{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Alene-hjemme flere gange {{forumTopicSubject}}

Lige nu er hundedyret alene 1,5-2 timer dagligt, ellers kommer han med eller bliver passet. Han kommer maks til at være alene i 4-5 timer i sidste ende. Men mit spørgsmål er: hvad med at dele det op, hvordan gør i det? Altså gå flere gange fordi man skal noget og når at være hjemme/komme hjem først- Det er ikke så tit

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene-hjemme flere gange
  • #1   4. dec 2024 Vores hunde kan sagtens være alene i mange timer.
    Jeg arbejder hjemmefra, dog afskåret fra hundene. Har jeg pauser eller ungerne kommer hjem, og er sammen med hundene, og så går igen, så kan de godt finde på at lave ballade. Altså fungerer det bedste for vores i ét langt stræk fremfor afbrudte. De bliver reelt frustrerede.

• #2   4. dec 2024 Det er også det vi foretrækker, altså ét træk. smiley

• #3   4. dec 2024 Jeg går ud og ind fra huset masser af gange i løbet af dagen, nogle gange er jeg væk en time, nogle gange kun 15 minutter og nogle gange 2-3 timer, mine hunde er vant til det, ingen problemer overhovedet, men det er altså et spørgsmål om træning.

• #4   4. dec 2024 Min oplevelse er, at mange hvalpe og enehunde har det sværere med selve det at blive forladt end selve tiden alene. Er det tilfældet hos ens hund, bør man kun gå fra den én gang dagligt.
    Vi har i mange år haft en flok, og her er det underordnet om vi går én eller 5 gange på en dag.
    Man skal dog bare have én angst hund i flokken, for at risikere resten smittes med adfærden.

• #5   4. dec 2024 Malene det behøver nu ikke være angst. Ingen af vores 5 er angste over at være alene. De synes bare der skal ske noget, når de har været alene, nogen kommer hjem, og forlader dem igen. Det er mere frustration.

• #6   5. dec 2024 Jeg forlader hundene mange gange dagligt, og det giver absolut ingen problemer her. Hundene er vant til det fra hvalp og har også hinanden. Om det så også gør en forskel at de har et stort udendørsareal til rådighed ved jeg ikke. De er aldrig lukket inde uden mulighed for at kunne gå ud. Hundene vælger altid at opholde sig udendørs når jeg forlader grundstykket

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.886
    #7   5. dec 2024 Jeg tror bestemt, det gør en forskel, at der er flere hunde i hjemmet. Ingen er jo så (helt) alene hjemme hverken én eller flere gange i løbet af dagen.

• #8   5. dec 2024 Jeg kunne godt gå to gange fra Coco engang imellem, hvis jeg havde tidligt fri og først skulle noget om aftenen. Men normalt kun en gang om dagen.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 72 Svar: 279
    #9   5. dec 2024 Når jeg kommer hjem fra arbejde eller inden arbejde skal jeg ikke noget hvor de ikke kan være med eller komme med i bilen.
    De er alene længe nok i hverdagen så kan ikke byde dem mere.
    I weekenden kan jeg godt gå fra dem 1-2 gange hvis jeg skal noget. Men prøver virkelig at være sammen med dem hele weekenden. Da jeg synes i hverdagen er de nok alene.

Synes det er godt du spørger.
    Da jeg havde min første hund kunne jeg godt ha brugt lidt mere hjælp.
    Man kan bare ikke vide alt som første gangs hundeejer.

• #10   5. dec 2024 Tak, men jeg er ikke ny-hundeejer. Det er bare utrolig lang tid siden jeg havde hvalp smiley mine voksne hunde jeg har passet/fået som voksne prøvede det ikke

• #11   5. dec 2024 Lise jeg tror det gør en forskel, at de kan komme ud. Hvis vores havde muligheden, så ville de også opholde sig udendørs, og der ville de kunne få brændt noget krudt af. Det er der jo rigtig meget af i en flok terriers hahaha

Kommentér på:
Alene-hjemme flere gange

Annonce