{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Hvorfor vælger i at få hundehvalpe.. ;') {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Hvad er grunden til at i vælger at få hundehvalpe på jeres hunde.. Er det hyggens skyld eller er det fordi i syntes jeres hund skal have lov til at opleve moder rollen.. !!

Snakkede med en hunde ejer tidligere på året. Hvor hun fortalte mig grunden til hun fik hvalpe på hendes var fordi hendes hund skal opleve det at være mor og få hvalpe..!! Ville i få hvalpe hvis i igen formål havde med det. ;') Selvfølgelig er avl med registrerede/stambogsførende hunde.. !! Selvfølgelig kan jeg se hyggen i at få hvalpe med enes hund. Men der er overvejelser ved at få hvalpe.. ;') Får i hvalpe for hyggens skyld eller er det fordi jeres hund ska være mor. Hilsen Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vælger i at få hundehvalpe.. ;')
  • #2   25. dec 2012 Jeg fik hvalpe på min tæve fordi jeg mente parringen havde noget at give racen og fordi jeg gerne vil opdrætte og elsker finurlighederne og hele det pudslespil det er at lave avlsarbejde.
    Og så ville jeg have beholdt en tæve selv - men sådan gik det så ikke smiley

• #3   25. dec 2012 Man får hverken hvalpe for hyggens skyld, for hundens skyld eller for pengenes skyld.. Man får hvalpe fordi man har en hund, der kan videreføre gode, racetypiske egenskaber til racen..
    At have hvalpe er bestemt ikke nemt arbejde - men brænder man for sit opdræt opvejer alle de gode ting alt andet! At have hvalpe er, som Isabelle skriver, noget af det mest livsbekræftende i denne verden! Men det er ikke lutter lyserøde hjerter og nuttede hundeøjne; det er hårdt arbejde, og kun noget man vælger at gøre, hvis man virkelig har overskud og tid til det.

• #4   25. dec 2012 Ingen af delene!
    Jeg skal ikke have hvalpe på nogle af mine!

• #5   25. dec 2012 Vi havde det man kalder et ups kuld i år, min mor skulle passe hundene mens vi skulle på ferie, og nelli plejer altid og komme i løb i august og januar. I år kom hun så bare i juni hvor vi var afsted, og min mor havde ikke opdaget det. men det skal så siges at det var så skønt og have hvalpe, savner dem hver dag, og de blev så fine alle 3 og har alle fået nogle rigtig gode hjem smiley

• #6   25. dec 2012 Snakkede med en ældre dame for et par måneder siden. Hun fortalte mig at hun kun fik hvalpe på tæven da hun skulle opleve at være mor.. Jeg tror ikke hunde ved hvad det er før de har født. !! Men hendes hunde var ikk race rene. Men krydsninger af 2 racer

• #7   25. dec 2012 Vil man have hvalpe på sin hund skal det efter min mening være fordi man vil tilføre racen noget godt. Derfor skal de nødvendige sundhedsundersøgelser være på plads. Hunden skal være udstillet mindst 3 gange, for at danne sig et billede af om standarden er overholdt. Præmieringen skal være høj og ikke bare midstekravet til racen. Tæven skal være 2 år inden fødslen, og ikke over 4 år ved første gangsfødslen. Hannen skal være mindst 13 mdr og kan producerer hvalpe lige til døden, hvis han er sund og rask.

• #8   25. dec 2012 Jeg oplever nogle folk får hvalpe når tæven ikk er så gammel

• #9   25. dec 2012 Det gør jeg heller ikke.

Mine hunde skal ikke avles på, jeg kan sagtens nyde dem uden.

• #10   25. dec 2012 Fordi jeg ikke kan lade være. jeg er opdrætter og sætter en ære i at bevare vores yderst sjældne race, ved at lave et seriøst avlsarbejde med ca et kuld om året. Vores hunde er da ligeglad med at blive forældre men vi har det som en livsstil og hobby:-)

• #11   25. dec 2012 jeg vil tage den lidt omvendt...

Jeg har fravalgt at få hvalpe på Pixel. Ikke fordi jeg ikke tror at de kunne blive nogen fantastiske små familiehunde... ikke fordi jeg ikke kunne finde en passende hanhund til hendes størrelse/temperament/fysik... og ikke fordi jeg ikke troede at jeg kunne få dem solgt.

Min hovedårsag er ganske enkelt at jeg ikke kan forestille mig at skulle lave et kuld hvalpe, blot for at sælge allesammen. Og da jeg ikke ville have muligheden for at beholde en hvalp selv, ja så kunne jeg ikke se nogen grund til at lave kuldet.
    Lidt som når jeg laver kuld på mine marsvin - her bliver dyrene osse sat sammen med henblik på at jeg gerne vil have noget at beholde fra det kuld.

• #12   26. dec 2012 Fordi jeg brænder for min race. Det har absolut intet at gøre med tævens ønsker - det er udelukkende mine ønsker og behov og derfor er jeg dydt forpligtet til at gøre mit bedste, for tæven og for racen.

• #13   26. dec 2012 Fordi at det er min hobby, jeg venter i de her dage på at min tæve skal nedkomme med et kuld, hvor jeg beholder en tæve selv, og sætter en han ud i udstationering, hvis den lille nye bliver god nok om et par år eller 3, og bliver hun bedre end sin mor, vil hun nok også få hvalpe, det er helt og holdent for min egen skyld, da min/e hund/e, nok er fuldstændig ligeglade med at de får hvalpe. Jeg synes at genetik og at nørde rundt i stamtavler er virkelig interessant.

Kommentér på:
Hvorfor vælger i at få hundehvalpe.. ;')

Annonce