{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Luise C
Luise C
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 39

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor løber Siberian Huskys' ofte væk, når de ikke er i snor? Er de ikke loyale nok eller hvad? Jeg kan ikke forstå hvorfor de vælger at løbe væk? Hm.. Håber nogen kan svare mig.
(Er det alle Huskys' der løber væk, eller er det kun nogle?)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   4. aug 2012 Det er alle! Sådan er hovedreglen i hvert fald.
    Jeg går ud fra at du intet ved om racen, siden du spørger. Det er basisviden at spidshunde er selvstændige. De gør intet for at please ejeren.
    Slædehunde har et stærkt jagtinstinkt. I flok går de på jagt, og de kan tage både harer, katte, får osv.
    En enkelt hund uden snor, vil blive hos ejeren ni ud af ti gange hvis den er trænet utroligt godt. Der skal dog kun et duftspor til, eller synet af et dyr, så er hunden væk. Og derfor slipper man dem kun på indhegnede områder hvor der ingen risiko er for dette.

• #2   4. aug 2012 Nej de er ikke loyale nok..
    Huskien er sig selv - lige som katten. Og den gør hvad den vil, og hvad den får noget ud af.
    Ser den et bytte, får den færden af noget spændende, eller synes den bare du er kedelig og træls og altid giver den snor på igen, så gider den ikke komme når du kalder.

Du får aldrig et 100% indkald med en husky - og da en husky kan nedlægge vildt,løbe harer op og klare sig selv, så er der én løsning på det.
    Altid snor på!
    Kun uden snor i indhegnede områder.

• Luise C
    Luise C Tilmeldt:
    jul 2012

#3   4. aug 2012 Nå sådan!

• #4   4. aug 2012 tror det er ligesom mynder smiley

• #5   4. aug 2012 De vælger ikke at løbe væk. De finder bare noget mere interessant end ejeren.
    Vi kan have een hund løs ad gangen, sålænge der ikke er byttedyr. Den bliver hos os og den anden hund. To hunde løs er lig med jagt. Og de kommer først når de er færdige med at løbe.
    Det er meget vigtigt at træne sin hund omhyggeligt, så man har større chance for succesfuldt indkald den dag snoren knækker eller linen glider ud af hånden.

• Luise C
    Luise C Tilmeldt:
    jul 2012

#6   4. aug 2012 Hvad er det for noget med mynder? smiley

• #7   4. aug 2012 Mynder løber også indtil de er færdige. Det er hvad de er lavet til, præcis som huskien.
    Jeg tror du skal læse lidt op på racer.

• Luise C
    Luise C Tilmeldt:
    jul 2012

#8   4. aug 2012 Hvorfor skal jeg dog dét? Jeg har ingen ide om at købe nogle af disse racer, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal læse om dem.

• #10   4. aug 2012 Måske skal man også tage højde for TS alder 14 år;)

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce