Undskyld - men alene hjemme... {{forumTopicSubject}}
Noget af det jeg frygtede ved at få hund - og derfor er alle tråde og bøger læst allerede inden han ankom.
Og alligevel har vi problemet
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal formulere det men er virkelig i vildrede nu.
3 årig hund. Været her 2 mdr. Vant til at bo med andre hunde og skulle her bo med kat (som nu ikke er set flere uger...)
Jeg vidste det kunne være udfordrende med en voksen hund så har prøvet at gøre det efter bogen.
Men det lykkes ikke.
Jeg har formodentlig ikke gjort det rigtigt og er nu blevet i tvivl om vej herfra.
Kan ikke helt følge at gøre det ens hverdag da ungerne nogle gange går sidst hjemmefra.
Har indimellem troet det gik godt når vi fulgte instruks. Og så dagen efter går det galt efter kortere tid. Er jo nybegynder så ved ikke om jeg læser ham rigtigt.
Han har ligesom svært ved at finde ro. Hyler . Går lidt rundt. Lægger sig. Rejser sig, Hyler.
Jeg er ked af det og rådvild.
Håber på ordentlig tone, hvis nogen vil bidrage med input. Tak
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 246 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.633
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.427
maj 2020
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 91
Han er en Løwchen.
Og prøver bedst muligt at få dækket hans behov. Men ved jo ikke om det er korrekt tolket. Ser frem til træning begynder så vi kan få lidt flere fif.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.936
Jeg oplevede selv med en roomie at hun nogen gange gik ind til mig og legede med min hund og kørte hende op, og så gik hun direkte ud af døren, hvorefter min lille hund selvfølgelig stod bagved døren og hylede helt vildt.
Nu siger jeg ikke at børnene leger med hunden og går, men rutiner - rolige rutinere - er virkelig vigtige, når alene hjemme skal indlæres.
Nu har du købt hunden voksen; er du sikker på at den ikke havde alene-hjemme-problemer ved tidligere ejer også?
maj 2020
Og jeg spurgte et utal af gange til alene-hjemme og fik oplyst han godt kunne. Men forstod han kom i bur med et ben. Har derfor valgt at købe bur men lader låge stå åben. Synes jo ikke han skal være i bur så længe. Og ben er kun interessant få sekunder. Og ved der var flere hunde og han har været brugt i avl - så nok ikke meget han har været helt alene...
maj 2020
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Ned på baby niveau
At hunden har kunne være alene i forrige hjem, er bestemt en fordel, men dit hjem er nyt for hunden, den skal have tid til at falde til ro, føle sig tryg der. Det er nye dufte, lyde, omgivelser.
Dog, så bliver jeg en anelse mistroisk, når de har haft den i et lukket bur, om de har symptombehandlet, den kan jo ikke ødelægge noget i bur, men den kan stadig være lige hjerteskærende ulykkelig over at blive forladt
Takker på hundens vegne, at du har valgt at åbne buret
sep 2017
Følgere: 525 Emner: 138 Svar: 10.252
I mellemtiden får I startet til træning, og I får lagt en plan for, hvordan I kan få det trænet. Sørg for at hunden er velstimuleret, inden I går fra den. Det kan godt kræve sit den første tid! En god gåtur, lidt hyggetræning (hvad hunden nu synes er sjovt) og kun aktiv fodring, altså via træning eller søg.
Og så skal han havde noget rigtig lækkert, når I går. Det er muligt at det er en Kong fyldt med rå oksefars, hakket kallun eller hvad der nu virker. Og det er kun til dén situation.
Og så skal I have den faste rutine - bad, hund luftes og trænes, man siger farvel og vovse får sin Kong. Og det er dér at I igen begynder at sætte mere tid på.
Omplaceringer er tit en ekstra stor udfordring, så I skal ikke give op endnu. Det kan tage lang tid at få det helt på plads, men det er altså helt normalt.
At en hund brokker sig en smule, er helt ok. Men den skal ikke stå og hyle eller gø i mange minutter.
Klø på, det skal nok lykkes
maj 2015
maj 2015
Behøver ejer at gå i bad hver morgen
Men ts, jeg er helt enig med A klø på, giv tid, små skridt og giv ikke op
maj 2020
Jeg er stået ret så tidligt op, badet mv, gået ret så lang tur og nogle dage i hundeskoven for lidt fri-løb, mad, søge lidt godbidder i haven, så har jeg siddet roligt lidt uden at beskæftige mig med ham. Givet Kong/ben i bur og sagt “Hej-hej” i glad tonefald og gået ud.
maj 2020
Så glad for at høre hvis I tror tiden kan gøre det bedre.
Indimellem får man bare andre meldinger...
At man skal lære hunden at være mere alene. Sove alene. At den ikke selv må bestemme hvornår der skal være kontakt.
Og også at den bare skal hyle...! Og så vil give op og lære det ikke nytter.
Også fordi han jo nogle dage sover indimellem.
Det kan jeg nu ikke bære men tænk hvis det virkede...
maj 2015
Ville nok selv, gå en tisse snuse pølle tur, hvor hunden kommer af med hvad den nu skal, efter natten, men hvor den ikke bliver kørt op i gear
maj 2020
Hundeskov så tidligt er vel at mærke uden andre hunde. Men fordi han så kan løbe frit da jeg ellers ikke har ham uden snor.
maj 2015
Åh for hulan, så er vi ude i, at baby skal græde sig i søvn dét er absolut IKKE fair
maj 2020
Mere hvis han nu ikke er “ked af det” men kalder fordi han tror vi så kommer.
Svært at læse når det er min første hund. Og han indimellem lægger sig fladt ned og sover...
maj 2015
Det er en rolig aktivering, hvor hunden ikke bliver kørt op i gear
Har du ikke have, så kan du sagtens servere morgenmaden i en foderbold
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Bare så du har det i baghoved.
maj 2020
maj 2020
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Altså at man kan gå ud af døren flere gange på en dag. Nogen gange så hurtig han dårlig opdager det. Andre gange lidt længere.
Jeg ville helt sikkert sørge for, at hunden har brugt energi,inden den skal være alene. Giv hunden lidt tid inden du går fra den.
Der er kun en vej og det er træning. Når hunden kan nogen gange tror jeg på det.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
maj 2020
Kender jo andre med racen, hvor det er lykkes.
Men når man læser om de forskelligrettede meldinger om fx kontakt bliver jeg noget frustreret... Han sover ved os nu og er altid med og tæt, når vi ikke er på arbejde. Men gør det nu bare problemet større?
jan 2019
Jeg har haft löwchen nogle år efterhånden og ved at netop alene hjemme kan være et problem, derfor sælger jeg aldrig til folk med fuldtidsarbejde
maj 2020
Jeg arbejder ikke helt fuld tid og heldigvis i nærheden, så transporttiden er 5 min. Desuden er ungerne jo ofte før hjemme. Så mente det var forsvarligt når hunden er med i al fritid. Men har altså ikke råd til at gå hjemme.....
Når vi er hjemme sover han meget af tiden, så ville sådan ønske han kunne finde den ro også når vi var ude.
Jeg har så småt overvejet ny kat, hvis den gamle ikke kommer igen. Den er efterlyst så håber også meget den kommer hjem
maj 2015
-------
Ts, tænker lidt, at du må betragte ham som en hvalp, hvis han har været i bur, samt boet med andre hunde, så har han reelt ikke lært, at være alene hjemme.
Når han sover meget, når I er hjemme, tyder på, at han ikke sover når han er alene, men det hænger jo nok sammen med, at han ikke er tryg ved at være alene.
Har du prøvet thundershirt og adaptil?
okt 2010
Det er lidt som at sætte en der kun kan snakke kinesisk til at passe et barn der ikke kan et ord kinesisk.
Hvis du vil have selskab til hunden, så er det ikke endnu en kat der er løsningen.
sep 2017
okt 2010
sep 2017
Hvad er så selskab? Et menneske? Skal det menneske tale hundsk, eller er dansk godt nok, fordi det ikke er kinesisk?
okt 2010
sep 2017
Men! Der sidder faktisk en TS med et reelt problem, og det hjælper egentlig ikke, at du kommer med en røverhistorie, som du så nægter at forklare. Måske skulle du forsøge at hjælpe TS med at løse problemet, i stedet for at snakke om kinesiske barnepiger
okt 2010
Jeg svarede ret seriøst, at du ikke forstår hvad jeg skriver er sådan set ikke mit problem da det (igen) slet ikke er DIG jeg skrev til..
Så en gang til for prins Knud:
Hvis jeg vil hører din mening, skal jeg nok spørge dig direkte.
sep 2017
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Med den indstilling til kat som du lægger for dagen, burde i nok slet ikke have haft en til at starte med...
Jeres gamle kat er væk, og det lyder lidt som om det egentlig mest er et problem fordi hunden så skal være alene.
Så overvejer i at få en fordi hunden ikke kan være alene....
Det er simpelthen ikke i orden at en kat bare skal være en bekvem løsning for at hunden ikke skal hyle når den er selv.
Man skal have en kat, hvis man brændende ønsker sig en kat, og ikke som en "barnepige" for den hund man åbenbart sætter højere end sin gamle kat.
sep 2017
jan 2019
sep 2017
Og jeg må bare sige, at den der er mest strid, er Dorte, som får lavet en helt off historie i #38 Jeg læser overhovedet ikke, at TS ikke savner sin kat, eller vil have en kat for hundens skyld, men derimod at hun har efterlyst sin kat, og håber at den kommer hjem. Og hvis den ikke kommer hjem, vil hun have en ny - uafhængigt af hunden. En bonus er selvfølgelig at hunden vil kunne få selskab af katten. Selvom de ikke taler samme sprog
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg tror ikke der er nogen lette løsninger. Ting tager tid. Tålmodighed og træning er vejen frem.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Dem han ikke kendte dem slog han dog ihjel.
maj 2020
Jeg lytter til alt og sorterer og vender det med mennesker der har racen og kender til det. Er glad for alle input.
Må dog slå een ting helt fast. Jeg ELSKER katte og har haft katte hele livet. Det har vi helt styr på og vores katte er hvis muligt nok de højst elskede og mest forkælede i DK.
Hun står på dørskiltet og er efterlyst i alle grupper og registre. Jeg har vadet byen rundt og raslet med kattemad, smidt hendes grus i alle vejkanter i nærheden og talt med alle. Har valgt vores katte er fritgående med fri adgang til sofa og seng også. Det er en risiko men har skønnet det gav dem det dejligste katteliv! Har været heldig og ikke før mistet een på den måde. De andre er ved sygdom/alderdom blevet aflivet hjemme på min seng af min dyrlæge-veninde.
Langt skriv om katte - undskyld for det.
Men meget kan man beskylde mig for ikke at vide eller gøre rigtigt. Blot ikke lige dette.
Til gengæld er jeg nybegynder ang hunde - spurgte derfor til dette.
Flere opdrættere af selskabshunde har fortalt katte kan være et godt valg som selskab fordi de ikke smittes af evt seperationsangt.
Og katten var her først og kommer egentlig først i mit hjerte, hvis det giver mening, LIge nu hjælper det bare ingenting at sælge hunden - det garanterer ikke vore elskede kat kommer hjem
Og jeg har rigelig kærlighed til begge!
jan 2019
maj 2020
Her skrev jeg bare ikke om katten - fordi det er hunden jeg ønsker hjælp og råd angående.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Jeg håber ikke, at din har valgt det samme ...
maj 2020
Har valgt hunderace udfra den skulle være fredelig ved katten og ikke jage. Og de nåede at være sammen mange dage uden problemer og spiste snacks og godbidder sammen. Og så smuttede hun... Har gjort det før om sommeren - men aldrig så længe
maj 2020
Mig der alle dage har været kendt og lidt smilet af grundet min tendens til "Crazy cat lady"
Fordi jeg mest af alle dyr elsker katte. Og har grædt og grædt over hun er gået. Og har ledt og ledt. Og overvejet om hun kommer hjem hvis vi sender hunden væk en periode.
Jeg holder bare meget af alle dyr og undersøgte alverden og læste op om at have hund og kat sammen. Og prøvede at gøre det hele på kattens præmisser fordi den havde førsteprioritet. Vi passede en Havaneser inden for at sikre hun virkede ok med det.
Håbede af hele mit hjerte at de ville kunne sammen og måske finde glæde ved hinanden, som det jo også sker.
Nå. Nok om det. Forum her er nok ikke egnet til mig. Men tusinde tak til jer der er kommet med konstruktive input. Det giver mig mod på at øve videre - samtidig med vi leder efter katten
jan 2019
maj 2015
sep 2017
Bliv hængende, så du kan få hjælp til de udfordringer der opstår, når man er ny hundeejer. Og er der nogen af damerne der bliver for irriterende, kan du bare blokere dem
maj 2020
Sad bare og shoppede lidt rundt og genlæste mit eget gamle indlæg
Hvis nogen har interesse eller måske samme problemer vil jeg da opdatere….
Vores elskede Løwchen har lært at være alene hjemme Efter 1,5 års træning m video og bittesmå skridt så kan han.
Og vores elskede kat Miss Jane er også hjemme igen - hun var væk hjemmefra 1/2 år!
Så giv aldrig op
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.048
maj 2020
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.490
sep 2017
Jeg står midt i alene hjemme-træning med min hvalp, som er 9 uger i dag. Jeg bliver ved med at gå i overtænke-mode, indtil jeg kommer i tanke om mit mantra om, at jeg ikke skal behandle noget som et problem, før det ér et problem.
Her er i øvrigt også flyttet en kat ind på matriklen. Som ikke taler kinesisk, men mere sådan en god, flad midtjysk
Undskyld - men alene hjemme...