{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK vs. DRU
  • #2   19. aug 2010 Betina: Hvis du søger i forum, er der rigtig mange tråde omkring lige netop disse to forbunds smiley

• #3   19. aug 2010 Jeg vælger DKK af 2 grunde.
    Den ene er at DRU bl.a. optager personer fra DKK,som DKK har smidt ud. Bl.a. opdrættere der sælger syge hvalpe, og etisk ikke overholder DKK regler.
    den anden er at er min hunderace heldigvis ikke i DRU.

• #4   19. aug 2010 Prøv at søge i Forum så vil du finde tonsvis af tråde der handler om dette. Der er ingen enighed om hvad der er bedst. Men vi har vel hver især vores egen overbevisning. Jeg er DKK medlem, og "sværger" til dem.

DKK er den eneste kennelklub i Danmark der er godkendt i den internationale sammenslutning af kennelklubber i FCI. Ikke at forveksle med F.C.I., som ikke er en anerkendt international sammenslutning, men har taget et navn som ligger så tæt op ad FCI, så folk forveksler dem.

• #6   19. aug 2010 DKK af flere årsager

De er med i FCI
    De har hundeweb
    De har mange tilbud til deres medlemmer -osse til os der ikke er opdrættere
    De har race-specifikke avlsrestriktioner
    De har et hav af specialklubber, så man kan finde folk der er lige så skøre med ens race som man selv er;o)
    Der er hjælp at hente hvis der skulle opstå konflikter mellem opdrætter og køber

• #7   19. aug 2010 Doggymom : vælg ud fra kemi siger du, ja det er rigtigt og ikke efter fine aner!!hvad med begge dele?

• #8   19. aug 2010 DKK - fordelene er remset op her
    + man kan læse sig frem til alverdens aner og liner via stambogen
    Gå på prøver - og udstille i andre lande

Minus - allround dommere fra fx Phillipinerne der ikke aner hvordan hunden skal se ud og gebærde sig

• #9   19. aug 2010 jema- ja, først kemi og så følger bogen jo bare med.

• #10   19. aug 2010 Doggymom -det afhænger vel af hvad man søger.

Hvis jeg f.eks. ønsker at udstille eller avle, så er bogen jo ikke helt ligegyldig.

Ligesom bogen gør det muligt at undersøge sundheden i hundens linier.

Så jeg er ikke enig -kemi er da væsentligt, men det mener jeg er noget der kommer hvis man formår at vælge den rette hund, forstået som: den rette race, fra det rette kuld (her tænker jeg sind, temperament osv) og self den rette hvalp i det kuld.

Jeg er ganske overbevist om at jeg bliver glad for kræet uanset hvilken jeg slæber med hjem (igen indenfor de grænser jeg nu har sat o forhold til race/type, aktivitetsniveau osv), så det er vigtigere for mig at se på opdrætterens forhold, sundhed og den slags ting.

• #11   20. aug 2010 Doggymom--- hvis du skulle købe bil, og prisen var ens på en Lada og et rigtig dollargrin, hva så, hvad vælger du.

• #13   20. aug 2010 Hvis man finder 2 hunde en med og en uden stambog og kemien var lige god ved dem begge, så vil jeg da ikke være i tvivl om hvilken jeg vælger.

Et andet eksempel med 2 lige gode hunde med hhv. DRU og DKK bog, så ville jeg igen vælge den med DKK bogen.

• #14   20. aug 2010 Tak for alle jeres svar. Jeg skulle bare lige finde ud af, om jeg havde helt ret i mine antagelser omkring hvilken klub man skal vælge.

Jeg har pt. en DKK hund, og for mig virker dette som den eneste rigtige klub, netop fordi det virkede på mig som om, DRU "bare"laver papirer for at lave dem, ikke ud fra fastsatte kriterier.

Tak igen for alle jeres svar. Jeg undersøger stadig og skal helt sikkert have mig en lille Chihuahua når tiden kommer til at jeg har råd til at købe og ro i mit liv, så der er masser af tid til den.

God weekend til jer alle

Kommentér på:
DKK vs. DRU

Annonce