Angrebet i skoven. {{forumTopicSubject}}
Jeg var vred igår, meget vred.
Jeg var i vores lokale hundeskov med Bobo og han render løs, som han plejer, på vej op af en stor bakke, ser vi en hund(FT spaniel), der står meget stille og kigger, hmm jeg tænker den ser ikke så venligsindet ud og jeg kan hverken se eller høre en ejermand til hunden, så vi vælger at gå ned af en sidevej, idet vi drejer, kommer hunden løbende(stdig ingen ejer) nå men eftersom den løber løs, så gør den vel ikke noget, jeg lader dem snakke sammen og Bobo smider sig med det samme underdanigt ned på jorden(som han plejer når han møder andre hunde), når hunden flytter sig løber Bobo efter for at lege, men hvergang den anden hund stopper op, smider han sig igen, han er altså ikke ude på noget ballade.
Endelig kommer der en mand fre på toppen af bakken(ca. 30 meter væk) og i det samme bryder helvede løs. Den anden hund går amok på Bobo, og pludselig er de alvorligt oppe og slås, jeg prøver at få dem fra hinanden, manden står stadig bare kigger jeg råber til ham: SÅ GØR DOG NOGET!!! mens jeg stadig kæmper for at få skilt hundene fra hinanden, 3 gange må jeg råbe til ham, før han i lngsomt tempo begynder at gå ned til os.
Det lykkedes mig i flere omgange, at få hundene fra hinanden , men hver gang angriber den anden hund igen. Det var fuldstændig umuligt for mig at stoppe...
Da manden endelig kommer, får han langsomt fat i hunden og giver den meget langsomt snor på, han regnede vel med, at jeg ville forsvinde, men fandme nej, det var lige en enkelt ting ellet to jeg skulle fortælle den herre.
Jeg var så ederspændt vred, så jeg slet ikke forstår det, og at jeg på den måde var velformuleret i min verbale røvfuld, det forstår jeg heller ikke.
Nu er jeg bare SÅ ærgelig over, at jeg jo er blevet lidt nervøs for at gå i den skov, Bobo har stor glæde af at spæne rundt i den og vi møder jævnligt andre søde hunde.
Hvad ville i gøre, i en sådan hundekamp? skulle jeg bare have ladet dem slås eller? Et eller andet sted havde jeg jo alligevel ikke mulighed for at stoppe dem, jeg kunne jo ikke få den anden hund væk...
Der skete forøvrigt ikke noget fysisk med Bobo.
Hilsen Marianne
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Han skulle virkelig skamme sig ham manden. Så må han da ha sin hund i snor hvis den er ustyrlig ELLER FOR FANDEN DA GØRE NOGET I SÅDAN EN SITUATION!!!!
Kan sgu godt forstå du er sur. Sagde han slet ikke noget?????
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 137 Svar: 653
Mig: "DET DER, det var jo fuldstændig uforsvarliget, hvad helvede tænker du på, du stod bare det og gloede"
Han: "det plejer jo at løse sig selv!"
Mig: "ja men det gjorde det ikke VEL?"
Han: er det en hanhund"
Mig: "ja gu fanden er det en handhund, hvis din hund ikke kan med andre hunde ,skal du for fanden have snor på den?
Julie: jeg er meget bevist om at han skal ud og have nogel gode oplevelser med andre hunde nu, specielt andre hanhunde. På vejne tilbage til bilen mødte vi to hundhunde og det gik fint, specielt en Shæfer har rigtig god i sit kropssprog.
maj 2005
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 192
Grim oplevelse. tænk på at det er første gang ( håber jeg da ) at der i har haft problemer i skoven så lad ikke denne oplevelse gå ud over alle de gode ture, og søde hunde i har mødt i skoven.
Hvis Zacho og mig havnede i den situation tror jeg nok jeg havde losset den anden hund sådan en i røven at den aldrig mere turde komme der. Godt du fik givet ejeren klar besked.
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 47
maj 2004
Han er jo meget meget underdanig, når vi møder andre hunde, men når de lægger op til kamp, er han åbenbart med på den...
Jeg oplevede det også til hundetræning for en uge siden, hvor der var en lille Cain Terrie der var yderst provokerende, den løb rundt og rundt om Bobo og aggressiv i sin adfærd, Bobo stod lige ved siden af mig, da han lidt tidligere var blevet usikker på nogle andre hunde, men på et tidspunkt fik den nok af den lille aggesive fætter og det endte også i slagsmål, hvor den lille, hver gang jeg fik Bobo væk, blev ved med at løbe rundt om ham og lægge op til kamp, i de situationer kan Bobo åbenbart ikke lade være med at slås.
Han lægger aldrig selv op til noget, men hvis han bliver provokeret meget, så reagere han.
maj 2005
I dag til agility, var der en puddel som løb efter Daisy og bed hende i halen *GG* Det så så sjovt ud, men da den blev ved med at gøre det, blev hun altså sur :o)
maj 2004
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 13
maj 2004
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 13
hver kan der kommer en hund uden snor og ejeren ikke lige er der. trækker jeg altid bjørn ind til mig. men fleste vil heldigvis bare snakke.
har været en gang hvor jeg sparkede den hund der kom mod os da den ikke kom for at lege.
maj 2004
Ja du har ret, men når jeg så står og råber på manden, så hjælper jeg jo også til at bobo pisker en stemning op, han tror vel at jeg hjælper ham? forstår du hvad jeg mener.
Rasmus: jeg overvejede også at give Bobo snor på, men så var jeg bange for at han ikke kunne være tydelig nok i sit kropssprog.
Jeg skulle bare have tage snoren på Bobo og så skræmt den anden hund væk fra starten... Elle... måske havde jeg så bare lært Bobo at man skal skræmme de andre hunde væk.
Jeg er forvirret, alle de kloge siger hele tiden noget forskelligt, jeg kal se fornuften i begge meninger, derfor forvirringen
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 108 Svar: 616
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 64 Svar: 374
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 108 Svar: 616
Angrebet i skoven.