Hvalp og hundemor konflikt mm. Hvalp og hundemor konflikt mm.
Kære folk på hundegalleri.
Min kone og jeg står med et stort problem.
Vi har Maggi (på 3,5 år) samt Lullu (Maggi's hvalp på 15-16 uger).
Maggi er Foxterrier og Lullu er en blanding med Dansk Svensk Gårdhund.
Maggi har altid været den gladeste lille hund.
Alle der mødte hende før i tiden blev mødt med glad hale og slikken i hele hovedet (Hvis hun fik lov).
Hun har altid været god med børn og generelt underkastet sig over for fremmede mennesker.
Men det virkede som om at noget gik galt for 6-8 måneder siden.
Hun begyndte at blive mere reserveret over for nye bekendskaber. Og hun kunne finde på at blotte tænder over for børn.
En enkelt gang har hun selv glad hoppet op til en dreng på omkring 13 år, siddet på samme stol med høj hale, men få sekunder efter hun satte sig hos ham gik ørene tilbage og overlæben blev blottet.
Vi kunne begge 2 se drengen og det eneste han gjorde var at kæle hende på ryggen.
Han virkede på ingen måde utryg ved at have hende deroppe. Tvært imod. Han er vandt til hunde og syntes bare at det var hyggeligt. Så der er ikke tale om nervøsitet fra hans side som hun kunne have opfanget.
Forstår slet ikke det tilfælde, da hun selv hoppede glad op til ham.
Derudover har vi et problem med at få hende til at dele med Lullu.
Hvis vi giver både Maggi og Lullu en tyggepind, smider Maggi sin og går over og tager Lullu's. Og hvis Lullu tager en anden sker der det samme igen......
Det samme gælder legetøj mm.
Nu her til aften havde vi givet Lullu en lille bold med huller i som var fyndt op med diverse hundemad/lækkerier. Den sidder Lullu og hygger med imens jeg er ude at lufte Maggi.
Da vi så kommer ind igen, går Maggi direkte over til Lullu og skælder hende ud, bider hende i benet og tager hendes bolt.
Vi skældte Maggi ud, og smed hende i kurven.
Nogle gode råd derude?
Vi glæder os rigtig meget til at vi skal have os en lille til sommer, men vi har mistet tilliden til vores store hund.
Vi elsker begge vores små vovser og ønsker ikke at skulle skille os af med nogen af dem.
Vi er desperate over for at finde en løsning hvorpå vi på sigt kan leve sammen som en familie på 5.
Hvis der mangler info omkring vores situation deler jeg gerne alt hvad der skulle tilføjes
Venligst
Familen Andersen
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 981
1: I skal have hende undersøgt fra top til tå. Ofte hvis en hund skifter "personlighed" i løbet af kort tid, kan det have noget med smerter at gøre.
2: At hun tager det hun vil have fra sin hvalp er helt normalt. Det ville mange hunde gøre. bare fordi de kan. Som nævnt overfor når der er mad eller godbidder skal de i hvert sit rum
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Den første er adfærdsændringen. Den kan skyldes smerter, men kan gså blive provokeret i et vist omfang af det at hun nu har haft hvalpe. Mange tæver ændre karakter efter et kuld. Ofte vil de ikke være lige så legeglade og sorgfrie mere, men mere seriøse, og mere vogtende. Det er altså ikke helt unormalt! I skal under alle omstændigheder til dyrlægen med hende og få udelukket smerter og sygdom.
I forhold til adfærden overfor hendes hvalp, så er det opdragelse. Hvalpen skal jo lærer at når man bliver voksen så indordner man sig også. Og det lyder til hvalpen endnu ikke har et stort resourceforsvar. Hvis det kommer kan det måske ende i konflikt, men behøver ikke blive et problem. I har åbenbart en tæve som er meget glad for guf og legetøj. Jeg ville ikke skælde ud, men blot sætte klare grænser for hvad der accepteres. Tar hun noget, så ville jeg bede hende afleverer og give noget andet i stedet. Og ellers forsøge at undgå konfligter. Her gør vi det f.eks. ved at de hunde som er hurtigt færdige får større godbider, mens de langsomme får mindre. Alle føler de får en godbid - men da alle er færdige samtidig, bliver der ikke genstridigheder ud af det.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.844
Hvis problemerne først begynder derefter, så antager jeg at hun er kommet til skade. Drægtighed kan give bækkenløsning, dvs smerter. Parring kan give rifter, tryk på led mv. Hormonbalancen kan være i udu.
Tag hunden forbi et sted som magtor og få tjekket for smerter.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 981
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men samtidigt undre det os stadigvæk at hun kun giver negativ respons på folk som hun IKKE kender. Hele familien og det faste omgangskreds er der ingen problemer med.
Generelt er hund jo en glad hund. Der er intet at mærke på hende i dagligdagen ellers. Det er kun med fremmede.
Med hensyn til hendes adfærd over for hvalpen med mad osv. der må vi bare tage vores forholdsregler og helde dem adskilt.
Men det der egentlig er vores største bekymring er, hvordan hun vil opføre sig over for vores egen lille dreng som kommer til verdenen her til sommer.
Er der noget man kan gøre for at få hende til at acceptere børn igen?
Hvis det da ikke har noget med smerter at gøre.
Vi tror ikke rigtig på at hun skulle have ondt nogle steder. Men derfor skal vi jo ikke gøre os kloge på hendes helbred, da vi ikke er dyrlæger nogle af os
Så vi skal nok få det undersøgt!
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
Hvalp og hundemor konflikt mm.