2.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 68 Svar

DRU VS. DKK på en sober og respektfuld måde DRU VS. DKK på en sober og respektfuld måde

Hej brugere jeg har efterhånden været en del hjemmesider igennem, og synes at jeg har fundet ud af DKK hvalpe mest er tænkt som hunde der skal bruges til avl og udstillinger. og DRU måske egentlig ikke er så slem. jeg håber lidt at høre fra jer hvor DRU fejler i forhold til DKK. Dette skal ikke ende ud i mudderkastning, "og min hund er bedre end din hund" Dette er blot ment som en udveksling af meninger iblandt hunde elskere

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU VS. DKK på en sober og respektfuld måde
  • #2   24. maj 2011 Enig med Ulla smiley

• #3   24. maj 2011 Enig med Ulla. Hvorfor er det iøvrigt at der gerne må slækkes på kvaliteten når hunden "bare" skal være familiehund?

• #4   24. maj 2011 fordi om pelsen har en anden nuance gør vel ikke hunden til en mindre glad og sund hund??

• #6   24. maj 2011 Lisa -så har du misforstået, hvis du tror at DKK-hvalpe primært er til avl og udstilling:o)

En stamtavle (uanset fra hvilken klub), er et redskab der kan bruges til at vælge den hvalp der med største sandsynlighed passer til ens ønsker i forhold til sundhed, brugsegenskaber osv.

Jeg udstiller ikke (omend jeg har gjort det nogen gange med Reiki) og jeg avler ikke (reiki er dog avlsgodkendt og hans opdrætter har brugt ham til et kuld). Jeg har valgt DKK af flere grunde -skal prøve at liste dem og håbe jeg husker det hele:o)

-hundeweb: DKK's hundedatabase hvor man har adgang til alle registrerede oplysninger på DKK-hunde. ALtså ting som udstillingsresultater, konkurrenceresultater, sundhedsresultater, tild kuld (og deres resultater) osv. Slægtforskning på den nemme måde;o)

-Avlsrestriktioner. DKK har racespecifikke avlsrestriktioner -dvs at restriktionerne er tilpasset hvad den enkelte race måtte have af problemer.

-specialklubber som arbejder på deres races/racers vejne og holder arrangementer som f.eks. udstilling, træning, kurser, prøver mm.

-Har jurister der kan hjælpe ved evt splid mellem opdrætter og køber

-DKK har flest tilbud til deres medlemmer. Osse tilbud der ikke er avlsrelateret -her kan nævnes f.eks. hyrdeprøver. markprøver, træning, lydighedsprøver, forskellige kurser osv.

-DKK støtter forskning i hundesygdomme mm.

Hmm... jeg håber jeg fikd et hele med... ellers må jeg tilføje hen af vejen:o)

SKulle jeg vælge en anden klub end DKK (det kommer næppe til at ske) ville jeg sandsynligvis kigge DDH fremfor DRU -deres avlskriterier er strammere.

• #8   24. maj 2011 Ville lige minde om at jeg ikke ville starte noget ballade kun en meningsudveksling

• #9   24. maj 2011 Lisa -men det er jo ikke kun pelsens farve der giver adgnag til avls i DKK.

Ja, de fleste racer har krav om udstilling -man bør jo ikke avle på dyr der ikke er nogenlunde racetypiske.

Men langt vigtigere er at DKK osse har krav til sundheden, og en database hvor deres medlemmer kan undersøge den enkelte hunds linier for sundhedsproblemer.
    -DET er væsentligt uanset om hunden skal være familiehund eller udstillingschampion.

I øvrigt vil jeg da lige tilføje at LANGT de fleste hunde der bruges til avl og udstilling, er familiehunde i det daglige. De udstilles x antal weekender om året, og 1-4 gange i deres liv har de et kuld hvalpe. Resten af tiden er de familiehunde ligesom alle andre

• #11   24. maj 2011 Man kan jo sagtens have en perfekt til at være familie hund,,men dertilikke sagt at hunde i dru ikke er egnet og ikke gennemtestet,,spørg opdrætter

• #13   24. maj 2011 Det er skønt at skrive her inde for i brænder for jeres dyr:) det er en fornøjelse.. men i må ikke blive sure på hinanden over mine indlæg:)

• #14   24. maj 2011 Ulla nej jeg undre mig bare bare over at prisen ændre sig ved et køb af en hund i dkk for har forstået sådan at det ikke er dyrt at være i dkk?

• #15   24. maj 2011 Har bestemt mig for at vi skal have en DKK hund

• #16   24. maj 2011 Jeg forstår ikke agumenter som at det bare er en familie/hygge hund?
    Netop når hunden er en del af familien er det i ens interesse at den er sund og rask og lever et langt liv smiley

• #18   24. maj 2011 Lisa - nej det er ikke dyrt at være i DKK men det er dyrt at tage sin hund på udstillinger, tjekke den for en masse arvelige sygdomme, måske få den mentaltestet og så køre langt efter den rigtige hanhund. Alle disse fakta afspejler sig i hvalpens pris.

• #19   24. maj 2011 Lisa -selv der self er undtagelser, så er priserne for langt de fleste racer altså ca den samme uanset om du vælger en hund fra DRU eller DKK.

Islænderne i DKK koster ca 7-9000kr. Det er osse hvad jeg har set dem til i andre klubber.

Chi koster omkring 10-14000 i DKK -det ser jeg dem osse til i DRU

• #21   24. maj 2011 Charlotte: Den nye bestyrelse skal lige finde ud af en masse ting, og også hvornår de nye regler skal træde i kraft, men formentlig til efteråret...

Ja DKK er måske mere seriøs, og mere strenge. Jeg er i DRU og er ved at være glad for det. Ihvertfald efter bestyrelsen er skiftet lidt ud, der kommer strengere regler osv. DRU hunde kan være lige så gode som DKK´er som familiehund, så dér er er der ingen forskel. Sundhedsmæssigt tror jeg nu heller ikke der er så stor forskel på, især ikke efter de nye ændringer træder i kraft.

Men en DKK hund kan sagtens bruges som ren hyggehund, det kan en DRU er også..

• #22   24. maj 2011 Jeg tror jeg trækker mig lidt tilbage, er ked af min nysgerrighed er blevet opfattet på en forkert måde. Jeg kommer ind når min kone og jeg har fundet os den helt perfekte ven til familien.

• #23   24. maj 2011 For mig er den vigtigste grund til at vælge en DKK hund frem for en DRU helt klart sundheden, min race cavalieren har flere krav i DKK de skal hjertescannes osv inden de kan avlgodkendes, i DRU er der ingen krav. Og så må jeg indrømme jeg har set mange DRU cavaliere der slet ikke er race typiske men sjovt nok bliver champion hos dem...

• #25   24. maj 2011 Jeg tror at det er fordi at i DKK bliver forældredyrene testet for mange flere arveligt sygdomme end andre steder. Avlskravende kan sagtens kun være hd (a eller b), men de seriøse gør for det meste mere ud af det og tjekker alverdens andre ting inden parring. smiley ved ikke hvordan det er med dru og ddh.

• #26   24. maj 2011 De seriøse i DRU gør også MEGET ud af at tjekke avlsdyrene for både det ene og det andet, og nogle gange ting som man enlig ikke normalt testet for indenfor den race.. Så jeg synes at de seriøse avlere i DRU er mindst lige så seriøse som mange i DKK..

• #27   24. maj 2011 jeg må også indrømme at jeg glæder mig som et lille barn.. Og udstillingerne bliver mere seriøse. Opdelte chier - kort og lang
    Hvalpeshow bliver babyklasse. bare dét er super..

• #28   24. maj 2011 Lisa's mand -jeg tror ikke du skal tage det så tungt. Folk prøver blot at dele deres viden, og engang imellem kan det give en lidt skarp kommentar:o)

Jeg synes bestemt ikke du skal holde dig tilbage med dine spørgsmål. Men bliver jo ikke klogere hvis ikke folk vil dele deres viden:o)

Jeg er på ingen måde i tvivl om at der osse findes gode og samvittighedfulde opdrættere i DRU.

Men som det ser ud lige nu, er deres eneste sundhedsrestriktion HD-fotografering for hunde over 45 cm (+ et par mindre racer).

Hvis det stadig er chihuahua i kigger efter, så er det ikke nok -HVIS i ender med at vælge DRU-hund, så sørg for at forældre, bedsteforældre mm er testet for patella luxation (og se dokumentation herfor -det reg nemlig IKKE af klubben) og vær opmærksom på problemerne ved parring mellem 2 x blå hunde + merlefarven (den må ikke avles på, og er der en merlehvalp imellem, så er der snydt et sted)

I DKK er der krav omkring patella luxation (det er dog ret nyt, så osse her ville jeg anbefale at undersøge grundigt om bedsteforældre mm osse er testet). Resultaterne kan findes på hundeweb

• #29   24. maj 2011 Jeg har en DKK jack russell terrier, og han er bestemt familiehund. Jeg træner meget lydighed og andre ting med ham. Han er ikke hverken udstillngs eller avlshund. Det har han for mange sygdomme til at være

• #30   24. maj 2011 I må ikke misforstå mig. Vi er villige til at give 10.000 kr. for en hund, men vi har set så mange i DRU, som koster nogenlunde det samme. Grunden til alle disse spørgsmål er for vi kan blive klogere på det hele inden vi kaster os ud i at blive hundeejere. Så Ulla din kommentar sårer mig lidt, for prisen er ikke vigtig. Det er bare vigtig for os vi kender til alle forholdene inden vi kaster os ud i det. Vi har før haft racekatte, hvor vi gav mange penge for dem, men inden lavede vi meget research inden vi købte dem. For os er det vigtigt vi kender til racen, dens evt svage og stærke sider. Grunden er også at vi er studerende begge to, og har derfor ikke 5000 kr. om måneden til dyrlæge regninger. Dermed ikke sat, at hunden ikke skal til dyrlæge, hvis den fejler noget, men vi kan jo ligeså godt købe en hund, som er så rask som muligt og som er tjekket i hoved og rø.....

Vi vil sige mange tak for alle jeres gode indlæg og vi har bestemt lært en masse de sidste par dage. Hvis folk synes vi stiller for mange spørgsmål, er det jo frivilligt om man deltager i tråden smiley

Hilsen
    Lisa (profilens ejer)

• #31   24. maj 2011 Vil anbefale jer at få en sygeforsikring på jeres nye hvalp smiley

• #33   24. maj 2011 Synes også den bedste måde man finder ud af hvad der passer ens temperament er ved at prøve lidt forskelligt. tag på en DKK udstilling, og tag på en DRU udstilling, så kan du se hvad det er og hvad der tiltaler dig mest...

• #34   24. maj 2011 1. Michelle:
    Hvad med det med at der skal to og ikke tre SL'er til at blive champion i hvalpeklasse osv. er det fra nu eller er det heller ikke vedtaget?
    Der er jeg noget t tvivl.

2. Jeg er glad for at være i DRU smiley

• #35   24. maj 2011 Hej "Lisa"

Du er altid velkommen med spørgsmål.
    Og der er lavet en tråd med specialklubber.
    Der har I mulighed for at komme og se på de racer, som I er interesserede i

• #36   24. maj 2011 Det er også meningen vi skal have sygeforsikring på den nye hvalp. Vi er bare meget i tvivl om hvilken race vi skal have smiley Vi hælder meget til chihuahua, fransk bulldog og cairn terrier.

• #39   24. maj 2011 Såre enkelt for mig. Dels er min race ikke i DRU. Dels er der større avlsmateriale i DKK. Hundeweb er jeg glad for. Gør det nemt og søge i anerne.
    Mange gode kurser, man som hundeejer kan deltage i.

• #40   24. maj 2011 hvis i kigger efter forholdene hos opdrætterne så skal i nok tænke DKK for at få et kennelmærke der skal man have opdrætteruddannelsen og derefter mogtager man besøg der godkender forholdne hvorunder hundene lever. DKK forbeholder sig retten (og bruger den :)) til at komme på uanmeldte besøg således at evt. fejl hos opdrætter kan udbedres.
    DKK benytter sig også af at teste med DNA hvis der er den midste tvivl om forældrene er dem der er anført på fødselserklæringen.
    Ikke fordi DKK mener deres opdrættere ikke holder deres dyr korrekt eller lyver men udelukkende for at opretholde en standard der går længere end loven kræver og uheld kan jo ske alle steder. DKK hjælper deres opdrættere med gode råd og vejledning og man er altid velkommen til at spørge, kan de ikke svare med det samme så er det helt sikkert de finder en der kan løse dit spørgsmål og vender tilbage med hjælp

• #41   24. maj 2011 Tanja: jo det er vedtaget, men det starter også først samtidig med de andre forslag....

• #42   24. maj 2011 I skal lige vide, at en sygeforsikring ikke dækker en del arvelige sygdomme. Og så kan det være mere end dyrt at være hundeejer. Taler af egen erfaring, min jack russell har kostet i nærheden af 20000 kr i dyrlæge regninger. Og betalt af egen lomme da forsikringen ikke dækker.
    Så en opsparing til evt. dyrlæge er en god ide

• #43   24. maj 2011 Michelle: ok så det bliver også først en gang i efteråret? Øv smiley
    Ikke at jeg ved om Mickey nogensinde ville kunne komme afsted med sådan en flot titel, men kunne da være sjovt hvis det viste sig at være tilfældet smiley

• #44   24. maj 2011 Haha Tanja. Tro flytter bjerge, og selfølgelig kan han det... Det kræver bare man kommer til næsten alle udstillingerne...<

• #45   24. maj 2011 Michelle: Hehe hvor er du sød smiley
    Glæder mig til at jeg får lidt mere forstand på, hvornår en chihuahua virkelig har udstillingspotentiale og hvornår den ikke har.

Indtil videre har jeg ikke været alt for god til at ramme rigtig til udstillingerne smiley

• #46   24. maj 2011 Det skal nok komme. det er heller ikke altid dem vi synes er de flotteste som vinder. det er jo smag og behag..

• #47   24. maj 2011 Michelle: kunne spørge om mange ting (har ofte tænkt over hvornår en snude bliver betegnet for lang osv f.eks.), men må hellere lade være med at ødelægge tråden smiley
    Kan spørge dig på lørdag evt. hvis du kommer? smiley

Mht. DRU og DKK ja så har jeg været begge steder og har følt mig godt behandlet begge steder smiley

• #48   24. maj 2011 Tanja: jeg kommer desværre ikke.
    Men du kan bare skrive en pb smiley

• #51   25. maj 2011 Tro mig.... hvalpe fra DRU koster også penge....

Chihuahua er efterhånden oppe på 10.000 kr for en DRU hvalp.
    Så betaler jeg hellere 12.000 og henter en i sverige fra en seriøs opdrætter med SKK tavle, og overflytter den til DKK.

De ligger i Sverige på mellem 10.000-18.000 svenske kroner for en SKK registreret hvalp (Sveriges DKK)

• #58   25. maj 2011 Nu har jeg ingen hund lige nu. men jeg skal på DKK udstillinger her senere på året, håber på at fange en rigtig god shiba opdrætter og kigge efter de andre racer som stadig er på tænkeren. men det bliver nok shibaen.

Mine forældre har ALTID købt DKK hund de har ALTID kun haft familiehunde de har været rigtig glade for dkk's tilbud som mange har remset op herinde så jeg undgår det smiley
    Dog Buller som jeg har herinde ville opdrætter meget gerne udstille men det blev aldrig til noget og nu er det forsent da han har midstet sin skønhed smiley

• #59   25. maj 2011 Maj-Brtitt:
    Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke forstår at en DRU'er køber en DKK hund eller omvendt?
    Hvis man går op i at finde den skønneste hund der lige passer til en, og man finder den i en anden klub end ens egen kan jeg ikke se at det skal afholde en fra at købe hunden?

Men det er nok også fordi jeg går mere op i hunden end i klubben. Men kommer selvfølgelig an på hvem man er og om man gerne vil benytte de træningsmuligheder m.m. som DKK tilbyder. Jeg finder dem så bare andetsteds og det er jeg ganske tilfreds med smiley

Alle andre:
    Jeg kan heller ikke forstå hvorfor opdrættere i DKK skulle afvise at sælge en hvalp til en der er medlem af DRU? Eller ser DKK'ere ikke DRU'ere som lige så kærlige hundeejere eller hvordan? Kunne egentlig godt tænke mig en forklaring på det.

Har både været hos DKK og DRU da jeg kiggede på chihuahua og endte med at købe i DRU og har indtil videre været meget glad for det og vigtigst af alt glad for Mickey! Har tidligere haft cavalier i DKK og det var jeg også glad for. På nær lige at hun desværre havde rigtig mange skavanker allerede fra hvalp af og hele resten af livet, men det har jo ikke noget med DKK at gøre. Måske kun lige det at det var arveligt betinget, men ved ikke hvor meget reglerne mht. sundhed og hovedsageligt hjerteproblemer har ændret sig siden da. Er alligevel mange år siden.

Alt i alt har jeg indtil videre været godt tilfreds i begge klubber.

• #60   25. maj 2011 Charlotte:
    Så din begrundelse ligger egentlig i, at i ikke vil have jeres avl bliver brugt i DRU opdræt?

hmm tror ikke jeg vil tage den diskussion

• #62   25. maj 2011 Tjaa ok så.

Men jeg kender/ har kendt i DKK har aldrig sagt noget om at man ikke bør sælge til medlemmer af andre klubber. Så det er vel en individuel holdning?

Ser måske ikke rigtig det at sælge en hvalp til en person som vælger at blive medlem af DRU, som at samarbejde med DRU.
    Jeg er aldrig blevet spurgt om jeg "lover" at være medlem af DKK når jeg har været hos DKK opdrættere.

• #63   25. maj 2011 mabritt nej det må du love du ikke gør ,,så blir du anholdt for at slå nogen GG

• #64   25. maj 2011 "Som skrevet af mig mange gange før, jeg er medlem af Enhedslisten, ergo går jeg ikke til landsmøde i Venstre."

Lidt sjov sammenligning smiley
    Hertil kan jeg vel bare sig at nej du går ikke til landsmøde der... men går ikke ud fra at du ville være bleg for at finde en kæreste der var tilhænger af venstre, hvis han var super dejlig og lige dig! smiley
    Lidt det samme som hvalpe, hvis man endelig skal sammenligne smiley

Går som sagt langt højere op i hvalpen (dens forældre, sundhed, opvækst m.v.) end klubben, men det er bare mig smiley

• #65   25. maj 2011 og har hørt om/oplevet brodne kar i begge klubber.

Virker desværre ikke til at det rigtig kan undgås. Så man må forsøge at holde øjne og øre åbne når man kigger på hvalp. Har jeg da efterhånden lært på godt og ondt :S

• #67   25. maj 2011 Maj-Britt:
    hehe det er så i orden smiley

Tjaa min kæreste og jeg har slet ikke samme holdning, men elsker hinanden overalt på jorden alligevel smiley

Fik jeg en DKK hvalp ville jeg elske den akurat lige så højt som min dejlige (DRU) Mickey smiley

Tror bare det er svært at forstå for folk som mig som vægter den enkelte hund og opdrætter højere end klubben smiley

• #69   25. maj 2011 Jeg valgte ikke DRU. Jeg valgte Mickey. Og ja så valgte jeg at blive medlem af DRU men uden de store bagtanker. Fik sidenhen at vide at hvis jeg havde valgt at få ham over i DKK ville han blive anset som en 2. rangs hund blandt nogle af medlemmerne og uanset om det passede eller ej var det ikke lige mit ønskesenarie.
    For overvejede det først, da jeg tidligere var medlem af DKK med min Cavalier, men så 1. egentlig ikke nogen grund til at rykke over i klubben når jeg selv havde oplevet dårlige ting der og når folk virkede rigtig glade for at være i DRU også og 2. ikke hvis han skulle blive set som 2. rangs.

Som sagt var jeg både ude og kigge på hvalpe hos DRU og DKK opdrættere og hos det DKK opdræt jeg var hos var både moren og hvalpene helt forfærdelig sky, hvilket er en kvalitet jeg på ingen måde kan se bort fra. Det sammen med sundhed kommer langt før udseende i min verden.
    Havde hvalpene været som de DRU hvalpe jeg så og var der en af dem der "valgte mig " som Mickey gjorde, ja så havde jeg nok været DKK'er stadig.

• #71   25. maj 2011 Jeg undersøgte på den måde at jeg snakkede med medlemmer af DRU og læste på nettet samt snakkede med nogle der var "mod" DRU også og hørte deres argumenter, så vil sige jeg har gjort mit forarbejde godt nok. Og det jeg fandt frem til var at jeg ikke kunne se at den ene klub var bedre end den anden. Og igen det var ikke det der kom først, men hunden... efter min mening behøver klub og hund ikke hænge sammen i den grad.

Jeg kan sagtens acceptere den holdning du har og at DKK er det eneste rigtige for dig, men lyder ikke rigtig til at du accepterer at andre har en anden holdning og/eller at det er menneskeligt at fejle og det er noget trættende.

Pas i øvrigt på med at sige at folk ikke gør deres forarbejde godt nok når du ikke har noget belæg for at kunne sige det. Man kan sagtens have undersøgt en masse og så alligevel finde ud af at man tog fejl.

Og jeg føler Ikke at jeg har valgt forkert klub... og af og til føler jeg bliver meget bekræftet i det. Men derfor vil jeg ikke gå ud og sige at DRU er det eneste rigtige. Det må være op til den enkelte at vurdere.

• #74   25. maj 2011 Jeg gider ikke diskutere det mere med dig. Vi kommer alligevel ikke nogle vegne, så vil ikke bruge mere tid på det.

Jeg håber folk der læser det her selv kan drage konklusioner.

Vælg den hund eller evt. den klub i føler passer bedst til jer og gør et godt forarbejde inden. Skulle i alligevel fortryde efter at være kommet helt ind i det, så er det ikke for sent at rykke over i en anden klub og det er heller ikke forkert og i mine øjne (og mange andres også) ikke nødvendigvis fordi i ikke har gjort jeres forarbejde ordentligt. Man kan gøre nok så meget for at undersøge hvilken en der passer bedst til en selv, men man kan jo blive ved med at undersøge for der dukker altid nye oplysninger op.

• #79   25. maj 2011 Tak Anita smiley

Jeg fik åbenbart ikke skåret det ud i pap smiley

Jeg kunne godt tænke mig at høre om trådstarter har fået et godt nok svar på sine spørgsmål? for så synes jeg denne tråd burde afsluttes. Den er drejet ud af kurs, hvilket åbenbart er uundgåeligt når forskellige hundeklubber bliver nævnt sørgeligt nok.

Ikke mere mudderkastning og noget mere konstruktivt til trådstarters spørgsmål ville være på sin plads!

• #82   26. maj 2011 Da jeg skulle have min første chi kontaktede jeg en fra DRU´s bestyrelse.

Jeg spurgte hvorfor jeg skulle anskaffe mig en DRU hund fremfor en DKK hund, og hvad DRU tilbød som DKK ikke gjorde.

Spørgsmålet kunne ikke rigtig besvares, andet end at DKK havde for mange regler.

Og så kunne jeg iøvrigt lige kontakte en personlig ven de havde som pt. havde hvalpe.

Efterfølgende besøgte jeg en opdrætter hvor forældren dyrene havde DKK tavler... og det var først da jeg sad med hvalpen på skødet at det kom frem at hvalpene fik DRU bog idet vedkommende havde meldt sig ud af DKK.
    Har så efterfølgende fundet ud af at hun blev smidt ud....

Så DRU rummer skam også alle dem der ikke kan få lov til at være med i DKK.

• #87   26. maj 2011 Maj-Britt: Hvis du så gad bruge lidt mere tid på at læse det du selv citerer er det skrevet i 2008 (af den afgående formand og hans bestyrelse) Idag har DRU fået en ny bestyrelse...... tingene kan ikke ændres fra den ene dag til den anden men vi er godt på vej!!!

Mht. til at vælge den ene klub frem for den anden så mener jeg det er mere seriøst at vælge hund frem for klub!! Det gjorde jeg selv..... og istedet for at blive "tøsefornærmet" og skifte både hunde og klub ud, når man ikke får det som man vil have det i sin klub så kan man forsøge at ændre tingene til det bedre!! Det er netop det vi lige har set sket i DRU.........

• #89   26. maj 2011 Maj-Britt:
    Ved ikke hvem det er der siger folk i DKK er nogle snobber. Det er nok også lidt for meget en generalisering selvom der sikkert er mange der skærer DKK'ere over en kam. Men nogle af jer og du må jo indrømme at du selv hører ind under den kategori er nok jer der er årsag til denne generalisering. Man hører jo selvfølgelig oftest dem der råber højest så ja...

Jeg har selv været i DKK og dem jeg har snakket med der også var medlemmer var på ingen måde hvad jeg ville kalde snobber og de havde også respekt for folk der valgte andre klubber og deres holdninger.
    Så ville aldrig sige som en generalisering at DKK'ere er nogle snobber.

• #91   26. maj 2011 hvor er jeg egentlig træt af at høre ordet snob som en dårlig ting...

• #92   26. maj 2011 Maj-Britt, det er jo rent subjektivt.

Det er fint nok du har de holdninger du har, men respekter at andre har nogle andre holdninger end dig.

• #94   26. maj 2011 Det var da godt nok den dårligste forklaring af ordet snob smiley klar det tages så negativt smiley

• #100   26. maj 2011 Men DKK mener så til gengæld at alle andre stambøger end FCI er forkerte Maj-Britt!! Kan du da ikke se at der ikke er den store forskel??

• #105   26. maj 2011 for mig er det snobberi når man kun syntes sin egen klub er noget værd at skære alle andre over en kam ,,uden at sortere dem der rent faktisk er seriøse,,i den anden klub!!

• #107   26. maj 2011 Jeanette Antisnob både ja og nej man er snob når man kun ser det gode i sin klub men man er sgu ikke snob når man også er totalt åbentøjet overfor at fejl osse kan ske i sin egen klub smiley
    Problemet er når JANTEloven træder i kraft og ingen gør noget ved det som JANTEloven bliver brugt imod. feks. hets mod avl uden sundhedsstatus på forældredyr eller manglende overholdelse af etik . så længe der kun er en klub i DK der har avlskrav til de enkelte racer og ikke et fælles krav til alle hunde over en bestemt vægtgrænse, er det helt klart at der jantes imod dem der opfylder krav og tales ned om dem som lader hånt om sådanne tiltag.
    Jeg kan sagtens se at der i alle klubber kan være seriøse og/eller useriøse opdrættere men der er kun en klub der har etiske regler, krav op opdrætteruddannelse før kennelmærke, juridisk vejledning m.m. og denne klub har regler og gør brug af de få sanktioner som lovmæssigt kan gives dem uden at de kommer på kant med dansk lovgivning.

• #108   26. maj 2011 Nå jo men så kan man også vende den...for rigtig mange kalder ,,ja lad os fks sige mig,,,for hundehandler uden at blinke og jeg er ikke hvad jeg selv forbinder med hunde handler

• #110   26. maj 2011 ulla for mig er en hundehandler en der køber hvalpekuld,,hunde og sælger dem videre igen,,,ikkke en der laver hvalpene selv'
    Men hvorfor er det iorden når det ikk er iorden at kalde folk for snob??

• #112   26. maj 2011 Jeanette -jamen det er jo fordi du mener folk siger at PERSONERNE (alle som en) i f.eks. DRU er useriøse. Det er faktisk ikke det Maj-Britt og andre (inkl jeg selv) skriver. De skriver at KLUBBEN er useriøs -det forhindrer ikke at der kan være x antal opdrættere der avler samvittighedsfuldt på deres race.
    Men KLUBBEN finder jeg useriøs -i hvert fald endnu. Nå må vi jo se hvad der sker med en ny bestyrelse ved roret

• #114   26. maj 2011 Nej Maj-Britt der tager du fejl..... ligenu er vi i overtal!! Det viser udfaldet af valget til bestyrelsen helt klart smiley Ingen slinger i valsen dem som har meldt ud at de vil højne standarden og sundheden er netop blevet valgt ind af medlemmerne smiley :-)

• #115   26. maj 2011 Helle -men der har jo stadig været et flertal imod f.eks. hjertescanning af Cavalier.
    Der er helt klart sket forbedringer for chi'erne. Men hvad med alle de andre racer?

• #116   26. maj 2011 Syntes altid man høre at nu er en smidt ud af DKK men så avler man bare videre i DRU, også er det tit DKK hunde der avles på i DRU.

• #121   27. maj 2011 Selvfølgelig har DKK magten. det er den største og den mest populæreste kennel klub.. det har jo intet at gøre med at de har de flotteste hunde og bedste hunde. de er bare størst og de største har magten ( tit )

• #124   27. maj 2011 jep smiley

og lad os så ellers kalde denne tråd for afsluttet?

• #125   27. maj 2011 Helt enig Tanja smiley

Kommentér på:
DRU VS. DKK på en sober og respektfuld måde

Annonce