{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
167 visninger | Oprettet:

DDH {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg skulle få den ide at anskaffe mig en chihuahua er det så en dårlig ide at få en med DDH tavle modsat DKK?

Jeg er i absolut undersøgelsesfase men familiens gruppepres er stort smiley men vi ved jo godt hvem det er der får en hund hvis vi får en så jeg tillader mig at være lidt en stopklods og undersøge alverdens ting så hvad siger I om de to muligheder?

For mig er sundhed nr et men min tillid til DKK er desværre lidt ridset... vil rigtig gerne høre jeres input om hund fra de to foreninger... og som sagt er det chihuahua de snakker om... en race jeg afviste blankt indtil jeg mødte nogle som faktisk er rigtig søde og sjove trænbare sunde hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DDH
  • #1   i dag kl. 11:16 Har ddh en database hvor du kan se sundhedsundersøgelse på hundene?
    Hvis stambogen skal kunne bruges så skal du jo kunne følge sundheden ikke bare på mor og far, men også på andre individer i linjen.

• #2   i dag kl. 11:32 Jeg ville ikke købe en DDH hund.
    DDH er udbrydere af både DKK og DRU dengang de fandtes - en del af dem er smidt ud af DKK og DRU.
    Så nej, vil ikke købe en DDH hund, så hellere en fra et internat.

• #3   i dag kl. 11:41 Korrekt Bodil smiley vigtigt

Anni - det lyder negativt. internat kan jeg jo kun bakke op om men det er en joker af rang dog

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 860
    #4   i dag kl. 11:41 Hvis du går op i sundhed så er det kun hunde med FCI stambøger ikke fordi de nødvendigvis er sundere, men fordi du har mulighed for at tjekke sundheds undersøgelser og se anerne bagud smiley

• #5   i dag kl. 11:42 Tak CM vigtigt naturligvis

Jeg suger bare til mig for har som sagt ingen holdning eller besluttet noget som helst men meld endelig ind smiley

• #6   i dag kl. 11:44 Kan jeg stole på DKKs database?

Jeg ser lidt bøvl med fusk i andre racer. Derfor spørger jeg for må indrømme min tillid er lidt ridset efterhånden

Sidder der en der måske kender DKKs krav på chi så skriv dem gerne eller link hvis I har muligheden - så har jeg lidt konkret at undersøge

Jeg ved godt hvilke sygdomme der er - har spurgt min chef som jo desværre der dem når de fejler noget.

Tak for alle input - jeg lærer smiley

• #7   i dag kl. 11:51 Bodil - det KAN man også gøre på gammeldags manér, om end det er noget mere besværligt (og kræver at andre ejere/opdrættere er villige til at være åbne om helbredstesultater).

Lens - hvad vil i med hunden? Hvis der er den mindste chance for, at udstilling kunne have interesse, så er det nærmest givet på forhånd, for så er mulighederne bare væsentligt bedre i DKK.
    Hvis du er helt sikker på, at det ikke bliver aktuelt, så kan man godt kigge udenfor DKK. Det er dog med det forbehold, at en del af opdrættere i DDH jo er/var udelukket fra DKK (med god grund), så selvom du finder en opdrætter, hvor det ikke er tilfældet, så vil du ofte støde på, at linjerne bagud er fra de opdrættere, og det kan derfor være svært at få ret meget ærlig info om helbred og temperament.

Jeg ved dog ikke, hvor meget der testes i DKK i denne race, så hvis svaret er "ikke ret meget", vil du jo få samme problem der.

Jeg ville egentlig ønske, der var et godt alternativ til DKK, for jeg er heller ikke så begejstret, som jeg var engang. Men hvis ellers du bruger tavlen som det værktøj den er, så gør du det formentligt noget lettere for dig selv ved at gå den vej.

• #8   i dag kl. 11:54 Vi skal udelukkende have hunden til hygge og kæl smiley

Gåture, lidt tricks og sjov og den slags - hvis den gider små spor så det men slet ikke udstilling eller avl

Jeg ved der er mange hvalpefabrikker osv - dem vil vi ikke støtte. Vi ønsker at belønne en god indsats med vores penge så den indsats kan fortsætte men det er en jungle synes jeg

Så alle jeres input læses med taknemmelighed

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#9   i dag kl. 12:01 Gå på siden hundeweb.dk
    Der kan du finde information om hvilke avls anbefalinger/krav der er for de enkelte racer, det kræver ikke login smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#10   i dag kl. 12:09 Chi har været med i en undersøgelse omkring boas på Cambridge, desværre kendes resultaterne ikke endnu, venter utålmodigt på udmelding, da denne er med til at bestemme hvilke racer, der i DK kan blive Boas gradueret udover de 3 racer, hvor det er indført.

• #11   i dag kl. 12:12 Åh det troede jeg det gjorde

Jeg går ind smiley

• #12   i dag kl. 12:25 Der er en del racer, som jeg har ladet mig fortælle, er bedre i Sverige.

SKK er vist gratis at tilgå, måske du skal kigge der ?

• #13   i dag kl. 12:26 Tak Martine - det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg vil undersøge det

• #14   i dag kl. 12:33 Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det har betydning hvilke krav dkk har eller ikke har, det handler vel om hvilke krav man selv har, hvis jeg skulle købe den race ville mine krav være: født naturligt, øjenundersøgt, pl undersøgt.

Jeg har mellem pudler, der er mine krav hd foto, øjenlysning og pl.

Det er da ret ligemeget hvad dkk forlanger, det er i min verden ikke nok hos de fleste racer.

• #15   3 timer siden Det har betydning for mig hvor jeg bakker op om avl, både foreningsmæssigt og naturligvis også ift. den enkelte opdrætter.

• #16   3 timer siden Prøv i Sverige, der er der generel flere sundhesaundersøgelser som gøder hjemme.
    Og SKK er offentligt tilgængeligt, så alle kan finde sundhedsoplysningerne uden at betale for det eller være medlem.

Gåture, lidt tricks og sjov og den slags - hvis den gider små spor så det men slet ikke udstilling eller avl

I Sverige er der en sweiss dommer som har Chi. Han går sweiss med sine. Ikke kun små korte spor, men også 1000 m spor.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#17   1 time siden FCI stambog er international smiley Så du kan tjekke alle databaser i medlemslandene ! Langt de fleste er gratis. Derfor skrev jeg FCI og ikke DKK smiley

Kommentér på:
DDH

Annonce