{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU Vs. DKK
  • #1   3. aug 2008 Jeg kender iikke personligt noget til DRU, har haft DKK hunde i 30 år og er super tilfreds. Men har hørt at der er store problemer med "storavlerne" i DRU. Det er ikke nemt at få protester over deres opdræt igennem til bestyrelsen:-))

• #2   3. aug 2008 Mine piger:

Hvis den med hvalpefabrikker var møntet på mig, er mit argument ikke at de findes, men at det er endog MEGET svært at få bestyrelsen i tale, hvis der gentagne gange har været problemer med "storavlerne"..... På folk, som har forsøgt, ved jeg, at det har været som at slå i en dyne og formanden skulle endda have sagt: "Jamen, det er jo fra dem, vi får vores penge, så det kan vi ikke gøre noget ved".......DET synes jeg er meget skræmmende...

• #3   3. aug 2008 Ulemper ved DRU synes jeg er manglende udstillingskrav, og ingen racespecifikke avlskrav.

Det hedder "HD fotografering af alle hunde over 45 cm" (samt mops så vidt jeg husker -men der er jo mange andre sygdomme en HD og hverken HD eller andre sygdomme er bundet til hunde over 45 cm...

Dertil kommer så, som Mette siger, at der ikke er meget hjælp at hente hvis man er uheldig med opdrætter

• #4   3. aug 2008 Mine piger:

Exactly my point:-)))

• #5   3. aug 2008 Ud fra det jeg ved om DRU, virker det helt vildt useriøst, og tror bare det handler om at tjene nogle penge.
    Der er ingen kontrol eller restriktioner, og et eneste der kræves for at en hund kan avle, er at begge sten er faldet ned i pungen.

Selv stambogsføringen virker til at være ret useriøst.

• #6   3. aug 2008 Vil kun sige at dkk kunne lære lidt af dru´s hd krav... Der er flere racer under 45 cm der også skal tjekkes...

Synd at de ikke udstillingskrav på deres hunde, da man så kan avle på hunde der ikke lever op til standarden...

• #7   3. aug 2008 Jeg aner intet om nogle af klubberne, men kom til at tænke på et andet spørgsmål. Hvad ville være det bedste at vælge DRU eller DHL?

• #8   3. aug 2008 Der findes skam også dygtig og seriøse avlere i DRU, men der findes også brodne kar - nøjagtig som hos DKK. Der findes måske bare flere i DRU.

Jeg mener at DRU har stramme op overfor såkaldte storkenneler de sidste år, og har smidt en del medlemmer ud. Men synes ikke helt det er godt nok. Desuden er jeg helt enig i, at det er ærgerligt at der ikke er racesepcifikke krav.

Men altså, når alt kommer til alt, så kan man ende md at købe katten i sækken, hvadenten dn har DRU eller DKK stamtavle, så det handler om at være obs på stamtavlen, forældredyrene, søskend osv. Og så naturligvis sørge for at forældredyr og søskende er tjekket for racespecifikke sygdomme - uanset stambogsførende klub.

• #9   3. aug 2008 vicki L

<b>Jeg aner intet om nogle af klubberne, men kom til at tænke på et andet spørgsmål. Hvad ville være det bedste at vælge DRU eller DHL?

</b>Svar: Ingen af delene - det bedste at vælge er DKK smiley

• #10   3. aug 2008 Jeg opfatter klart DHL mere useriøs end DRU. Der er flere større kenneler, der er blevet smidt ud af DRU for overavl, indavl og lignende, som gladeligt avler videre i DHL.

• #11   3. aug 2008 Alene det at DRU, DHL og DDH ikke er FCI godkendte ser jeg som et MEGET stort minus.

• #12   3. aug 2008 Jeg kan da ikke se at DHL har avlskrav, såsom udstilling eller sundhedstjek ????

• #13   3. aug 2008 Lise - er helt enig. Men hvad er alternativet? Sådan som jeg ser det er alternativet at DKK har monopol som stambogsførende klub. Der kan jo kun være en FCI godkendt klub pr. land.
    Og det synes jeg næsten ville være ærgerligt.

• #14   3. aug 2008 Siri R

Der er vi så ikke helt enige - jeg forstår ikke andres behov for at have andre avlsforeninger end DKK. Hvis ens hunde opfylder DKK's krav, så ser jeg ingen grund til at bruge en anden avlsforening - og hvis man selv mener at DKK's krav ikke er skrappe nok, så kan man da bare selv sætte nogle skrappere krav sor sin egen kennel.

• #15   3. aug 2008 (link fjernet)

• #16   3. aug 2008 man kan heller ikke sælge hvalpe til udlandet, medmindre det er en DKK hvalp.

• #17   3. aug 2008 Jeg synes mget sjældnt at monopol er godt. Og mener bestemt at det er godt at der er et modspil til DKK - omend knap så velfungerende en klub.

Det store problem, som jeg ser det, er manglende information. Og manglende lyst til at søge information fra kommende hundeejere. Hvis folk sætter sig grundigt ind i sygdomme, stambogsførende klub, regler osv. så er man lige vidt.

• #18   3. aug 2008 Jeg har bare svært ved at se modspillet fra de andre klubber? - DKK mister jo intet ved at DHL, DRU og DDH eksisterer.

• #19   3. aug 2008 Hvis nogle af de eksisterende klubber vil komme med et kvalificeret modspil til DKK, tror jeg NOK at der skal ske et mirakel. Jeg kan ikke se, hvor det skal komme fra??

• #20   3. aug 2008 At der er en stambogsførende klub, der kan tilbyde mange af de samme fordele som DKK kan, er da en form for modspil - uanset hvordan man ser det.

Jeg er selv vældigt begejstret for DKK, forstå mig ret, men synes trods alt at det er dejligt at der findes alternativer. Det kunne så være ekstra godt, hvis nogle af alternativerne (DRU, DHL, DDH) oppede sig lidt og skærpede avlskravene!!

• #21   3. aug 2008 Siri R

Så længe de andre avlsforeninger IKKE er FCI godkendte så er der intet modspil/konkurrence fra disse foreninger, og uanset hvordan man vender og drejer det, så er et meget stort antal af hundene i de andre avlsforbund ikke gode nok til at kunne blive avlsgodkendt i DKK, så på det område er der helelr intet modspil.

• #22   3. aug 2008 Marianne -mener du det: "Vil kun sige at dkk kunne lære lidt af dru´s hd krav... Der er flere racer under 45 cm der også skal tjekkes..." ???

Hos DRU er det netop kun hunde over 45 cm der skal HD-fotograferes (med få undtagelser, heriblandt mops)
    -der er flere store racer der ikke døjer med HD samt mange små der gør.

Hos islandsk fårehund, som er disponeret for HD vil det så stort set kun være hanner der skal fotograferes, og det er nok ikke eneste race hvor det forholder sig sådan... det giver da ikke mening??

Jeg foretrækker racespecifikke krav... Altså ike dømt fra str e.l. men udfra hvad racen typisk lider af...

• #23   3. aug 2008 Lise - de kan jo aldrig FCI godkendes. Der kan kun være en FCI gopdkendt klub pr. land.

• #24   3. aug 2008
    Siri R

Lige præcis, og så længe deres krav er så lave, til hvilke hunde der kan avlsgodkendes, så kan de aldrig nogensinde give DKK nogen form for modspil - hvis dette er tilfældet, så er DBA da en meget større konkurent til DKK smiley

• #25   3. aug 2008 Må indrømmet at "stemplet" fra FCI ikke gør det for mig alene...

Jo det giver større samarbejdsmuligheder, større udvalg af avlsmateriale osv, men det er jo ligemeget hvis ikke man opdrætter.

Tilgengæld ville det klæde de små klubber at køre en hårdere linie overfor hundehandel mm, og droppe ideen om at "vi stiller ikke regler op, for folk kan godt selv finde ud af det" -det kan de ikke, er det ikke ebvist tilstrækkeligt mange gange???

• #26   3. aug 2008 Det er netop det jeg mener - det ville være skønt hvis de ligesom oppede sig lidt. Hvis du tænker på modspil, som en evt. udfordring af DKKs FCI status, så tror jeg bestemt heller ikke det er sandsynligt. Men mener nu stadig det er gavnligt at der er alternativer til DKK.

• #27   3. aug 2008 Michelle - helt enig! Det ville sgu klæde dem at stramme lidt op. Jeg ved at DRU har arbejdet på det (men langt fra hårdt nok) og resultatet er bare at de der smides ud af DRU går over i DHL.

• #28   3. aug 2008 Siri -hvordan har de arbejdet på det? jeg ser stadig at alt er overladt til opdrætter. Ingen udstillingskrav, istort set inegn sundhedskrav, ingen tilbud om kåring ved brugshunde, ingen mentaltests af nogen som helst racer (ikke engang som et tilbud), ingen interesse i at hjælpe køber når det er gået galt osv...

• #29   3. aug 2008 Nej, jeg mene helt specifik på området omkring hundehandel, som du nævnte.Jeg er helt enig i, at der bør komme racespecifikke krav på banen.

• #30   3. aug 2008 et ord: hundeweb

• #31   3. aug 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤

Øøøøh, ja?? Hvad mener du med det??

• #32   3. aug 2008 Søster:

Ja, hundeweb er en skøn opfindelse og DKK er den eneste, der har det. Uundværligt, når man søger nu hvalp:-)))

• #33   3. aug 2008 Lise

Ja, vi skulle jo nævne fordele/ulemper ved klubberne (jf. startindlægget). Hundeweb er selvskrevet til at stå som et skinnende eksempel på noget som en fordel for DKK.
    Man kan mene hvad man vil om krav til det ene og det andet, men hundeweb er køberens mulighed for at undersøge præcist hvad hunden indeholder (altså tests/udstillingsresultater ud over avlskravene) inden man vælger.

• #34   3. aug 2008 Ja! Hundeweb er virkelig genialt!!

• #35   3. aug 2008 Søster -absolut enig. Hundeweb er genialt.

• #36   3. aug 2008 Dkk er fint.. Dog tillader de for meget stor avl,samt de handler til tider hen over hovedet,på specialklubberne eller vælger at se gennem fingerene med ting,fra deres medlemmer

Kommentér på:
DRU Vs. DKK

Annonce