1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Når hunden får fjerkræ... Når hunden får fjerkræ...

Jeg har lige givet lillevappen et dejligt andelår til ren fornøjelse..

Jeg står og observerer hans måde at spise det på, og bliver nysgerrig på, hvordan andre håndterer sådan en krabat.

Coffey starter med at slikke på det, snuse til det, puffe det lidt rundt. Tager fat i den ene ende med forbisserne, løfter det lidt, lægger det igen...
Stille og roligt når han frem til at få det ind til kindtænderne, hvor han så begynder at kvase. Han får bidt en stor chunk af - halvdelen af overlåret og det forsvinder med det samme.
Næste bid - resten af overlåret. Og sidste bid, låret. Det eneste han gør er, at kvase knoglen og så sluger han det hele i temmelig store bidder.

Det foregår stille og roligt uden stress, men varer ikke mere end 3-4 minutter. Til gengæld går han til ro bagefter.

Hvordan gør Jeres?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden får fjerkræ...
  • #1   28. mar 2013 Nok på noget samme måde. Jeg har ikke nærstuderet Charlie når han spiser fjerkræ. Men kan kvaser også bare store stykker og sluger det. Om han bruger så "lang" tid på det tror jeg ikke.

• #2   28. mar 2013 Det der med et findele er ikke lige noget man gør så meget i, når man er hund, tydeligvis *GGG*

• #3   28. mar 2013 Herhjemme går det også lige stærkt med at få slugt de andelår, så jeg giver dem kun frosne, så går der lidt længere tid med at gnave sig igennem, de tager heller ikke så store bider når de er frosne..

• #5   28. mar 2013 Bliver faktisk lidt glad over at læse de beskrivelser. Jeg elsker selv at se på min hund, når den får lidt råt, for man kan bare se, hvordan det PASSER til den. Der er ro i gluggerne og harmoni i kroppen og stille og roligt forsvinder maden.

• #6   28. mar 2013 Mine gør lidt på samme måde ... og inden de rigtig går i gang, så holder de skiftevis pause fra at undersøge eget stk, for lige at sidde og kigge på den anden og dens stk, for sæt nu det var bedre ... det kan hænde de ender med at bytte ... men når først der går hul på gnaveriet, så tager de såmæd ikke længe om at kvadre det hele ... men en skotte siges så også at have bide kraft som en schæfer... har jeg læst ...

• #8   28. mar 2013 Hahahaha - hvorfor dog også være så længe om så lidt?? *GG*

Coffey overvejede faktisk også et øjeblik bare at sluge skidtet, men da det tilfældigvis sad på tværs af hans gab, så valgte han den anden approach... og det vælger jeg at sætte pris på *GG*

• #9   28. mar 2013 Xingu, 4,5 kg gravhund, får et kyllingelår i ny og næ og det tager hende ca. ½ time at spise sig igen sådan et.
    Der bliver brugt poter, rykket og flået og klippet stykker af med kindtænderne.

Whipperne, suk, de tager et solidt tag i låret, hvorefter de fræser i haven og graver det ned.
    Efter 10 minutter kommer de ind og lægger sig med et veltilfreds suk.
    De spiser kun halvrådne ben, og Ghini vil slet ikke røre gaspakket kød.

• #10   28. mar 2013 Luna starter med at tygge fra den brede ende og så tygger hun bare til det er væk.

Der er ikke noget med at rive og ruske. Bare tyggen og knasen til sidst

• #11   28. mar 2013 Jeg har heller ikke spekuleret over det før men kan kun sige at de er ellevilde med fjerkræ. Familien kan ikke længere spise kylling uden at vores ældste på ligestraks 11 år, kommer styrtende, så det ender jo altid med rygsøjlen eller noget vinge/lår;-)

• #12   28. mar 2013 Mus spiser whipperne til gengæld gerne, det er bare et ekelt nap med fortænderne, så er musen død og sluges oftest hel.

• #13   28. mar 2013 Kirsten, den version kan jeg bedre lide en kattenes *GG*

De der klamme tarme, de efterlader rundt omkring, de kan godt undværes smiley

• #14   28. mar 2013 CH - Enig, dem spiser whipperne til gengæld også gerne, så det er sjældent her ligger efterladenskaber efter katten smiley

• #15   28. mar 2013 Bruger I kun råt fjerkræ?
    Bailey nægter alle former for råt, om det så er heste, okse eller kyllingekød eller kødben af enhver art...til gengæld elsker han alt grønt....

• #16   28. mar 2013 Altid råt herhjemme:-)

• #17   28. mar 2013 ja pt bruger jeg det råt ... men læste en tråd herinde forleden at flere også giver fx rester fra familiens mad, og så er det jo tilberedt ...

• #18   28. mar 2013 Benprodukter? Ja altid råt, hvis der er ben med.

Men kød kunne jeg godt give tilberedt, hvis det var rester fra mit bord smiley

• #19   28. mar 2013 Har lagt et gammelt videoklip op af Daisy som spiser kalkunlår smiley http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/37917-daisy

• #20   28. mar 2013 Årh.... Spiseøjne smiley

• #21   28. mar 2013 Mine får ikke fjerkræ.

Men når de får råt kød sluger de det helt!

Med ben spiser de dem vist ret normalt smiley

• #22   28. mar 2013 Når den lille får det, så går hun igang fra en ende af og så kører kvasemaskinen... Den store? Ikke megen ro og harmoni der :lol: hun sniffer det, poter det mistænkeligt og kigger så på mig som om jeg er idiot... Herefter forlader hun det... Hvis den lille tænker hun skal have det, så går den store dog pænt i panik... For hvad gør man? Hun vil ikke have det, men den lille skal sandleig heller ikke... Så må man løbe rundt som en skoldet skid indtil man finder et sted at begrave det, eller indtil mor tager det igen og man kan slappe af....

Behøver jeg nævne, at mine får råt relativt sjældent efetrsom jeg ikke orker panikken lol

Kommentér på:
Når hunden får fjerkræ...

Annonce