{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DDH
  • #1   14. okt 2007 Der er vel forskel på smuk og racetypisk :o)
    Jeg synes personligt også at langhårede schæfer er smukkest, men at de korthårede er mere racetypisk, det må man jo bare acceptere.

Jeg holder 100% på DKK.

• #2   14. okt 2007 Det var sgu da en dybt underlig begrundelse.... måber!
    Jeg går ud fra vi taler træning, og det har da ikke det fjerneste med fejl og mangler at gøre, men at træne sin hund så man får god kontakt til den.

Jeg ville nok som en start tage en snak med træneren og høre hvorfor min hund altid skal gå som nummer sjok, og så fortælle hvordan jeg opfatter situationen. Ved ikke om du har talt med træneren og blot føler at tingene hænger sådan sammen... men altså tal med ham/hende og fortæl om dine oplevelser er sikker på det ikke er bevidst, eller det håber jeg!

/ Trine

• #3   14. okt 2007 Ja jeg er også 100 % for DKK. race standarten er nu engeng som den er :o) , og hvad er der ved at vinde , hvis alle kan ?

• #4   14. okt 2007 polski: tror altså at hun mener på en udstilling?

men kan kun være enig med Anita, i at det gør jo ikke hunden racetypisk at flytte klub - hun er dejlig, men ikke racetypisk og det vidste du jo da du købte hende

jeg er også 100% for DKK

• #5   14. okt 2007 Altså taler vi udstilling eller træning?????

• #6   14. okt 2007 Nu ved jeg ikke hvad du mener med at gå bagerst..

En langhåret, kan komme meget langt hvis man dyrker brugshundesporten..

Ja lamghåret er en fejl, men at skifte fra den ene stambogsførende klub til en anden vil jeg nu ikke anbefale..

Med en DKk stambog har du flere muligheder med at træne hunden, end du har i en anden.

Jeg har selv langhåret, og jeg er jeg skal godt nok ikke avle på hende, men jeg bruger hende som konkurrencehund..

Og jeg kunne ikke drømme om at skifte til en anden stambogsførende klub...

• #7   14. okt 2007 Platugler takker! Troede egentlig ikke at man kunne udstille en hund i DKK som har fejl, hvilket de langhåret schæfere betragtes som....

• #8   14. okt 2007 Polski - jo , den bliver bare ikke avls godkendt , så der er ikke meget ide` i det ....

• #9   14. okt 2007 ved heller ikke om jeg har forstået hende ret - for jeg troede heller ikke at man udstillede langhåret - måske de så bare får en 2. pr og dermed at bagerst ??

• #10   14. okt 2007 Næ men så er det i min terminologi det samme som at hunden ikke kan udstilles!

• #11   14. okt 2007 Hej Trine

Tror du har misforstået mit indlæg...
    Soraya er den bedste hund i politihundeforeningen på sit hold... er både dygtig til lydighed og spor, bidetræning. Når jeg skriver at hun går bagerst er det i forhold til skuer og udstillinger... Hun betragtes som fejl hund da hun har for lang en manke og faner... Og derfor er hun bagerst i køen når medaljer deles ud :O)
    I DDH er der skuer for langhåret schæfer samt korthåret...og du kan opnå rigtige fine medaljer...

Hilsen Mette

• #12   14. okt 2007 det kunne være rart hvis Mette gad at svare lidt i sin egen tråd

• #13   14. okt 2007 det gjorde hun så - sorry ;O)

• #14   14. okt 2007 Polski - der er folk som køber hunde med tavle, uden at sætte sig ind i racen inden , de ender a og til med en hund der ikke kan avls godkendes, hvis ikke man ved det , bliver man jo ikke væk, så derfor er det op til dommeren at kassere hunden , så den ikke går vidre i avl...

• #15   14. okt 2007 Ja tålmodighed er en dyd hi hi...

• #16   14. okt 2007 men Mette - det betyder jo ikke at hun bliver mere racetypisk - hendes pels er en fejl - det ændres ikke ved at finde en klub der godt tager alt, selv om det ligger uden for racestandarten - hvilken glæde kan den præmie give?
    du viste jo at hun havde en fejl da du købte hende, så det må du jo have accepteret og så glæde dig over at du har en dejlig og lærenem hund

• #17   14. okt 2007 Mette M

Hvis du skifter til DDH - så er det slut med at træne i politihundeforeningen... Her skal hunden have DKK's stambog..

Så nu ved du det..

• #18   14. okt 2007 Kan forstå at ingen har noget positivt at skrive om DDH i forhold til DKK er det korrekt? :O)

• #19   14. okt 2007 Mette: De fleste synes at DKK er meget mere seriøst :o)

• #20   14. okt 2007 Til Schæferbanden B

Dette er så ikke korrekt... har forhørt mig og dette har de sagt ikke betyder spor... ;O)

• #21   14. okt 2007 Kender ikke klubben, men kan ikke se formålet med at skifte, når din hunds pels nu engang er en fejl i forhold til racestandarten - det svare jo til at gå ned i Fætter BR og købe en medalje til sin hund - det gør den ikke mere racemæssig korrekt

men det er en dejlig hund du har og hun er jo også dygtig - er det ikke fint nok?

• #22   14. okt 2007 Mette: så har du talt med en der ikke ved hvad han taler om - Mogens har ret - din hun skal bruge en DKK tavle for at gå op til prøverne

• #23   14. okt 2007 Ja jeg har også altid hafte racerene hunde med stambog i DKK men har ingen erfaring med DDH så derfor tænkte jeg jo nok at i havde en masse gode råd... :O) Tak til alle

• #24   14. okt 2007 klippet fra en hjemmeside

Ønsker du at blive medlem i Dansk Politihundeforening og træne brugshundeprogram, kræver det at hunden er bestået fra Motivationsholdet. Der udtages som regel hunde til Kåringsklassen, men det kræver en DKK-stambogført hund af godkendt race, og hunden må ikke være hale- eller ørekuperet.

• #25   14. okt 2007 Mette M

Jeg tror at du har misforstået et eller andet.

Her er teksten:

Den første officielle prøve er kåringen, som er identisk med politiets godkendelsesprøve. For at stille til kåring med en hund, skal den være stambogsført i <i><b>Dansk Kennel Klub </i></b>og føreren skal være medlem af Dansk Politihundeforening..

• #26   14. okt 2007 Ejer af ....

Ja, og hvis det er tilfældet så synes jeg at opdrætteren har svigtet, da jeg mener at det beror på denne at informere om alt mht til racen, og fx hvis hunden ikke kan blive INCH pga anerne ikke kan tilbageføres i de tre generationer som det kræves....

Og man har som kommende hundeejer også en forpligtelse til at sætte sig ind i racen, og undersøge om den opfylder de behov man har.
    Selvfølgelig kan man godt købe en hund med henblik på den ikke skal udstilles, men senere finde ud af at det vil man nu godt alligevel.... men så er det for sent!

Jeg har stor respekt for at dommeren træffer de afgørelser de skal, og selvfølgelig skal en hund ikke avlsgodkendes hvis den ikke lever op til racestandarden, så kan den være nok så smuk....

Jeg tolkede bare dette indlæg forkert og troede det var til træning, og jeg må sige at jeg forstår slet ikke at man deltager i udstillinger som ikke anerkender ens hund.... men sådan er vi så forskellige.
    Og tror stadig ikke helt jeg har fattet, hvornår det er hun går bagerst - jo ved medaljeoverrækkelse men konkurrere i lydighed, spor og bidearbejde når i er til skuer og udstillinger?

Personligt kan jeg ikke se et formål med at flytte klub fordi den anden klub ikke har så strenge krav det bliver din hund jo hverken mere eller mindre raceren af.... men er som sagt ikke sikker på jeg har fattet budskabet...

/ Trine

• #27   14. okt 2007 Vil endnu engang sige tak for de fine indlæg alle har kommet med.
    Nu har jeg læst alle de fine indlæg og bruger de råd i hver især har kommet med.

Godt efterår til alle
    Mvh
    Mette

• #29   14. okt 2007 Hej Pia

Lyder ikke ligefrem som nogle gode ting hvis der kan indavles, hvis man har lyst til det og ingen regler i DDH indenfor det!!
    Hmm ja som skrevet før vil kigge alle råd igennem før jeg tager en beslutning...

• #30   14. okt 2007 Der må ikke indavles indenfor DDH... Der er maks indavls grad på 6,25...

• #31   14. okt 2007 det må der helle ikke i DKK - 6,25 svare til en fætter-kusine parring og det er også max hos DKK

• #32   14. okt 2007 Hej Betina og Platugler

Syntes også jeg havde læst dette på DDH hjemmeside men lyder jo til at Pia K mener noget andet... Uanset om man er i den ene eller anden forening så er det vel også hundens tarv samt helbred som kommer først er det ikke? Er der virkelig folk derude som indavler kun med pengene for øje? I så fald er det sygeligt og skulle straffes strængt!! Tror at alle foreninger uanset om de hedder DKK eller DDH eller andet har helt klare regler for hvad de må og ikke må!!

• #33   14. okt 2007 Platugler
    Det kan jeg ikke forstå, for min jack russell hvalper en halvsøskende parring. Mor og far har samme far, og det har Dkk ikke sagt noget til. Og den kombination er laver 5 gange

• #34   14. okt 2007 det hr ikke noget med penge at gøre, når nogen laver indavl, men fordi at indavl fastholder type og du dermed nemer kan sikre dig at afkommet bliver mest mulig racetypiske, hvis de individer du laver indavlen på også var racetypiske. Problem er at evt dårlige egenskaber kommer meget kraftiger frem ved indavl

• #35   14. okt 2007 Maj-Britt: jeg ved ikke hvorfor DKK ikke har grebet ind - men det er en af de etiske regler - men hvilke strafmuligheder DKK har, ved jeg ikke.

Men jeg er nød til at spørge - hvordan kunne du finde på at købe hund, et så useriøst sted? Jeg har ingen problemer med indavl, hvis det er en opdrætter der kender sinde linier - men at gentage samme kombination er da totalt hul i hovedet og lyder som om de ejer begge hunde og dermed spare parringsprisen

• #36   14. okt 2007 Det sidste først. Nej de ejer ikke hanhunden. Og problemet er, at på jack russell er der på mange af dem en blank stamtavle. Og det er der i det her tilfælde, da begge forældre dyr er overført fra djrt.Hvis ikke man tager en kopi af stamtavlen fra djrt, så er der er stort problem, for du kan jo ikke se hvem der er i familie med hvem. Jeg købte ham, fordi han er efter nogen af de linier der var i min afdøde hund. Først to måneder efter jeg havde fået ham, fandt jeg ud af indavlen. Jeg spurgte efter en kopi af hanhundens papirer. Og ja opdrætteren skulle jo nok have undersøgt det, før jeg gjorde. Men nu har jeg ham, og vil ikke af med ham, men han skal ikke bruges i avl.
    Men igen, hvor var DKK, for de har origanaltavlerne fra DJRT

• #37   14. okt 2007 Hmm nu står jeg af... Kan godt se at jeg bare er alm hunde ejer med den erfaring det indebærer... Har aldrig gået op i avl eller udstillinger og nok også derfor denne voksende interesse nu hvor tiden er der... Men jeg ville da aldrig avle på min hund hvis de var fætre/kusiner eller andet... Jeg ville derimod finde en helt fremmed hanhund som jeg syntes havde de farver ,sind samt sundhed jeg sætter pris på... Pengene er intet i mine øjne...for mig er det hunden og kærligheden til den som gælder.... :O)

• #38   14. okt 2007 Hej Maj-britt

Ja det spørgsmål du stiller kunne jeg også godt tænke mig at vide.... Hmm ikke just god reklame!! :O)

• #39   14. okt 2007 tror slet ikke at DKK kigger på den del af tavlen de sletter, da de jo netop sletter den fordi deres erfaring siger at de ikke kan regne med de oplysninger.
    Men det er jo klart et problem, når opdrætteren ikke selv sørger for at skaffe de oplysninger inden parringer og DKK burde have en måde de kunne følge op på de planke stamtavler

• #40   14. okt 2007 Mette
    Nej, vel?
    Jeg har overvejet at ringe til DKK og spørge hvordan det kunne lade sig gøre.
    Men jeg er glad for min lille hund og vil ikke af med ham

• #42   15. okt 2007 Til Pia K

Er altid svært at miste sin hund...
    Nu er min ide med at skifte til DDH ikke fordi jeg tænker på avl specielt... Men jeg ønsker at udstille min hund som er en fantastisk smuk hund...
    Som skrevet tidligere har hun enormt flotte papirer og en far som er champ. syntes det er en skam at DKK ikke anderkender sådanne en hund på trods at lidt fyldigere manke og faner... Min hund ligger lige på grænsen til at være korthåret har en dommer udtalt sig så er ikke fordi hun krøller langs ryggen, men er stadigvæk for meget pels til at hun kan blive præmieret for det...
    Mange herinde spørger så" Jamen dette viste du vel da du købte hunden??"
    Jo jeg var godt klar over at hun nok blev langhåret da hun var (Som billederne antyder herinde) lidt busket som hvalp, men at jeg så nu har lysten til at udstille var ikke lige i planerne!! Var hun ikke så smuk som vi selv syntes og også heletiden får at vide havde det måske heller ikke tricket mig... men hun er smuk og derfor syntes jeg også det kunne være sjovt at få en anderkendelse på det.
    Iøvrigt tror jeg at alle foreninger om de hedder DDH - DKK eller DRU laver seriøst arbejde...ellers var der vel ikke medlemmer!! Og ingen ønsker vel at være med i en forening som etisk laver ting som ikke er i overenstemmelser med de love og regler foreningen har sat sig?

Kan godt forstå Pia at du er trist og at de er noget møg i din situation... Nu er det også en speciel hunderace du har, så nok derfor det ør tingene lidt svært.
    Håber du finder en løsning på problemet og hurtigt blir glad igen...
    Mvh Mette

• #44   15. okt 2007 Pia: der er altså intet i vejen med fætter og kusine avl, hvis der bare ikke er flere genganger i stamtavlen - selv hos mennesker er det ok at gifte sig med sin fætter.....så ingen grund til at være ked af det eller fortryde de hvalpe

• #45   15. okt 2007 Hej Pia K

Netop... Skifter heller ikke lige med det samme...Kender jo ikke foreningen så ser tingene an et års tid først...
    Men udstilles det skal HUN - er en tæve og ikke han hund :O)

Mvh Mette

• #46   15. okt 2007 Tja.. Jeg syntes osse min schæfer er pæn.. Men hun vil osse stå bagerst på udstilling og hun er ikke langhåret.. Hun er såmænd bare af brugslinier..
    Jeg får tit at vide at hun er en pæn hund,men det får mig ikke til at skifte forening selvom vi måske kunne få en præmie,da jeg vidste at det ikke var en udstillinghund jeg købte,men en hund til at arbejde med...

Jeg kan ikke forstå at man køber en hund,som har en fejl og så går det hele pludselig op i dens udseende.. Så skulle man da ha valgt en anden hvalp ?

Eller er det bare mig

• #47   15. okt 2007 Tror du misforstår lidt... Men ok du har din mening jeg min...
    Jeg har ikke haft planer om at skulle bruge min tid på udstilling!! Havde jeg det ville jeg nok have valgt en af hendes søskende som alle var korthåret... Men vi faldt for hende og hun os...
    Hvornår har jeg i dette forum snakket om at skifte min stambog ud? Min hund er registeret i DKK og det blir hun ved med... Men ønsker dog at udstille hende hod DDH...

• #48   15. okt 2007 Mette.. du skriver ovenover.. skifter heller ikke lige med det samme ?

Men ja,vi har hver sin mening smiley

• #49   15. okt 2007 Stine M

Ja som skrevet tidligere vil se foreningen ud først... Vil ikke skifte forening med mindre jeg kan se at det er det rigtige for mig... Og da jeg ikke kender DDH så tager vi den med ro og ser hvad der sker...

Kommentér på:
DDH

Annonce