{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Lasse Ø
Lasse Ø
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Agility {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogle bekendte har en Golden retriever, som jeg flere gange om ugen passer.. Den er 5 måneder gammel, og skal i februar starte til unghundetræning. Det bliver mig som skal træne den, da de ikke har så meget tid til at gøre det. I forvejen bruger jeg meget tid sammen med den, så den ér knyttet til mig. Jeg har fået lov til at bruge den til agility, da min egen hund ikke egner sig til dette.

Jeg har brugt meget tid på at træne den, og den har allerede lært en del ting som fx: Sit, dæk, apport, giv pote, high five, kravle, og at den ikke må tage godbidder før der bliver sagt "værsgo". Og så har jeg endelig fået lært den at gå nogenlunde pænt i snor.. Det har været en sej kamp, da ejerne ikke har været helt ops på det..

Men jeg vil som sagt gerne bruge den til agility, og jeg vil i den anledning gerne høre fra nogen af jer, hvad sådan en uerfaren hundetræner skal være forberedt på i forbindelse med dette. Altså:

Hvor gammel skal hun være?
Hvad skal jeg have lært hende inden?
Hvilken klub er god i omegnen af Vallensbæk?
Hvor mange gange om ugen skal jeg træne den, for at den bliver nogenlunde til det og kan begå sig i konkurrencer?

Jeg elsker at tilbringe tid med hende, og ser derfor agility som en rigtig god mulighed for dette, da hun elsker at blive udfordret og lære nye ting. Og hvis hun ikke forstår hvad man prøver at lære hende, kan man virkelig se at hun tænker så det knager smiley

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility
  • #2   21. jan 2014 Slalom er ikke anbefalelsesværdigt at gå i gang med. Det belaster hunden.

Du kan melde dig på et grundhold mange steder, for hunde der er for unge til agility hvor man arbejder med kontakt osv.

• #3   21. jan 2014 Der er nogle steder hvor de har baby agility hold, men det er ikke så "udpræget"..
    Men almindelig lydighed inden opstart på agility er guld værd smiley

Altså at du kan styre hunden uden snor, at den kan blive siddende uden at løbe uden den for lov.

Men en god ting du kan træne er at hunden kan være både på højre og venstre side af dig smiley

• #4   21. jan 2014 For de større racer (som en golden jo er) siger man de skal være 1½ år, før de må træne agility. Som "En lækker kælling" skriver, har de nogle steder baby agility, om det findes i nærheden af Vallensbæk ved jeg ikke.
    Jeg vil også mene lydigheden skal være på plads, i hvert fald hvis du vil til konkurrencer med hende.

En anden ting jeg tænker (og ret mig endelig hvis det er forkert) er at agility konkurrencer med de store racer, der er det ofte border collier eller andre hyrdehunde der vinder det meste. Så hvis du gerne vil langt i konkurrencer, så er en golden nok ikke hurtig nok.

• #5   21. jan 2014 Vi har en golden på vores hold, han kan sagtes løbe med borderne på tid.
    Borderne er hurtige ja, men nogle sjusker også ad helvede til, og får fejl på spring og felter, så man kan sagtens vinde selvom man ikke lige har en border smiley

• #6   21. jan 2014 Jeg er begyndt på agility her i Jan. med min hvalp som er 9 mdr. Det hedder præagility som er for ja hvalpe. smiley .
    Der er nogle klubber der tilbyder det, men det er ikke alle steder. Jeg ved desværre ikke om der er noget ved Vallensbæk. Men du kan jo søge på de forskellige trænings klubbers hjemmesider og se om de tilbyder præ agility smiley
    Jeg fik af vide at vi skulle kunne indkald, omgås med andre hunde, altså ikke lave udfald mod andre. Og så er det en god ide hvis man øver at hunden kan gå på både venstre og højre side. Det fik jeg af vide da jeg var ude og kigge på agility træning i nov. smiley

• #7   24. jan 2014 Jeg er ret sikker på at de har noget pre-school hos VAS ( www.ag-sport.dk)

• #8   24. jan 2014 Det er dog ikke om vinteren...

Kommentér på:
Agility

Annonce