Har anmeldt 'nabo'/hun for bid {{forumTopicSubject}}
I går var manden og jeg ude at gå med Scooby hvilket der ikke er noget odiøst i.
Når vi møder andre hunde sætter vi Scooby ned til de andre er gået forbi, da han bare så gerne vil sige Hej - og så virker han liiidt voldsom med sine snart 90 cm. over skulderen og unghunde-glæde.
Men sætter/afdækker vi ham er han i ro, så ingen problemer der.
Han er selvfølgelig i snor når vi er ude.
Ud fra en lang indkørsel kommer en border collie-lignende hund løbende hen mod os ude på vejen. Vel en 50-60 meter fra indkørslen.
Jeg råber til ejeren (en ældre dame), som bare står et stykke nede af indkørslen, om hun vil kalde sin hund til sig.
Ingen reaktion.
Hunden kommer hen til os og stiller sig foran Scooby som står og logrer.
Jeg synes den ser noget anspændt ud (helt stiv, halen helt op på ryggen og et intenst stirrende blik) og siger til min mand
"Den går på ham nu" og et splitsekund efter sidder den i hals og hovede på Scooby.
Jeg gå imellem og sparker borderen væk og råber ad den i håbet om at den løber; hvilket den ikke gør.
Den ældre dame står stadig i indkørslen og råber så "Nå, slås de?".
Nej, svarede jeg, din angreb vores.
Hun gik meget langsomt ud og trak den ind i halsbåndet; hun blev stående 1 meter inde i indkørslen med en hund der stadig gøede af vores. Ikke en lyd sagde hun - spurgte ikke om Scooby var ok, sagde undskyld eller andet - hun stod bare der med den gøende hund.
Vi tjekkede Scooby for mærker men kunne intet se og gik videre.
Vi nåede vel en 20-30 meter forbi indkørslen da jeg ser at Scooby bløder fra den ene læbe.
Manden dækker Scooby af i rabatten og sætter sig hos ham imens jeg henvender mig til den ældre dame og fortæller at vores hund bløder fra læben.
Det troede hun ikke på og jeg spurgte om hun ville med hen og se, men neeej det ville hun ikke.
Jeg informerede om at såfremt det krævede dyrlægebehandling så ville hun få regningen.
Nu var det så pludselig ikke hendes men sønnens hund - det kommenterede jeg med at det var sagen irrelevant, det var hende der havde den med ud og burde have kontrol over den når den gik løs.
Et er at den er løs i indkørslen og render og gøer - hul i det.
Men når den løber ud på vejen på den måde, så bliver jeg tosset.
"Men den gør ellers aaaaldrig noget", nej det kan godt være, men nu har den altså bidt min hund til blods.
Hvortil damen siger "Alle hunde bliver aggressive når de er i snor!" - Øh, nej... Det var ikke vores der angreb.
Sagde så at hun kunne spørge alle andre i området om de nogensinde har oplevet Scooby, eller min lille Hjalte for den sags skyld, aggressive når vi går med dem - for de er jo altid i snor.
Nå, efter lidt snak frem og tilbage (hvor det forekommer mig at damen ikke er helt frisk i hovedet - måske lidt dement) gider jeg ikke mere - og vi går hjem.
Damen fortalte, under vores snak, at en af de andre naboer, der er jæger, har advaret om at han ville skyde hunden hvis den blev ved med at løbe på hans jord.
Det kunne jeg så fortælle hende at var lovligt, når nu han havde advaret hende.
Foreslog hende så om det ikke var en idé at have snor i hunden.
Evt. en 5-10 meter line, så hun kunne nå at fange den hvis den var på vej på afveje.
Men det fes vist ikke ind på lystavlen...
Jeg skulle efterfølgende ind til min nabo efter æg og fortæller om hændelsen.
...Det viser sig at denne hund tidligere har bidt naboens hunde også.
Så det var langt fra en éngangs-ting.
Naboen har anmeldt hende og hunden for bideri dengang og anbefalede at jeg gjorde det samme, ellers bliver det ved.
Nu står naboen for at skulle have ny hvalp i næste måned og de tør da næsten ikke gå den vej (den eneste vej ned til "byen") med den hvis de skulle møde denne border på vejen.
Så nu har jeg lige talt med politiet og indgivet anmeldelse.
Ikke fordi jeg tror der sker noget ved det, men når der gentagne gange bliver anmeldt bid fra samme hund, så må de vel tage det til efterretning?
Øv hvor er det irriterende at man er nødt til den slags, bare fordi folk ikke har styr på deres "møg-dyr".
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
I står trods alt bedre hvis det skulle ske igen, og der i forvejen ligger flere anmeldelser
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Ønsker dig en god weekend :o)
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 342
Hvis den angriber en grand danois, så angriber den vel alle og de små, incl. min egen terrier, har nok mindre chance end en GD.
God weekend til jer også. :o)
jul 2010
okt 2008
Han er en god hund. :o)
Men tænk at jeg blev så gal at jeg lagde mig imellem de to - hellere den bed mig end Scooby.
Det er ikke meget man tænker i situationen.
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 132
jeg frygter for hvis det sker for mig, min lille pus har ikke en chance i sådan en situation.
Håber din GD er okay og at der for en gangs skyld kommer noget ud af at anmelde
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Godt Scooby ikke er påvirket af det
jul 2010
Dejligt han ikke er til at ryste, så god som dagen er lang lyder det til han er :o) Men kan du se at han havde angrebet tilbage og du skulle holde styr på ham men samtidig holde den anden på afstand, så tror jeg nok det er nemmest at gøre snor kort, råbe højt til den fremmede hund så den forhåbentlig bliver på afstand imens man fumler i lommen ;o)
Driller dig lige lidt: Kan da være du inderst inde tænkte du vil kunne få lidt "ferie" ud af et bid, men bliver han bidt får du kun en kæmpe regning fra dyrlægen ;o) nå joke til side ;oP Er glad for at høre der ikke skete mere end der skete når nu I var så uheldige at rende ind i sådan en hund!
okt 2008
Havde jeg været alene havde jeg været på den, for jeg tror altså ikke jeg kan holde Scooby hvis han bliver angrebet og går til forsvar - for han vejer mere end mig.
Men heldigvis skete der ingenting.
Den anden hund havde ikke de store chancer for at bide mig voldsomt, da jeg prompte sparkede den væk.
Ferie har jeg allerede, så det er ikke der jeg øjnede et par ekstra fridage.
Men ja, Scooby er en gentle giant - så han sagde jo nærmest undskyld til den anden hund da vi passerede dem efterfølgende for at gå hjem.
Det irriterer mig grænseløst at hun ikke har styr på den hund - og at hun direkte lyver for mig og siger at det har den aldrig gjort før.
Håber politiet samler sammen af anmeldelser og ser sagen.
Havde det været min terrier i stedet for var det måske ikke gået så godt.
Og hvad med hende den søde gamle dame der går med sin lille terrierblanding, hvad hvis det er deres "tur" næste gang.
Uh jeg gruer allerede...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
aug 2006
jul 2010
okt 2008
Så er jeg lige blevet ringet op af det lokale politi.
De vil undersøge sagen nærmere - især set i lyset af, at det ikke var første gang den havde bidt.
Så jeg håber de aflægger damen og hunden et besøg...
Og forhåbentlig sker det ikke igen at den bider, hverken mine eller andres hunde.
jul 2010
aug 2006
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 132
Har anmeldt 'nabo'/hun for bid