{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

HJÆLP til et meget ulækkert problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp, jeg har en Fransk bulldog på lidt over et år, lige da jeg fik ham havde han den meget ulækre vane at spise sit eget afføring, jeg fik efter meget tid ham vendet fra det men nu er han begyndt på det igen og ligegyldigt hvor meget jeg er efter ham når han tuller i haven så rydder han op efter sig selv hvis naturen kalder.
Og jeg synes simpelthen det er så ulækkert, er der nogle der har et par gode råd til hvad ejg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til et meget ulækkert problem
  • #1   5. feb 2011 Tøm haven så der ikke er noget han kan spise derfra:)

Hvad fodre du med?

• #2   5. feb 2011 hmmm, lufte ham udenfor haven eller samle det op......

• #3   5. feb 2011 man kan få nogle piller ved dyrlægen som hedder kaprotabs, der er ca. 100 piller for 100-120 kr... De skal have en/to om dagen i en uges tid, så stopper de... Jeg har dem altid stående hjemme, de er fantastiske...

• #4   5. feb 2011 Jeg samler op, men lige så snart det lander på jorden smovser han løs, og synes jo egentlig at burde kunne lade det ligger når han føler trang til at pølle når han render og leger i haven.

• #5   5. feb 2011 okay, dem må jeg da heller prøve, for ulækkert det er det godt nok.

• #6   5. feb 2011 Kan os være han mangler nogen vitaminer..

• #7   5. feb 2011 Hvad fodre du med?

Jeg har hørt det kan skyldes at hunden ikke optager nok fra foderet...
    Men du må ikke hænge mig op på det

• #8   5. feb 2011 Det kan faktisk være et symptom på fejlernæring!
    F.eks. skulle mangel på kalium udløse den adfærd. Så prøv i første omgang at skifte foder, og du kan eventuelt give et tilskud af kalium.

• #9   5. feb 2011 Han bliver fodret med Pedigree, og de gange ejg har snakket med min dyrlæge har de bare sagt at det er en dårlig vane hunde kan have.

• #10   5. feb 2011 Vi har det samme problem med vores Max, og det er virkelig et problem. Et er at han spiser hans eget, men andres... jeg forstår dig!! Vi fodre med acana. Vi er over ham KONSTANT men han er lyn-hurtig, især når det er hans eget - det er jo nærmest i munden før det rammer jorden!! Man føjer sig så magtesløs!!

• #11   5. feb 2011 Nu er pedigree ikke det allerbedste foder - hvis du spørg mig synes jeg bestemt ikke sammensætningen af det foder er optimalt...

• #13   5. feb 2011 ananas skulle give en dårlig smag i afføringen så de ikke spiser den,
    du skal ikke give midten af ananasen-som vi heller ikke spiser. og husk der er meget sukker i dem fra dåse.

dette er kun for en kort periode så han lære det smager dårligt.

• #14   5. feb 2011 der er vist sukker i pedigree plus meget i fodret er biprodukter og affaldsstoffer som ikke bliver fordøjet særlig godt, derfor er det i princippet et halvt måltid der kommer ud igen:-(

• #15   5. feb 2011 Jeg har tidligere fodret med Eukanuba og der havde han også denne uvane.
    Men ja man føler sig meget magtesløs, Gonzo har dog aldrig vist interesse for andres efterladenskaber men kun sit eget selvom det nu er slemt nok.

• #17   5. feb 2011 Vi skal helt sikket have fat i de piller da div. husråd som ananas og "Det tredje krydderi" ikke virker på vores Beagle... Men de piller fik vi faktisk også anbefalet i går af en anden, sm ikke kunne huske, hvad de hed, nu er de sporet og SÅ skal det virkelig prøves...

• #18   5. feb 2011 jeg har aldrig selv haft problemet men har hørt ananas skulle virke godt så de lære det smager ggrimt

• #19   5. feb 2011 det er helt sikkert også det første jeg skal på mandag op til Doktor dyr og købe piller! smiley så krydser jeg finger for at de sammen med lidt ekstra ekstra opmærksomhed kan få ham af med den uvane.

OG ang. annanas og at det skulle give grim smag så skulle man jo mene at det i sig selv har en dårlig smag - men det er jo åbenbart en smagssag smiley

• #20   5. feb 2011 Man burde vel nok kunne lukke sin hund ud i haven uden at man skal rende runde med en pose i rø... på hunden.

Jeg ville nok hellere prøve med de der tabletter eller ananas.

• #21   5. feb 2011 Jeg har lært at de specielt gør det hvis de ikke optager nok protein fra fodret, så hvis de spiser deres aff. som jo stadig indeholder protein fordi hunden ikke har optaget det max så får de det protein de har behov for. Han er jo i voksealdren og har brug for meget protein til hans muskler. Men jeg giver dig ret i at det er ulækkert. Jeg ville i stedet give ham noget mere animalsk protein. F.eks lidt kylling eller vildt blandet i hans foder. Så han ikke har behov for at få det via sin aff.

• #22   5. feb 2011 Men selv om man går de sædvanlige 3-4 ture om dagen med sin hund, kan det jo stadig ske at når den tusser rundt ude i haven, at der kommer lidt gang i maven og den så skal af med noget. Og så kan det da ikke være rigtigt at man skal rende rundt i halen på den hele tiden.

• #23   5. feb 2011 Dejligt med en tråd med kontruktive svar :O))))

• #24   5. feb 2011 Mine spiser ikke aff. Men de gør noget mindst lige så ulækkert. De elsker at finde udtørrede regnorme om sommeren og gnaske dem i sig. Ad siger jeg bare. Man kan ligefrem høre dem når de knaser dem. Men det ville nok alligevel være mere ulækkert hvis de ikke var udtørret. Uff bare tanken giver mig kvalme. De finder de udtørrede over alt og vi har en stor have.

• #25   5. feb 2011 Ved ikke hvorfor folk med lejligheder skal drages i dette.
    Men har man en have hvor hunden nyder at tusse rundt, så skulle jeg da være et slemt skarn hvis jeg ikke ville lukke den derud.
    Har intet med bekvemmelighed at gøre.

• #26   6. feb 2011 Jeg synes det er ulækkert når Dino fanger og spiser edderkopper - bvadr. Det er klamt. Vi kan nogle gange høre ham når han roder rundt i brændeskuret efter edderkopper.

• #27   6. feb 2011 Uf da. Edderkopper er heller ikke mine bedste venner.

• #29   6. feb 2011 DKK tavlesnob: Mine hunde elsker at rende rundt i haven og lege - så fordi Fibie har nuppet en lille bæ i ny og næ, så skal jeg stoppe med at lukke dem derud?

Og fordi jeg har en have, er det ikke ensbetydende med at mine hunde ikke kommer ud at gå smiley

Men der kan de rende fri i en indhegning og spasse ud, uden at jeg skal tænke på om der mon kommer nogen om lidt eller om de kan rende væk.
    Det giver mig tryghed at jeg har et sted de kan være sig selv uden at jeg eller andre skal bekymre sig om hvad de finder på næst smiley

Men ud over det - så forsøger jeg at få fjernet lortene samtidig med at vi træner det væk med et "nej" og det går ganske fint. Det kan smutte men hva, det er ikke verdens undergang.

• #30   6. feb 2011 Man skal så bare være sikker på, det KUN er hundens egne bæer den spiser, hvis man er "ligeglad". Min svigerfars lille tæve, åd en bæ i haven. Det fandt man så senere ud af, havde været en ræve bæ. Da Thilde fik Skab. Skab er jo så ikke den eneste sygdom der kan smitte gennem afføring, men orm og andre.

Mine æder så ikke bæér. Men leder gerne efter edderkopper og guffer dem. Den ene gang tog Emma en af de helt store sorte edderkopper, som hun fandt i kælderen. Den var ski så stor, at mens hun gnaskede den, stak benene ud fra mulen. føj siger jeg bare.

• #31   6. feb 2011 Gælder det også hvis det er kattelort hunden spiser? Eller er DET virkelig en ulækker dårlig vane?

• #32   6. feb 2011 Det er en dårlig vane hunden har ikke andet, ikke fordi den mangler noget det er og bliver en skrøne som er begravet så mange gange.

Allerede fra hvalp lærer moren den at afføring kan spises, moren slikker dem rene så er den "lort" ude af verden.

Afføringen smager kraftigt, ligesom hunden kan lide det.

• #33   6. feb 2011 Her render jeg rundt og samler kattelort op hver dag,fra naboernes katte :o((( og har samlet lort op med orm i,simpelthen så ulækkert,og her fatter de åbenbart ikke en s... ,har sagt så mange gange til dem,hvis i skal ha alle de katte så gi dem for f..... ormepiller og p.piller,vi har også haft killinger her hos os flere gange,en gang fik jeg fanget kattemor og killinger i en transportkasse,og kørte på kattehjem med dem,efter aftale med dyernes beskyttelse,og jeg gør det igen hvis jeg kan komme til det.

• #35   6. feb 2011 Det er da lidt underligt at flere dyrlæger hælder til den betragtning at hunden ved at spise bæ udnytter fodrets fulde indhold af protein hvis det bare er en skrøne ?????

• #36   6. feb 2011 Altså jeg forstår ikke hvorfor når man skriver om et problem man har altid skal beskyldes for at være dårlig hundeejer, Min Gonzo bliver luftet 3 - 4 gange om dagen hvor vi går tur men Gonzo elsker at lege i haven med bold hvor det rigtig kan gå vildt for sig, skal jeg tage det fra ham, ej det synes jeg ikke og derfor valgte ejg at spørge til råds her smiley

Jeg vil tage en snak med min dyrlæge igen hvor jeg vil nævne de piller, om det er mangel på protein eller noget helt andet Også håber ejg at vi kan komme den ulækre vane til livs.
    Takker til alle der er kommet med konstruktive råd.

• #37   6. feb 2011 Stine: selvfølgelig skal ud ikke tage haven fra din dejlige hund. Mine bruger også haven som toilet og legeplads. Vi går ikke tur med dem fordi de skal lave eller tisse på turen. Vi går tur fordi hundene skal have nogle dejlige oplevelser med sanseindtryk de ikke kan få i haven. Og de nyder det og selv om de næsten ikke kan vride endnu en tår ud af blæren så skal der lige markeres på samtlige gadehjørner alligevel :O))

Jeg vil ønske dig pøj pøj med at få ham til at lade være med at spise sin egen aff.

Jeg har ellers en sjov historie. Jeg havde også en hund som spiste aff. Vi købte de omtalte piller og jeg begyndte at give dem. Men jeg syntes ikke rigtig at det virkede. Men så spurgte min mand mig hvem det var jeg gav pillerne og så måtte jeg indrømme at jeg da vist havde lavet en stor brøler ved at give den tæve som spiste aff pillerne og ikke den hund som producerede. Så var der jo ikke noget at sige til at de ikke virkede ;O))

Jeg tror nu ikke helt på at de spiser aff fordi de mangler protein. De spiser aff fordi den stadig indeholder protein og det vil hunden gerne have.

• #39   7. feb 2011 Jeg spørger så bare, at når nu man siger at det er en gammel skrøne at de æder afføring fordi de mangler noget, hvorfor der så er SÅ MANGE hvalpe/hunde som gør det ?
    Hvis det ikke er pga. noget de mangler, så må det jo være et gammelt urinstinkt eller hvad.
    Det er jo kun de færreste hvalpe/hunde - så vidt jeg ved - som ALDRIG nogen sinde smager på en prut.

Kom med en god forklaring til hvorfor de gør det - indtil de er opdraget til IKKE at gøre det ?

• #40   7. feb 2011 Jeg vælger at tro på hvad min nuværende og tidligere og andres dyrlæger siger. Og I må undskylde. Men jeg mener nu de har et bredere og bedre viden og grundlag end I har.

Noget andet er at jeg må sige at jeg undre mig. Hvordan kan det være at næsten hver gang der er en person herinde der spørger om det ene eller andet ang deres hund. Så er der nogle der lige har behov for at nedgører denne person. Og få spørgeren til at fremstå som uansvarlig, Og hvis der bliver spurgt om noget i forbindelse som fødsler eller drægtighed. Så mener man bare at de mindst er hundehandlere men ellers vildt uansvarlige og useriøse.

Hvorfor tror I der er nogle der har behov for at nedgøre andre?????

• #41   7. feb 2011 TS undskyld at jeg lige brugte din tråd til at komme frem med det jeg undre mig over.

Jeg synes der er stor forskel på at mangle noget. Og så det faktum at hunden spiser aff fordi det indeholder nogle stadig gode proteiner.

• #42   7. feb 2011 Ej vil nu heller ej mene det er foderet. Min Svigerfars hund fik WolfSblut som mine også får, hans tæve gør det, mine gør ikke. Og ved mange hunde herindefra fx, får det foder, og spiser heller ej deres egen bæ. Tror det er en dårlig vane. Og en vane er svær at komme af med. Man siger en vane er bedst at blive trit med, ved at skifte den ud med en anden vane!

• #43   7. feb 2011 Nu tolker du vist. Jeg skriver ikke noget om at hun nedgøres pga jeres ytringer ang skrøner.

Jeg skriver generalt. Der er altid nogle mennesker der skal nedgøre andre.

Og så synes jeg du skal læse mine sidste 2 indlæg. Jeg skriver ikke de spiser aff pga de mangler noget men at de spiser det fordi det stadig indeholder protein som hunden gerne vil have.

• #44   7. feb 2011 Jeg har stadig ikke fået en forklaring på hvorfor de gør det, inden de selv stopper eller bliver opdraget til at stoppe !

• #45   7. feb 2011 Min dyrlæge mener de gør det fordi de kan lugte at aff indeholder protein og det vil de gerne have og derfor spiser de den. Ofte går det over når de bliver bedre til at optage fodret.

Tæven spiser det indtil hvalpene er ca 6 uger ( sådan er det her hos os ). Det gør hun for at holde reden ren. Vores tæver stopper når vi lukker hvalpegården op så hvalpene kan rende rundt i hele hustet. Jeg havde engang en af vores steriliserede tæver på kur og hun begyndte at spise aff da hun var sulten og så blev hun mæt af det. Det var en af de gange jeg havde snakken med vores dyrlæge. Vi skiftede til et mere protein holdigt slankefoder og så stoppede hun promte. Så dyrlægens forklaring ang proteiner synes jeg vi har beviser for herhjemme.

Hunde er fra naturens side også ådselsædere og hvis de var sultne nok så ville de nok gå igen med et død dyr. Det synes vi også er mega ulækkert.

• #46   7. feb 2011 Tak Dorthe
    Men jeg ville også gerne høre hvad dem som bare siger det er pga. dårlig opdragelse, har at sige til det.

• #47   9. feb 2011 Anne: Selv tak :O))

Kommentér på:
HJÆLP til et meget ulækkert problem

Annonce