{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

agility - helt ny her. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vil gerne et eller andet agility med mine hunde.
Sådan noget hygge noget, da jeg går hjemme med hundene hver dag. Vi har en have, så det kunne være fint. Er der nogen gode steder man kan læse om det, eller i vil råde os om hvordan vi skal få det startet. Det er egentlig bare for at forkæle de små mentalt vis. Må den lille hvalp Quila på godt 3 måneder være med på noget af det? Jeg er helt blank ;o)
Håber nogen vil hjælpe en tumpe som mig. hehe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agility - helt ny her.
  • #1   19. maj 2008 din lille hvalp må ikke være med til agility før den er udvokset.
    eller i hvert tilfælde over et år, så må den så småt være med, hvis klubben du træner i har et begynderhold

prøv at kontakte Dch/DKK i det område du bor i.

• #2   19. maj 2008 Med hensyn til hvalpen, så er det begrænset hvad man kan lave med dem i den alder. Hvis man belaster hunden forkert under opvæksten, kan det give alvorlige problemer... Generelt siger man at hunden mindst skal være et år, men ved større racer kan det være en fordel at vente endnu længere.

Af forhindringerne tror jeg kun det er tunnel og pose, man kan bruge forsvarligt til en stump i den alder. Fysisk er vippen måske heller ikke så krævende, men man skal være meget forsigtig med den, for at undgå at hunden bliver bange for den.

Men ellers kan i jo altid begynde at øve noget lydighed. Der er desuden en del ting i kan øve jer på, som er meget praktiske ved agility, så som fremsendelse, "bliv", retningsskift og "rolig" / "stop"

Nåja, og så lige et hurtigt råd. Når man træner lydighed, arbejder man for det meste med hunden på sin venstre side, mens at hunden også skal kunne arbejde på højre side i agility. Så træning på begge sider af føreren kan være en god ide smiley

• #3   19. maj 2008 Mille:
    Ville anbefale dig at starte noget lydighed i stedet for agility...
    risikoen for at skade hunden fysisk fordi man ikke har erfaring er ikke nær så stor.
    Jeg ville mene det er for risikabelt at starte sådan noget hjemme-agility op uden nogle kurser, oplæring, viden om hundens fysik osv osv.
    Hvorimod lydighed kan man lave en masse som stort set ikke kan gå galt, det er også sjovt og træner hunden mentalt!!

• #4   19. maj 2008 I DCH har de agillity for begyndere og der kan du starte. Bamse og jeg startede i januar på sådan et hold i vores lokale dch og det har vi utrolig meget glæde af.
    Vil også sige at du skal starte med at lære det inden du begynder for ellers skader du nemt dine hunde og det er jo ikke det du vil.
    Hvalpen skal du nok tage et hvalpe kursus med for at få noget lydighed i den først og på de hvalpe kurser dch holder ved jeg at de også prøver lidt af det agility som hvalpe må indtil de er ud vokset.
    Men rigtig god fornøjelse.
    Jeg håber du får lige så meget glæde af det som bamse og jeg har....

• #5   19. maj 2008 Jeg ville anbefale at starte i en klub, og få lært at gøre tingene på den rigtige måde.

Opvarmning er MEGET vigtigt. Både i form af gå, løb, bøje/strække osv. Som ved mennesker, kan det giver skader at arbejde hårdt når man ikke er varmet ordentligt op (og AG er hårdt)

Den bette hvalp må gå gennem tunnel/pose og gå mellem støtterne til springene (altså uden bom over, men så den lærer kommandoen). Men vil man i fremtiden blive god til AG med den hund kan man med fordel lære den at blive handlet fra begge sider og at kunne dirigeres (begge dele er den med alt sandsynlighed ikke klar til endnu)

• #6   19. maj 2008 Hov -hunden må ikke bære snor/halsbånd, da det kan være til fare for hunden når den tager forhindringerne (det i sig selv giver måske lidt begrænsninger for hvalpens "agility"-træning)

Igen -jeg vil kraftigt anbefale at starte i en klub, så du ikke ender med at skade hundene (selvom det er i den bedste mening)

Kommentér på:
agility - helt ny her.

Annonce