{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Agility, {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige startet til agility med min et årig hund. Men har et problem, han kommer op i et gear, hvor han bliver helt umulig, løber rundt blandt de andre hunde, kommer ikke når jeg kalder, han lukker fuldstændigt af, det resulterer i , at jeg ikke kan træne med ham, skal jeg vente til han bliver ældre, eller nogle som har nogle ideer. jeg går til også til alm. Lydighed, der er der ingen problemer, han arbejder som han skal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility,
  • #1   13. aug 2015 Hvad siger instruktøren?

  • #2   13. aug 2015 Ikke så meget, nye lugte, hunde, ingen gode ideer,

  • #3   13. aug 2015 Kan du ikke have ham i snor under træningen?

  • #6   13. aug 2015 Jeg ville bruge tiden, på at træne ro på træningspladsen. Hav ham i snor. Lad ham kigge på. Gå rundt om området. Bevæg dig rundt mellem forhindringerne. Men indtil han magter det - og kan bevare kontakten til dig imens - ville jeg bestemt hverken slippe ham løs, eller begynde at lade ham tage forhindringer.

  • #7   13. aug 2015 Nu skriver jeg hvad JEG ville gøre. Jeg løb agility med min første hund som døde i 2006 så det er mange år tilbage og der er sikkert andre med gode ideer, men jeg ville gribe det an med "doggiezen"

    Sørg for at have nogen spring kombinationer (bare 2 f.eks )stående klar som de andre ikke bruger.. så ville jeg tage vovse og sætte mig ud på sidelinien og træne øjenkontakt - lydighedsøvelser osv. Når jeg følte det "spillede" og hundens søgte kontakt som jeg ønskede ville jeg lægge "bommene" ned på jorden og så træne lydighedsmomenterne mellem springene osv. og efterhånden sætte højden op.
    Hver gang hunden stressede op i det røde felt ville jeg gå et skridt tilbage.

    Først når hunden kontinuerligt er som jeg ønsker i det rigtige "setting" ville jeg forsøge mig med den rigtige bane..

    Ved ikke om det gav mening.


  • #8   13. aug 2015 og i øvrigt hvis hunden så stresser op på den rigtige bane så er det ud på "bænken " igen. Hellere 1 min succesfuldt på banen end et 5 min "gennemløb" ude af kontrol.

  • #10   13. aug 2015 Havde samme problem med Manfred på et tidspunkt. Du skal lave noget meget enkelt med ham og så skal alle sende ham hjem og når han så kommer skal du rose helt vildt. Du skal gå tilbage hvalpe stadie hvor han skal finde ud af det inde ved dig alt det sjove sker.
    Manfred er to nu og kan stadigvæk få en periode hvor han heller vil andre end mig og så løber jeg med andres hunde, så er det lige pludselig ikke så sjovt af sidde på sidelinien


  • #11   13. aug 2015 --Lydighed, der er der ingen problemer, han arbejder som han skal. -- nej, det gør han ikke. Du skal ha den helt på plads før du løber agility. Den er slet ikke klar endnu. Du bør melde til lydighed, evt. rally, og så starte forfra. Stille og roligt. Og huske på at en hund er cirka 3 år om at blive bare nogenlunde stabil i agility.

  • #12   13. aug 2015 Du er lige startet, så det nyt og spændende, men hvorfor ikke træne med snor på ?

  • #13   13. aug 2015 Ekstra lækre godbidder smiley Eventuelt træne med snor de første par gange (Det er besværligt, men man kan).
    Og træn lydighed og indkald i forstyrrende omgivelser! smiley


  • #15   13. aug 2015 Øv kontakt med snor når de andre træner. Og lad ham sidde alene og kigge. Bed de andre om at holde sig i baggrunden med deres hunde når han er løs

  • #16   13. aug 2015 Nu skal hunden jo ikke drøne rundt og lave rigtig agility med snoren på smiley

    Men at hunden får lov til at gå en balance eller vippe med snor på eller løbe forbi nogle spring med snor på imens man træner en masse kontakt, det er sgu ikke farligt.


  • #18   13. aug 2015 Man løber udenom spring smiley Så ingen springstøtter vælter. Handlingen er jo det vigtigste. Ikke selve springene.

    Og man holder selvf. styr på sin hund, så den ikke trækker og er speedy over tingene. Hvilket bør kunne gøres når den er i snor, og kan det ikke det, er den nok slet ikke klar til agility smiley


  • #19   13. aug 2015 Doggymon, han er en anden hund når vi er til lydighed, Som vi stadig går til, Ja ved godt at det tager år før en hund er stabil agility. Han går bare ligesom 3 gear op, og han er ikke den eneste begynder, der ikke kommer når der bliver kaldt.

    Tror jeg vil prøve lidt spring og slalom, på afstand af de andre, og lidt træning med snor på, tak for råd.


  • #21   13. aug 2015 Jeg havde set samme problem med min sheltie i starten, men da han han efter lidt tid fandt ud af hvad det handlede om og blev super glad for det ændrede det sig og han bliver nu ved mig når vi løber. Han stresser stadig op på agility banen som din og er en helt anden hund når vi går til lydighed. Tror det handler om han vil så gerne.
    PS hvor er din sheltie fra


  • #22   13. aug 2015 Pernille. Ja, fra han blev 5 md.

    Connie. Tror du har ret, han er fra bakkelandet ved Silkeborg.


Kommentér på:
Agility,

Annonce