Når hunden får tæsk (langt) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Håber i kan hjælpe mig her. Jeg bor i et lejlighedskompleks hvor der er huse i gården (der bor jeg) og et stort hus ud til gaden. I huset ud til gaden bor der en polsk fyr med hans kæreste og hund (blandning af MH en af de forbudte racer).
Jeg har før set fyren sparke ud efter hans hund og slå den. De har været på ferie i noget tid nu og har ikke været hjemme, de kom så hjem igår og nu her efter jeg er kommet hjem står fyren ude i gården og giver hunden halsbånd og snor på, han vil derefter går ind i lejliheden med hunden efter kæresten, men hunden vil ikke med (Det vil den som regel ikke hvis det er fyren der kalder). Den river sig ud af halsbåndet og bykker sammen, fyren går hen og giver den 3 knytnæver i siden jeg ser dette fra mit vindue fordi malou gør mig opmærksom på at der sker noget ude i gården.
Hunden er bare en super skøn bamse og han kommer tit inde ved mig, vi har stor forståelse for hinanden og han ved at han bliver forkælet her. Så det gør mig bare så ondt at se den blive slået og sparket.
Jeg vil gerne melde det til dyrernesbeskyttelse, men er bange for hvad fyren kunne finde på da han meget hurtigt bliver sur. Kan man være anonym når man melder sådan noget?? Desværre ved jeg også at hunden bliver aflivet hvis den bliver taget fra ham og det syntes jeg er rigtig synd da han er en super hund, især når han er sammen med mig og malou.
Står lidt på barbund da jeg frygter min nabo men kun vil hunden det bedste, den kravler langs jorden når han kalder på den og halen er helt mellem benene. Der bliver tit smidt ting efter den hvis den ikke gør som der bliver sagt.
Håber der er nogen som kan komme med lidt hjælp til hvordan jeg skal håndtere dette problem.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
For hvad er bedst?
Hunden lever i frygt og har måske kun få opture i sit liv, når manden ikke er der - eller når du er med den..
Eller at den får fred, for de lidelser det må være at få tæsk?
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Hvor ringer jeg hen og anmelder det? Har aldrig prøvet dette før.. Har hørt at sagen nok går videre til politiet da han er voldlig mod hunden, og at dyrenesbeskyttelse nok ikke tager ud til sådanne tilfælde.
jul 2008
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Den hund ville være bedre tjent med en aflivning!
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 48
Kan godt sætte mig i dit sted, men hvis det var mig havde jeg ikke tøvet et sekund, specielt når du allerede har et bånd med hunden
jul 2008
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 6 Emner: 6 Svar: 49
jeg håber bare ikke den bliver aflivet, da den kan få en ny familie og lærer kærlighed:')
jul 2008
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
Kan godt forstå du er bange for ham, men hvorfor trække anmeldesen tilbage? han kan vel ikke vide det er dig som har gjort det når det er annonymt ? Hvis han har truet dig kan du jo også melde det så nogen kan holde øje med ham.. Du skal da ikke bøde for at ville den stakkels hund det bedste
jul 2008
Men self. er det værste jo at jeg får tæsk en gang og det er jo intet i forhold hvad hunden gennemgår.
Når hunden får tæsk (langt)