{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Agility, {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige startet til agility med min et årig hund. Men har et problem, han kommer op i et gear, hvor han bliver helt umulig, løber rundt blandt de andre hunde, kommer ikke når jeg kalder, han lukker fuldstændigt af, det resulterer i , at jeg ikke kan træne med ham, skal jeg vente til han bliver ældre, eller nogle som har nogle ideer. jeg går til også til alm. Lydighed, der er der ingen problemer, han arbejder som han skal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility,
  • #1   13. aug 2015 Hvad siger instruktøren?

  • #2   13. aug 2015 Ikke så meget, nye lugte, hunde, ingen gode ideer,

  • #3   13. aug 2015 Kan du ikke have ham i snor under træningen?

  • #6   13. aug 2015 Jeg ville bruge tiden, på at træne ro på træningspladsen. Hav ham i snor. Lad ham kigge på. Gå rundt om området. Bevæg dig rundt mellem forhindringerne. Men indtil han magter det - og kan bevare kontakten til dig imens - ville jeg bestemt hverken slippe ham løs, eller begynde at lade ham tage forhindringer.

  • #7   13. aug 2015 Nu skriver jeg hvad JEG ville gøre. Jeg løb agility med min første hund som døde i 2006 så det er mange år tilbage og der er sikkert andre med gode ideer, men jeg ville gribe det an med "doggiezen"

    Sørg for at have nogen spring kombinationer (bare 2 f.eks )stående klar som de andre ikke bruger.. så ville jeg tage vovse og sætte mig ud på sidelinien og træne øjenkontakt - lydighedsøvelser osv. Når jeg følte det "spillede" og hundens søgte kontakt som jeg ønskede ville jeg lægge "bommene" ned på jorden og så træne lydighedsmomenterne mellem springene osv. og efterhånden sætte højden op.
    Hver gang hunden stressede op i det røde felt ville jeg gå et skridt tilbage.