1.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Overbekrymret hundemor Overbekrymret hundemor

Jeg er nok en meget pylret hundemor nu, det erkender jeg gerne. Men når min lille hvalp ikke opfører sig som han plejer, så reagerer jeg.
Igår syns jeg han virkede lidt flad og fraværende, ikke nok til jeg ville reagere, men da nok til jeg bed mærke i det.
Til træning var han han også enormt fraværende, og jeg kunne dårligt lave kontakt med ham.
Normalt plejer min far at komme ind og tage Charlie ned og tisse om morgenen, så jeg kan få sovet lidt længere, og så Charlie ikke tisser i sengen.
Men i morges kunne han slet ikke få ham vækket, han lå bare og sov.
Han havde noget mærkelig host som lød lidt som en blanding mellem et nys og hikke.
For en halv time siden skreg han op, og pev, og jeg aner ikke hvorfor, har prøvet at mærke på ham for at se om det var noget der gjorde ondt, men han reagerer ikke rigtig. Han trak dog lidt på sit ene bagben efter, men det har han også gjort igår.
Og nu er han bare flad. Så flad at han ledte efter et kødben der lå lige foran ham..
Han virker også lidt varm, men det kan selvfølgelig være fordi han har ligget udenfor..

Er jeg for pylret?
Eller har jeg en god grund til det?
Mit pylre kompas er lidt ved siden af..
Nogen gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overbekrymret hundemor
  • #2   5. jun 2015 Umiddelbart ville jeg ikke betænke mig med at give dr.dyr et kald.

• #3   5. jun 2015 Altså han er alt ædende, og er blevet lidt glad for at spise biller og snegle, prøver selvfølgelig at stoppe ham når jeg ser det.
    Kort tid efter han pev gik han også ud og sked, så det kunne vel godt være sådan noget?

• #5   5. jun 2015 Jeg vil holde øje.

Og de skal selvfølgelig altid smage på det de ikke må -.-'

• #6   5. jun 2015 Jeg tænker også dårlig mave. Da min hund var hvalp, havde hun tit lidt tynd mave, fordi hun tyggede i alt.
    Jeg kunne dog også godt finde på at ringe til dyrlægen, bare for at være sikker.

• #7   5. jun 2015 Men jeg syns ikke hans afføring har været tynd. Men det kan selvfølgelig være det kommer

• #10   5. jun 2015 Min dyrlæge anbefaler at vi venter med at teste for hjerte-lungeorm til efteråret, har snakket med dem om det.

• #12   5. jun 2015 Giv dyrlægen et kald for en sikkerhedsskyld og så du kan få ro smiley
    Og så giv ham ro og hold øje med ham, og se om han ikke har det bedre i morgen, mon ikke han bare kan være lidt små sløj med lidt ondt i maven som vi mennesker.
    Hvis han får det værre, skal han selvfølgelig til dyrlægen, men når han kommer af med det han skal og spiser og får væske, tror jeg bare han skal have ro til at komme helt ovenpå igen.

God bedring med den lille fyr

• #13   5. jun 2015 Dyrlægen ved godt at han har en stor appetit, og at han er glad for snegle.

Han faldt desværre ned at en bænk da vi lige var ude og gå. Så nu er han endnu mere flad end før, så det kan godt være dyrlægen får et kald hvis han bliver ved med at være så sløv.
    Men han spiser og drikker som han plejer, og ud over det var han frisk nok på gå turen, så tror bare han har/ har haft lidt ondt i maven

• #15   5. jun 2015 Birgitta der er altid vagtdyrlæge og tlf man kan ringe til, også på grundlovsdag smiley

• #16   5. jun 2015 Der er altid dyrehospitalet, de er søde nok til at få en til at slappe af.
    Og så plejer vores at have åben om lørdagen.

• #18   5. jun 2015 Jaaa jeg havde givet dr.lægen et kald Med de symtomer du beskriver kan det være alt muligt Jeg syntes egentlig det er mærkeligt, at du får at vide der først skal tjækkes for lunge / hjerteorm til efteråret Og så husk hans analkirtler

• #20   5. jun 2015 Hans analkirtler er udemærket. Dem er jeg nemlig meget Obs på.
    Lige nu har han det egentlig fint nok, og han er blevet lidt mere frisk, men de får en pæn opringning hvis han bliver sløv igen

• #23   5. jun 2015 Jeg er som regel aldrig en der tøver med at ringe til dyrlægen.
    Men siden jeg mistede min lille Amigo har jeg set spøgelser alle vegne, så jeg bliver tit i tvivl om det er mig der er pylret eller om der er noget om det.

Han har været lidt mere frisk her på eftermiddag/aftenen, men jeg giver min egen dyrlæge et kald i morgen og snakker med dem

• #25   5. jun 2015 Altså han har ikke hostet siden i morges, og det var meget lidt, det er nok også derfor jeg ikke har ringet. Havde ringet hvis han var blevet ved

• #38   5. jun 2015 IMO= in my opinoin.

• Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 58
    #40   7. jun 2015 Hvordan går det med din hvalp?

Især min forrige hund havde en vane med, at snaske i sindssygt ulækre ting, men det var altid overstået efter et halvt eller helt døgn med tynd mave. Han virkede aldrig decideret syg af det.

Derfor bliver jeg foruroliget når du skriver, at han er flad og fraværende og, at han skreg.

Med en hvalp ville dette få mig til, at ringe til dr. dyr meget hurtigt.

• #41   7. jun 2015 Han er stadig lidt træt. Men ved ikke om det bare er fordi jeg ikke har været ved ham så meget i dag. Han er meget morsyg nemlig.
    Men jeg er egentlig ikke bekymret lige nu, ringer alligevel til vores dyrlæge i morgen og snakker med dem smiley

• Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 58
    #43   8. jun 2015 "Han er stadig lidt træt. Men ved ikke om det bare er fordi jeg ikke har været ved ham så meget i dag. "
    Det er ikke min erfaring, at hunde/hvalpe bliver trætte af, at man ikke er sammen med dem, nærmere tværtimod.
    Hvis hvalpen derimod har været ude, eller har leget, så er det normalt, at de kan gå omkuld og tage en lur.

Når du snakker med dyrlægen i telefonen, så må du endelig ikke nedtone de ting du har beskrevet her i tråden.

• #44   8. jun 2015 Han havde også halv tynd afføring i går aftes, og han kastede op i nat. Tog hans temperatur inden vi gik i seng, og der lå den på 38,2.
    Hvad der har haft mig i tvivl har været at han på nogle tidspunkter har været frisk som han plejer, men det er bare ikke hele tiden. Og han har spist og drukket som han plejer.
    Men dyrlægen får bestemt et kald her til morgen

• #45   8. jun 2015 Så var der endnu en omgang opkast, og vi snutter til dyrlægen senere i dag.

• #46   8. jun 2015 Undskyld, men det var fandme på tide ! Håber hunden får det bedre.

• #47   8. jun 2015 Godt du kommer afsted til dr.lægen Din lille hund er jo syg smiley

• #48   8. jun 2015 Du skal ikke undskylde! Jeg er udemærket klar over jeg har været langsom. Men jeg fik vurderet med mig selv at det ikke var akut. Eftersom at han spiste og drak, og stadig var aktiv. Han har ikke skreget op eller pebet som han gjorde fredag, ikke hostet og hans afføring var normal og fast indtil igår aftes inden vi gik i seng.
    Men jeg ved godt jeg burde have taget afsted med ham.

• #49   8. jun 2015 Nu er han altså ikke død syg smiley han har lidt vrøvl med mavsen. Så han skal faste til i aften, og så på skånekost (kylling og ris) i håb om det kan stabilisere hans mave, og hvis der stadig er vrøvl, så tager vi derhen igen i morgen. Derudover har han lige fået noget Pro-kolin.

• #51   8. jun 2015 Jeg tror også det er alle de biller han spiser der gør det. Hans mave er bare lidt ude af balance

• #53   8. jun 2015 Jamen jeg prøver da :b

Kommentér på:
Overbekrymret hundemor

Annonce