{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.079 visninger | Oprettet:

Hest og rytter angrebet {{forumTopicSubject}}

fra FB:
Kære alle idag skete det som bare ikke må ske. Min kære veninde var ude og ride på min hest i skoven ved hundebjerget og fodboldbanen i hvissinge. Der blev de angrebet af en stor sort schnauzer lignende hund. Den havde fået hevet sin mundkurv af og bed laban i benene.han var helt nede på siden og ligge og da min veninde kommer af laban så angriber hunden hende.. Ejeren er ikke til at se og da hun endelig kommer til syne løber hun og hunden jagter laban som blir så bange at han stikker af, med hunden efter sig. Han løber over Oksbjergvej og hjem til stalden. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket. Det er rent held at han ikke mødte en bil eller væltede i panik på asfalten. Tanken om hva der ku være sket med min veninde hvis hunden havde fortsat med at bide hende. Heldigvis er begge nogenlunde uskadte laban har småskrammer og veninden er også okay efter omstændighederne. Det værste er at ejeren bare stikker af, hvilket menneske kan dog finde på det.
Kære ejer af den hund som angreb jeg håber du har det skidt og du kunne i værste tilfælde ha haft både hesteliv og menneskeliv på samvittigheden hvis laban havde ramt en bil da han løber over Oksbjergvej. Du skal også vide hvis du læser dette, at det er politianmeldt og at hvis vi finder dig så vil vi sørge at du ikke kan have den hund for du er tilsyneladende ude af stand til at tage vare på den. Du vil også komme til at betale eventuelle regninger fra fra læger til hest og rytter...Del meget gerne denne status så ejer kan findes

https://www.facebook.com/ronja.dam/posts/10205892748497149?comment_id=10205893175867833&notif_t=like

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og rytter angrebet
  • #2   7. mar 2015 Aj for fanden da !!!!!
    Hvorfor kan hundeejere dog for FANDEN ikke finde ud af at holde deres kræ i snor når de ikke kan styre dem ??
    Og hvorfor kan hundeejere ikke finde ud af at man engang imellem er nødt til at tage fat i Fido og få den til at forstå, at man ikke siger tingene for sjov.

Stakkels din veninde - stakkels hest - håber de er OK, trods alt.

• #3   7. mar 2015 Tak for stemplet Soulmates!

Rigtig mange kommer til Oxbjerget og gerne de forkerte. DERFOR tager jeg ikke derhen.
    Jeg håber at de begge kommer på benene igen og finder den skyldige

• #4   7. mar 2015 Har oplevet en løs Kengal på fælleden, hvor jeg sad på min hest... Den var også klar til angreb...

Hvor er det frygteligt, og stakkels hest og rytter smiley

• #5   7. mar 2015 Stakkels hest og rytter smiley Det er godt nok heldigt at ingen af dem kom galt afsted. Og sikke da en skod ejer! Håber fandeme de finder frem til vedkommende.

• #6   7. mar 2015 Hvis der er udgifter til dyrlæge og anden så anmeld skaden til FAH, de skal dække i sådan en situation

• #7   7. mar 2015 Lige mine ord Kennel HiJacks. Jeg ved at der er mange der kommer der som ikke bor tæt ved. Så tak for stemplet siger jeg også. smiley Håber at rytter og hest kommer sig hurtigt. Jeg vil dog sige at den opførsel hunde ejeren havde er fuldstændig uacceptabel og grusomt.

• #8   7. mar 2015 Ååårh.. Øv øv øv en situation smiley
    Godt der i det mindste ikke skete mere end det!
    Ej for helvede altså, hvor jeg håber den hundeejer har det dårligt med sig selv..
    Få styr på kræet! Og hvor er det dog USSELT! At stikke af! Som minimum tjek den stakkels pige der ligger på jorden og roder rundt..

ØV! Hvor er nogle mennesker bare usle og snævre..
    Håber ikke skaderne er for store.. Til tider kan de først komme til syne et par dage efter.. Og jeg håber din veninde stadig har modet i sig til at komme på hest igen, når det kan lade sig gøre.. : ( Øv øv øv..
    Håber i finder hundeejeren!

• #12   7. mar 2015 Sikke en gyser smiley
    Det værste er at ejer bare stikker af, håber vedkommende bliver fundet.

• #14   7. mar 2015 Ej det kunne have gået helt galt
    Så skal man altså ikke have hund hvis man bare løber sin vej

• #15   7. mar 2015 Har delt.
    Håber ikke der er sket noget alvorligt!!

• #16   7. mar 2015 Har også delt ejeren skal findes

• #17   7. mar 2015 Nøj en grim oplevelse! Håber ejer af hund sidder med en grim smag i munden og læser dette. Har selfølgelig delt. Er glad for at jeg aldrig rider tur alene, så der er en der kan hjælpe hvis sådan noget i den stil skulle ske smiley

• #19   7. mar 2015 Ja highjack og Julia min tanke præcis. smiley

• #20   7. mar 2015 Ja, det er virkelig lavt af hundeejeren. Man bliver helt gal...
    smiley

• #21   7. mar 2015 Pu ha min datter blev angrebet på sin pony i sommer af en løs schæfer . Hun var alene og fik kun den sure hund væk ved at piske den utallige gange med din pisk, hun var bidt i hånden og ponyen i den ene kode.

• #23   7. mar 2015 Ja, jeg har også prøvet det i 2010.
    Hunden kom løbende løst og hoppede op og snappede efter hestens mave. Hesten jeg red på var ret cool og forblev rolig. Men da hunden så hoppede op og bed i min fod (støvlen) , sagde hesten fra og lossede hunden.
    Det er rigtig grimt, at opleve sådan noget.
    Så hvorfor f*nden har folk ikke styr på deres hunde... Det er mig en gåde smiley

• #24   8. mar 2015 Føj hvor er det grimt, og så stikker hundeejer bare af.... ??!? hold da op en uansvarlighed smiley

Har selv prøvet at blive angrebet af en hund mens jeg red, heldigvis var den i en lang kæde, og kom kun til der hvor kæden ikke var længere, men det viste hverken hest eller mig, så han røg ud over en grøftekant, og mark så jeg blev smidt af smiley

• #25   8. mar 2015 Hold da op noget svinneri .At man bare stikker af fra sådan noget FØJ
    Håber hun bliver fundet smiley

• #26   8. mar 2015 Det havde været godt med en beskrivelse af ejeren osse. hvis hun nåede at se nok af hende til at kunne give et signalement. Måske nogen af dem der lufter derude, vil kunne genkende beskrivelsen af hende og hunden (det hjælper sommetider at kunne sætte hund og ejer sammen, for der er sikkert mere end en schnauzer-lignende hund derude).

Hvor er det bare til at blive idiot over at folk ikke i det mindste kan blive på stedet og tage ansvar når uheld sker.
    Et er at man ikke har styr på hunden -det er ikke ok, men desværre ikke ualmindeligt. Men når så der sker uheld, så må man sgu da blive og rede trådene ud. I det mindste lige tjekke om hest og rytter er kommert noget til.

Jeg mindes en episode der var slåetr op på heste-nettet sidste år engang, hvor et par knægte (med vilje) havde skræmt en hest, der smed rytter af. De stak af, hesten rendte hjem og stalkammerater gik ud at lede efter rytter. Rytteren var åbenbart faldet så uheldigt at hun blev slået bevidstløs, og der lå hun så, uden at få hjælp, indtil nogen fandt hende.

Vi kan alle gøre noget uheldigt -tro at vi har styr på hunden, tro at der ikke sker noget ved at vi kører lidt for stærkt e.l. Men så må man sgu stå ved det når det går galt.

• #27   8. mar 2015 Kære hesteejer .
    Håber din veninde er okay , og din hest . Håber både din veninde , og du som ejer af hesten , har renset sårene med vand , derefter vasket det i sæbespåner , og vasket rent igen . Jeg er selv både hundeejer og hesteejer . Det er bare ikke iorden , at sådan noget skal ske . Hvis man ikke har styr på sin hund , så skal man ikke slippe den løs , så kan man give den en sporeline på , men ikke længere end den kan trækkes ind igen . Jeg håber selvfølgelig , at man finder hundens ejer .
    Jeg vil give et lille råd det er , hvis du selv har hund eller kender en der har . Og der hvor din hest står er et ridehus , så skal du igang med at træne hesten i , ikke og blive angst for hunde . men at den kan rides selv om der er nogen som går med hunde . Jeg føler med dig , din veninde og hesten , smiley

• #28   8. mar 2015 winnie -hesten blev jo ikke bange før den blev jaget. Og bliver hesten ligefrem jaget af hunden, så er det vidst ret ligemeget at den er vandt til hunde hjemmefra.

• #29   8. mar 2015 Tror Winnie mener det er vigtig hesten igen oplever venlige hunde. Så den ikke går i panik næste gang den møder en hund når den er på ridetur. At være jaget sidder jo i den nu, så derfor vigtig den igen finder roen og oplever ikke alle hunde jagter den

• #32   8. mar 2015 Tak Mocca , ja var det jeg tænkte på smiley

• #33   10. jan 2016 Fandt man nogensinde frem til hundeejer i sagen her?

• #34   10. jan 2016 Det ved jeg faktisk ikke, men kan prøve at spørge hende ad. Jeg håber virkelig at de fik fat i den idiot

• #35   10. jan 2016 Håber jeg da godt nok også! Yders forfærdelig oplevelse de var ude for, og skal hundeejer da absolut betale sin pris for.

• #36   10. jan 2016 Æv smiley Sikke en modbydelig oplevelse smiley Godt der trods alt ikke skete noget alvorligt - Det kunne hurtigt være gået rigtig galt smiley

Kommentér på:
Hest og rytter angrebet

Annonce