{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU vs DKK
  • #1   9. dec 2014 Hvis du vil have noget du kan komme frem i verden med, og som er medlem af FCI så er det DKK du skal vælge.

Jeg vil ikke begynde at rakke DRU ned, eller tale dårligt om dem. Jeg kan kun sige at jeg vil klart, til hver en tid kun anbefale DKK/FCI godkendt tavleklub, frem for alt andet.

Med mindre racen ikke er FCI godkendt, så må man jo finde noget andet.

• #2   9. dec 2014 PS hundeweb findes kun hos DKK, og der kan man selv finde en masse om hundenes satmtavler, sundhed, prøveresultater, og udstillingresultater smiley

• #3   9. dec 2014 Når du herinde, vil du få et stort kor der råber DKK.

• #4   9. dec 2014 Jeg kender kun MEGET overordnet til forskellene på dem, men som nybegynder mht. alt det omkring organisationer, klubber, avl, udstilling mm. synes jeg det vil give mig et bedre overblik at være medlem af DKK - sagt på en anden måde; for at gøre det lettere og mere overskueligt for en "nybegynder" som mig, vil jeg personligt vælge DKK smiley

• #6   9. dec 2014 DKK er den absolut bedste klub set med mine øjne, og det er der mange grunde til at jeg synes.

DKK er den klub i Danmark der er internationalt godkendt af FCI, der er kun en klub i hvert land der anerkendes af FCI.

Under DKK er der en masse specialklubber indenfor de forskellige racer, så man kan få en samhørighed med andre med samme race. Der bliver tit lavet forskellige aktiviteter i specialklubberne man kan deltage i.

DKK har et meget stort udvalg af forskellige racer og kenneler, der er et stort og bredt udvalg, det er der IKKE i DRU eller de andre endnu mindre klubber.

DKK har hundeweb, en hundedatabase med oplysninger om stamtavle, helbredsoplysninger, udstillingsresultater og brugsprøveresultater osv, så man inden man køber hund kan tjekke de hunde der ligger bag, hundeweb er tilgængelig, hvis man er medlem af DKK.

DKK har en jurist ansat, der kan hjælpe hvalpekøbere og opdrættere, hvis der kommer tvister.

Det var et lille udpluk af fordelene ved DKK, bare størrelsen gør, at det siger sig selv, at mulighederne er voldsomt meget større end de er i andre klubber.

• #7   9. dec 2014 Tror bestemt man kommer længst med DKK og når den samtidig er anerkendt af FCI ville jeg personligt foretrække DKK. Synes også de virker mest seriøs omkring opdræt /udstilling/avl/hjælp. . Men det er nok smag og behag smiley

Når dagen kommer, hvor jeg skal have tavlehund bliver det helt klart fra DKK. .

• #8   9. dec 2014 DKK - Kennelmor uddyber det så flot.

Ang. DRU - var der ikke noget med, at der kom ny ledelse, og der skulle strammes op? Nogen, der ved, hvordan det går? Jeg synes aldrig, man hører noget om DRU mere.

• #10   9. dec 2014 Pia: Med hensyn til de større pokaler, er det så ikke ligegyldigt? Man udstiller vel for at kunne bruge resultatet og ikke for at fylde hylden med store pokaler,eller?

Er slet ikke inde i udstilling eller noget,spørger kun af nysgerrighed smiley

• #11   9. dec 2014 Aj altså, et argument som at pokalerne er større i de små klubber er da til at grine af. Man udstiller vel for at få en bedømmelse af sin hund - for at få at vide, om den lever op til standarden??
    Jeg har godt set nogle af de kæmpestore og ræderlige pokaler man kan vinde i de små klubber, men det betyder sandelig ikke, at det er fordi hundene udmærker sig bedre, tvært imod.
    Det er et virkeligt useriøst argument det med større pokaler!!!

Og ang prisen på udstillingerne, så kan det jo hænge sammen med, at de dommere man bruger i DKK er mere kompetente og hentes fra hele verden, det koster altså at få et bredt dommerudvalg.

• #12   9. dec 2014 Hov, glemte at kommentere på det med hundeweb.

DKK er en forening man kan melde sig ind i, når man er medlem har man nogle medlemsfordele. Sådan er det i mange klubber, er man medlem af den lokale håndboldklub får man lov til at spille med på banen. Sådan er det også med DKK, er man medlen har man nogle medlemsfordele, bl.a får man lov til at få adgang til hundeweb.
    Man kan ikke forvente at få nogle goder, hvis man ikke vil være med til at betale, det koster trods alt penge at drive en klub og opdatere en hundedatabase.

Vil man alligevel ikke betale for at få adgang, så kan man som regel godt få andre til at tjekke data for en.

• #14   9. dec 2014 Nej DRU har ikke et alternativ til DKK´s hundeweb.

• #15   9. dec 2014 Kennelmor sagde det. Men, jeg vil dog sige, at efter DKK er DRU nok den mest seriøse, som jeg kender til.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #16   9. dec 2014 altså bortset fra at DRU ikke har en eneste brugsrelateret prøve eller system til test af egenskaber.....

Det er der så heldigvis andre der har smiley

• #18   9. dec 2014 Jeg ved bare, at der er en del indenfor DRU, som også tester deres hunde for de arvelige sygdomme - I hvert fald en del af de avlere, jeg har set annoncer fra rundt omkring.

• #19   9. dec 2014 DKK er en større klub med flere aktiviteter, men når det er sagt, er DRU eller DDH, som jeg selv er medlem i, klubber, der har meget stengere krav til opdrætterne end DKK har. Jeg har udstillet i ca 20 år i DKK, men aldrig fået mine hunde så grundigt undersøgt ved et dommerbord som i DDH og i DRU. I DKK udstillede jeg en tæve med 5 fortænder og knæk på halen ca 27-30 gange uden en eneste dommer opdagede disse fejl. Det ville aldrig gå i DRU eller DDH. Derfor mener jeg at hvalpe fra opdrættere i disse klubber er et godt køb. Langt de fleste af de danske hunde er jo ganske almindelige familiehunde, hvor ejeren lægger vægt på at hunden får et langt og sundt liv. Det er der større chance for at få, hvis forældredyrerne er tjekket igennem, for at komme med i avlen. Det er et krav i DRU og DDH, men ikke i DKK !!

• #20   9. dec 2014 Det kommer an på hvad man skal købe..

• #22   9. dec 2014 Jeg er selv tilhænger af DKK, men så længe linjerne er tjekkede for de arvelige sygdomme en race nu engang kæmper med, samt at opdrætter er opmærksom på at avle på godt sind, så er jeg faktisk lidt ligeglad med, hvor den kommer fra.

DKK største fordel er derfor for mig hundeweb, og det kunne være fantastisk, hvis andre klubber oprettede noget lignende.

• #23   9. dec 2014 Hvis det er konkurrencehund - PH, IPO, Mondioring for nu bare at tage dem som eksempler - så er det med DKK tavle man skal købe.

Jeg ville aldrig købe racehund uden DKK-tavle. Så kan man - efter min mening - ligeså godt købe en hund uden tavle.

• #24   9. dec 2014 DDH frem for DKK? smiley

profilbillede
  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #25   9. dec 2014 Alexandoria

Der er andre klubber der har en hundedatabase, og har haft det i et par år nu.

Udover DKK er der kun én anden klub der afholder brugsrelaterede prøver hvor man objektivt, målbart, og sammenligneligt tester egenskaberne i hunden, herunder også sind. Og det er DJR

Den slags bør man, for dem der ønsker en hund af jagthunderace, ikke overlade til udstillerne at bedømme selv, derhjemme, i villahaven eller hvor man nu bor. Resultaterne af det ser vi jo i mange jagthunderacer.

• #26   9. dec 2014 Housebuster: jeg ville ALDRIG købe en hvid med de linier DKK fremelsker. Jeg ville gå efter linjer der var overført fra DDH. DKK har ikke gjort noget godt for min race, det har DDH derimod. Og jo min egen er overflyttet fra DDH til DKK. Ligeledes var min hanhund.

Og Springer eller Cocker ville jeg heller aldrig rører fra DKK med mindre linjerne er overført fra DJR.

• #27   9. dec 2014 Kender slet ikke DJR, men så lærte jeg da dét i dag! Tak.

• #28   9. dec 2014 DKK, vil ikke sige så meget andet, for andre har allerede uddybet hvorfor.

• #29   9. dec 2014 Pomtoy - hvad mener du med at hundene er tjekket igennem i DRU/DDH men ikke i DKK?

• #31   10. dec 2014 Tusind tak for alle jeres svar.
    Jeg har egentlig valgt min klub, men det kan stadig være svært at finde rundt i når man er helt nybegynder smiley
    Jeg vil snart gerne have min første udstillingstæve smiley

• #32   10. dec 2014 Må man spøger hvilken klub du har valgt ??

• #33   10. dec 2014 Jeg har valgt DKK smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 22
    #36   11. dec 2014 Hvis du går efter sundhed og lidt udstilling i Norden, så synes jeg DRU er klart at foretrække, da de stiller en del krav for at hunde i klubben kan avlsgodkendes - i DKK stilles der ingen krav til hundene før de kan gå i avl,

• #37   11. dec 2014 Anja: i DKK stilles der ingen krav til hundene før de kan gå i avl? Vil du lige specificere det?

• #41   11. dec 2014 Øhhhh Anja - stilles der ingen krav i DKK - det var da noget af en løgn!

Kommentér på:
DRU vs DKK

Annonce