{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ddh
  • #1   16. sep 2012 altså forkortelsen mener du? ddh=den danske hundeforening

• #2   16. sep 2012 Det er ikke en "stambog" man kan bruge til ret meget, og klubben består primært af hvalpefabrikker.

• #4   16. sep 2012 DKK = Dansk Kennel Klub. Den største landsorganisation herhjemme. Medlem af FCI.
    Se mere på: www.dansk-kennel-klub.dk

DRU = Dansk Racehunde Union. Danmarks næststørste landsoganisation.
    Se mere på: www.dru.dk

DHL = Danske Hundeejeres Landsforening
    Se mere på: www.dhl-hund.dk

DDH = Den Danske Hundeforening
    Se mere på: www.den-danske-hundeforening.dk

DDA = Danish Dog Association
    Se mere på: www.dda-dogs.dk

NRCD = Nationale Rasehunde Deutchland. Det er en nordtysk klub, der har hjemme i Hamburg. Klubben er tilknyttet UCI-Belgien. Det er besluttet at starte en dansk afd. som bl.a. skal stå for udstedelse af danske stambøger. For yderligere oplysninger send en e-mail til: n.r.c.d.danmark@jubii.dk

FCI = Federation Cynologique Internationale, Verdensomspændende organisation med 84 medlemmer – ét for hvert land. I Danmark er DKK medlem under FCI. FCI giver medlemmerne tilladelse til at udstede stambøger og forestå uddannelse af dommere. FCI fører kontrol med at kravene til stambøger og dommeruddannelser overholdes. FCI udsteder altså ikke stambøger, det gør det enkelte medlem (i Danmark altså DKK).
    Se evt. mere på: www.fci.be

• #5   16. sep 2012 Anne Julie, jeg tror det er dda du mener. Ddh er god nok. Har samme krav som dru og dkk.

• #6   16. sep 2012 ok så det er bare en forening som holder nogen udstillinger?

• #7   16. sep 2012 Anne Julie - Det var da noget af en påstand at komme med, hvad bygger du det på?

Tror, som Michelle, at du her har tænkt på DDA....

• #9   16. sep 2012 mente bare udstillinger i ddh er vel en udstilling som dtk eller dkk??

• #10   16. sep 2012 anja, tvivler jeg på, der møder jo rigtig mange op i DKK, så der er meget mere konkurrence :o)

• #11   16. sep 2012 jeg er DDH opdrætter og jeg er fuldt ud tilfreds for vores klub, vi er en samarbejdende klub hvor bestyrelsen gør alt for sine medlemmer vi nedlægger ikke udstillingskravende for at få flere medlemmer !

• #12   16. sep 2012 Ja, beklager jeg havde læst det som DDA.

• #13   16. sep 2012 kennel stars of mexico n:

Udstiller du kun fordi der er udstillingskrav? smiley

• #14   16. sep 2012 kennel stars, at udstillings kravende ikke er gældende i DKK, det betyder ikke at der ikke møder nogen op :o)

• #15   16. sep 2012 Og nu ser vi igen hvem der starter det hele, det bliver svaret på TS spørgsmål og straks kommer der en og gør det til at DKK folkene angriber........

Troede egenligt det var noget der var forbeholdt DRU og DHL men troede vist forkert......

DDH som klub er som jeg ser det det bedste alternativ, ja ALTERNATIV til DKK, men stadig har DKK mere at byde end DDH selv om de ikke har udstillingskrav mere, og som andre nævner så er der rigtigt mange der udstiller selv om det ikke er et krav.

Jeg syntes det er ærgeligt at der skal skydes efter andre klubber end ens egen, når nu TS kommer med et spg. og får svar,
    Så kan absolut ikke se hvor din kommentar passer ind i tråden kennel stars of mexico

• #16   17. sep 2012 jeg kommer med min kommentar på baggrund af der kommer beskyldninger om vores klub uden at have undersøgt tingene først så hvem skyder efter hvem

• #17   17. sep 2012 Jeg prøver lige igen:

kennel stars of mexico n:

Udstiller du kun fordi der er udstillingskrav? smiley

• #18   18. sep 2012 nej det gør jeg ikke da det netop var udstillinger der fik mig til at købe tavlehunde smiley
    jeg ved hvor du ville hen med det spørgsmål men du må da indse der kommer "nye medlemmer som DKK ønsker" men måske ikke med den etik de ønsker men nu handler forum ikke om DKK. men DDH skal ikke have den påstand på sig som kom længere oppe og derfor samlignede jeg lidt da vi har samme avlsrestruktioner men også udstillingspligt smiley jeg gider ikke bruge tid på at nedgøre andre klubber men prøve på at komme ud med at DDH ikke er en dårlig klub, jeg synes personligt selv at det er det bedste alternativ efter DKK

• #19   18. sep 2012 kennel stars of mexico n

Jeg er LANGT fra enig med DKK i den beslutning de har taget omkring fjernelse af udstillingsdelen. Jeg mener at man har "tisset i bukserne". Men på den anden side har der aldrig været udstillingskrav hos labberne og det er faktisk en af de mest repræsenterede racer på udstillingerne alligevel.

Men nu blev det jo også rettet til at det ikke er DDH men en anden "klub" som huser hvalpefabrikkerne.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #20   18. sep 2012 SKK har heller ikke udstillingskrav, alligevel kommer der rigtig mange og udstiller. I allee klubber vil hunde som ikke burde indgå i avl komme i avl, dette gælder alle racer .

• #21   18. sep 2012 Personligt syntes jeg ikke at udstilling burde være et krav, men jeg mener helt klart at der burde være noget avlsgodkendelses arrangement som et krav men det er en anden snak smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#23   18. sep 2012 Nemlig M, dem som gerne vil hopper over det laveste, de gør det selv om udstillingskravet er der eller ej .

• #24   18. sep 2012 Jo, Maj-Britt. Der mangler ca 1000 tilmeldte hunde på hver udstilling i forhold til få år tilbage, så DKK´s medlemmer udnytter altså at udstillingskravet er bortfaldet.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#25   18. sep 2012 Pladder Pomrus, de har manglet før udstillingskravet bortfaldt !!

• #27   18. sep 2012 Fru Pomrus, kan det ikke også have noget at gøre med at vi de sidste ca 4 år har haft krise her i landet, og det koster at udstille.
    Spørgsmålet er , er der færre kenneler der udstiller eller er det hr og fru hansen der ikke mere kommer med deres familiehund og får den bedømt ????

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#29   18. sep 2012 Måske er det nemmere til at se om der mangler 1 eller 2 på en DDH udstilling der kommer vel gennemsnitlig 4-5 i hver race ?

• #30   18. sep 2012 DDH, eller andre klubber udenfor FCI har udstillingspligt, så antallet er sikkert de samme uden at jeg kender de nøjagtige tal. I sidste uge var jeg på en DDH udstilling med næsten 700 tilmeldte.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#31   18. sep 2012 Ballerup DKK 2012 ; over 5000 hunde

Ballerup DKK 2010 ; 3300 hunde

Sikken et fald hva poms ??

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#35   18. sep 2012 Det er nyttesløs, vi ved jo alle at Poms aldrig kan være objektiv i disse debatter !! Hun er gennemsyret af had til DKK, benytter hver en tråd til at spy den .

• #36   18. sep 2012 Jeg kan se at den næste DDH udstilling er i Ejstrupholm. Der har jeg en hundeveninde der bor. Hun vil elske at køre hen og kigge smiley

• #38   18. sep 2012 Ja, det skal vi, Maj-Britt. Men der er åbenbart ikke fastlagt nogle DDH udstillinger til næste år endnu.

Og så vil jeg, igen igen igen, opfordre folk til at opsøge forskellige klubbers udstillinger, så man selv kan danne sig et indtryk af hvordan de er smiley

• #39   18. sep 2012 Jeg fortæller blot sandheden om DKK og den er ilde hørt. Det er ikke mit problem , men jeres problem.
    For år tilbage var der næsten ikke under 3500 hunde til hver af DKK´s udstillinger og alene i 2012 har der været ca 1000 mindre tilmeldte på hver udstilling. Hvorfor skulle DKK ,ellers afmelde dommere, som det er sket???
    Der er flere tilmeldinger i klubberne uden for FCI, hvis man ser det i forhold til medlemsantallet. Feks. den ovennævnte udstilling i DDH. Jeg vil tro klubben består af ca 1000 medlemmer. Hvis forholdsvis lige så mange DKK´er var tilmeldt, ville det svare til ca 25.000 hunde tilmeldt til udstillingerne.
    Dette viser for mig ,at udstillingerne udenfor DKK er langt mere behagelige at deltage i. Der er tid til hver hund og udstillerne imellem er ikke så snobbede og kolde, som det er tilfældet for mange i DKK, fordi de tror de er finere end alle andre. Jeg har oplevet episoder på en DKK udstilling indtil flere gange, der beviser dette, og derfor er der en del, som har valgt alternative klubber, hvor man har det rart med hinanden. Der er heldigvis frihed til at vælge lige den klub, der passer en bedst.

• #41   18. sep 2012 Du kan gå blot 1 år tilbage.

• #43   18. sep 2012 Til Charlotte!
    Jeg er ikke blevet eskluderet, men har meldt mig ud, fordi jeg ikke vil være medlem af sådan en snob klub, der ydermere forringer det seriøse opdræt.
    Jeg kan sagsøge dig for injurie, da det er en beskyldning, som ikke passer. Jeg har da heldigvis det skriftlige bevis på at det ikke passer.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#45   18. sep 2012 Ballerup DKK 2012 ; over 5000 hunde

Ballerup DKK 2010 ; 3300 hunde

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#47   18. sep 2012 Poms; jeg skriver hvad der stod i Hunden !

• #48   18. sep 2012 Jeg har også læst hunden, men der står ikke at jeg er eskluderet. Så jeg tror du skal lære at læse, eller få dig et par briller, istedet for at rende med halv vind.

• #49   18. sep 2012 Vi ER altså nogle stykker der læser dommene fra disciplinærnævnet i DKK smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#50   18. sep 2012 Disiplinærsag så, og dømt ude i et år .

• #51   18. sep 2012 Hvor står der at jeg er eskluderet??

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#53   18. sep 2012 Same shit for mig .

• #54   18. sep 2012 *Offentliggørelse af urigtige udstillingsresultat og manglende sletning af urigtige oplysninger efter begæring herom.
    Indklagede frakendes adgang til tillidshverv i DKK og/eller samarbejdende specialklub, adgang for indklagede og de hunde der ejes af indklagede, til deltagelse i de af DKK og/eller samarbejdende specialklubber arrangerede udstillinger, skuer, prøver, konkurrencer og andre aktiviteter for en periode af 1 år fra kendelsens dato d. 9/11-2011*

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#55   18. sep 2012 Pomrus ;

Jan/feb. 2012 Side 86 i HUNDEN

• #57   18. sep 2012 Pomrus
    Lad nu være.
    Du udleverer hele tiden din galde mod DKK.

"Så jeg tror du skal lære at læse, eller få dig et par briller, istedet for at rende med halv vind"
    Du slynger om dig med tal, som er forkerte. Både her og i KSS blad da du var medlem. Du var om nogen med til at lave en dårlig stemning i klubben, så fej for din egen dør.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#58   18. sep 2012 Så derfor din bitterhed mod DKK, og derfor jeg ikke tar dine udsagn seriøse, de oser af bitterhed, og for 1½ år siden var DKK/FCI gud i dine øjne, husk vi er flere der har været på HG i din DKK tid .

• #60   18. sep 2012 Nu skal man jo også huske at fremhæve de positive ting, DDH er som den eneste af de små klubber godkendt, af justitsministeriet, til at afholde den lovpligtige hundeholderuddannelse.. I DDH sidder der 5(!) bestyrelsesmedlemmer, der trækker hele læsset med planlægning af udstillinger og kurser, stambogsføringer og så videre...

Jeg er glad for at være i DDH, men der er ingen tvivl om at DKK er den mest seriøse af alle, men i mine øjne ligger DDH nr 2... Men nej, vi har ikke overdrevet mange hunde på vores udstillinger smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#61   18. sep 2012 Enig Peter !
    Enig Maj-Britt !

• #66   18. sep 2012 Maibrith
    Vi har ikke noget imod DDH overhovedet.
    Det er kun Pomrus konstante angreb mod DKK der efterhånden bliver for tåbelige.
    Jeg kunne fortælle en del ting om hvad der er foregået, men hvad skal det hjælpe på noget som helst.
    Jeg synes bare hun skulle være glad for hvor hun er, og så stoppe der.

• #67   18. sep 2012 Og nej, det jeg har skrevet er IKKE injurier. Det er offentligt tilgængeligt, hvis man læser DKK`s medlemsblad fra jan/feb. 2012.

• #69   18. sep 2012 Det er utroligt hvor nedværdigende DKK medlemmer kan være. Der er almindelig frihed her i Danmark til at vælge hvilken klub man vil være medlem i. I har valgt snobklubben. Vi bliver flere og flere der fravælger denne klub - heldigvis for vores opdræt af racerne, men så sandelig også for at blive fri for at høre og se det ualmindeligt snobberi omkring vores racer. Der er akkurat lige så mange gode hunde udenfor FCI som indenfor - accepter det, eller lad være.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#73   18. sep 2012 Man kan jo kun grine , sikken en KO vending smiley dejligt at du Pomrus har fundet den rette klub for dig, det skal du nok blive glad for .

• #74   18. sep 2012 *Offentliggørelse af urigtige udstillingsresultat og manglende sletning af urigtige oplysninger efter begæring herom.
    Indklagede frakendes adgang til tillidshverv i DKK og/eller samarbejdende specialklub, adgang for indklagede og de hunde der ejes af indklagede, til deltagelse i de af DKK og/eller samarbejdende specialklubber arrangerede udstillinger, skuer, prøver, konkurrencer og andre aktiviteter for en periode af 1 år fra kendelsens dato d. 9/11-2011*

Jeg ville ikke rette et udstillingsresultat, som ejeren krævede skulle rettes.
    I hvalpeklasse havde jeg skrevet diskvalificeret fordi den pågældende hvalp røg ud på grund af åben fontanel. Ejeren påstod at hvalpen havde fået 1. præmie og var blevet 3. vinder. Dette ville jeg ikke rette, fordi en hvalp kun kan få mindre lovende, lovende, og særdeles lovende, og sidstnævnte er de eneste, der kan være med i placeringsrunden.
    Til sidst måtte ejeren indrømme at hvalpen havde fået lovende og derfor ikke var med i placeringsrunden. Dette blev rettet, men DKK valgte at rette sig efter ejeren istedet for deres egne udstillingsregler. Derfor meldte jeg mig ud, hvilket jeg er sikker på at alle I, som er så skråsikre på DKK´s kvalitet også ville have gjort. Jeg fortryder idag, at jeg var medlem i den snobklub så længe. Jeg har meget større glæde ved at have fravalgt DKK.

• #75   18. sep 2012 Hvordan hænger "lovende" og "diskvalificeret" sammen?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#77   18. sep 2012 http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/449679-dkkdruddh

man har et standpunkt til man tar et nyt smiley

• #78   18. sep 2012 Pomrus har naturligvis anlagt sag mod DKK for at afgive urigtige oplysninger???

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#79   18. sep 2012 Elsker denne her smiley

*DDH er nok den dårligste klub, som jeg kender næst efter DRU, som er for amatører. der er intet seriøst ved disse klubber, som jo er dannet, fordi nogle medlemmer i sin tid blev smidt ud af DKK. *.

• #82   18. sep 2012 UPS !!!!

• #84   18. sep 2012 Ak man kan kun ryste på hovedet Fru P

Du hænger dig i udstillingspligt, og dit argument er så at det udnytter medlemmerne.
    Så må din påstand jo også være gældende for DHL at der udnyttes der ikke er krav om at tjekke hunde for arvelige sygdomme.

Så kan man jo så gøre op med sig selv om man vil ha mindre pæne hunde eller mere syge hunde.

Og mangler stadig dokumentation for extiøret ikke er nedarvet fra forældrene, men du vil jo ikke svare i den anden tråd så måske man er heldig her ?

• #86   18. sep 2012 sry men hehehehee det er skisme da lidt morsomt ;o)

• #87   18. sep 2012 *Prøv at se på klubbernes hjemmesider. Mange af de mennesker har været i DKK før, men er nu i DRU, DHL , DDH mv.. Hvorfor tror I det er tilfældet?*

*Når hundehandlere kan blive medlem i disse klubber, kan jeg ikke se noget fornuftigt ved deres uanmeldte besøg, *

*En rigtig hund er i DDH - ha, ha, ha.
    Det er dog latterligt, hvor meget man vil gøre for at fremhæve sig selv og være nedladende over for andre. *

Osv. osv.

*Hoooooooooooooooooost*

• #88   18. sep 2012 Ja, hvad skal vi dog med TV? Der er jo underholdning her smiley

• #89   18. sep 2012 Man har vel et standpunkt, til man tager et nyt smiley
    Men ellers en ganske underholdende tråd smiley

Kommentér på:
ddh

Annonce