, så sker der ikke så meget på dén konto. Jeg føler mig helt ualmindelig heldig på det punkt!

En af mine genboer er ved at skifte fra naturgas (som er alternativet til fjernvarme i mit område). De har et forventet forbrug på gas i 2023 på knap 100.000 kr. Forventet forbrug på fjernvarme er 14.000 kr. Det koster dem 30.000 kr at etablere fjernvarme. Som de siger, er det en no-brainer at skifte til fjernvarme smiley

• #326   22. sep 2022 Isabelle, prøv lige at læse, hvad jeg skriver i # 312 om vildkatte, og vildkatte er jo meget sjælden racekatte.
    At racekatte er mere social end huskatte tror jeg ikke har så meget at gøre om det er race eller huskatte. Jeg tror mere at det er, fordi racekatte sjældent bliver sendt ud og lege med biler, men at man holder dem som indekatte eller indekatte med voliere/kattesikker have, så de har ikke lige så mange "oplevelser" end udekatte der kan gå på jagt mm.
    Jeg kender flere med huskatte, som er indekatte, hvor kattene har meget glæde af hinanden.
    Jeg er medlem af facebookgruppen: Indekatte kan også have et luksusliv, og der er flest huskatteejere i gruppen, og deres katte har også meget glæde af hinanden.

• #327   22. sep 2022 Isabelle, jeg har indtil videre hellere ikke haft en vanvittig stigning af varme. Jeg har fjernvarme, og fjernvarmen i Kolding bliver lavet af affald og kommer fra krematoriet.
    Jeg er lige steget 225 kr om måneden for resten af året.
    Hvad der kommer af stigninger til næste år vides så ikke, men jeg tror næppe, at det bliver vanvittig, de ekstra omkostninger der kommer er vel kun de stigende omkostninger af transport der er på tale, vi importere jo en del affald til vores varme.

Anne, du får også stigninger på varmeregningen, men de bliver nok ikke ikke så voldsomme.
    Stigningerne kommer fra landmændene, som har større omkostninger ved at så og høste på grund af de høje dieselpriser.
    Min eks chef leverer halm til fjernvarme, og han har sat prisen meget op.

• #329   22. sep 2022 Isabelle, du har jo hellere ikke haft indekatte.

• #330   22. sep 2022 Så fik jeg lige en mail om, at jeg kan få mit femte stik for corona fra den 1 oktober, og selvfølgelig tager jeg imod. smiley

• #333   22. sep 2022 Isabelle, jeg vil da byde dig velkommen her i det jyske, hvis du vælger Kolding, så har du også en hundesitter i mig. smiley
    Men hvis det kun er på grund af varmepriserne, så skal du se dig godt om inden du flytter.
    Min lillesøster som har sclerose og bruger meget varme har fået et vældigt problem. Hun kan få en kraftig efterregning da hun bor i lejlighed, hvor man jo kun betaler a conto pr måned. Endvidere har fjernvarmen lagt ud, at de fra den første januar stiger 75 %, og det kan hun ikke betale. Det er i Haderslev.

• #335   22. sep 2022 Kolding har været en dejlig by, men det er den ikke mere. Efter at storecentret kom er byen faktisk mere eller mindre død. Der er masser af tomme forretninger og et ret trist syn.
    Men vi har en virkelig dejlig natur rundt om.
    Til gengæld er Haderslev en dejlig by med masser af liv og gode forretninger, der er ikke noget som står tom.

• #336   22. sep 2022 &YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_&YÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_ÆØ:_>1

profilbillede
  • #337   22. sep 2022 Vores fjernvarme er steget med over 200%, selvom kun 10% kommer fra gas. Vi bruger primært fjernvarme til badeværelset og førstesalen. Underetagen varmes ellers op af træpiller, der er steget med 100% i Tyskland og er ved at være udsolgt.

Kombineret med en elregning, der er gået fra 4000 til knap 12.000, bliver det en meget lang, kold og mørk vinter.

• #339   22. sep 2022 Ej helt ærligt smiley
    Jeg havde skrevet en tekst til billedet, men blev afbrudt, og måtte lige op på loftet. Da jeg kom ned her 10 minutter senere, kan jeg jo godt gætte, at Kiza har været oppe på mit skrivebord smiley
    Kiza's yndige ydre bedrager.... hun er den største bisse smiley

• #341   22. sep 2022 #340 - Jeg tror mere, hun brokker sig over, at jeg pt. giver begge Griffoner mad til tykke piger, selvom det kun er den ene, der er gået i stykker. smiley

• #342   22. sep 2022 Vores naturgas er steget med 240% i forhold til samme periode sidste år smiley

Vi plejer at betale ca. 12.000 kr. pr år inkl. det hele…nu for et kvartal 12.900 kr. for et kvartal.

Det er simpelthen grotesk. Er da glad for, min kæreste endelig er færdiguddannet og nu får svendeløn. Men de her regninger udhuler sgu da den buffer, vi havde opbygget til uforudsete udgifter smiley

Vi kan ikke skifte til fjernvarme, da der ikke skal anlægges fjernvarme herude smiley Jeg satser på, at vores dyrt indkøbte 3 lags vinduer vil kunne holde en del på varmen henover vinteren smiley

• #343   22. sep 2022 Jeg havde sparet omkring 75.000 sammen. De var beregnet på en 14-dages tur til Island. Sådan én i lejet bil og på egne hænder. Den må vi nok tage en anden gang smiley
    Jeg håber, at Putin får forstoppelse, og ingen læger/hjælp er i nærheden. smiley

• #344   22. sep 2022 1 syg pony i går, 2 syge ponyer i dag - og her må det sådan set godt lige tage at stoppe. smiley

• #345   22. sep 2022 Er lige blevet ringet op om jeg kunne ændre min dagvagt imorgen, til en aftenvagt i dag - juhuuu, jeg skal ikke op kl 5 imorgen tidlig og jeg er iøvrigt ikke fan af dagvagter, helt generelt.

Og Esh gik et fint spor og solen skinner. Livet ER sq da dejligt smiley

• #347   22. sep 2022 . Jeg håber da virkelig, at din søster kan få hjælp til at betale varmeregningen

Det har hun ikke kunne få indtil nu.
    Men jeg tror da næppe, at de vil sætte en 3/4 lam i elkørestol på gaden.

• #348   22. sep 2022 Så fik jeg afprøvet min nye kørestol. Den kan lidt af hvert dog ikke flyve. Og den er noget mere terrængående end den gamle. smiley

Men til den pris.... smiley

• #350   22. sep 2022 #346

Din stakkel ...

• #351   22. sep 2022 Susanne, tillykke med dit nye køretøj. smiley
    Du skal vel ikke selv betale den.

Den min søster har er godt nok smart.
    Det er et rigtig stort skrummel, hvor man sidder/ligger rigtig godt i.
    Somme tider sover min søster i den frem for at komme i seng.
    Og så kan den rigtig meget, blandt andet kan den hæve over en meter så hun kan nå de øverste køkkenskabe og så kan den køre 15 km/timen.
    Det er lige før jeg er misundelig.
    Men men men prisen. Den koster små 200.000 kr.

• #352   22. sep 2022 Mange tak Anni. Min er ikke helt så avanceret. Den kan vippe sædet, den har blinklys og lys, katastrofeblink, et hæst duthorn og kan justeres og tilpasses på mange måder.

Ja, den er desværre et stort skrummel. Jeg havde bedt om en, der var lidt smallere af hensyn til døre mm. Det er den så IKKE.

Til gengæld kører den 12 km/t. smiley

• #353   22. sep 2022 Katten har ikke lært at man skal lade hvepse være, han fik et brod så langt ind i poten, at jeg måtte bruge en flåttang for at få det ud

• #354   22. sep 2022 Det lykkedes mig at jokke igennem en af plankerne på en gammel faldefærdig træbro på skovturen i dag. smiley Heldigvis var der ikke så langt ned, og der var ikke rigtig noget vand i vandløbet, og det var da også kun det ene ben, der røg igennem. Men ubehageligt lige da det skete.

Jeg har været over broen flere gange før uden uheld, men min veninde og jeg snakkede godt nok om, at den så værre ud i dag, end vi havde set den før. Hun kom over uden uheld, men for mig og mine 3 hunde gik det altså ikke.

Men bortset fra et ømt ben var det en dejlig tur, og solen har skinnet næsten hele dagen, så alt i alt en dejlig dag.

• #355   22. sep 2022 Godt at der ikke skete mere. Det kunne nemt være endt med brækkede arme og ben, og det er ikke sjovt at stå i skoven med tre kæmpe hunde og brækkede lemmer.

• #356   22. sep 2022 Anni, nej det havde overhovedet ikke været sjovt, og jeg havde da heller ikke forventet at falde igennem. Heldigvis var jeg ikke alene. Nu gik det godt, og så kan jeg grine af det.

• #357   22. sep 2022 #343 Søren ... det med Putin kan vi ikke blive uenige om ...MEN der sidder åbenbart også nogle energiselskaber og tjener EKSTRA kassen, det forstår jeg ikke, det burde i situationen ikke være lovligt ... så er det jo dybest set ikke fordi der mangler men fordi nogle skummer fløden af et formindsket udbud ...

• #360   23. sep 2022 Isabelle, hvorfor har du fået en sviner?
    Synes da ikke at du har gjort noget som berettiger en sviner

• #361   23. sep 2022 Isabelle
    Du har måske haft den frækhed at insinuere, at nogle har det næsten lige så slemt som hende.
    Hvor vover du, føj.

• #363   23. sep 2022 Jeg kommer faktisk i dansehumør af den sang, Martine smiley

Jeg vidste der var noget galt med dig smiley

• #366   23. sep 2022 Du var måske bare i tvivl om hvad?

Seriøst .. jeg aner det faktisk ikke, og undrer mig selv over, at jeg nogensinde har været det smiley

• #367   23. sep 2022 Så har jeg fået besked om, at jeg kan bestille tid til 4. stik.

Det er jeg da i tvivl om, om jeg skal ha - hvad gør I andre egentlig mht at modtage det ?

• #370   23. sep 2022 Jeg ryger på hospitalet blot af en alm. forkølelse, så jeg ville tage vaccinen, hvis jeg fik den tilbudt.

• #371   23. sep 2022 Jeg har bestilt tid til 4. stik.

Jeg røg ind i gang helvedes ild kort efter 1. stik, og det kunne være udløst af vaccinen, så der var jeg godt nok noget skeptisk, men der har ikke været noget efter stik 2 og 3, så jeg tager stik 4 og satser på, at vi efterhånden er kommet så langt hen mht. vaccineudvikling, at dette stik holder noget længere.

• #372   23. sep 2022 Isabelle og Martine
    Må jeg spørge hvilken vaccine der står når i skal ind og booke tid?

Min far er nemlig også blevet tilbudt covid 19 vaccine igen og hans influenza vaccine som han får hvert år.

Vil så ind og booke tid og så står der,
    MRNA vaccine
    Influenza
    Og
    Pfizer

Jeg har talt med bla reumatologisk omkring det og de har ikke hørt om den MRNA før.

Så aner ikke hvad jeg skal vælge til ham

• #373   23. sep 2022 Jeg har lige bestilt tid til det femte stik plus influenza.

Lene, man kan blive vaccineret for helvedesild.

• #374   23. sep 2022 #358 ... Ørsted overskud ...

jamen er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan fanden det hænger sammen ...

kan forstå, hvis det er det der sker at selskaberne skal købe strøm/energi til højere pris hvis der ikke er så meget på markedet som der plejer, og forbrugerne skal betale en tilsvarende højere pris ... MEN vi skal vel for hulen ikke betale en højere pris x MANGE GANGE ... hvorfor tjener de selskaber mere end de plejer ?

Jeg synes helt 100% enten de skulle tvinges til prisloft, indtjeningen måtte ikke være højere end normalt på bekostning af at andre brancher må lukke og alm folk i værste fald fryse eller gå fra hus og hjem ... det giver seriøst i situationen ingen mening for mig ... til gengæld giver det, for mig ok mening at staten tjener idet der er mange der skal holdes oppe i disse år med diverse hjælpepakker, samt alt det efterslæb der er at rette op efter corona, HVIS altså de så bruger de ekstra penge på det ...

• #375   23. sep 2022 Staff, den der MTNA er en ny vaccine som skulle være bedre tilpasset mutationerne.
    Mig selv jeg vil bare have Pfinzer igen. Ville da gerne have den nye, men vil vente med den indtil den har været afprøvet et års tid.

• #376   23. sep 2022 Tak Anni
    Reumatologisk havde slet ikke hørt om den, og da min far bakser med leddegigt og cancer forskellige steder, så tør jeg ikke bare springe ud i noget.
    Synes det er svært at vælge

• #377   23. sep 2022 Tak Anni, jeg ved det. Det vidste jeg så ikke inden, jeg fik det, og jeg havde heller ingen grund til at forvente at få det.

Indtil videre satser jeg på, at det var en engangsoplevelse, det er det for de fleste. Men sker det igen, vil jeg da bestemt vaccineres. Det var ikke nogen sjov omgang, men i forhold til hvad f.eks du og Tine går igennem, så skal jeg ikke klage.

• #378   23. sep 2022 Og så har de langt om længe sat el afgifterne ned i et halvt år, men først fra 2023, så hvad nytter det nu. De næste tre måneders uhyrlige priser kan jo få folk til at gå fra hus og hjem, eller give dem en gæld, som de vil få meget svært ved at betale.

Og hvad med varme, det er åbenbart ligegyldig at folk skal betale 20 - 30 tusind om måneden
    'Synes da, at det er mere vigtig at folk får varme frem for el.

• #379   23. sep 2022 Både Pfizer og Modernas vacciner er MRNA vacciner. MRNA er blot den teknologi der er brugt og måden vaccinen virker på.

• #382   23. sep 2022 Undskylder jeg spørger dumt, men Isabelle står der også en Pfizer vaccine for sig, når du går ind og booker?

• #383   23. sep 2022 "vinterhjælp" kalder de deres nye tiltag som skal komme i brug fra 2023 og 6 mdr frem.

sjovt. jeg vidste ikke vores vinterperiode hedder Januar til og med Juni smiley

Og så kan nogen af os være heldig at få hele 660 kr per barn, i ekstra ydelse til Januar.
    wauw sikke en basker !

Den hjælper 100% og alle dem derude der sidder hårdt i det, og ikke har børn smiley

reduceringen af elafgiften burde være fra nu - og 6 mdr frem.
    hvor den vitterligt ville gøre mest gavn ! hvad gavn har vi af den i april-juni måned ?

• #384   23. sep 2022 Fuldkommen enig med Malene.

Isabelle, jeg har altså ikke kunnet se nogen steder at det også gælder de høje varmeudgifter.

• #385   23. sep 2022 Jeg har ikke sagt ja til nogen af vaccinerne, føler ikke jeg har et behov for det..

Jeg har haft corona og er ikke en af dem der bliver slemt ramt.. Plus jeg i forvejen lever et ret isoleret liv hvad angår fysisk at ses med andre mennesker.

• #386   23. sep 2022 Frk Jensen.
    Du kan aldrig vide, hvor hård du bliver ramt.
    Selv om du sidste gang ikke har vært hårdt ramt, er det ikke ikke at du slipper Lige så nemt næste gang
    At du lever isoleret er hellere ingen garanti, og da slet ikke når man bor i en opgang hvor der færdes andre mennesker, og du går vel også ud og handler, samt at din datter som jo har kontakt med mange andre også kan komme med smitte.

Men det er jo op til en selv om man vil forebygge eller ej.

• #387   23. sep 2022 Trænger vi ikke til en ny "Løs snak" tråd.?
    Den er godt nok blevet langsom når jeg går på fra mobilen.

• #388   23. sep 2022 Lav en ny, Annie - "løs snak 2" (jaja, jeg ved det godt - jeg er SÅ god til at finde på navne til diverse ting smiley )

• #389   23. sep 2022 Anni - Jeg handler via ViGo.

Min datter har haft corona 2 gange, er ikke coronavaccineret og heller ikke hårdt ramt..

• #390   23. sep 2022 Jeg bestiller tid i uge 39. Vores læge har en samlet pakke med covid, influenza og lungebetændelse. smiley

• #392   23. sep 2022 Jeg har lige været nede og se en anden lejlighed her i boligforeningen... med have!! Den er også lidt større, og det betyder over 1.000 kr mere i husleje om måneden.. men jeg overvejer det virkelig, for hold nu op, hvor vil jeg gerne ha' en have til mig og lillehunden smiley
    Bare dét at kunne gå udenfor om sommeren uden at skulle pakke taske, tæppe, vand, ting til hunden, sele og snor på, låse af og gå helt ned på et fællesareal.. eller at kunne tisse hunden af inden sengetid om vinteren, uden at skulle iføre sig termodragt og støvler og ud på tur.. smiley

Nu passer vi Umis bedste ven. Som tilfældigvis er nabo til føromtalte lejlighed. Det kunne blive festligt smiley

profilbillede
  • #395   23. sep 2022 Mike: ja, det gør virkelig en kæmpe forskel. Og jeg kan mærke at jeg mangler det om sommeren især. Men den er dyr, og der har været tendens til en del huslejestigninger her i boligforeningen.. men jeg kan godt få det til at køre rundt, så jeg overvejer meget at slå til når muligheden er her smiley Eget hus og stor have får jeg jo næppe i nærmeste fremtid alligevel

• #396   23. sep 2022 Anni - Dit link er til denne tråd smiley Og hvis det er Sørens tråd, kan jeg ikke være med der, da han er en af se 2 jeg har på filter smiley

• #397   23. sep 2022 #396 Også her.

• #398   23. sep 2022 Frk Jensen, har slettet opslaget med det forkerte link og laver et nyt. smiley

Om du vil være med eller ej er jo helt op til dig selv. Du kan jo bare tage ham af filteret.

• #399   23. sep 2022 Anni, det vil for mit vedkommende aldrig komme på tale.

• #400   23. sep 2022 Der er lavet en ny tråd med Løs snak, da den gamle var blevet lang og ret langsom på mobilen.

Her et link til den nye "løs snak II"

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1289082-loes_snak_mk_ii

Kommentér på:
Løs snak

Annonce