1.335 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp mig er MEGET bekymret! langt hjælp mig er MEGET bekymret! langt

loca har i lang tid(et par md efter hendes første løbetid da hun var 9-10mdr) haft markant tyndere pels, sådan at man kunne skimte igennem på maven på hendes markeringer på lårene ... dyrlægen sagde det kunne være en slags hormon chok efter løbetiden hvilket skulle være normalt..

efter noget tid tager jeg så loca til en anden dyrlæg igen fordi hun er bleven helt bar på halsen, dyrlægen siger det samme som den første og siger det på halsen skyldes hendes halsbånd.

hendes pels er så ikke vokset ud endnu og hun bliver stadig mere tyndpelset.. jeg har slået meget af det hen med at det var stress da vi jo er flyttet pga nogle årsager, og her er en meget aktiv hund som ikke kan falde til ro eller lade loca være, hvor vi selvfølgelgi har gjort vores for loca skulle få fred,, loca og denne hund har så leget meget og loca har fået sår, da den anden hun er meget fysisk i sin leg, det har jeg også brugt som "undskyldning" for at der har været pletter uden pels hvor sår har været..

nu er der så kommer en ordenlig plet på hendes læn som er meget gennemsigtig og der er også sår i, dette sår har jeg ikke set hvordan er opstået men hendes pels er bare væk, det er tydelig at se der mangler meget pels,
hun kløer selvfølgelig meget og slikker osv.. hendes pels er rug og tør og der kommer bare flere pletter... det seneste nye er så at hun er begyndt at lugte, og jeg er ikke sart, men hun lugter mget af hund RIGTIG meget...

sidder og læser lidt og falder så over cushings sydrom, som beskrives således:
stærkt øget tørst og sult, øget tissetrang, udspilet bug og pletvis hårtab.

hun tisser mere og af en eller anden grund har hun gjort det 4gange indenfor de sidste par dage, og det er altså ikke noget hungør, hun er ikke udspilet på maven.

læser så på netdyredoktoren videre om dette og der står:En form, der skyldes en overstimulation fra hjernen til binyrerne, så der overproduceres binyrebarkhormon (en hypofysært betinget form).

der står dog også at det for det meste forekommer ved 8-11 årige.. men jeg tænke rsådan på om det er fordi hendes hjerne simpelthen ikke kan slappe af og er overstimuleret af den anden hund?

har også læst lidt om skab, men hun har ikke de grimme gå , nærmest cement lignene sår, og hun klør sig kun i øret og bider på sårene..

please hjælp er bekymret... ringer til dyr i morgen, hun er 14mdr nu

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mig er MEGET bekymret! langt
  • #2   25. sep 2007 hot spot er det ikke, for det er flere steder på kroppen, og er bare sår der går i sig selv igen. har tænkt på det, og spurgte dyrlægen med et kæmpe sår hun havde bag øret da vi var ved dyrlæge med maven....

allergi er desværre en mulighe da hun er meget sart over for mange ting. specielt foder, det er meget svært at finde foder til hende da hendes mave ikke fungere på meget..

men tænker bare stadig over det pelstab ,de forekommer også steder , som fx HELE hendes mave, der kan man se hendes hud, hun ligner hun er bleven friseret med et eller andet der har fjernet halvdelen af hendes pels

• #3   25. sep 2007 mit bud er også en form for allergi det kan være noget skidt og få has på
    ønsker dig held og lykke ved doktor dyr

• #4   25. sep 2007 tak smiley

• #7   25. sep 2007 nej for de billede rjeg har er som hun plejer at se ud,, dejlig tykpelset, med flotte og ensfarvede aftegn..

har så heller ikk lige et kamera at tage billeder med PT smiley

• #9   25. sep 2007 Jeg har en rottweiler tæve som også mister pels og klør og bider sig efter løbetid,men det går i sig selv igen så det må skyldes hormonelle påvirkninger ved hende!!!

• #10   25. sep 2007 hvilket foder bruger du ?

• #11   25. sep 2007 Enig, det er med garanti da demodex. Jeg kan anbefale dig en rigtig god dyrlæge, hvis du er interesseret, så skriv.

• #12   25. sep 2007 også selvopm hendes løbetid var for 4mdr siden? altså det kan sq da ikke blive ved og blive værre?

• #13   25. sep 2007 der ikk de bylder du beskriver, heldigvis smiley

tror os "bare" at de sår kommer fra leg med den anden hund... men bare underligt pelstabet er så markant der..

men kan de tikk os være fordi at pelsen måske er svækket/ødelagt af allergi eller fordi hun ikk kan tåle fodret? og så kan pelsen ikke "holde igen når hun bider/kløer sig i sårene?

• #14   25. sep 2007 har lige snakket med hr dyr, han ringer når han lige har tid, han havde en patient smiley

• #15   25. sep 2007 okay .. hmm håber ikk det sådan noget. men nu kommer hun til dyrlæge i hvert fald.

Kommentér på:
hjælp mig er MEGET bekymret! langt

Annonce