1.442 visninger
|
Oprettet:
DKK vs. DRU {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvorfor vælger i et forbund frem for andet?
Nævn gerne :
Fordel / ulemper ved begge....
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Den ene er at DRU bl.a. optager personer fra DKK,som DKK har smidt ud. Bl.a. opdrættere der sælger syge hvalpe, og etisk ikke overholder DKK regler.
den anden er at er min hunderace heldigvis ikke i DRU.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
DKK er den eneste kennelklub i Danmark der er godkendt i den internationale sammenslutning af kennelklubber i FCI. Ikke at forveksle med F.C.I., som ikke er en anerkendt international sammenslutning, men har taget et navn som ligger så tæt op ad FCI, så folk forveksler dem.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
De er med i FCI
De har hundeweb
De har mange tilbud til deres medlemmer -osse til os der ikke er opdrættere
De har race-specifikke avlsrestriktioner
De har et hav af specialklubber, så man kan finde folk der er lige så skøre med ens race som man selv er;o)
Der er hjælp at hente hvis der skulle opstå konflikter mellem opdrætter og køber
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
+ man kan læse sig frem til alverdens aner og liner via stambogen
Gå på prøver - og udstille i andre lande
Minus - allround dommere fra fx Phillipinerne der ikke aner hvordan hunden skal se ud og gebærde sig
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Hvis jeg f.eks. ønsker at udstille eller avle, så er bogen jo ikke helt ligegyldig.
Ligesom bogen gør det muligt at undersøge sundheden i hundens linier.
Så jeg er ikke enig -kemi er da væsentligt, men det mener jeg er noget der kommer hvis man formår at vælge den rette hund, forstået som: den rette race, fra det rette kuld (her tænker jeg sind, temperament osv) og self den rette hvalp i det kuld.
Jeg er ganske overbevist om at jeg bliver glad for kræet uanset hvilken jeg slæber med hjem (igen indenfor de grænser jeg nu har sat o forhold til race/type, aktivitetsniveau osv), så det er vigtigere for mig at se på opdrætterens forhold, sundhed og den slags ting.
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Et andet eksempel med 2 lige gode hunde med hhv. DRU og DKK bog, så ville jeg igen vælge den med DKK bogen.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Jeg har pt. en DKK hund, og for mig virker dette som den eneste rigtige klub, netop fordi det virkede på mig som om, DRU "bare"laver papirer for at lave dem, ikke ud fra fastsatte kriterier.
Tak igen for alle jeres svar. Jeg undersøger stadig og skal helt sikkert have mig en lille Chihuahua når tiden kommer til at jeg har råd til at købe og ro i mit liv, så der er masser af tid til den.
God weekend til jer alle
DKK vs. DRU