{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

mette k
mette k
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48

HJÆLP-meget over tid! {{forumTopicSubject}}

Mit lille pus er nu på 70. dagen for første parring, og 66. dagen for sidste parring, og der er absolut intet tegn på snarlig fødsel. Da hun blev parret, var hun absolut mest klar sidste gang, så jeg "satser" på det er der omkring ægløsningen har været.

Hun er tjekket af dyrlæge i går og idag. Havde egentlig satset på et kejsersnit, men dyrlægen synes vi skulle se tiden an.

Hun har det fint, og jeg kan mærke masser af liv i hende. Det er anden gang hun skal have hvalpe, og første gang gik problemfrit.

Nogen der har haft tæver, der har gået så længe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP-meget over tid!
  • mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

#2   24. mar 2012 Er bare så bange for, at de lige pludselig går til derinde de små pus. Der er scannet 3 i hende, og de skulle gerne klare den alle tre :o). Er ved at blive vanvittig af den ventetid...!!!

• #3   24. mar 2012 Vores tæve gik til 71 dagen, hun fik 3 hvalpe.

Den første hvalp blev født kl 03 om natten, den næste kl 9 om morgen. Og da den 3 endnu ikke var kommet til middag kørte vi akut til dyrlægen. Hun blev røngten fotograferet, og de mente at den sidste hvalp var for stor til og gå gennem bækkenet. De gjorde klar til kejsersnit, men få sec inden de lagde hende i narkose fik hun veer. Og ud kom den sidste hvalp smiley

Vil vist bare fortælle at det altså kan gå fint også selv om tæven går over smiley

• #4   24. mar 2012 Eftersom sædcellerne kan overleve i flere døgn er det jo slet ikke sikkert, at hun er blevet med hvalpe lige på dagen.
    Desuden er det min erfaring, at når fødslen nærmer sig, så bliver hvalpene stille.
    Så tag den lidt med ro og undgå at stresse din tæve. Selvom det er svært ikke at gå op i limningen af nervøsitet:-D

• mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

#5   24. mar 2012 Hvor er det godt at høre, at det faktisk kan gå godt så meget over tid :O)

• #6   24. mar 2012 Jeg vil så nødig gøre dig nervøs. Men det er ikke altid det går godt. Det prøvede jeg med Bianca's første kuld, hvor hun havde absorberet dem. Derfor gik hun først i fødsel på 71. dagen og de blev født i atomer. Gentog parring med samme han året efter, og der kom 6 dejlige hvalpe. Der må have været noget galt med det første kuld, for hun har fået 3 dejlige kuld i alt.

Men du må stole på din dyrlæge og er der liv og glade dage derinde, så har de bare ikke lyst til at komme ud, endnu. Held og lykke, det bliver spændende.

• mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

#7   25. mar 2012 Nu er hun i fuld gang med opblokningen, og har været det siden i aftes... Så nu skulle der gerne snart ske noget... Hun holdt "pause" næsten to timer i nat, hvor hun bare sov. Jeg var så ude og rende en lille tur med hende k. 4 i morges. Gaaab en lang nat....

• mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

#8   26. mar 2012 Det endte med et kejsersnit igår. Da Sally havde været igang over et døgn, og det jo var på 71. dagen, turde jeg ikke andet til sidst.

Det blev til 3 sunde raske gutter, og ingen forklaring på, hvorfor de ikke kom ud af sig selv :O)

• #9   26. mar 2012 Tillykke med dem...

• #10   26. mar 2012 Tillykke med hvalpene. Godt det endte godt i sidste ende. smiley

• #11   26. mar 2012 super, tillykke med dem:-) og tak for opdateringen..

Kommentér på:
HJÆLP-meget over tid!

Annonce