1.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Ny hund - ny hvalp - ny tilværelse Ny hund - ny hvalp - ny tilværelse

Oprindeligt blev Esh købt pga jeg ville have en lidt mere stabil konkurrencehund end Czhaplin. Czhaplin kunne jeg ikke styre og forsøg på at “tæmme vilddyret” skaffede mig en del sygemeldinger - så jeg stoppede med at træne ham, sådan for alvor.

Esh kom til i et håb om “Czhaplin light”, hvilket han til dels også er - ind imellem viser han dog, at han er Tjabs lillebror.

Således endte min tredje konkurrence sydpå med et disk i forsvarsdelen, grundet en højt højt højt kørende Esh, som var helt ude af kontrol til sidst - efter et ret ok kort arbejde.
Det er anden gang han svigter mig i forsvar- og det sætter tankerne igang.

Skal jeg erkende, at han er “for meget” hund til mig?
Skal jeg fortsætte- vel vidende at jeg ikke vil stille til danske konkurrencer, og derved hver gang skal køre langt!!!!

Og - skal jeg købe en ny hund/hvalp mhp fremtidig deltagelse i konkurrencer?
En malinois fra DK er udelukket af foårsager.
Jeg blev tilbudt en hvalp fra den FEDESTE tæve jeg har set i mange, mange år - og jeg er ikke til tæver - men føj, hun er voldsom smiley - og det gjorde mig lidt stolt, da jeg ved der er rift om hende.
Hun bliver parret om en 3-4 mdr, ved endnu ikke med hvem.
Skal jeg finde en voksen - som da jeg købte Esh dengang.

Eller skal jeg erkende, at jeg er blevet en gammel kælling - og finde på noget andet at bruge min fritid til.

Synes det er svært at beslutte mig.

I mellemtiden nyder jeg tiden med Esh - nej, han er ingen Czhaplin, men en ok sød lille hund smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hund - ny hvalp - ny tilværelse
  • Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #1   3. apr Jeg ved ikke, om jeg helt "tør" foreslå en race med mindre drive?

• #2   3. apr Jeg tror ikke, det er noget, du rationelt kan beslutte eller tænke dig til?
    Jeg er sikker på, at når den helt rigtige hund dukker op, så ved du det i dit hjerte - uanset køn, alder og race smiley

• #3   3. apr Ingen af os kan jo vide, om du dybest set er klar til droppe den interesse, du har brændt for i mange år, så fra mig er det kun lidt strøtanker, som f.eks. hvor tit støder du på, at der planlægges kuld, hvor du virkelig brænder for at få en af hvalpene ?

Du siger, at der er rift om den tæve, skal det forstås sådan, at du skal melde ud snart, om du er interesseret i en hvalp efter hende, fordi du ellers mister muligheden for en hvalp af kuldet ? Ellers er der jo noget tid at tænke over det.

Hvor gammel er Esh og hvor stor føler du, at sandsynligheden er for, at du får tilstrækkelig styr på ham i til at nå dertil, hvor du gerne vil ? Og hvis du gerne vil fortsætte med konkurrencerne, er det så et godt tidspunkt nu at starte en ny hvalp op sideløbende med, at du træner videre med Esh ?

Og så den helt utiltalende bemærkning, som dog ikke er ment grimt, men hvis du er i tvivl om, at du er ved at være for gammel, så bliver du jo i hvert fald kun endnu ældre, jo længere du venter.

Har du ideer til, hvad du godt kunne tænke dig at fylde dit liv med, hvis du dropper hunde træning på konkurrence niveau ? Under alle omstændigheder er det vel aldrig nogen skade til at overveje, hvad man ønsker at bruge de næste 10 år på, inden man kaster sig ud i noget.

• #4   3. apr Helt ærligt, så kan jeg sgu ikke se Martine komme daffene med en fed golden retriver smiley

Jeg er sikker på, at du træffer den helt rigtige beslutning, vi andre kan jo kun gætte lidt i øst og vest.

Jeg er noget ældre end dig, og jeg har ikke et minut (måske et splitsekund) fortrudt, at jeg fik Sia. Der var næsten 1 års leveringstid på det sorte lyn smiley

Held og lykke med din nye hund smiley

• #5   3. apr Lola - det er helt OK, det er faktisk det, jeg selv foreslår her

Eller skal jeg erkende, at jeg er blevet en gammel kælling - og finde på noget andet at bruge min fritid til.

Jeg kommer ikke til at træne andet end IGP - og jeg kommer ikke til at træne IGP med en anden race, så det jeg mente her var omskrevet "jeg må finde mig en hund, med nogle andre behov" smiley

Tak for input - jeg tænker videre. Min kloge bror siger altid "er der tvivl, er der ingen tvivl" ..så måske det ender med mit exit fra sporten .. hvem ved ??

Btw - jeg smiley smiley smiley goldens, men nok ikke de "gængse"- jeg er ovre i jagtmodellerne og kender faktisk en jeg har trænet med, hvis kone er opdrætter af dem smiley

Og jeg kommer N E V E R til at have en fed hund smiley

• #6   3. apr Jeg tror heller ikke at nogen af os, kan komme med svaret.
    Men tilgengæld tror jeg, at den helt rette løsning pludselig dukker op og DER vil du ikke være det mindste i tvivl.

Dejligt billede af dig og Esh. smiley

• #7   3. apr Jeg overvejer altid hvad er det værste der kan ske?

Og så finder jeg en løsning på det hvis det sker så jeg er forberedt mentalt og tager chancen. Kan jeg ikke finde en løsning så dropper jeg det

Jeg er sikker på at du vil finde en løsning hvis du fik en hvalp og det viste sig at du ikke kunne rumme opgaven af forskellige årsager. Det oplever jeg dig som en der ville kunne.

Jeg tror ikke du er spor færdig med din sport smiley måske du kunne have en bagdør hvis nu du er.... men hvad er det værste der kan ske?

Ofte sker det vi forestiller os slet ikke

Og vi lever kun en gang

Du er så ansvarlig med dine hunde at jeg tror du ville finde en løsning hvis du gik en hvalp og fandt ud af det ikke gik. Det er mit indtryk af dig efter årene herinde smiley

• #8   3. apr ja undskyld, hvor gammel er du ?

men svaret kan vi andre næppe give ... der findes jo mange racer man kan være aktiv med på forskellige måder og plan ...

• #9   3. apr Tak Lens - det er faktisk en OK måde at se det på smiley

Hanne - det er ikke en "giv mig lige et svar på det her" tråd - det er såmænd bare lidt tanker, som jeg har og hvor er det mere nærliggende at vende dem, der har med hund at gøre, end herinde smiley

Jeg skriver jo sådan ret præcist, synes jeg

Jeg kommer ikke til at træne andet end IGP - og jeg kommer ikke til at træne IGP med en anden race, så det jeg mente her var omskrevet "jeg må finde mig en hund, med nogle andre behov"

- så om man kan lave vandsøg med en setter eller hyrdning med en GD interesserer mig ikke. Det er IGP jegtræner.

Og det er det, jeg er ved at finde ud af, om jeg skal fortsætte med jo.

Hvis ikke, så kan den ene race være ligeså fin som den anden - MEGET groft stillet op - men jeg har altså en forkærlighed for de små terriers, så måske det ville ende der, når Esh engang er væk smiley

Jeg er 59 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #11   3. apr nu tænker jeg dig, uden at vide, som en der er i ret god form, så er 59 jo absolut ingen alder .... og så er det jo bare det med alder og hunde, at man når man når en vis alder tænker, når hunden er 10 så er jeg tæt på 70 .. men som Lens skriver så må man tænke " hvad gør jeg hvis xxxx" så er man forberedt og så synes jeg ellers man skal følge sin lyst ..
    Den skal man jo så lige kunne føle både her og nu, men jo så også vide at den kan rumme tiden nogle år frem, specielt hvis det er en hvalp der er på tale ...

Prøv at føle efter, hvis nu der kommer de lækreste hvalpe, og du ikke takker ja til en, men så alligevel ser og følger dem ... vil du så tænke "bare det var mig" ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.370
    #12   3. apr Selvfølgelig skal du have en hvalp efter den lækre tæve.
    Jeg kan ikke give dig en masse fornuftbaserede grunde. Jeg tror bare, at du rigtig gerne VIL - og at du, af den årsag, ikke bare kan men kan rigtig rigtig godt smiley

• #13   3. apr Naturligvis er du ikke for gammel til sporten,og naturligvis skal du have en ny mallehvalp. 59 er ingen alder og jeg tror du vil fortryde noget så gevaldigt, hvis du ikke fortsætter.

• #14   3. apr Ellers er det jo bare nu, du skal have den der terrier med r*v i bukserne og så træne (nok mest for sjov) med den i stedet smiley

Ej, hvad du skal, er jo nok noget du bedst selv kan mærke efter - måske også når det hele med Tjab ikke er helt så frisk?
    En mangeårig hobby, som man ovenikøbet er ret god til er jo ikke sådan lige at lægge på hylden, men der er meget hundearbejde derude, måske en anden gren, der ikke kræver en hund der er helt så stor en mundfuld som sådan en malle-fætter, kunne fange din interesse, hvis du når frem til, at det skal lægges på hylden?

Men ud fra hvordan du skriver om det kuld, så lyder det lidt til, at det faktisk er det du gerne vil smiley

• #15   3. apr Det kunne jo også være at en tæve, er lige præcis det der skal til, for at fortsætte mange år i sporten. smiley

Jeg har tænkt lidt over din tråd, og jeg tror faktisk ikke at du er klar til at sige farvel til hverken mallerne eller sporten. Jeg tænker, det er vel en hel livsstil for dig, en stor stor del af dit liv.
    Jeg er meget enig med Lens, i hvad er det væreste der kan ske? Ja at du træffer en forkert beslutning, men man kommer ikke igennem livet, uden af og til at træffe en forkert beslutning.
    Samtidig ser jeg dig som en yderst ansvarlig hundeejer og derfor ved jeg også at du nok skal løse tingene uanset.

• #16   3. apr Som du jo allerede selv ved, er det kun dig selv der i sidste ende ved hvilken vej du skal.
    Men jeg kommer alligevel med et par tanker, fordi jeg selv kender det der med at miste en hund pludseligt og så stå der og ikke ane hvad man så skal.

Så jeg vil gøre det kort, og du behøver ikke svare, du kan bare selv mærke efter hvis det føles som noget der kan bruges.
    Men hvad ville du blive mest glad for/ked af:

10 år med en ny træningsmakker, hvor der er risiko for at du en dag må erkende at nu er du for gammel og så finde en løsning.

eller

10 år uden en ny træningsmakker/en ny nemmere hund, hvor du måske godt kunne have klaret en malle ?

Når du står om 10-12 år, hvilken en af de to muligheder, ville du så helst vide at du havde taget? smiley

• #17   3. apr Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været enig med Lens i hvert eneste ord. Men det er jeg nu smiley

SELVFØLGELIG skal du have en hvalp efter den tæve smiley Skulle du vælte og brække hoften og evige være ude af stand til at opfylde hundens behov, har du med garanti en plan B, C og D.

Der er kun én gyldig grund til IKKE at købe den hvalp, og det er hvis du tror at du får en erstatning for Tjab. For det gør du ikke. Du får et nyt lille liv, som vokser sig ind et andet sted i hjertet, end i det hul som Tjab efterlod. Og når den nye vokser sig ind i hjertet, er det ok at elske den lige så meget smiley

• #18   3. apr Ift. alder så det er netop nu, at du skal have en ny malle hvalp, da du nok om 5-6 år er for gammel til at "starte" sådan en hund op, både ift. størrelsen, dens behov og hvor gammel en hund bliver.

Jeg stod jo i en lignede situation for 10 måneder siden.
    En tæve jeg havde fuldt i flere år skulle have hvalpe, sidste chance for at få hvalp som 8 ugers(lovligt) fra udlandet grundet ny lovgivning, to hunde i forvejen osv. osv.
    Jeg var super meget i tvivl, men for at gøre en lang historie kort, så kom jeg frem til, at jeg nok ville fortryde det mere(måske ikke lige i situationen, men måske et halvt år eller et år efter) hvis jeg ikke fik en hvalp, end jeg ville fortryde at få en hvalp. Så enden blev en hvalp smiley Selvom det langt fra var min plan at få en hvalp på det tidspunkt.

• #19   4. apr Enig med Aboutmydogs.

Tanker:
    Du lyder ikke til at være færdig med sporten.

Men du er også meget kategorisk, du vil ikke en anden race og du vil ikke en anden sport.

Hvis du køber en djævelsk lille terrier kan du ikke være bekendt andet end som minimum at gå noget spor med den eller lign aktivering, ellers kunne du ligeså godt købe en selskabshund jo..

Du kunne også overveje om det er stolthed der gør at du ikke vil lave din nuværende sport med andet end den mest krasbørstige malle, du kan få, og som du så er i tvivl om, om du kan håndtere i længden. Eller hvad det er der gør det. Mindre kan jo også gøre det, hvis det er glæden ved sporten der vejer tungest:)

Og ellers i sidste ende ift hvalpekøb, du har jo før omplaceret hunde som ikke passede til dig eller dit hjem, det tænker jeg godt, du kan stole på dig selv til at ville gøre igen, hvis det var nødvendigt. Og så kan du jo overveje at få en krasbørstig terrier til den tid smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 262
    #21   4. apr #16 helt enig m/ Solvej
    "10 år med en ny træningsmakker, hvor der er risiko for at du en dag må erkende at nu er du for gammel og så finde en løsning"

Kan tvivle på om du er klar til at stoppe, det har været dit "liv" i så mange år og du har stadig mange gode år hvor du kan fortsætte træning af IGP

• #22   4. apr Jeg læser det som om en hvalp efter den specielle tæve, må være et rigtig godt bud. Det bliver aldrig det samme, men det behøver ikke blive ringere.

• #23   4. apr A-S

"Stolthed" ????
    INTET kunne vel være mere skudt over målet smiley
    Jeg har trænet IGP med flere forskellige racer, og den race, der passer mig bedst er mallen. Det har intet med "stolthed" at gøre - det er helt skørt at læse det der smiley

Og at jeg tænker terrier har alt at gøre med den JEG er - jeg er ikke til bløde hunde, der ikke har bare minimum _øv i bukserne. De kan ikke helt "tåle mig".
    Jeg skal ha en hund, der kan leve med at jeg ind imellem bliver irriteret, uden at den falder fra hinanden - og at den kan leve med at den skal bo sammen med en malle, som også kan lide livet i overhalingsbanen. Hvordan en sød og blød lille selskabshund kommer ind i den ligning, kan jeg slet ikke følge ?

Og så har jeg personligt svært ved at forestille mig, at en terrier ikke ville kunne fungere med det liv jeg ville kunne tilbyde den - også selvom jeg ikke ville gå til træning med den.

Så nej - ingen stolthed og ingen selskabshund her smiley

• #24   4. apr når du skriver terrier, hvilke(n) tænker du så på ...

og når du skriver røv i bukserne, så kan jeg ikke lade være at tænke lidt på corgierne, jeg er med i en gruppe på fb, fordi jeg overvejede den en overgang, en del af dem virker godt nok også til at være ret så meget med deres meningers mod ..

• #25   4. apr Tak for alle jeres indlæg - de er alle læst og der er lidt at reflektere over smiley

De har indtil videre ihvertfald været medvirkende til - det og at jeg har givet Esh ferie efter konkurrencen i sidste uge og derfor IKKE har trænet smiley - at jeg ikke er klar til at stoppe.

Om det bliver DMC Championat i Tyskland i juni eller CACIT i Holland i efteråret .. dunno ... men Esh er kun 5 år og jeg har lidt nye ideer til lidt omlægning af visse ting i hans træning.
    Det må kunne lykkes - heldigvis accepterer han korrektioner, så jeg både kan træne OG undgå sygedage, som var tilfældet med hans bror ..

Men tak - virkelig - HG når det er bedst smiley

• #26   4. apr Hanne -

Jamen den mit hjerte brænder mest for, er den australske smiley
    Vi havde en da jeg var barn, men det er edderdylme også lidt tid siden smiley - så jeg ved ikke om racen har forandret sig FOR meget ?
    Ellers er jeg vild med den tyske, men den kræver for meget.

Cairn´en er også en mulighed - måske.
    Borderen ser også OK fed ud smiley

Hvad tænker du ?

Corgi´en er der mange sch-folk, der har og nok af en grund smiley
    Det er en hund, der ikke rigtigt tiltaler mig må jeg dog erkende - du ved, smag og behag smiley

• #27   4. apr .. hov og så naturligvis JRT´en.

Men den "har jeg hørt" er blevet spoleret af udstilling og popularitet ? Ved ikke om det er rigtigt ?

• #28   4. apr Den JRT min kæreste havde da jeg mødte ham, den havde været LIGE dig. Kors et røvhul .. Men er sikker på at for dig havde det været den fedeste hund. smiley

• #29   4. apr jeg har ikke en overordnet viden om terrier så tør slet ikke udtale mig om sind, mentalitet i andre end skotten, hvor jeg så også oplever store forskelle ..

Cairn ser jeg dog ikke som en røv i bukserne hund (uden dog at vide meget) ..

Men ja JTR og Parson tror jeg der er gang og udfordringer i på den gode måde ..

• #30   4. apr Jeg synes heller ikke rigtigt at det lød somom du var færdig med din sport smiley
    Mht til terriers og aktivering så er det altså ikke noget problem ikke at dyrke nogen former for træning med dem. Husk på at de fleste af terrierracerne har en baggrund som selvstændige jægere. De kan godt finde ud af at opfylde deres behov hvis de får lov at være terriers og jagte efter mus og rotter på matriklen og den slags 'sysler' smiley Og så forøvrigt bare få lov at følge med deres menneske rundt.
    Min Clinton pensionerede jeg sidste år; jeg duer ikke til at træne med en hund jeg ikke kommer til at gå konkurrencer med (og Clinton duer ganske enkelt ikke til konkurrencer). Han får opfyldt sine behov ved at være 'alt-mulig-hund' på 'farmen' og så ellers at være i centrum for al opmærksomhed med sine fjollede påfund.

• #31   4. apr Han får opfyldt sine behov ved at være 'alt-mulig-hund' på 'farmen' og så ellers at være i centrum for al opmærksomhed med sine fjollede påfund.

Det er nogenlunde sådan jeg forestiller mig det også smiley

Men klart at HVIS jeg fik sådan en fister, så ville jeg være et bæst, hvis jeg ikke liiiiige testede den af i lidt bidearbejde smiley
    Jeg så en border til VM for en del år siden. Den var med som et "pause-indslag" og hold op, den var sej !!
    Kørte hele IPO3 (hed det dengang) programmet med en figurant - som altså havde ærme på og ikke bare en lille bidedims til den.

Det ligger på youtube, hvis du er interesseret smiley

• #32   4. apr Aj, du skal lige se den - kæft den er sej smiley smiley smiley smiley

https://www.youtube.com/watch?v=KIBrQS0vCiM&ab_channel=HaruoMasuda

• #33   4. apr Jeg har også mødt en del der har købt JRTs - og fået taget munden for fuld. De er stadig temmelig meget terrier og de lader sig ikke lige slå ud af at ejer kommer til at råbe lidt af dem smiley Jeg kender en del JRTs der bliver udstillet og som samtidig fungere fuldstændigt upåklageligt som muse og rottefængere. Border er lidt mildere og nemmere på mange punkter end JRT.
    Cairn (og westie) har aldrig været helt så fandenivoldsk som mange af de andre terriers. Men nu synes jeg godt nok at de er blevet noget 'fesne'. En Cairn passede fint til min gamle mor, der hun som 67 årigt ikke synes hun magtede en foxterrier til (nu er hun blevet 80 og begyndt at snakke om ny hund igen; en yorkie smiley ).

• #34   4. apr Aiii hvor er det altså bare en sej lille Border smiley smiley smiley Den har da virkelig en fest smiley

• #35   4. apr Terriers ELSKER jo den slags leg som det vil være for den at bide i et ærme. Få lov at være 'hidsige' og lyde som en vred bisværm og ruske, flå og hive.
    Jeg har engang også set en glathåret fox, der blev trænet i bidearbejde (nogen der egentlig trænede med maller). Foxen synes det var SÅ fedt smiley

• #36   4. apr I vores hundeskov møder vi sommetider en mand med 2 JRT, de er nu 7 måneder, hold nu kaje, hvor er de bare lækre.
    Manden har tidligere trænet redningshunde.

Sia synes bare at de to små dutter er søde, og hun kan faktisk godt skrue lidt ned, når hun leger med dem.

• #37   4. apr Forøvrigt Martine, så kan du da låne Sia et par dage, måske er det en portugiser, du skal have smiley

• #38   4. apr #35

Det var Olga smiley

Man kan aldrig vide, Lise-Lotte smiley

• #39   4. apr #33

Tusind tak for den beskrivelse- så er Cairn ude.

Ved du evt hvordan den australske er?

Har også tænkt fox, men den er lidt for stor synes jeg.

• #40   4. apr Ok smiley Hvis du læser mit indlæg ordentligt, vil du se, at jeg skriver "OM det er stolthed" og at det er noget du KAN overveje - jeg konstaterer intet smiley
    Dejligt du har bestemt dig:)

• #41   4. apr Nu kender jeg dig ikke personligt. Men ud fra hvad du skriver så lyder du egentlig okay sikker i din sag.
    59 er ingen alder. Og du lyder ansvarsfuld og fornuftigt ift. til at have hund og hvad de har brug for smiley

• #43   4. apr @39: Den Australske er jo ikke særlig udbredt så jeg har ikke mødt den særlig tit. Jeg kender den ikke så godt, men har fået et indtryk af at den måske ikke er så fanden i voldsk: Men altså jeg har kun mødt ganske få eksemplarer jeg har mødt.
    Jeg er selv faldet for de små border terriers, men jeg har jo mine irere. Og når en gammel dame på næsten 100 år i england stadig godt kan have to irere, så har jeg ingen grund til at skifte min elskede race ud smiley

• #44   4. apr Tysk jagtterrier - definitionen på et røvhul på 4 ben smiley

Jeg tror man skal have RIGTIG meget humor for at bo sammen med sådan en, når den folder sig ud smiley

• #46   4. apr A-S

Jeg har det bare på den måde at folk, der tager deres ego (stolthed) med på banen, er nogle ligegyldige idioter som ikke er fair overfor deres hunde.
    Derfor må jeg indrømme, at det gør mig en anelse spids, når det er det du MÅSKE tænker, når jeg siger, at jeg ikke gider IGP med andre racer ..

Men lad nu det ligge.

• #47   4. apr Anne -
    Tror nu mere det er konsekvens man skal have med sådan en race - ellers ender det hurtigt med den erfaring Susanne har, tror jeg.

Btw - INGEN hvalpe er aggressive, men en del har et udpræget "hold snitterne væk fra MINE ting" .. og her er konsekvens endda rigtigt vigtigt.

Men at den er enormt hittepåsom (er det et ord), og at man skal have lidt vide rammer, tror jeg til gengæld at du har ret i smiley

• #48   4. apr Jeg kender en tysk jagt terrier og jeg er flad af grin over ham - hvis han er som racen er mest så ville du elske sådan en martine smiley

Han har en kæmpe personlighed og er total ligeglad med om hans ejer er irriteret eller ej. Han hader de fleste hunde og mennesker og katte skal dø, undtagen en som er hans ven smiley og så kan han rydde en lade for mus og rotter og stod det til ham boede han udenfor måske i en lade smiley

Han er simpelthen det tætteste en hund kommer på stjerne psykopat smiley

Sagt kærligt for jeg tror han kan være sød overfor ejer - jeg har bare altid set ham have tid :)))

Men kræft han er sjov!

• #50   4. apr Nej, DET har du ret i, Susanne - det gør de ikke smiley

Men jeg mener nu stadig ikke at din hund var aggressiv - blot dårligt opdraget, udfra det DU skriver - som jo kan forholde sig anderledes.

• #52   4. apr Hvis der er noget galt med hjernen på ham, er det svært.

Men alt andet lige, så er det nok ikke verdens nemmeste race og det kan jo godt være, at den tog _øven på dig og din mand .. det er jo alt andet lige, ikke en sød collie smiley

• #54   4. apr Du skal da ikke have andre racer. Du er da ikke færdig med IGP...

• #55   4. apr Den tysker Susanne beskriver lyder helt som racen skal iflg den jæger jeg kender med en :)) De er simpelthen ikke for hvem som helst at eje

Jeg kunne heller ikke have en i mit familie set up

Men jeg tror virkelig martine ville grine rigtig meget rigtig tit af en hvis hun havde en som Bobby smiley Han er jo så umulig at jeg faktisk elsker ham lidt - fra afstand :))

• #56   4. apr i 2011 var der ingen skottetæve hvalpe at få i DK lige da jeg tænkte jeg skulle have..

Kørte derfor til Magdeburg, hvor bilen døde, 500 meter fra den opdrætter jeg skulle se på hvalp hos ... Den hvalp var aggressiv ... den snerrede, hugge og bed, ikke på den der hvalpe måde, nej på jeg er sur måden ... hvorfor den var det ved jeg selvfølgelig ikke . men jeg tog hjem uden hvalp og i leje bil ... en tur man husker

• #57   4. apr Jeg mindes at en herinde havde JRT der faktisk blev brugt, og at de åbenbart registreres i en anden klub også (vel lidt som springere og cockere, hvor FT har været avlet og registreret udenfor DKK i mange år).
    Så skulle nu anskaffe sådan en fætter en dag, kunne man jo kigge i den anden klub, hvor netop brug og ikke udstilling er i fokus.

Min mor har JRT af ukendt ophav og han en er skøn lille fyr - helt sin egen og hør det han vil, når han vil, men alligevel ganske trænbar... med rette motivation smiley
    Men sådan rigtig røv i bukserne har han ikke, synes jeg.

Ift tyskeren, så kender jeg ikke mange, men vores lokale tysker er nu en ganske sød fyr - overhovedet ikke interesseret i hverken mennesker eller hunde han ikke kender, men på en helt neutral måde. Oser selvsikkerhed, så selv dem, der ryger i klammeri med alt og alle lader ham være, uden at han nogensinde har gjort nogen noget. Og så er han i øvrigt hamrende ligeglad med, hvad nogen ønsker af ham, han gør præcis som han selv vil, men virker i øvrigt meget loyal overfor ejer.
    Super skøn vaps at se på, når han er på tur med ejer (som har haft racen i rigtig mange år) smiley

• #58   5. apr Jeg har 9 Australiere i min salon. Dvs de 3 er døde nu og erstattet. Ingen f dem er bløde hunde. De kommer ind med høj hale føring og jeg skal være meget obs, for de pisser alle territoriet af. De er glade og imødekommende. Helt klart egenrådige. Jeg vil kategorisere dem som havende røv i bukserne. Ligeså Parson Russell. Jack'erne er også altid med på den værste. Cairn og Westie gad jeg ikke. De er i min optik kedelige.

Kommentér på:
Ny hund - ny hvalp - ny tilværelse

Annonce