Hest og rytter angrebet {{forumTopicSubject}}
fra FB:
Kære alle idag skete det som bare ikke må ske. Min kære veninde var ude og ride på min hest i skoven ved hundebjerget og fodboldbanen i hvissinge. Der blev de angrebet af en stor sort schnauzer lignende hund. Den havde fået hevet sin mundkurv af og bed laban i benene.han var helt nede på siden og ligge og da min veninde kommer af laban så angriber hunden hende.. Ejeren er ikke til at se og da hun endelig kommer til syne løber hun og hunden jagter laban som blir så bange at han stikker af, med hunden efter sig. Han løber over Oksbjergvej og hjem til stalden. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket. Det er rent held at han ikke mødte en bil eller væltede i panik på asfalten. Tanken om hva der ku være sket med min veninde hvis hunden havde fortsat med at bide hende. Heldigvis er begge nogenlunde uskadte laban har småskrammer og veninden er også okay efter omstændighederne. Det værste er at ejeren bare stikker af, hvilket menneske kan dog finde på det.
Kære ejer af den hund som angreb jeg håber du har det skidt og du kunne i værste tilfælde ha haft både hesteliv og menneskeliv på samvittigheden hvis laban havde ramt en bil da han løber over Oksbjergvej. Du skal også vide hvis du læser dette, at det er politianmeldt og at hvis vi finder dig så vil vi sørge at du ikke kan have den hund for du er tilsyneladende ude af stand til at tage vare på den. Du vil også komme til at betale eventuelle regninger fra fra læger til hest og rytter...Del meget gerne denne status så ejer kan findes
https://www.facebook.com/ronja.dam/posts/10205892748497149?comment_id=10205893175867833¬if_t=like
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
Hvorfor kan hundeejere dog for FANDEN ikke finde ud af at holde deres kræ i snor når de ikke kan styre dem ??
Og hvorfor kan hundeejere ikke finde ud af at man engang imellem er nødt til at tage fat i Fido og få den til at forstå, at man ikke siger tingene for sjov.
Stakkels din veninde - stakkels hest - håber de er OK, trods alt.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.525
Rigtig mange kommer til Oxbjerget og gerne de forkerte. DERFOR tager jeg ikke derhen.
Jeg håber at de begge kommer på benene igen og finder den skyldige
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Hvor er det frygteligt, og stakkels hest og rytter
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 54
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
Godt der i det mindste ikke skete mere end det!
Ej for helvede altså, hvor jeg håber den hundeejer har det dårligt med sig selv..
Få styr på kræet! Og hvor er det dog USSELT! At stikke af! Som minimum tjek den stakkels pige der ligger på jorden og roder rundt..
ØV! Hvor er nogle mennesker bare usle og snævre..
Håber ikke skaderne er for store.. Til tider kan de først komme til syne et par dage efter.. Og jeg håber din veninde stadig har modet i sig til at komme på hest igen, når det kan lade sig gøre.. : ( Øv øv øv..
Håber i finder hundeejeren!
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Det værste er at ejer bare stikker af, håber vedkommende bliver fundet.
jan 2015
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 5
Så skal man altså ikke have hund hvis man bare løber sin vej
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Håber ikke der er sket noget alvorligt!!
jan 2015
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 5
apr 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
jul 2013
Hunden kom løbende løst og hoppede op og snappede efter hestens mave. Hesten jeg red på var ret cool og forblev rolig. Men da hunden så hoppede op og bed i min fod (støvlen) , sagde hesten fra og lossede hunden.
Det er rigtig grimt, at opleve sådan noget.
Så hvorfor f*nden har folk ikke styr på deres hunde... Det er mig en gåde
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Har selv prøvet at blive angrebet af en hund mens jeg red, heldigvis var den i en lang kæde, og kom kun til der hvor kæden ikke var længere, men det viste hverken hest eller mig, så han røg ud over en grøftekant, og mark så jeg blev smidt af
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Håber hun bliver fundet
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Hvor er det bare til at blive idiot over at folk ikke i det mindste kan blive på stedet og tage ansvar når uheld sker.
Et er at man ikke har styr på hunden -det er ikke ok, men desværre ikke ualmindeligt. Men når så der sker uheld, så må man sgu da blive og rede trådene ud. I det mindste lige tjekke om hest og rytter er kommert noget til.
Jeg mindes en episode der var slåetr op på heste-nettet sidste år engang, hvor et par knægte (med vilje) havde skræmt en hest, der smed rytter af. De stak af, hesten rendte hjem og stalkammerater gik ud at lede efter rytter. Rytteren var åbenbart faldet så uheldigt at hun blev slået bevidstløs, og der lå hun så, uden at få hjælp, indtil nogen fandt hende.
Vi kan alle gøre noget uheldigt -tro at vi har styr på hunden, tro at der ikke sker noget ved at vi kører lidt for stærkt e.l. Men så må man sgu stå ved det når det går galt.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 41
Håber din veninde er okay , og din hest . Håber både din veninde , og du som ejer af hesten , har renset sårene med vand , derefter vasket det i sæbespåner , og vasket rent igen . Jeg er selv både hundeejer og hesteejer . Det er bare ikke iorden , at sådan noget skal ske . Hvis man ikke har styr på sin hund , så skal man ikke slippe den løs , så kan man give den en sporeline på , men ikke længere end den kan trækkes ind igen . Jeg håber selvfølgelig , at man finder hundens ejer .
Jeg vil give et lille råd det er , hvis du selv har hund eller kender en der har . Og der hvor din hest står er et ridehus , så skal du igang med at træne hesten i , ikke og blive angst for hunde . men at den kan rides selv om der er nogen som går med hunde . Jeg føler med dig , din veninde og hesten ,
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 41
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
jul 2013
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718