{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snak løs 30
  • #1   19. jan Elsker elsker elsker, at der findes mennesker som Ib Konrad smiley smiley smiley

profilbillede
  • #2   19. jan smiley god humor.
    Da Nik&Jay i sin tid kom frem sagde min søster (der ellers normalt er ret godt begavet)
    "Jeg forstår ikke han kalder sig Nigger Jay når han er hvid"
    Det høre hun stadig for smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 86 Emner: 24 Svar: 2.545
    #3   19. jan Det gør der så i øvrigt ikke, Martine smiley

• #5   19. jan Sia er totalt medgørlig i dag. Jeg var forbi slagteren, og så var der kødben til hundene smiley

• #7   19. jan #3

Ik ødelægge det for mig, Isabelle smiley smiley

• #8   19. jan Steffen - troede min bror også smiley smiley

• #9   19. jan Åh, hindbærsnitter smiley

Jeg har fået ok brownie og en virkelig ulækker kanelsnegl i dag smiley Der ligger et sted ved Ålborg, som hedder No Gluten, og de er ret hypede. Jeg er ikke fan, men det er dét folk kan købe. Deres bløde kager er ok, deres romkugler er virkelig gode men deres gærdej er direkte ulækkert smiley Deres hindbærsnitter er en skændsel imod danskerne - bløde, smuldrende, salte og med en bismag af …. plastik smiley

• #10   19. jan stooop har intet lækkert i huset smiley

• #11   19. jan Hanne

Det har jeg - men klokken er over 20, så jeg “må” ikke spise noget alligevel smiley

• #12   19. jan Jeg guffer en pose pistacienødder og et stort glas mælk smiley
    Det er bedre end himbærsnitter.

• #14   19. jan Hanne, apropos Nordic Waste smiley

profilbillede
  • #15   19. jan Himbær? Himmelbær?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #16   19. jan 13. Men hvis nu manden ikke var rig. Så ville man stå i samme situation. Ingen til at betale.

Der må være mange andre med et ansvar. Hvordan kunne man lade det ske?.

Men det er der ingen som snakker om.

• #17   19. jan nu er han så rig og den del af rigdommen er også tjent i NW .. i 2019 udbetalte de til ejerne 33 millioner netto ... så kunne man måske om ikke andet så være med til at betale og ikke mindst rydde op ...

• Isabelle
    okt 2023

#19   20. jan At jorden blev placeret ovenpå en lergrav vidste NW vist aldeles udmærket. At jorden blev placeret på en hældning, vidste NW OGSÅ. At der var risiko for jordskred i tilfælde af kraftig regn, må man formode, at NW var klar over. Hvis ikke burde firmaet ikke tage den slags opgaver - og det ER ikke første gang, det regner kraftigt i Danmark smiley
    Pengene på jorden ville NW gerne tjene, men ikke tage ansvaret for arbejdet - og uforudsete udgifter? DET må være andres problem.
    Det er så råddent smiley

"Hvis der ikke havde været regn, så havde der ikke været noget problem. Jordskred udløses næsten altid af regn, men når man som Nordic Waste flytter rundt på fyldjord og ler, så bliver strukturen i materialerne opbrudt, løsere og mindre stærk. Der opstår større hulrum, så det kan suge mere vand til sig, og hvis man på samme tid flytter det, inden materialet når at ‘sætte sig’ (før vandet drænes bort, red.), vil det have en ret løs struktur med ringe egenskaber"
    Professor Kenny Kataoka Sørensen fra Aarhus Universitet

• Isabelle
    okt 2023

#21   20. jan "Isabelle - men hvis det var så oplagt, at det ville ske, hvorfor gav kommunen så tilladelser og godkendelser?"

Det har jeg ingen anelse om. Men Nordic Waste var klar til at tjene penge på at opbevare jorden, trods risikoen for skred. I min verden må Nordic Waste dermed stå med problemet. Det var jo ikke sådan, at kommunen KRÆVEDE, at firmaet lavede en forretning ud af at opbevare jord på det sted.

• Isabelle
    okt 2023

#23   20. jan Manden bag NW er god for 42 milliarder - og melder sig konkurs.

• Isabelle
    okt 2023

#25   20. jan Som ejer er du ansvarlig, Honey - og forpligtet til at vide, hvad dit firma laver. At Torben Østergård-Nielsen løber fra ansvaret er usselt.

• Isabelle
    okt 2023

#27   20. jan Firmaets EJERE - deriblandt Torben Østergård-Nielsen - har været med til at melde firmaet konkurs.

"Det er koncernen USTC, der har aktiemajoriteten i Nordic Waste. Det er den fynske rigmand Torben Østergaard-Nielsens ene datter, Nina Østergaard Borris, som er administrerende direktør i virksomheden, mens Torben Østergaard-Nielsen er selv medejer og såkaldt arbejdende bestyrelsesformand i USTC."

https://www.dr.dk/nyheder/indland/erhvervsminister-i-frontalangreb-paa-nordic-waste-en-skamplet-paa-den-groenne

• Isabelle
    okt 2023

#29   20. jan Jeg tror på, Bodil, at manden med de 42 milliarder har juridisk mulighed for at slippe for at betale de omkring 400 millioner - fx ved at melde sig konkurs.
    Det gør det ikke kønnere i mine øjne.

• Isabelle
    okt 2023

#30   20. jan "Også hos Dansk Industri frygter man, at Nordic Wastes' konkursbegæring kommer til at skade branchens ry.

- Jeg frygter, at vores generelle troværdighed godt kan lide skade, hvis ikke virksomheden tager ansvar for situationen, siger Karin Klitgaard, underdirektør i DI med ansvar for miljøpolitik og cirkulær økonomi."

• #31   20. jan Det giver mig kvalme og ubehag, når jeg oplever mennesker uden et nogenlunde velfungerende moralsk kompas. Både i virkeligheden og her på HG.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#32   20. jan Og folk råber op om atomkraftværk. Det skal nok blive spændende.

• #33   20. jan Enig Søren. Jeg frygter at det bliver skatteyderne, der kommer til at betale regningen. Men håber at der er lidt retfærdighed til og at Nordic Waste kommer til at hænge på regningen

• Isabelle
    okt 2023

#34   20. jan Hundene og jeg var et smut på stranden. Det blev en kort tur, for der var ufattelig glat nærmest overalt. Som vanligt lavede Vilma sit stunt med ikke lige at ville ind i bilen, da vi skulle hjem. Men parkeringspladsen var ekstra glat, så ikke om jeg ville tage så meget som et eneste ekstra skridt for at få hende ind!!! Nu har jeg så lært, at hvis jeg skruer bissen på ("så kan du GODT fise ind i den bil NU!"), gør vildbassehunden faktisk, hvad jeg beder hende om smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#35   20. jan "Her var Torben Østergaard-Nielsen centrum i den såkaldte Dan Bunkering-sag, der kom frem, da DR i april 2019 på baggrund af fortrolige kilder og amerikanske retsdokumenter kunne afsløre, at virksomheden var involveret i leverancer af jetbrændstof til Syrien." (og dermed brød EU's sanktioner, så Bashar al-Assad kunne bombe sin civilbefolkning).

https://www.dr.dk/nyheder/indland/oliemilliardaeren-med-hang-til-luksusbiler-hvem-er-nordic-wastes-tavse-hovedejer

Hvad gør man ikke for at tjene penge - hvis man er 100% ligeglad med, hvad andre må betale for, at man gør det smiley

• #37   20. jan Jeg sidder og undrer mig over ..... Alt den klamme forurenede jord man nu kører væk fra Randers ----> hvor kører man den jord hen og læsser af ??? smiley

• #39   20. jan Jeg er enig med Søren i # 31, men hvis personerne ikke har gjort noget ulovligt, så synes jeg ikke, at man skal hakke på vedkommende, men i stedet for de personer/politikere som har muliggjort det skete.

• Isabelle
    okt 2023

#40   20. jan Hov, jeg fik lige læst forkert i dit indlæg, Anni. Derfor har jeg ændret mit indlæg. Men jeg synes afgjort, at man skal hakke på NW - der burde have moral til ikke at have tjent penge på at udsætte andre for seriøs fare - som Søren skriver - have haft et moralsk kompas.
    JA, myndighederne gjorde ikke deres arbejde ordentligt - men det var NW, der fik penge for at se stort på faren.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 865
    #41   20. jan Har i formiddag været hos Øreholmgaard Hundecenter med Berta smiley De har fået lyd- og lysanlæg, så der nu også er mulighed for at træne lyd/fyrværkeri. Vi trænede til Gasolin smiley

Hvor er det dejligt, at man kan træne indendøre i dette møgvejr smiley

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#42   20. jan Men er det ikke utroligt naiv. At man har en lovgivning,hvor man lukker øjene og håber, at folk har en god moral. Alt imens man giver dem muligheden for at smutte fra regningen.

Det sker jo igen og igen

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#43   20. jan Ja, det sker igen og igen, bare ikke for den "lille mand" Der er forskel smiley

• #44   20. jan John, hvilken forskel havde en VVM gjort?

Det er nu kommet frem, at der har været jordskred igennem hele 2023: https://amtsavisen.dk/forside/nye-oplysninger-nordic-waste-kaempede-med-jordskred-laenge-foer-katastrofen

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 68 Svar: 269
    #45   20. jan Har været modig i dag smiley
    Og så viste det sig det ingen gang var farligt smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#46   20. jan "Men er det ikke utroligt naiv. At man har en lovgivning,hvor man lukker øjene og håber, at folk har en god moral."

Det er utroligt, at man har politikere, der lukker øjnene - ikke undersøger forholdene, inden de godkender. Jeg tænker lidt, at fanden hytter sine - bl.a. i denne sag.
    Hvorvidt lovgivning kunne have sikret, at denne ulykke ikke var sket, ved jeg faktisk ikke. Gør du, Max?
    Kan og skal vi lovgive os fra alt, så mennesker ikke behøver tænke selv - have moralske overvejelser selv?

• #47   20. jan Jeg har fået det her hjem i dag - er lykkelig. Godt nok en gammel sag der skal stemmes lidt

profilbillede
  • #48   20. jan læste et sted at virksomheden indenfor det sidste år har vidst jorden bevægede sig .. nogle tidligere medarbejdere har udtalt det ...

• #49   20. jan Er der en af jer, der har set The zone of interest ?

Jeg har overvejet den, den har fået giga god kritik - men kan ikke helt gennemskue, om den er drønkedelig irl ?

• #50   20. jan Hanne, det står i den artikel jeg har linket til smiley

• #51   20. jan Min ene træner er ret så begejstret for Ellie. I dag var det den træner der stod for feltsøget, og Ellie gav som vanligt fuld gas. På et tidspunkt søger hun et mindre område, og træneren og jeg står og griner af noget. Ellie kigger op, på den måde hvor hovedet er sænket og blikket er intenst, og træneren siger “uh, lige dér ligner hun lidt en farlig ulv”.

Resten af tiden er hun bare en kegle at se på smiley

profilbillede
  • #52   20. jan og så ved alle de der har set tv2 østjylland at virksomheden flere gange i løbet af de sidste uger til de fra den ene dag til den anden stoppede, stor og bedyrede det havde styr på det ... så løgn havde de været ærlige for længe siden og bedt om hjælp var det måske gået anderledes ..

• #53   20. jan Min mand og jeg har bryllupsdag i morgen. Jeg er så lækkersulten efter chips med dip at jeg har skrevet “i stedet for en blomst” om han ikke vil købe det med hjem.

• Isabelle
    okt 2023

#55   20. jan Hvorfor kalder du egentlig russerne for "Orker", John?

• #56   20. jan Jeg træner med en meget sød og dejlig russisk kvinde. Hun har boet i DK i mange år, men har stadig familie i Rusland. Hun HADER alt ved Putin, og foragter krigen imod Ukraine. Hun tør ikke fortælle folk, at hun er russer, fordi folk gakker helt ud og sviner hende til. Så nu siger hun at hun er fra Ukraine, og så er alle så søde og hjælpsomme smiley

Hun er selvstændig sammen med sin mand, og har aldrig bedt nogen om noget. Og alligevel hader folk hende nærmest pr. definition, fordi hun er russer.... Eller ork smiley

• Isabelle
    okt 2023

#58   20. jan Det er den russiske stat, der har overfaldet Ukraine.
    Jeg kender flere herboende russere. De har sådan set ikke overfaldet nogen.
    - Og nej, John - man kan ikke sige/skrive hvadsomhelst, bare man smider nogle smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #60   21. jan 49: Jeps - om den er kedelig, det er nok, hvis man forventer det helt store Hollywood-drama med levende klip osv, så ja, så er den kedelig, men dét at dramaerne i familien er så små i forhold til det der sker lige omme på den anden side af muren, gør den så ualmindelig uhyggelig og tankevækkende...

• #61   21. jan #60

Naa Hollywood drama synes jeg bestemt ikke der indikeres, men nogle gange er de der højt præmierede film bare lidt for højtravende, til at jeg gider dem.

Det lyder fint, synes jeg - har ikke gjort min interesse mindre ihvertfald - thxs

• #62   21. jan #58 Vi kommer vel alle til at sammenligne visse nationaliteter med dårlige erfaringer engang imellem .... ik? smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#63   21. jan Ikke jeg - og slet ikke nogen fra Kina smiley

• #64   21. jan Shit, nu var vi lige kommet af med det meste sne,og så er der igen startet en snestorm. smiley

• #65   21. jan EJ Anni, sner det ved dig smiley ... håber fandme det bliver sydpå, her ved Aarhus er der stadig så rigelige udfordringer med det is der ligger og ikke er helt tøet ..

har godt se de skriver der lige kommer en omgang nogle steder inden det i morgen skulle blive ordentlig plus grader ...

• #66   21. jan Lilly med sin Julegave-Donut ... "Øv ... den er ikke ægte og kan ikke spises " ... siger hun smiley ... smiley smiley smiley

profilbillede
  • #67   21. jan Hanne, håber hellere ikke det bliver liggende.
    Orker ikke en begravelse i sne/storm, og håber ikke at jeg skal køre i sne til Haderslev i morgen, hvor jeg har en aftale med bedemanden og skal have aflivet min søsters kat

• #68   21. jan Det sner ret kraftig her nu. Det startede i det små da vi var i True skov, så Hanne, det kan næsten ikke have undgået dig.

Jeg startede dagen med at være ude at lede efter en hvalp. Den hedder Deamon, ligner RIGTIG meget noget rigtig ulovligt, og ejer er polsk og taler kun polsk. Det er pisse meget op ad bakke. Han skrev langt om længe sin adresse (på den måde så folk der bor lige her, ved hvor det er), og det er lige på den anden side af togskinnerne fra mine spormarker. Samme hus som har flere hunde, der tit flintrede rundt på togskinnerne.

Jeg tog til træning i skoven, kørte hjem og satte Ellie af og igen ud for at lede. Intet spor efter hvalpen smiley Der har været jagt nede på mine spormarker i dag, og de har tjekket både marker, mose og hal.

Jeg har forsøgt at spørge ejer om han har tjekket langs skinnerne og om han har kontaktet politiet, men han svarer i øst og vest. Jeg er ret sikker på, at hvalpen enten er fundet og sidder på et internat. Alternativt er den død et sted ved togskinnerne. Men det er helt håbløst at kommunikere med ejer smiley

• #70   21. jan Jordbær tærtr er guf for guderne smiley

• #71   21. jan Jeg kunne godt bruge en dørhammer, men gider ikke sådan en kedelig en, og fandt så et billede af den her på nettet.
    Gad vide, hvor man kan købe noget lignende

profilbillede
  • #73   21. jan Tak Anne smiley

• #74   21. jan @ Anne hvor i True skov går du ?
    det er jo MIN skov smiley smiley

• #75   21. jan Hanne, vi er i hundetræningsområdet, som er ved holdepladsen ved den lille rundkørsel lige efter den store (ved motorvejen) hvis man kører af Edwin Rahrs Vej. Så har vi stykket langs grusvejen indtil grusvejen rammer cykelstien. Ved du hvor jeg mener? smiley

• #76   21. jan Det ved jeg ihvertfald smiley jeg har tit undrede mig over alle de "hunde biler" der holder der engang imellem smiley

• #77   21. jan I Fredags kom der en mand ind til min kæreste med en hund der skulle aflives fordi han var blevet for gammel til at tage sig ordentligt af hende.

Hunden var sund og rask og kun 7 år så det havde Anja det lidt svært med, efter en god snak endte det med at hun tog hunden med hjem indtil vi kunne finde et godt blivende hjem..
    Det gik lidt hurtigt med det, så nu har vi 4 hunde smiley smiley
    sig hej til Mocca.

Nu står den vist på kur og motion smiley

• #78   21. jan

profilbillede
  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#79   21. jan Tillykke med jeres nye hund smiley

Håber ikke Anja får for mange patienter med samme historie smiley

• #80   21. jan Nej man kunne godt frygte at det kunne tage overhånd smiley
    Til hendes forsvar er det kun blevet til en enkelt hest og nu en hund på 10 år smiley smiley

• #81   21. jan @ Anne .. ja ca. jeg holder mere til i skoven der er helt oppe ved True By..

tillykke med hunden Steffen, godt der er gode mennesker, den fortjener da helt klart livet ...

• #82   21. jan Steffen, hun lyder som en fantastisk kvinde, hende Anja smiley Tillykke med Mocca smiley

• #83   21. jan Hanne, altså ude ved Lyngby? Der farer jeg altid vild, når jeg forsøger at gå tur smiley Har du et link til en god rute?

• #84   21. jan nej jeg er ikke helt ude ved Lyngby ...

hvis du ved hvor p pladsen Vinterens Hjerte er, så er der flere stier i det område hvor man kan gå ture, men ja er man ikke kendt er det nok nemt at fare vild ...

men der er en FB gruppe der hedder True Skov, et eller andet sted derinde er der et kort, og mener at huske at går man kortet rundt er det ca 10 km ..

• #86   22. jan Jeg var inde og se Cavalluna "Land of a thousand dreams" i går.
    Hold nu op, hvor var det bare imponerende - specielt de mange indslag, hvor hestene arbejdede helt frit (uden rytter)
    Min favorit var nok det her brogede team.
    Ellers var det mest de æstetisk smukke helt sorte eller helt hvide heste, der dominerede smiley

profilbillede
  • #87   22. jan #82 hun er den bedste smiley smiley
    Tak smiley

• #88   22. jan Sneen er heldigvis væk igen her, til gengæld blæser det en halv pelikan

• #89   22. jan Så fik jeg aflivet min søsters kat. Det var en hård og nærmest livsfarlig opgave.
    Kræet kan jo ikke lide andre mennesker end min nu afdøde søster. smiley

Det tog mig en time og tre kvarter at få kræet ind i transportkassen.
    På et tidspunkt fik jeg den jager ud i entreen, og da udyret fandt ud af, at den ikke kunne komme nogle vegne gik den til angreb på mig, og jagtede mig rundt i entreen så jeg måtte flygte ud, hvilket medførte at den også smuttede ud af døren og igen havde hele lejligheden. smiley
    Dette med at smide et tæppe eller håndklæde over den fungerede desværre ikke. smiley

Kræet havde barrikaderet sig i hulen på kradsetårnet, og hvis man ville beholde arme og hænder, så skulle man ikke stikke dem derind.
    Jeg prøvede med handsker, men så kunne jeg ikke rigtig få fat på kræet. smiley

Jeg var helt blå i hovedet, pustede og stønnede og var en besvimelse nær. smiley
    Men så tog jeg mig sammen og var ond ved kampkatten
    Jeg lavede el Løkke som jeg fik trukket hen over hovedet på dyret og fik den løftet ind i transportkassen i løkken. smiley
    Jeg har det ret dårlig med at kattens sidste timer har været så dårlig, og over det overgreb jeg lavede. smiley
    Jeg håber, at han nu er sammen med min søster,og håber at de begge kan tilgive mig den frygtelige behandling af kampagnen Tiny

At få aflivet en kat koster 1830 kr, det synes jeg godt nok er dyrt .....

• #92   22. jan @ Anni .. åh sikke en omgang, træls du skal opleve det samtidig med din sorg over at have mistet søsteren ... men Anni en ting vi er nødt til at lære (og ved godt vi aldrig kommer i mål med det) så er det at vi ikke skal have dårlig samvittighed over det ting vi bare SKAL gøre ...

• #93   22. jan Hr haft en vaskeægte mandag! Stod op i morges og det pissede ned. Jeg byttede lidt rundt på morgenrutinen og endte med at komme ud med hundene i let regn. For så at konstatere, at min lynlåsen i min jakke var gået i gak, så den var lukket i bunden og i toppen, men åben resten af vejen smiley Jeg knappede knapperne, og tænkte at det måtte være godt.

Vel hjemme med våd Dorit og Ellie i vådt regntøj og muddervand over alt. Tørrede Dorit lidt, begyndte at tage Ellies regntøj af og opdagede så blod. MEGET blod! Tørrede Ellie lidt mere, og fandt at blodet kom fra en af de trædepuder oppe ad benet. Ud i bilen efter førstehjælpskassen og fik det renset. En flænge på oversiden af trædepuden. Lagde gaze og en forbinding på og kørte på arbejde. Jeg skulle alligevel til dyrlæge her i eftermiddag, så hun fik lige et tjek, og alt er fint.

Jeg skal heldigvis arbejde hjemme i morgen. Så håber jeg at dagen bliver lidt mindre begivenhedsrig smiley

• #94   22. jan God bedring med Ellie smiley

• #95   22. jan Nogle af mine kolleger skal lave en Jeopardy til noget kollegahygge i teamet, og de har så lavet kategorierne, herunder jura og sex. De spørger mig om jeg vil lave jura-spørgsmålene, kigger så lidt, og siger at jeg også kan lave sex-spørgsmålene smiley Det tog mig 5 minutter at lave de 5 spørgsmål til sex-kategorien smiley Juraen er fanme svær smiley

Ps. 24 cm i slap, og 34 i erigeret tilstand. Så lærte jeg lidt af google i dag smiley

• #96   22. jan Så er Sia oprettet på HG. I må meget gerne stemme hende ind smiley

• #97   23. jan Endelig er der smeltet så meget sne og is, at vi kunne gå op i den lille lund på morgenturen smiley

Ellie har været helt gakket ud på sne (altså bare sne, ikke coke-sne) og det har taget hele hendes opmærksomhed de sidste uger. Men her til morgen gik det op for hende, hvor længe siden det er hun bare har spurtet fuld smadder på marken. Så hele turen op til lunden spurtede hun ind over marken, retur til mig og så igen smiley

Oppe i lunden spurtede hun lykkelig rundt på kryds og tværs, lettede en hare, spurtede efter den, bøjede af og kom hjem for at bide i bidepøllen og så mere spurt smiley

Lige på det med at spurte, er det virkelig lækkert at sneen er væk, så hun kan få løbet igennem og komme af med noget af sin overskudsenergi smiley

Jeg havde lagt en bandage på trædepuden, bare for at beskytte den, og der var ingen blødning da den kom af, så det lader til at hele fint.

Dorit var HELT opslugt af alle de dejlige dufte, der har været gemt væk under sneen de sidste uger, og ikke mindst ALLE de mange, mange musehuller, der er kommet siden vi sidst kunne gå den tur smiley

• #98   23. jan åh hvor lyder det som en dejlig tur ... håber foråret kommer tidligt og alle hundenes skavanker er ovre ... Oda og jeg gik også en lille tur i skoven til formiddag, hun søger det bløde underlag .. fik taget lidt halte video og så har vi mødt den berømte Jacob på Nordre ..

Tak for anbefalingen Anne, en virkelig behagelig person og virker fagligt dygtig .. vi fik en snak om Oda og han mærkede hende efter, udover poten er der ikke noget at komme efter, hun fik stor ros både på det fysiske og hendes håndtering af at være til dyrlæge..

Han mener der er trådt noget op i den ene trædepude på højre forpote, han fik af Oda lov at pille en del, han sagde hun var sej, han pillede et sandkorn ud og kunne se der var irritation grænsende til infektion, og hun skal have antibiotike, da han kunne ikke sige om sandkornet var "DET" eller der er eller har været andet så bad jeg om det undersøges tilbunds således vi ikke giver antibiotika og det så bare starter forfra når kuren er slut, så i morgen skal hun derud og bedøves så de kan grave lidt mere og når så DET er fjernet, eller det er konstateret der ikke er mere får hun pencillin så håber jeg vi snart kan trave True skov tynd uden problemer...

• #99   23. jan Jacob er FANTASTISK!!!! Hans væsen gør ham fremragende til både hunde og deres ejere, og så er han bare bragende dygtig smiley

Jeg håber Oda snart er på toppen igen smiley

• #100   23. jan Kan ikke stå for det her billede. smiley

profilbillede
  • #101   23. jan det er da også et smukt billede på flere måder ... læste forøvrigt at havørne (ved godt det ikke er en sådan på billedet) er gået ned, de har været ramt at både fugleinfluenza og så den megen blæst vi har haft, de er simpelthen blæst ned smiley

@ Anne, jeg fortalte Jacob at vi havde overvejet at prøve anden race, men at Oda jo ligesom var dumpet ned hos os .. fortalte at jeg godt kunne tænke mig en ruhåret gravhund, Åh sagde han sådan en drømte han også om at få en dag og at der var mange gode at få i DK også der var alt for jagt ivrige, så det må være noget han har set på ..
    mon Oda skulle have en lillesøster smiley smiley

• #102   23. jan Jeg arbejder hjemme i dag, og det synes alle dyr er lækkert. Kittekatten kom ind og gik ind i gæsteværelset, hvor der er en dobbeltseng, og åbenbart kræver 3 kg kat en dobbeltseng. Ellie synes det er SÅ hyggeligt, når katten er på gæsteværelset, for så kan hun hoppe op i sengen og “kæle” med katten. Katten synes ikke helt at det er så hyggeligt, så jeg plejer at lukke døren ind til gæsteværelset, og så tjekke på katten løbende.

Jeg har kigget ind nogle gange, og bare set at hun har ligget og snorket. Nu vågnede hun ved sidste tjek, og jeg gik ind for at nusse hende. Og konstaterede at hun havde brækket sig på gulvet smiley Tydeligvis en OD på mus, for der var ret mange muse-stumper i brækket. Jeg tørrer op og henter nogle vådservietter for at vaske efter, og der ligger en lille stump “pind”. Jeg samler pinden op (med vådservietten), og konstaterer, at det er et f*ing museben MED lillebitte musepote smiley

Jeg glæder mig allerede en lille smule til at jeg skal på kontoret i morgen smiley

• #104   23. jan ja ikke ... der er så meget man ikke forstår ... samtidig med de sager hvor fx folk der har haft arbejde i ældreplejen, eller på hospitalerne er sendt ud ...

• #105   23. jan Det er jo helt sort, det der .. men det må jo være det "vi" vil ha herhjemme, ellers så stemte folk vel anderledes ..

• #106   23. jan Folk er sindssyge smiley

Normalt er det hundelorte, der får folk til at gakke ud på facebook, men for tiden er det, tadaaaaa, tømning af skraldespande smiley I en ophedet debat trykkede jeg “haha” på en kommentar, hvor én spurgte renovationsfirmaet, om han fik pengene retur for manglede tømninger.

5 min efter tikkede en beskedanmodning ind på messenger fra pågældende gak, som skriver “Har du det sjovt” smiley

Hvorfor er folk så åndssvage? Både over hundelorte, skraldespandstømninger og alt mulig andet?

• #107   23. jan Anne: For mine forældre fylder det altså meget med de manglende tømninger. Min stedfar har stomi, og affald i den forbindelse, er ikke lækkert efter 5 uger i en skraldespand. Og rovdyrene vil meget gerne sprede det, hvis de får chancen.
    Mine forældre er begge handikappede, så at kravle rundt kl. 03.00 om natten, i en storm for at samle affald sammen, fra en væltet spand med pap/ir etc., det er voldsomt frusterende.
    Så kommer de endelig og henter det genanvendelige, og haveaffald etc., men så skriver de , at de ikke kan hente restaffald, fordi forholdene ikke er til det, for glat .. men de andre kunne godt udføre deres arbejde.

Jeg forstår hvis folk er frustrerede.

Bare fordi jeg får tømt mine spande, kan det godt fylde for andre, der ikke får deres tømt.

• #109   23. jan jeg må sige at vi priser os lykkeligt for at vi kun er 2 i husstanden .. i gl dage hvis tømninger blev sprunget over så kom de snarest muligt .. nu er der spande der kun tømmes 1 x mdr, når så de springer over og skriver at der først tømmes ved næste ordinære, så skal der være 2 mdr affald i en spand der ikke er beregnet til at rumme det ...
    Og så kan man undre sig at vi fik den samme besked om 2 tømninger, den ene kunne de godt gennemføre, men den anden ikke, og der var altså ikke kommet mere sne mlm de 2 ..
    og hvad så hvis næste snekaos rammer næste ordinære tømning, skal vi så rumme op til 3 x det beregnede .. så ja jeg forstår også nogle kan have vældige problemer ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#110   23. jan Nu vi er ved affald. Jeg har fået øjene op for,at vi lever i et plastik helvede,efter jeg er begyndt at sortere.

Et er at sortere. Men det må da være muligt at nedbringe mængden?. Der må være mere bæredygtige muligheder.

Når man kan tvinge folk til at sortere kan man vil også tvinge fabrikanter til at tænke grønnere. At regningen bliver sendt videre til forbrugeren. Så må det være sådan.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#111   23. jan Jeg er simpelhent så træt af, at jeg ikke kan få/købe et plastiksugerør smiley Paprør til milkshake er bare no-go smiley

Men producenterne de MÅ gerne bruge løs af plastik til indpakning smiley Det giver simpelhent ingen mening smiley Første prioritet burde have været at ændre for producenterne først og når det var på plads, var der forhåbentlig en der havde opfundet et engangssugerør, der ikke var i plastik og som ikke havde bismag smiley

• #112   23. jan Man kan da godt købe plastiksugerør.
    Jeg har købt på nettet, og sommetider kan man også finde dem i en fysisk butik.
    Jeg købte 2 X 100 i Brugsen sidste efterår, og så fulgte der endda små flaskerensere med så man kan gøre dem ren og genbruge dem.

• #113   24. jan Sanne, var spanden ikke væltet i storm, uanset hvornår den ville blive tømt? Og har dine forældre tjekket hos naboer, om nogen har plads i spanden? Jeg har fx ikke fået tømt restaffald i 4 uger, og havde alligevel masser af plads - som så er benyttet af naboerne. Og ville dine forældre have det nemmere eller bedre, hvis de fik penge retur for de manglende tømninger?

CM, i Normal kan man købe genanvendelige plastiksugerør, som bare skal i opvaskeren. Dem har jeg hjemme, i sommerhuset, i bilen og på kontoret smiley Det koster omkring 25 kr for en pakke med 50 stk., så det er da til at komme over smiley

• #114   24. jan Vi har metalsugerør, som vaskes med en lille flaskerenser der fulgte med. Virker fortrinligt smiley

• Isabelle
    okt 2023

#115   24. jan "Nu vi er ved affald. Jeg har fået øjene op for,at vi lever i et plastik helvede,efter jeg er begyndt at sortere."

Mit plastaffald tager mere plads end restaffald, dåser og papir/pap tilsammen. Omkring 50-65% af plastikken genanvendes - og jeg læste lige, at de fx grønne plastbakker er nemmere at sortere mekanisk end de sorte. Det vil jeg da tænke på, når jeg køber ind fremover smiley

• #116   24. jan Anne: Har jeg nævnt penge i den her sammenhæng?
    Jeg kan dog stadig forstå hvis folk bliver frustrerede over, at betale 3000+kr årligt for en service de ikke får.

Nej, deres spand var ikke væltet hvis den ikke skulle stå ude i de fri, men var placeret sikkert på dens plads. De går op i, at der er styr på sagerne og min stedfar hjælper alle de andre naboer med alt, i det omfang han kan, inkl. deres naboer, som også er syge, der er midt og slut i 80'erne, og ellers har været fanget hjemme, men fordi han har skrabet vendepladsen fri for sne, kan komme ud til deres bil (som sagtens kan køre rundt på vejene).
    Når man har meget få ressourcer, så fylder sådan noget her altså meget.

Hvorfor er det så svært, at have empati med andre, det ikke er i samme situation som dig?

Naboerne har selvf. ikke plads efter 5 uger uden tømning.
    De lejer jo ikke større spande, end de skal bruge, det virker da lidt underligt ... De fylder rigeligt i forvejen.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#117   24. jan Fnis: Måske jeg skulle have skrevet tilkøbe plastik sugerør, for det eneste tidspunkt, jeg bruger det, er når jeg køber milkshake/iskaffe på farten.

Men løsningen kunne jo være som nogen skriver, at have det selv i bilen smiley

Vores plastik skraldespand er også den, der bliver fyldt op først. Dåse- og glas skraldespanden kunne sagtens være mindre.

Jeg kommer hos en del stomi- og blebrugere OG det er en udfordring, når tømningstiderne ikke overholdes ! Det kan ikke være rigtigt, at de ikke får hvad de betaler for. Ofte skal skraldespandende køres ud fra deres faste sted for, at skraldemændene ikke skal gå for langt og så kommer de ofte til, at stå et sårbart sted smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#118   24. jan 108;

Ja hunde må da godt få råt fjerkræ med ben ik ?
    Nu bliver jeg i tvivl smiley
    Men giver da af og til mine kylling overlår.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#119   24. jan Jo hunde må gerne få rå fjerkræs ben smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#120   24. jan #116

Jeg har i alt fald fuld forståelse for done forældres dilemma.
    Synes ikk det er ok at udskyde tømning så lang tid… for som du siger så er der altså nogle som har særlig behov som gør de gerne vil af med skraldet..
    Jeg fik heller ik tømt min som jeg sku pga snestormen… det er forståeligt nok.
    Men det jeg ikke kan forstå er så de skriver de kommer den dato i steder og derefter rykker de frem til næste tømnings dato. 14 dage efter….
    Men ved ikke helt om det er computer systemet som automatisk selv rykker dato.
    For mandagen efter blev den tømt uden for dato smiley

Vi skal selvfølgelig også tænke på skraldemændenes sikkerhed i glatfører..
    Men 5 uger uden tømningen synes jeg ikke er ok.

• #121   24. jan Anne: Har jeg nævnt penge i den her sammenhæng?
    Jeg kan dog stadig forstå hvis folk bliver frustrerede over, at betale 3000+kr årligt for en service de ikke får.

Jeg troede du mente der var penge det handlede om, for det var dét der affødte mit indlæg i #106.

Hvorfor er det så svært, at have empati med andre, det ikke er i samme situation som dig?

Huh? Det har ikke noget at gøre med empati, men noget at gøre med at ALLE var i samme situation, og ikke fik tømt deres spande. Det er hverken min eller din skyld. Tror jeg da.

Naboerne har selvf. ikke plads efter 5 uger uden tømning.
    De lejer jo ikke større spande, end de skal bruge, det virker da lidt underligt ... De fylder rigeligt i forvejen.

Tja, i min kommune har vi én størrelse spand. Som sagt havde jeg rigeligt plads i min (ikke i den til pap og den til plastik, men til restaffald og madaffald havde jeg masser af plads). Hvorfor er det så svært at forstå at andre ikke er i samme situation som dig? smiley

Igen, alle der bor i områder med mangelfuld snerydning, har oplevet problemer med at få tømt affaldet. Hvad hjælper det at skælde ud på facebook og kræve penge retur? Uanset om man er ung eller gammel eller midt imellem, er det da irriterende. Men at skælde og smæld og holde skraldemænd fanget, så de må ringe efter politiet, er totalt vanvid! Det er jo ikke fordi noget han gjort det her med vilje, og da SLET ikke de folk der kører rundt og henter dit og mit affald.

Jeg ville egentlig bare ønske, at folk stoppede med kun at tænke på sig selv, og måske endda også fik bare en smule respekt for dem, der faktisk knokler for at rydde op i det efterslæb der er nu.

• #122   24. jan Altså.... jeg har lige fået faktura fra kommunen på "rottebekæmpelse".
    Det mener jeg da heller ikke, jeg skal betale for, når jeg selv har 100% effektive rotte-fængere på matriklen smiley smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#123   24. jan I Farum (k....huset) havde jeg de sødeste skraldemænd. Jeg skulle køre skraldespanden (husejerne ville ikke betale for sortering/ekstra skraldespande - naturligvis smiley ) ud til fortovskanten hver tømningsdag. Det glemte jeg nu og da, og skraldemændene ville være i deres gode ret til at springe mig over. Men næh nej - de hentede selv spanden smiley

PS. Jeg kørte så på genbrugspladsen med papir, metal og plastik - fandt det en smule umoralsk bare at smide alt i den samme skraldespand. Mange bække små ...............

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#124   24. jan Vi betaler for rottebekæmpelse x2 det ene på en mark uden byggetilladelse, hvor stor er sandsynligheden lige for, at der er "blivende" rotter, der skal bekæmpes smiley

Marken blev tilkøbt ejendommen tilbage i 70'erne for at kunne have hestehold og er sammenhængende med resten af matriklerne. (vores ejendom består af flere matrikler, nogen helt nede på 453 kvm smiley )

Vi har også egne rotte bekæmper herhjemme smiley Men har ikke haft rotter siden vi ophørte med hestehold og der havde vi det kun 2x.

• Isabelle
    okt 2023

#125   24. jan Jeg kan forestille mig balladen, hvis det kun skulle være matrikler, hvor rotter er konstateret, der skulle betale for rottebekæmpelse. Jeg havde fx rotter, hvor jeg boede før - så bl.a. en død rotte, som Vilma havde taget livet af, på terrassen og så en anden rotte rende fra min matrikel ind til naboen.
    Hvem skulle betale rottefængeren - hvis det altså ikke lige var en kommunal opgave, alle betaler til? Det kunne nok give lidt debat i nabolaget smiley

• #126   24. jan Her har været et par rotter "på gennemrejse", netop fordi én af de nærliggende ejendomme ophørte med hestehold, så de var jo nødt til at strejfe, for at finde et nyt sted at være.
    De to der kom til at strejfe ind igennem hegnet hertil, kom dog ikke levende ud igen smiley

• Isabelle
    okt 2023

#127   24. jan Der var nu ikke heste, der hvor jeg boede før smiley smiley

• #128   24. jan Isabel - bemærk alle mine smileyer. smiley
    Jeg har det såååå fint med at betale for rottebekæmpelse.
    Det var kun for at kunne blande mig i koret over at betale for ydelser, som man ikke får/gør brug af smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#129   24. jan Det er altid godt at blande sig i koret smiley smiley

• #130   24. jan Var det i HG gruppen på fb, at der var en video med den hund, der afleverede en LEVENDE rotte til sin ejer i sengen midt om natten? smiley smiley

Apropos rotter smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#131   24. jan Jeg betaler gerne til rottebekæmpelse, MEN det der var pointen er, at vi betaler x2 !
    Fordi man ikke kan tilføje denne ene mark til resten af ejendommen, selv om resten af ejendommen er fordelt på flere matrikelnumre og den er tilkøbt for ca. 50 år siden smiley .

Lidt ligesom, at hvis man gerne vil købe 200 kvm af naboens have og dette så bliver en selvstændig enhed og man også skal betale rottebekæmpelse for de 200 kvm selv om naboen hele tiden kun har betalt 1x rottebekæmpelse.

Marken er sammenhængende med resten af ejendommen, den ligger på ingen måde for sig selv, det er kun ejendomsskattemæssigt, at den er en selvstændighed enhed. Før i tiden, var det købmandens have, som er vores nabo.

• #132   24. jan Mht tømning af skraldespande så har det flere steder i landet nok været temmelig bøvlet, umuligt osv de sidste par uger. Synes ikke rigtigt man kan være bekendt at råbe op om at 'det er for dårligt' osv. Jeg er sikker på at firmaerne og de ansatte skraldemænd rundt omkring gør deres bedste. Men det er jo lidt 'force majure' - altså noget der er lidt udenfor menneskelig kontrol, når vejret driller. Og selvom man havde haft uanede resourcer til at rydde og salte i kommunerne så havde de sikkert ikke kunnet følge med alligevel. Så en eller anden nyhed om at der havde været rigtig mange faldulykker blandt postbude og skraldemænd mens der har været sne og glat. Det kostede også en hel del fysioterapi fordi arbejde på glatte overflader medfører krampagtig gang og spændinger.
    Vi fik heller ikke tømt vores restaffald i sidste uge som vi skulle have haft efter planen: skraldebilen kunne slet ikke komme herned. Vi ryddede vores private vej, men den kommunale, der leder hen til den blev ikke ryddet før dagen efter smiley Skraldespanden var stort set fuld. Så når de kommer i næste uger er der 'top' på. Men skidt pyt da. Det affald der ikke kan være i beholderen mere putter vi i en sæk, som står i skuret (rottesikkert). Den lægger vi så i toppen af beholderen lige inden de kommer og tømmer den i næste uge. Bare et gratis tip til hvordan man kan håndtere at affaldsmængden måske er blevet lidt større end hvad der umiddelbart kan være i beholderen smiley

• #133   24. jan Den vej jeg bor på har et par 90 graders knæk, og efter det andet skifter belægningen fra asfalt til grus.
    Den dag i sidste uge, hvor der var kommet sne, mødte jeg netop skraldebilen lige ved det knæk, hvor jeg tydeligt kunne se, at han holdt og overvejede, om han skulle fortsætte ned, eller vende om.

Men da jeg så kom og kørte forbi og fortsatte ned af vejen til min nabo og mig selv, så listede han efter. Jeg er ret sikker på, at hans stolthed ikke lige kunne rumme, at den halvgamle dame i personbil kækt kørte videre, og han så ikke gjorde smiley smiley smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#134   24. jan 133

Hvad farve endte du egentlig med at få malet huset ? smiley

• #135   24. jan Hvad Oda's. pote gemte, hvad der er ved vi ikke, men meget hårdt og ligner ikke fx gren, torn mv

profilbillede
  • #136   24. jan Det blev meget muntert og farvestrålende smiley

profilbillede
  • #137   24. jan Åh Hanne, og arme Oda, det må have gjort ondt, og hvor er det godt at den kom ud.
    Håber, at I begge nu kan nyde livet med dejlige gåture til fælles glæde smiley

• #138   24. jan tak, vi skal lige skåne nogle dage og rense og så får hun en antibiotika kur ..

• #139   24. jan Sikke en god beslutning du tog Hanne smiley nu kan i snart komme på skønne ture

• #140   24. jan Hvor er det godt, du tog til Jacob, Hanne smiley Og hvor er det godt du bed dig fast i din mavefornemmelse smiley Hende Oda er en heldig lille hund smiley

• #141   24. jan Og egentlig skulle det her have været med i et tidligere indlæg om skraldemænd - den vanvittige historie om folk der ville holde en skraldemand tilbage, 1 minut for hver dag de ikke havde fået hentet skrald. Igen, folk er f*ing SINDSSYGE over de skraldespande smiley

https://www.bt.dk/samfund/skraldemand-tilbageholdt-af-vrede-beboere-det-vaerste-vi-har-oplevet

• #142   24. jan #136

Kæft, det er flot, det der hus smiley

• #143   24. jan Den hundehvalp jeg var ude at lede efter, forsvandt lørdag omkring middag. Ejer bor klods op af togskinnerne, og jeg har ret tit set hans andre hunde på skinnerne. Hvalpen var 5 måneder, og havde boet hos ham i TO dage.

Det var lidt op ad bakke, da ejer er polsk, og jeg kan afsløre at google translate virkelig ikke er brugbar, når detaljer er vigtige. Men ejers danske ven var en god oversætter. Jeg ledte søndag morgen og eftermiddag, printede flyers mandag, som jeg kørte rundt og smed i postkasser.

Sent i går aftes fik jeg en besked fra ejers danske ven. Vennens datter havde fundet hundehvalpen 700 meter fra huset, påkørt af toget. Den var blevet slynget ned i sneen, og derfor først dukket op i går.

Hvalpens ejer, som jeg nu er venner med på facebook, har så lavet et opslag (på polsk), hvor han skriver, at hans hund er fundet “skudt af en fucking dansker” smiley Jeg skriver til den danske ven og spørger om hunden virkelig er blevet skudt, og vennen svarer, at der slet ikke er tvivl om, at den er ramt af toget.

Jeg er kommet til at kommentere opslaget med, at jeg er ked af hans tab, men at han skal huske at mange “fucking danskere” har hjulpet med at lede efter hans hund, og at den - ud fra oplysninger fra finder - er påkørt af toget. Ejer skriver, at han ikke kan få det til at hænge sammen, så han mener at den er blevet kidnappet, skudt og så afleveret 700 meter fra huset smiley

Nogle gange har jeg VIRKELIG svært ved at finde det gode i visse mennesker smiley

• #144   25. jan Tak Martine - jeg er også helt ufatteligt glad for det smiley

Anne hvor er det bare en gennemført trist situation. En dybt ulykkelig hændelse, masser af hjælp og opbakning, og at det så vendes til en "forbrydelse" istedet.
    Gad vide hvad hans motivation er, bortset fra at overbevise folk om, at han ihvertfald ikke har den mindste skyld?

• #145   25. jan @Carina: Dit hus ser virkelig hyggeligt ud smiley

@141: Hvad ser der dog for folk smiley
    @143: Hvis han ikke bryder sig om danskere så skulle han måske finde sig et andet sted at bo (fx. ville Polen nok være et fint bud). Lyder som en utaknemmelig nar.

• Isabelle
    okt 2023

#146   25. jan Gad vide, hvilken grund polakken forestiller sig nogen skulle have til at kidnappe hans hund og skyde den?

• #147   25. jan Vi (en lille flok træningskammerater - mest trænere fra klubben) havde forøvrigt igen igår aftes lejet et ridehus. Skønt at få trænet uden at soppe rundt i mudder til knæene eller is og sne smiley Massere af rallyøvelser med Clinton og stuedressur med Penny smiley

• #148   25. jan der er jo nogen der ser spøgelser alle steder, ellers er det nemmere at skyde skylden på andre end at indrømme man ikke selv har styr på sin hund ... der er selvf også den mulighed han kender nogle trælse typer og ikke er på god fod med dem siden han får den slags tanker..

• Isabelle
    okt 2023

#149   25. jan Der er nok noget "tyv tror hver mand stjæler" over polakkens konklusion vedr. hvalpen.
    Forhåbentlig passer han bedre på den fremover - evt. i Polen smiley

• #150   25. jan Forhåbentlig passer han bedre på den fremover - evt. i Polen

Og ikke for at fornærme dig Isabelle, men gad vide,
    hvor meget det kræver at passe på den døde hvalp fremover smiley

• Isabelle
    okt 2023

#151   25. jan Åh for faen - der var lige en vigtig detalje, der var smuttet et øjeblik smiley smiley

• #153   25. jan Vi skal til prøvetræning i en ny klub i aften, så Ellie skal ikke have aftensmad, men skulle lige underholdes imens Dorit spiste.

Jeg tænkte så, at det var på tide at introducere tænke-spil for hende med en håndfuld mad. Startede med de helt nemme, hvor hun bare skal skubbe en flad brik væk fra et hul og spise en foderpille. Det var hun VIRKELIG dårlig til smiley Hun lagde sig i stedet og påviste med en flot frysemarkering smiley

Jeg havde så gjort det andet spil klar, hvor der er store træbrikker, der enten skal løftes op eller skubbes 10 cm og herefter væltes. Dét fangede hun lynhurtigt. Tilbage til det første, som stadig var meget svært, syntes hun. Men med lidt hjælpe lykkedes det, trods alt.

Hunden blev underholdt, og jeg sidder nu og funderer over om hun er en smule retarderet smiley

• #154   25. jan Jeg er enig i dette

https://www.weekendavisen.dk/2024-3/samfund/sund-skepsis

• #155   25. jan Jeg er nødt til lige at vise den lille pige her. Hun hedder Moon

Ikke min desværre men på internatet

Men bedårende smiley

profilbillede
  • #156   25. jan Jeg har været til prøvetræning, og jeg er sgu så stolt af min lille tumpe smiley

Vi blev trukket til side, og lavede momenter af alle øvelser i programmet. Træneren havde ganske få kommentarer, og synes jo ellers at min lille tot gør det glimrende smiley Til tider rigelig tændt og med både lyd og glædespring, men så snart hun skulle arbejde, var der 100% fokus.

Der har været lidt uro i klubben for år tilbage, og 2 ældre trænere som jeg holder uendelig meget af, forlod klubben. Nu er uroen overstået lige for en uge siden, og de to trænere er vendt tilbage. En, for mig, uventet bonus smiley

Det bliver RIGTIG godt at træne dér igen smiley Og det bliver dejligt at få friske øjne på, så vi kan få løst de knaster der er på vejen. Og det er jeg HELT sikker på at vi kan med det trænerteam.

• #158   26. jan Jeanette, den blanding mangler bare et "fancy" navn, så bliver den det nye sort... smiley

• #159   26. jan Ååååhhhh det minder mig om en annonce jeg faldt over den anden dag.
    De kaldte det en "Boodle" - Bulldog/storpudel....
    Jamen for fanden da altså!!!

Jeg har iøvrigt lige brug for jeres hjælp til at finde overskuddet, rummeligheden, næstekærligheden og forståelsen...

Tilbage i oktober var jeg indblandet i et mindre færdselsuheld - en moden mand i en Volvo overså fuldstændig et rødt lyssignal.
    Der skete ikke ret meget, men han var selv vildt rystet.
    Som han sagde, så havde han kørt bil i SÅ mange år, og han havde aldrig misset et lyssignal før, men han havde været så optaget af, at holde øje med den bygning, han skulle over til, fordi han aldrig havde været der før.

Han var fuld af undskyldninger, og gav med det samme alle sine oplysninger.
    Vi skrev endda sammen om aftenen, for lige at udveksle det sidste, og sikre at vi begge var ok.

Nu er min bil for længst ordnet, og jeg har bare gået og ventet på, at sagen blev afsluttet ved forsikringen.
    I går modtog jeg så et brev fra dem om, at "modparten ikke erkender, at have kørt over for rødt"....
    Jeg sendte ham en sms, hvor jeg skrev, at det kom som lidt af en overraskelse, og om det er rigtigt, at han ikke mener, han havde noget ansvar for ulykken.
    Den har han så ikke svaret på....

Nu har jeg brug for at "lukke den".
    Det er jo hans ord mod mit, og jeg er både skuffet, vred og føler mig usandsynligt uretfærdigt behandlet, men jeg gør alt, hvad jeg kan for at tage dybe indåndinger, så jeg kan sende en afsluttende besked, uden hverken at blive spydig, sarkastisk eller passiv-aggressiv... Det kommer ikke helt nemt til mig, må jeg indrømme - hjælp... smiley

• Isabelle
    okt 2023

#160   26. jan Måske er det gået op for manden, at han får et klip i kørekortet for den forseelse - og måske har han klip i forvejen. Dette er IKKE en undskyldning for hans pludselige hukommelsessvigt, men en mulig forklaring.

Jeg synes, du selv skriver formuleringen, som du kan sende til ham/forsikringsselskabet. Du er skuffet, vred og føler dig usandsynlig uretfærdigt behandlet - "og du/"P.Madsen" var jo selv, fortalte du/han mig umiddelbart efter påkørslen, meget rystet over at have overset det røde lys".

• #161   26. jan Isabel, man får ikke et klip, men en betinget frakendelse. Og det kræver jo så, at nogen indblander politiet, og det gør man ikke automatisk ved at melde det til forsikringen (ved jeg af erfaring, fra engang jeg blev kørt ned på cykel af en, der ikke overholdt sin ubetingede vigepligt).

Karina, jeg synes bare at du skal forklare, at du holder fast i din version, og at manden umiddelbart efter uheldet forklarede bla bla bla. Er der noget i sms'er, der peger i retning af, at han var klar over at det var hans skyld? Du kan jo evt. spille højt spil, og oplyse at du vil efterlyse vidner, men at du i så fald er nødt til at inddrage politiet, og dermed at han vil stå til en betinget frakendelse.

• #162   26. jan Karina, i øvrigt, TAK fordi du delte din liste med bøger for mange måneder siden. Jeg er netop begyndt på Anne-Maj serien, og elsker hende allerede smiley smiley

• #163   26. jan Jeg har faktisk overvejet det med vidner. Men som jeg husker det, var der godt nok ikke mange biler omkring os, da det skete. Der kom en del biler forbi efterfølgende, men de kan jo nok ikke hjælpe.

Jeg holder naturligvis fast i min forklaring, og sender dem også skærmprint af vores SMS-korrespondance, men uden "beviser" hænger jeg jo nok på min selvrisiko, og det er bare ikke fair!

Mit største dilemma er, at jeg har brug for at skrive til modparten (typisk mig - jeg må bare have closure) Og det er der, jeg kommer i overskuds-underskud smiley

• #164   26. jan Karina, du fik vel kontaktoplysninger af vidnerne.

• #165   26. jan Der var umiddelbart ingen vidner (ihvertfald ingen der stoppede) - så nej.

• #166   26. jan @Carina: Øv bøv hvor trælst at du skal til at slås med sådan noget smiley Det kan manden ganske enkelt ikke være bekendt.

Jeg har nu husket at tilmelde klubbens træningsweek-end 17-18 marts. Uuuhhh hvor jeg glæder mig smiley

• #167   26. jan Øv hvor træls at du nu også skal bøvle med det Karina.

• #168   26. jan Kl 12,30 skal vi sige farvel til min lille søster.
    Jeg håber, at jeg er i stand til at bære kisten.
    Og føj et modbydeligt vejr. Godt det er en bisættelse og ikke en begravelse.

• #169   26. jan Anni, det gør mig ondt, at du har mistet din lillesøster. smiley

• #170   26. jan Anni - kondolerer. smiley
    Vi sendte min mormor afsted i tirsdags smiley . Tag en plads i midten af kisten. Der er mest vægt på de håndtag som vender op mod alteret. -Altså bagerst når man går ud. Dernæst de forreste.

• #171   26. jan Varme tanker herfra, Anni

• Isabelle
    okt 2023

#172   26. jan "Isabel, man får ikke et klip, men en betinget frakendelse. Og det kræver jo så, at nogen indblander politiet"

Jeg er med på, at det kræver indblanding af politiet smiley og har altså læst følgende fra Østjyllands politi (googlede) fra 2020:

"Det koster en bøde på 1500 kroner at køre over for gult. Kører man over for rødt giver det som udgangspunkt en bøde på 2000 kroner og et klip i kørekortet."

Jeg håber, I får taget en fin afsked med din søster, Anni smiley

• #173   26. jan Jeg har nu fået planlagt en mindedag for min mand.

Han døde den 12. december, og samme aften blev børnene og jeg enige om, at vi ville holde noget i marts måned, da både det iranske nytår og min mands fødselsdag ligger der.

Da vi begge har bestemt, at vi vil brændes og have urnen sat ned i en skov, hvor man ikke kan deltage I urnenedsættelsen, passer det hele jo fint.

Jeg har nu booket et sted, hvor vi starter med en lækker brunch.
    Bordene bliver pyntet med nytårshatte og serpentiner, for min mand elskede nytår, og han pyntede altid op, så man hverken kunne komme ud eller ind.

Efter brunchen kører vi ud og drikker en gravøl i skoven.

Så håber jeg bare, at han sidder og kigger med og hygger sig smiley

• Isabelle
    okt 2023

#174   26. jan Det lyder som SÅ fin en mindedag, Lise-Lotte smiley

• #175   26. jan Isabel: https://danskelove.dk/f%C3%A6rdselsloven/119a

Når man har forårsaget uheld eller fremkaldt fare derfor ved ikke at overholde ubetinget vigepligt, er det en betinget frakendelse.

• #176   26. jan Lise-Lotte, det lyder som en fin dag smiley

Det må have været en ambivalent følelse da han døde, så hvor er det en god ide at holde en mindedag smiley

• Isabelle
    okt 2023

#177   26. jan OK, Anne. Jeg kan godt se forskellen - nu smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#178   26. jan Lidt forsinket, men håber i får sagt et godt farvel Anni smiley

• #179   26. jan Så fik vi sendt min lillesøster godt afsted.
    Hun havde selv planlagt sin begravelse, det gjorde hun allerede for et år siden.

Det er så første gang jeg har været til en bisættelse/begravelse uden præst. Men det var stille og nøjagtig som min søster ville have ønsket det.
    Vi hørte flere Beatles sange, som var hende yndlingsmusik og fik sunget 3 smukke salmer, samt at min niece holdt en meget smuk tale. smiley
    Vejrguderne var også med os, det holdt tørvejr da vi bar hende ud

• #180   26. jan Lise Lotte, det med en minedag lyder som en meget god ide.
    Jeg ønsker, at i må få en rigtig god dag. smiley

• #181   26. jan Tak Anni, jeg kan godt lide ideen om, at man mindes det gode liv, som afdøde har haft. Nu er der jo også gået lidt tid, og så tænker jeg at lidt sjov og farver er ok smiley

Dejligt at høre, at din søsters bisættelse forløb smukt og godt smiley

• #182   26. jan Og så fik jeg opfyldt et stort ønske i dag. smiley

Efter næsten tre år fik jeg mig et rigtig brusebad, hvor jeg bare stod og lod det varme vand risle ned over mig - og jeg stod der længe. smiley
    Hold da op, det var lige så skønt som jeg håbede. smiley
    Det har taget sin tid at lukke hullet. Jeg fik tuben ud den første november, og det er først i dag hullet har lukket sig helt.
    Det er også en mærkelig fornemmelse at der ikke er mere i og om halsen. smiley
    Jeg glæder mig allerede til at komme i bad i morgen. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#183   26. jan Jeg sidder og bliver så varm om hjertet, Anni smiley smiley smiley

• #184   26. jan Jeg havde ellers en rimelig pæn hals inden kræften.
    Nu er der ingen hals mere.
    Kun noget grimt rynket, slasket hud smiley
    Min søster sagde, i stedet for en hals, så havde jeg fået røv i begge ender.
    To baller, en revne og et hul..... smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#185   26. jan Kær søster smiley

• #186   26. jan Hvor fantastisk at du kunne gå i bad, vi andre tager det jo som en selvfølge smiley

Så skønt at høre, at din søster trods alt stadig havde sin humoristiske sans smiley

• #187   26. jan smiley smiley Anni, hvor fantastisk det endelig lykkedes med julebadet, godt Julen varer lige til Påske, ellers havde du ikke nået det smiley

@ Karina, øv for en historie, hold du fast i dit, og så ville jeg forøvrigt ikke bruge tid og kræfter på at få en dialog afslutning med modparten .. tværtimod ville jeg mene I vist ikke har mere at kommunikere direkte om ...

• Isabelle
    okt 2023

#188   26. jan Jeg har lige fået kopi af en besked, juristen i LLO har sendt til min tidligere udlejer:

"I am contacting you on behalf of our member Isabelle Mandel regarding the moving out from the house she purchased from you.

I would like to receive the full and final list of legal demands regarding the move out from Ganløsevej 26, 3520 Farum as well as your documentation that these demands were set legally at a moveout meeting with a report or sent within the legal time limit of 14 days after moving out.

It is my understanding from the documentation I have received that there are several claims set forth that are in violation with the Danish rental law. Furthermore a final calculation has not been sent showing how much our member can expect to get back from the deposit.

If I do not hear from you within 2 weeks a case will be made to the Rent Control Board asking for a ruling to give our member her full deposit back on the grounds of illegal claims."

smiley smiley smiley
    Jeg er spændt på, om udlejer reagerer overhovedet - men f...... hvor er jeg glad for, at hun ikke bare dør i synden, om jeg så må sige smiley

• #189   26. jan fedt ... desværre kan der jo være lang vej fra hun dømmes til at betale og til du reelt får pengene ... men så længe der er liv er der håb ...

• #190   26. jan Isabelle, håber at kineseren nu endelig tager sig sammen og betaker

• Isabelle
    okt 2023

#191   26. jan Pengene har jeg faktisk droppet at tænke på for længe siden, men jeg er SÅ glad for, at den leeeeeeeede kælling bliver gjort opmærksom på, at hun bryder dansk lov ved at beholde dem. Undskyld mindre pæn omtale af udlejer. Den er velment smiley

• #192   26. jan Altså, kineseren ejer jo mindst ét hus, så det er bare at lade sagen komme i huslejenævnet, og så gå i fogedretten (som koster 750 kr). Her kan der gøres udlæg i huset, og hvis ikke hun betaler, ryger huset på tvang. Det ville være en slags karma, hvis du ejede en stump af det lortehus smiley

Anni!!!! TILLYKKE med dit bad. Og skidt med at du har røv i begge ender - nu er begge røve i det mindste rene smiley

• #193   26. jan ren røv at trutte i smiley smiley

• #194   26. jan Jeg elsker så meget mine spormarker med tilhørende 100x20 meter hal smiley Hallen er delt på længden i 30-70, og i den korte står nogle campingvogne opbevaret, og et par landbrugsmaskiner. I den lange del er der en vogn, en lille traktor og så en høstmaskine af en art. Hvilket betyder, at der er virkelig meget plads til at være på smiley

Startede med at lægge spor på den ujævne mark. Ellie gik sit spor, og Dorit gad ikke komme med, så hun blev ved startporten, lagde en lort og fangede mus smiley Så gik vi ned over markerne og Ellie fik løbet og løbet (og løbet), gik i den lille del af hallen og tjekkede at alt var ok og så i den store del af hallen. Først skulle den lige ryddes for (muligvis usynlige) ræve og mår, og så var det tid til musejagt, rulleture i gammel halm og pølsestykkespisning. Ellie fik trænet lidt, Dorit heppede, vi fjollede med skøre tricks og da det blev for mørkt, kørte vi hjem. Halvanden times træning og total frihed, og hundene er helt lykkelige smiley

• #195   26. jan altså er de marker ikke hhv pløre, ælte og vandpytter ... synes alt heromkring også skovens stier er bløde eller deciderede oversvømmede, en af markerne hvor der om sommeren går kvæg er nærmest blevet til en ekstra sø ..

• #196   26. jan Jo, den nederste del af den “gode” mark, som ligger ned mod en mose, er ret blød. Det er den vi pt går “tur” på, fordi den er så jævn at Dorit gider gå der. Den bumlede mark er fin og tør, dog med pytter af og til. Den sidste mark står nærmest under vand smiley

Men det er vores helle. Det er kun mig (og ejerne og deres jæger-venner) der kommer der, så det er ultimativ frihed. Toget kører tæt forbi den druknede mark og det øverste af den bumlede mark, og i den modsatte ende er der en eng og på den anden side en gangsti. Så hundene har frihed i det omfang de ikke skrider - Dorit kan jo ikke rigtigt løbe stærkt nok til at stikke af, og Ellie er så lydig, at hun stopper, uanset hvad hun er i røven på. Så det er perfekt for os, når de trænger til at rende frit og jeg trænger til ikke at møde mennesker smiley

• #197   27. jan Shit, shit, shit, smiley
    Fik et fælt hoste/ kvælningsanfald, hvilket fik hullet efter tuben til at springe op igen smiley

• #198   27. jan Er du ok Anni?

• Isabelle
    okt 2023

#199   27. jan For pokker altså, Anni. Det er ikke FAIR!! smiley smiley
    Hvordan går det nu?

• #200   27. jan Jeg har det fint.
    Det er jo ikke anderledes end inden hullet lukkede sig.
    Bind om halsen igen og bad, hvor jeg sidder sammenkrøbet foroverbøjet. smiley

• #201   27. jan Åh Anni...

Det kommer igen.... det er en forfærdelig tilbagegang lige nu. Men den er midlertidig. Håber det er rigtig hurtigt overstået. Alle mine tanker til dig smiley

• #202   27. jan øv bøv Anni ... så meget for den ene rene røv ... men lad os håbe et skridt tilbage bliver 2 skridt frem ...
    Tror simpelthen aldrig jeg har glædet mig SÅ meget til forår som i år ...

• Isabelle
    okt 2023

#203   27. jan Dejlig dag smiley Søn og familie kom til frokost, og jeg trodsede min svimmelhed. Jeg kan jo ikke holde ud at droppe al socialt i flere måneder. Sgu!!!
    Jeg brokkede mig lidt over, at mit fjernsyn igen igen teede sig = nul fjernsyn. Min dejlige søn syntes ikke, at jeg bare skulle leve med alt det bøvl - som jeg har haft med You-fucking-see det sidste års tid. Han gik i gang med at finde problemet:
    "Jamen altså mor, du har TO Yousee-kontoer - og ingen af dem virker!!!"

Jeg har talt med Yousee i telefonen adskillige gange - og været i deres fysiske butik her i byen. Resultat: Intet overhovedet.

Søn: "Du har også to Telia-kontoer. Den ene er din bredbåndsforbindelse. Den anden???"

Når ens verden vælter, og man ikke kan overskue mere end det allermest nødvendige, er det simpelthen en gave at have en kærlig og hjælpsom søn smiley smiley smiley smiley smiley

• #204   27. jan kender sgu godt det der med al teknik, abonnementer osv .. der er det godt at have børn .. andre gange bliver man også glad når ens snart 40 årige siger det går for stærkt med alt det der

har gået en dejlig tur i næsten forårsvejr ved Moesgård Strand ...

• Isabelle
    okt 2023

#205   27. jan - Og det gør det, Hanne - går for stærkt. Derudover ansætter man, er min oplevelse, unge mennesker, der egentlig ikke aner særlig meget om, hvad de sælger/har med at gøre, i disse telefirmaer. Måske er de også provisionslønnede.
    Jeg havde angiveligt tegnet adskillige nye abonnementer hos Yousee - og opsagt dem igen.
    Det giver ingen mening overhovedet - medmindre de medarbejdere, jeg talte med, tjente penge på at tegne abonnementer - og så opsige dem igen.

• #206   28. jan Vi har trænet i skoven i dag, og jeg er HELT bombet nu smiley Hunden er væsentlig mindre bombet, end jeg er smiley

Vi var i et nyt stykke skov, og på en bane der snor sig, så der er virkelig meget at holde styr på, og jeg svedte som et svin, da vi var færdige. Vinden drillede, så hunden blev virkelig udfordret, men hun arbejdede så fint.

Bagefter nappede hun et elite-felt, og klarede det på 5 minutter - ingen grund til at spilde krudt på bare at tulle rundt smiley

Vel hjemme fik Ellie et ben og jeg gik alenetur med Dorit smiley Hun er så glad når vi er afsted, bare hende og jeg smiley

Elsker søndage smiley

• #207   28. jan Juhuuuu, der er forår på den vej jeg bor på. smiley

• #208   28. jan Anni

Også her - jeg har taget årets første cykeltur med Esh, hvor vi kørte en del af vejen gennem skoven UDEN mudder smiley
    Pragtuldt smiley

• #209   28. jan også her .. og synes ellers de op til weekenden sagde at lørdag kunne man få solen at se, mens søndag ville blive mild men grå .. her har det været lige omvendt ...

• #211   28. jan Det var også helt magisk i skoven. Solens blege stråler, der trængte ned imellem træerne, og så en snert af noget lunt i luften smiley

Vi har en kæmpe privat skov, som vi træner i ude på Mols. Kuperet, fuld af underskov og en blanding af løv- og fyrretræer. Magisk i solskin smiley

• Isabelle
    okt 2023

#212   28. jan Det har været forårsagtigt lækkert i dag smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#213   28. jan Også her Anni smiley
    Det har været så skønt i dag. smiley
    Lige som i torsdags smiley

• #214   28. jan Mine hunde har fået en ny ven smiley Joey, en lille DSG, som altid render fri, men altid bare render i en bue udenom. Men i dag ville han så gerne hilse. Han var MEGET forelsket i Ellie, men eftersom Joey er en lille fyr, og Ellie er lidt rigeligt begejstret, fik de ikke lov at give så meget gas.

Men Joey er ikke kræsen, så han ville rigtig gerne lege med Dorit, og Dorit ville rigtig gerne lege med Joey smiley Han er sådan en sød lille hund, der ikke gør meget væsen af sig, og det har virket på Dorit. Hun kan ellers godt være lidt særligt med hanhunde, men ham her synes hun var en rigtig bro smiley

• #215   28. jan Vi har også haft det fineste forårsvejr smiley

vi har alle nydt at være ude og Bianchi nyder at jorden ikke længere er frosset, så hun kan lege gravhund smiley

profilbillede
  • #216   28. jan Jeg havde planer om at tage til Stevns Fyr eller Højerup Gamle Kirke til en gåtur i det dejlige vejr med hele flokken, men jeg har haft on/off mavesmerter siden kl. 12 (mest on), så har bare brugt dagen på sofaen. Øv bøv!

Nå men vi går heldigvis lysere og varmere tider i møde..

• #217   28. jan Vi startede dagen med at mødes med to af Sias søskende til fri leg, bagefter stod den på hvalpetræning. Det var lækkert at træne i tørvejr.

Da vi kom hjem blev rovdyrene fodret, vasketøjet hængt op og jeg nåede også lidt frokost (Fiskefilet med grov remoulade og saltsyltede citroner). Derefter stod den på lidt afslapning, inden rovdyrene blev luftet og jeg gjorde mig klar til Ballet og Bobler i Svendborg.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#218   28. jan Øv, god bedring Ida

Har været på en kombineret skov- og strandtur. For at komme til/fra stranden, skal man ned/op af en trampesti, tænker det også gælder for træning/fitness smiley smiley

profilbillede
  • #220   28. jan Argh, jeg har fået smidt et møde i kalenderen tirsdag eftermiddag, som er sat til at slutte kl. 16. Ud fra deltagerne kan jeg regne ud, at det overhovedet ikke slutter kl. 16. Og jeg SKAL være til træning kl. 17 med Ellie.

Så nu har jeg planlagt hjemmearbejde frem til middag, og tager hundene med i bilen. Så må Dorit komme med på kontoret de par timer frem til mødet, jeg lufter begge hunde, flytter bilen op til kontoret (hvor den må holde i 2 timer), går til møde, skifter tøj, kører direkte til klubben, lufter hunde, giver Dorit mad nede i klubben og kommer sent hjem.

Til tider er det besværligt at være alene med 2 hunde, hvor den ene er en træningsgalning, og den anden bare helst vil tulle rundt og hygge sig. Når altså det hele også skal passe sammen med dét der arbejde, som er sådan et irriterende afbræk i ens fritid smiley

• #221   28. jan Det har virkelig været skønt vejr i dag smiley vi gik en dejlig lang tur og fik hilst på en del hunde.
    Min søn er så glad og god med hunde - han udbryder “eeeeii” smiley

• #222   28. jan Hundetræning er da absolut ikke noget man SKAL til, det er dog mange andre ting som er vigtigere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#223   28. jan Anni. Du er på HG. Intet er vigtigere en hundetræning??

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#224   28. jan Ulven uden grænser på DRtv, kan varmt anbefales.
    Meget informativ og interessant smiley

• #225   29. jan Anni, det er dejligt at du ikke SKAL til hundetræning, men det skal jeg smiley Det er første gang med bidefigurant i 2 måneder, så jeg SKAL afsted. Der er normalt 14 dage imellem, men grundet jul, vejr og sygdom, har der været aflysninger. Så jo, jeg SKAL afsted.

Og der heldigvis kun én som bestemmer hvad jeg skal i min fritid, og det er ikke en mavesur dame i Kolding smiley

• #226   29. jan Verdens bedste Dorit fylder 10 år i dag smiley

Min lille Don D, den sødeste og skøreste rappenskralde, min pølsepige smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#227   29. jan Tillykke til Dorrit med den runde fødselsdag smiley

profilbillede
  • #228   29. jan Tillykke Dorit smiley

• #229   29. jan Tillykke smukke Dorit smiley

Og aslan er 12 år lige om lidt. Tiden flyver

profilbillede
  • #230   29. jan Tillykke Dorit!!!

Og helt enig med andre her i tråden. Hundetræning er noget man (jeg) SKAL til!! Og så er det ligegyldigt, om man lige har fået fjernet en visdomstand, eller humper rundt på en forstuvet fod. smiley

• #231   29. jan Tillykke med dejlige Dorit smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#232   29. jan Tillykke til og med Dorit smiley

• #233   29. jan Karina, min veninde havde haft tandpine i nogle dage, og en torsdag gik det HELT galt. Hun tog til tandlæge, som fortalte at hun skulle have en rodbehandling. Hun bad om at få det fikset straks, med tandlægen havde først tid næste dags morgen. Afsted til tandlæge næste morgen, fik fikset tanden og SÅ var hun frisk og klar til at hente sin nye hundehvalp fredag eftermiddag smiley

Jeg fik også presset på for en tidligere operation af knæet, så jeg var nogenlunde mobil, da jeg skulle hente Ellie smiley

Nogle ting er bare vigtigere end andre, men det er måske svært at forstå for dem, der aldrig selv har haft en ægte passion smiley

• #234   29. jan Nej, hundetræning er ikke noget man SKAL afsted til - det er noget man VIL afsted til.

Og pudsig, hver gang der kommer noget du ikke bryder dig om, så er vedkommende mavesur. Mon ikke det er dig selv som er mavesur, siden du ret ofte kalder andre for sur fordi svaret ikke passer dig ?

• #235   29. jan For mig er det med at "skulle" afsted til træning helt reelt.
    Det er SÅ vigtigt for både mit og hundenes humør og trivsel.

Sheena har haft træningspause en stor del af 2023, fordi hun besluttede sig for, at hun ikke gad konkurrere i Rally mere (og så slipper hun selvfølgelig), men jeg kan slet ikke være i, at de små går til træning, og hun ikke gør.
    Så nu har jeg meldt hende til LP og Tricks med start her i februar smiley

• Isabelle
    okt 2023

#236   29. jan Overskrift i Politiken

"Kontroversiel dom siger, at alle kinesere potentielt er farlige"

Jeg VIDSTE det smiley

• #237   29. jan Der sidder curlingmødre, som spørger sig selv om, hvad der gik galt, når de læser om overdedikerede hundeejere her på siden. Men stadig overordentlig god underholdning.

• #238   29. jan Nej, Anni, det er fordi du ér sur. Der kommer SÅ sjældent noget som helst positivt fra dig - kritik, brok og øfferi. Det er jo egentlig lidt sørgeligt smiley

Men hvis du nogensinde havde haft en passion, ville du vide at "SKAL" betyder, at det er afgørende for både min og hunds glæde og trivsel, at det er absolut højeste prioritet og at andre SKAL-ting (som fx at deltage i møde uden for arbejdstid, dog på arbejde) planlægges udenom.

Igen, det er nok svært at forstå, hvis man aldrig har haft en passion.

• Isabelle
    okt 2023

#239   29. jan Måske et mærkeligt spørgsmål:

Jeg har prøvet et par timer +++ at få TV2 play på mit fjernsyn. Efter mange lange samtaler med diverse flinke folk (bl.a. Telia som ville lave en samlet TV-pakke), har jeg opgivet. Men jeg MÅ lige høre jeg, om I har haft brug for at lave en særlig konto hørende til jeres TV?
    Jeg har et LG-tv og er blevet bedt om så at lave en LG-konto for at kunne se TV2. At lave denne konto går i ged, og jeg orker ikke mere. Mine stakkels hunde er ikke engang blevet LUFTET endnu smiley smiley smiley
    Jeg HADER teknik smiley

PS. Og nu bliver jeg nok bonet for nogle abonnementer af varieret slags smiley smiley

• #240   29. jan Jeg skal til lægen i dag og have en henvisning til røngent. Man mistænker slidgigt i hofter og knæ. Det synes jeg er tidligt som 34 årig smiley
    Jeg er født med HD og patella (hedder det også det på mennesker) og er blevet opereret mange gange. Min krop er ved at være godt brugt

• #241   29. jan Jeg faldt over en lille tævehvalp - 9 uger - som faktisk er oldebarn (yikes, tiden går), efter en søster til Czhaplin (og Esh grundet kuldgentagelse, men hun er en C ikke en E smiley ), som er til salg stadigvæk, som den sidste i kuldet.

NØJ, hun er fin !!! Sætter super greb, holder dem HELT i ro, ingen stress, ingen hysteri .. kæft, det kuld må ha været godt, når hun er den sidste tilbage.

Og gud, hvor jeg godt gad hende .. sjældent at se en hvalp, og så ovenikøbet en tæve - med så meget talent smiley

• #244   29. jan Det er da godt, at du ved mere om mit liv end jeg selv ved.
    Om jeg nogensinde har haft en passion eller ej kan du jo overhovedet ikke udtale dig om.
    Og ok, lad mig være den sure, til gengæld er det dig der er den nærtagende, som ikke kan tåle at man ikke er enig med dig, for straks, så kommer du med "bidske" kommentarer og så er vedkommende sur.
    Det må være rigtig træls for dig, at du ikke kan tåle at andre har en anden mening, men straks skal nedgøre dem
    Men Anne er selvfølgelig fejlfri og har ret til at nedgøre andre som det passer hende........

• #246   29. jan #243

Arme dame - det må være det ultimative mareridt at opleve det med sin hund smiley

• #247   29. jan Isabelle - Køb en cromecast

• #248   29. jan TILLYKKE med og til Dorit ...

Ih hvor kan I ordkløve, skal er nu en gang noget der ikke på nogen måde kan udskydes, undgås, springes over hvis lokummet brænder ...

at noget så fylder så meget at det man VIL er en slags skal i ens liv, gør det altså ikke til skal ...
    Men der er jo ikke noget i vejen med at der er noget der fylder så meget i ens liv at man planlægger hvad man kan omkring det ...

her havde vi uplanlagte gæster både lørdag og søndag, men 2 skønne skovture ... endte desværre med en ordentlig omgang ondt i maven så gik i seng kl 19.30 i aftes og er først kommet op her kl 11.30 .. manden har heldigvis fri så Oda har ikke lidt nogen nød ..

• #249   29. jan Hih, hvis det er den definition, så vi jeg vove at påstå, at der slet ikke er noget i mit liv, som jeg SKAL.
    Der er en masse, jeg bør, forventes at gøre, gerne vil gøre - men ingen SKAL smiley

• #250   29. jan men sådan er det vel ... har man en sygdom der forværres hvis man ikke tager en bestemt medicin så skal man tage den ... man skal spise og drikke for at overleve, osv ...

• #251   29. jan Tjaaaaah, der er da en del (nok specielt unge) der sjusker lidt med insulinen indimellem, så deres sukkersyge forværres.
    Så selvom de SKAL tage medicinen, så kan de jo godt vælge at lade være smiley

Og ja, ellers erkender jeg, at der er en hel del "kropsfunktioner", man har vældig svært ved at komme udenom. Spise, drikke, sove, trække vejret - for ikke at tale om, hvor fuldstændig livsnødvendigt, det kan føles, at komme på toilettet indimellem smiley

Men udover de livsnødvendige ting - så holder jeg stadig fast i, at der ikke er noget skal i mit liv ud fra den definition smiley

• #252   29. jan tænker lidt som det engelske shall og will ... mener da vi lærte netop det at forskellen er at shall bruges når noget virkelig ikke under nogen omstændigheder kan udsættes/undgås .. mens will er noget man gerne vil og ja så nogle gange så meget at det "næsten" bliver shall

• #253   29. jan Hmmm - for mig bliver "shall" meget hurtigt til noget, som andre siger man skal - og at det er andre, der har beslutttet at det er vigtigt?
    Men hvis det er mig selv, der bestemmer, er det kun vil?
    Nix... jeg køber den ikke smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#254   29. jan Stakkels Martins svigermor smiley

"Isabelle - Køb en cromecast"

Hvad er en cromecast?

• #255   29. jan Jamen, kære Anni, når du ikke forstår hvordan en passion kan gøre, at man siger "skal", så kan det jo kun være fordi du aldrig selv har oplevet det.

At du er sur, er en helt anden ting (og ikke noget nyt). Det er i øvrigt ikke sikkert at du ER sur, men du fremstå sådan på skrift. Og at du så mener at det skal tørres af på mig og min "ufejlbarlighed", kan jeg jo ikke tage fra dig smiley

• #256   29. jan Jeg har fundet en kage i fryseren på arbejde, og har taget den ud. Så den SKAL spises i dag smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#257   29. jan "SKAL" betyder noget forskelligt for forskellige mennesker - OG i forskellige situationer.

I sætningen "hunde SKAL have mulighed for at være løse helst hver dag", betyder "skal" noget lidt andet end, at du (generelt) SKAL standse for rødt lys. Det første "skal" er mit subjektive skal. Det andet er samfundets objektive.

Jeg SKAL tabe mig - men jeg får ingen bøde for at lade være og i stedet spise nogle flere lakridser smiley

• #258   29. jan Og jeg SKAL ud og nyde solen på gårdspladsen, mens den er her.
    Så resten af dagens arbejdsopgaver må altså lige vente lidt smiley

• #259   29. jan Er sikker på at Sia mener, at jeg skal give hende kødben, og ved I hvad, det vil jeg faktisk gerne smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#260   29. jan Hunde SKAL have kødben jævnligt! smiley smiley

• #261   29. jan hvilket ord betyder så noget man SKAL som i det fx er skadeligt, dødeligt eller tidsfristen overskrides og der kommer straf hvis ikke man gør det når man SKAL ...
    der må da være et ord for noget der ikke kan eller må udsættes fordi det så har uoverskuelige/grimme/ osv konsekvenser ... kontra noget man vil og evt så gerne vil at det føles som en ting hvor verden ikke hænger sammen for en hvis ikke man kan nå det ...

• #262   29. jan Sia er enig, det er Emmily for så vidt også, men det der kødben var jo større end Emmily smiley
    Størrelsen på kødbenet forhindrede dog ikke Emmily i at prøve på at kapre det. Sia kiggede bare på hende, som om hun tænkte: smut pomfrit, det er mit smiley

• Isabelle
    okt 2023

#263   29. jan Sådan et ord findes vist ikke på dansk, Hanne. Vi kan forstærke med "bliver nødt til" eller "det er livsnødvendigt at ..........", men et enkelt ord har vi ikke. Jeg kan ihvertfald ikke komme på ét.
    Dog vil et betonet SKAL nok ofte opleves som meget meget vigtigt.

• #264   29. jan John, var den til mig? smiley

• #265   29. jan Jeg føler mig som en slags helt - kagen, der SKULLE spises i dag, er nu spist, og ingen vil blive straffet for at den ikke blev spist smiley smiley

• #266   29. jan Hmmmm på engelsk ville det vel være "must"? Det er ihvertfald det, jeg opfatter som det mest kompromisløse.

• #267   29. jan Så har Dorit fået sin fødselsdagskage, og fået sunget fødselsdagssang smiley Kagen var virkelig yum - vådfoder i skiver smurt med leverpostej og pyntet med kittekattens Dreamies smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#269   29. jan Tusind tak, Inge - desværre er det næsten helt sort tale for mig. At jeg fx skal streame fra min telefon - øhhhhhhhhhh - jeg ser ikke fjernsyn på min telefon, og hvis jeg gjorde, ville jeg ikke have nogen anelse om, hvordan jeg flyttede dette hen til mit TV.
    Heldigvis lykkedes det mig at få TV2 på fjernsynet - og det ser ud til, at det virker upåklageligt smiley

• #270   29. jan Isabelle, kunne det ikke svare sig for dig at få en tv-mand ud i 1 times tid ... ellers søge i dit, eller dine børns netværk om en vil hjælpe et par timer for chokolade, vin, øl eller hvad man nu er til ..

må indrømme jeg ville få pip hvis ikke mit tv fungerede ...

• #271   29. jan Tillykke Dorit!! -Andres godbidder er de allerbedste!!!!

• #272   29. jan Isabelle, jeg har det lige som dig med alt det der nymodens teknik.
    Når jeg har bøvlet lidt med det uden at få det til at virke,så må jeg betale mig fra det og hente hjælp.
    Jeg er medlem af ældresagen, der kan man få gratis hjælp til alt sådan noget.

Har din søn eller svigersøn ikke forstand på sådan noget så de kan kan hjælpe dig.

• #273   29. jan I eftermiddag bagte jeg en æblekage. Har bagt den masser af gange, og den har altid været rigtig god.
    For lidt siden ville jeg have en kop kaffe og et stykke kage, men blev slemt skuffet.
    Kagen er som gummi.
    Gad vide hvordan det kunne lade sig gøre ?
    Måske skulle jeg søge patent på "gummikage"

• #274   29. jan Jer der bor alene, hvad ligger jeres madbuget på?

• #275   29. jan Jeg tror ikke man kan bruge mit madbudget til meget - med cøliaki koster brød, mel, pasta m.m. en del ekstra, og skal man bage selv, er der en masse ekstra der skal købes (husk, xantangum, frø, kerner, særligt mel osv). Men jeg tror at jeg ligger på omkring 4000 kr om måneden. Inkl. cola, som er en betydelig post smiley

Anni, har du pisket dejen for længe? Så kan glutenproteinet gakke ud og blive “langt”. Syren i æblerne kan også drille, hvis der er natron i dejen (med burde ikke drille ved bagepulver).

• Isabelle
    okt 2023

#276   29. jan Min søn fik fjernsynet til at virke - minus TV2, som krævede kontakt med firmaet, hvilket ikke kunne lade sig gøre lørdag.
    Lige nu fungerer alt. Jeg håber, det fortsætter smiley

God idé med ældresagen (som jeg også er medlem af), Anni - hvis sønnerne ikke lige kan komme.

• #277   29. jan Anne Julie, jeg er også alene og bruger mellem 3 og 3,5 tusind om måneden.
    Mit budget kunne sagtens blive mindre, hvis jeg handlede ind til en uge og gik mere efter tilbudsgiver.
    Men jeg handler ind omkring hver anden dag, og køber det jeg lige har lyst til

• #278   29. jan Isabel, min moster bruger også ældresagens frivillige til hjælp med opsætning af tv osv. Hun har DUKA på telefon og pc nu, og det er en stor hjælp for hende - de kan hoppe ind på hendes pc eller telefon og fikse alt på afstand.

Det er bestemt værd at undersøge dine muligheder, og særligt når du er medlem af ældresagen smiley

• #279   29. jan Da jeg boede alene brugte jeg nok 3000, jeg spiste en del takeaway

• #280   29. jan Tak for jeres svar. Jeg prøver at skære i mit budget,men jeg synes det er svært.

• #281   29. jan Hvor meget bruger du? smiley

• #282   29. jan Jeg har afsat ca 2500 kr til mad og husholdning. Før priserne steg voldsomt var det 2000 kr. 2500 kr er nok mere realistisk inklusiv takeaway.
    Prøver at begrænse mine indkøb ved kun at handle dagligvarer én gang om ugen.
    Det holder nogenlunde selvom jeg virkelig er dårlig til at lave mad (og hader det), og dårlig til at lave til flere dage smiley

• #283   29. jan Vi har 3 mærkedage der skal fejres i teamet - først skal én forsvare sin PhD i vurdering af dyrevelfærd på turbokyllinger. Hun har en boxer, og vi køber en af de der træfigurer med kvinde og boxer der krammer.

2 uger senere fylder en af de andre 60 år. Han er mega svær!! Han er en supernørd, både inden for træning og inden for sit job, og han er ekstremt vellønnet. Alligevel dukker han altid op i hullet og lappet tøj, og i de absolut billigste sko eller gummistøvler smiley Jeg kan godt være bange for, at han lidt vil se det som en fornærmelse, hvis vi giver ham et gavekort til en butik med lækkert grej smiley Han er gift og har et par store børn, men det er ikke noget vi rigtigt ved noget om. Aner ikke om et gavekort til en middag med lækker vin overhovedet ville være noget. Er der nogen der ved hvad der falder i “alle” mænds smag?

En måned senere fylder formanden også rund. Han er egentlig nem nok at købe grej til, og vil elske ALT vi køber. Han er en rigtig sukkergris, men siden han fyldte rund sidst, har han haft kræft i både tyktarmen og i mavesækken, så han har ingen mavesæk og mangler et par meter tarm. Og som bivirkning af operationerne, har han nu diabetes, som dog er velbehandlet. Men kan man mon få lidt sødt til ham alligevel? Noget somer super luksus, fuld af smag og kan nydes i små mængder?

• #284   30. jan Gaveforslag til de der to mænd smiley

Ham der fylder 60 - kunne det være en idé med et gavekort til vin-, øl-, gin-, rom-smagning? Eller til sådan et kursus, hvor man lærer at lave sin egen øl?
    Alt efter om han er til øl, vin eller spiritus naturligvis smiley

Lækreste lækreste guf, der kan/bør spises i små mængder af gangen:
    Bagsværd Lakrids
    Simply Chokolate

• #285   30. jan Tillykke til Dorit med dagen igår smiley
    Hvor vejret bare dejligt igår. Sol og faktisk lidt lunt når man var lige i solen. Det lugtede lidt af forår smiley Var til rally med begge vovser. Fin træning i nye omgivelser. Vi prøver at få trænet andre steder end bare på træningspladsen, så hundene lære sig til at det kan foregå alle mulige steder. Clinton var helt oppe at kører og topmotiveret. Penny arbejde helt ekstremt hurtigt igår. Hun var totalt hyperglad hoppebold og gav mg en kæberasler i 'fører stopper og og hund går rundt om fører'; rundt om fører blev i to-tre kæmpe hop, hvor hun ramte mig i første hop smiley 'Gå hen og læg dig' har hun ikke prøvet før; TO gange viste jeg hende hvad hun skulle og så var hun med på hvad det handlede om.
    Bagefter tilbage på pladsen og have hvalpehold sammen med en trænerkollega. Et dejligt hold med hundeførere der er virkelig motiverede for det og en samling skønne hvalpe smiley

• #286   30. jan Jeg arbejder hjemme, fordi jeg har et sent møde, og kører direkte fra møde til træning. Bonus er så, at jeg har haft skid/bræk-syge i nat, så det var nu nok alligevel blevet til en dag hjemme. Er lidt slatten, men det går ok nu, så længe jeg ikke spiser smiley

Har lige været på sportspladsen og lægge en lille spor til Ellie med små genstande. Det gik ok-ish. Lavede et par fremadsendelser bagefter og satte så kursen de sidste par hundrede meter hjem. Kommer forbi Topsies hus, og han kom ud i haven. De to har fundet på en leg hvor de spurter frem og tilbage på hver side af hækken, og så stopper de op for enderne af hegnet, hvor der er et lille hul i hækken, lige stort nok til at Ellie kan stikke hovedet ind over hegnet og Topsie kan stå på bagben inde i haven og "kramme" Ellies hoved imens de kysser smiley

Det er ægte kærlighed med de to smiley

• #287   30. jan mon det er Kagens Straf smiley ... ej god bedring

men kom lidt til at tænke på de stjålne peberkager i HakkeBakke

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#288   30. jan Bruger 1500,- kr om måneden på morgenmad / middags mad og mad i weekenderne
    I hver dagen spiser jeg aftensmad på job.

• Isabelle
    okt 2023

#289   30. jan Hvis man kun køber kød fra dyr, der har haft det godt - og helst køber økologiske grøntsager, kan det være svært at holde prisen på mad og andre husholdningsudgifter under omkring 3000 om måneden.
    Er dyrevelfærd og miljø ligegyldigt, kan man godt klare sig for en del mindre. Jeg står fx og kigger på svinekoteletter fra KZ-grise - 40 kr. for 8 styks. For de samme 40 kr. køber jeg så to frilandskoteletter (på tilbud i Rema).
    - Og jeg ville ønske, at alle tænkte på, at grise er mindst lige så følende og kloge som hunde, inden de tog det billige kød i køledisken smiley

• Isabelle
    okt 2023

#290   30. jan Det er så dejligt, når man kan give mennesker et glad grin. Det gjorde jeg i dag, da jeg sagde, at Vilma pt. (p.gr.af fældning) ligner en slidt kamel smiley smiley

profilbillede
  • #291   30. jan Jeg spiser helst kun økologisk/frilands svinekød, økologiske æg osv. men lige med æg er det svært at støtte god dyrevelfærd, efter som stort set alle produktionshøns har brækkede brystben ( mener jeg) fordi deres æg er for store...

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#292   30. jan Det er desværre ikke alle forundt at have økonomisk råderum: - Jeg ville ønske, at alle tænkte på, at grise er mindst lige så følende og kloge som hunde, inden de tog det billige kød i køledisken

Og jeg mener faktisk at grisen har større hjernekapacitet end hunden. Tror det er et foredrag af Peter Lund Madsen, hvor han kommer med den påstand.

Og så burde jeg jo klappe i mine små hænder af glæde smiley Over at det snart bliver muligt, at BOAS graduere de belgiske griffoner, men jeg kan være i tvivl om det bliver for sent i forhold til dette lovforslag: https://www.ft.dk/samling/20231/beslutningsforslag/b47/20231_b47_som_fremsat.htm?fbclid=IwAR2BEpO-D2tdTqnvXuYpXqy44YeNjzJghMz-A2ID2xdF9Zz14qqNLrK3Io0 smiley

Det lovforslag er simpelhent for "ensidigt" Uden evidens smiley

Jeg ville ønske, at nogen stillede et lovforslag, der blev vedtaget, hvor sundhed generelt blev et lovkrav for den enkelte hund uanset ophav, med eller uden stambog, før de indgik i opdræt, samt DNA tests for forældreskab på alle kuld, før de kunne sælges. Man har altid lov at drømme smiley

• #293   30. jan Og jeg ville ønske, at alle tænkte på, at grise er mindst lige så følende og kloge som hunde, inden de tog det billige kød i køledisken

That´ll be the day .. men enig smiley

• #294   30. jan Utrolig at man ikke kan finde frem til hvalpenes ejer.
    Der må da være naboer eller familiemedlemmer til ejeren, som må vide hvor de kommer fra.

https://dk.newsner.com/nyheder/politiet-har-fundet-to-hundehvalpe-bliver-aflivet-hvis-ejeren-ikke-melder-sig/?fbclid=IwAR07rNOCQZMzWr3oeWeyk7T0HUBqIfgbdRtnHTJRxW0WMApor0VoK0QiFZg

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#295   30. jan "Det er desværre ikke alle forundt at have økonomisk råderum"

Men det er alle forundt at lade være med at købe mere kød, end man har råd til.

Hvornår har vi sidst læst her på HG, at det desværre er nødvendigt for de fattigste at købe billige hvalpe fra hvalpefabrikker? JA, det er sat på spidsen.

• #296   30. jan To fingre i bussen, så kører . . . . . .
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1347703-snak_loes_31_

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#297   30. jan Isabel: Du kan simpelhent være så ufølsom indimellem smiley Rigtig mange enlig mødre er dem der ikke altid har det økonomiske råderum !

Det er sjældent, at hvalpefabrikker er billigere at købe hvalp fra.

Kommentér på:
Snak løs 30

Annonce