Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 8 anno 2025
  • #1   5. apr Dorit har været lidt skidtmads de sidste par dage, og i går havde hun kastet op 3 gange imens jeg var på job.

Jeg tænkte at jeg ville lave noget skånekost, men opdagede at jeg ikke havde flere brune ris. Til gengæld havde jeg pasta lavet af brune ris. Så jeg kogte pasta og kylling, rev kyllingen i små strimler og blandede det hele sammen med en dåse vådfoder med kylling og ris og så kogevandet fra kyllingen.

Ellie slugte det, som om hun ikke havde fået mad i en uge. Dorit spiste kyllingen og vådfoderet, og suttede væden af pastaen, som lå tilbage i skålen smiley

Dorit har siden jeg kom hjem fra job i går spist mange små portioner mad, og lader til endelig at have det bedre smiley Jeg er ikke god til at min lille gamling er dårlig smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 83 Svar: 309
    #2   5. apr Vi er hjemme fra morgen tur vi så fantastisk sol opgang og kom forbi vores mølle.
    Nu er det træning for Luka kl 9 og keglen kl 11.15 så er den lørdag formiddag gået. Men elsker bare vi er kommet i gang igen smiley

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#3   5. apr Her vores andre møller smiley

profilbillede
  • #4   5. apr Sia har de sidste par dage ikke spist særlig meget.
    Jeg var faktisk begyndt at blive lidt bekymret, indtil jeg kom til at tænke på, at det jo var nu, der skulle komme hvalpe, hvis hun var blevet parer i sidste løbetid smiley
    Der er heldigvis ikke andre tegn på falsk drægtighed, så jeg håber, vi slipper med lidt mindre appetit et par dage.

• #5   5. apr Eid festival i Esbjerg i dag - smiley Jeg forventer god mad

• #6   5. apr Hvor var det var skuffende ... kun grillmad blah og kage

Så er skide sulten nu :))) altså

• #7   5. apr Vi har nydt det fantastiske vejr med lang morgentur til Amagerfælled smiley

profilbillede
  • #8   5. apr Vi har været til gymnastikopvisning med nok 300 tilskuere. Ret ambitiøst når ungerne er 2,5-5 år smiley Mine svigerforældre kom i morges og var med og er lige taget hjem. Det er også hårdt at være hund og få besøg smiley

profilbillede
  • #9   5. apr Jeg har en engelsk cocker på hold. Dengang jeg startede som træner, brød jeg mig ikke om spaniels, og slet ikke cockere. Skæbnen ville at jeg fik 3 cockere og en CKC på hvalpehold smiley Den ene cocker stjal mit hjerte, og det var gengældt smiley I alle de år hun var aktiv konkurrencehund, skulle jeg holde mig langt væk, for ellers kunne hun ikke arbejde - så ville hun bare hen og kramme med mig i stedet smiley

Ejer har nu fået endnu en cocker, og den går på mit konkurrencehold. Jeg har ikke noget forhold til den hund, men i dag skulle vi prøve noget halløj, hvor jeg skulle sidde i græsset og kaste godbidder til den. Da vi er færdige, kommer den hen til mig, kravler op i skødet på mig og putter sig ind til mig smiley Ej, men jeg smeltede jo helt smiley

Jeg HAR lært at elske cockere. Og andre spaniels smiley

• #11   5. apr Vi har været på hobbyudstilling i Kolding.

profilbillede
  • #12   5. apr jeg er vokset op med en cocker, jeg er faktisk ret vild med dem, til gengæld siger fx King Charles mig ikke noget ...

• #13   5. apr Solen nydes

profilbillede
  • #14   5. apr Der er noget helt enormt tilfredsstillende ved at ens hund kommer noget så glad ind fra haven med en ualmindelig klam gennemtygget, nedgravet, opgravet og snasket gumledims...

Det virker bare så skønt naturligt for hende og hun så tydeligt veltilpas ud med situationen...

Vi har ikke haft direkte og dermed fri udgang til haven før nu og vi elsker det alle...(undtagen Minion der udover gåture aldrig helt har set fidusen i at være ude når man kan være i en sofa) smiley

• #15   5. apr Men han er da varmet mere op end jeg troede overfor konceptet smiley smiley

profilbillede
  • #16   5. apr I slipper for min tale om, at Bornholm blev glemt smiley
    Til de korrekte - ja, jeg ved at flaget vender forkert, men mine kreative evner er meget begrænset smiley

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#17   5. apr Jeg ska helt klart ha en cocker spaniel når de 2 Dobermann ikke er her mere. Vil gerne ned i størrelse hund smiley

• #18   5. apr Jeg har en eller anden dårlig fornemmelse med cockeren. Måske jeg bare ikke har mødt den rette endnu smiley

• #19   5. apr Jeg er lige nødt til at sige at ingen har hjulpet perle så meget med angsten som gamle Fie kat

En kat som ven der er kold i rumpetten og tager alt roligt fordi hun virkelig er født med en guldske i røøøøven er altså en gave til sådan en lille hund der ikke er

profilbillede
  • #20   5. apr Det var dette foto jeg ville vise smiley

Sorry

profilbillede
  • #21   5. apr Pernille, du skal bare kramme med en cocker, så garanterer jeg at du er solgt smiley Når de putter sig ind til en med deres lange, bløde ører, så kan man altså ikke modstå smiley

• #22   5. apr Anne, ja måske. Jeg er solgt over cavalier så måske smiley
    Jeg synes bare de mange cockere jeg har mødt har været sådan.. lidt for oppe at køre og virkede lidt stressede

• #23   5. apr Jeg er spændt på hvordan ham her kommer til at se ud i sidste ende. Der kommer flere og flere faner og mere krave smiley elsker langhår

profilbillede
  • #24   5. apr måske det bare er de enkelte hunde jeg har mødt, men jeg synes der er meget forskel på Cavalier og "klassisk" Cocker ... lidt som westie og skotte ... de cavalier jeg har kendt har/havde "´velcro" genet, som westie og golden, men cockeren virker mere selvstændig ..

jeg er jo absolut ikke til velcro ..

• #25   6. apr De Cocker jeg har mødt, de har været ret bims. Så hellere en Cavalier. smiley

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 93
    #26   6. apr Jeg fik en brat opvågning her til morgen. Linus stod og kastede op i sengen, altså den seng jeg også lå i. Er du gal jeg kom ud af fjerene, og fik smidt sengetøjet i vaskemaskinen smiley

Det er sjovt som man (læs: jeg) altid vågner, fra selv den dybeste søvn, ved lyden af en hund der kaster op smiley

• #27   6. apr Hanne så var det godt, at du ikke fik Sealy. De er faktisk ret meget velcrohunde.

• #28   6. apr Jeg vandt iøvrigt en overnatning på Comwell i Middelfart i går og et gavekort på et udstillingsgebyr. Jeg var lidt heldig. smiley

• #29   6. apr jeg har hovedpinedag....
    så min indbyggede varmepude startede op

profilbillede
  • #30   6. apr for år tilbage var cocker virkelig dårlige ... der er ihvertfald nogen steder blevet ryddet op i avlen og jeg har ikke i mange år mødt en bims cocker ..
    @Louise .. tja ... der er jo så også forskel på velcro.... og sikkert også på de enkelte hunde ..men ja de cavalier jeg kender(har kendt) og så vores venners Golden, det er for meget .. når man forsøger at undgå at se på en hund fordi man bare ikke orker den reagerer med at stå op af en i samme sekund så er det for meget .. at de er galde og kontaktsøgende er noget andet ..

• #31   6. apr Nu der nævnes hovedpine...
    Jeg har i en del år lidt frygteligt af migræne - den helt voldsomme med opkast som varede mange dage. Mit liv var ekstremt begrænset pga. migrænen.
    Jeg var selvfølgelig igennem neurolog og alverdens forskellige slags kemi. Både anfaldsmedicin og forebyggende. Noget forebyggende virkede nogle få måneder, men så var jeg tilbage til start igen. Noget anfaldsmedicin virkede nogen gange, andre gange ikke.
    Jeg har i årenes løb forsøgt alt muligt alternativt gejl uden virkning. KST, nåle (min svigermor er både læge og udd. i akupunktur i både Kina og andre lande), fysioterapi for afspænding, massage rettet mod migræne og sikkert også andet, jeg har glemt.
    Jeg fik for et par år siden øje på Milena Penkowas FB side. Ja, Penkowa er hende, der blevet taget i noget papirfusk for en del år siden, men derfor kan man jo godt være ekstremt dygtig til dét man gør. Hun har kastet alt ind på at helbrede/hjælpe ved hjælp af kosttilskud. Her i DK er vi så hjernevaskede, at vi kun tror på kemi, det gælder både, når vi snakker mennesker og dyr. Kemi var forsøgt, så jeg havde intet andet end penge at tabe. Jeg meldte mig dog ikke ind i hendes medlemsklub, for så meget troede jeg ikke på det. Jeg pløjede hele hendes Fb side igennem og samlede informationer. Jeg tyggede lidt på det i et halvt års tid, før jeg sprang ud i det. Det skal lige siges, at alt, hvad hun lægger op, er dokumenteret via forsøg/forskning andre har lavet, så det er ikke bare hende, der har fundet på noget.
    Jeg har nu været på kosttilskud i over et år, og jeg har fået mit liv tilbage. Jeg er 100% ude af forebyggende medicin. Jeg er gået fra ca. 16 migrænedage pr. måned til 0-3 dage. De fleste måneder er 0. De dage jeg er ramt nu, er slet ikke i samme liga som tidligere. Det er over et år siden, jeg har kastet op grundet migræne.
    Når jeg hører om folk, der lider af migræne, har jeg haft lidt svært ved at kunne henvise til noget, for folk gider ikke selv at gøre benarbejdet, som jeg gjorde.
    NU har Penkowa endelig lavet en bog, hvor det hele er samlet. Man kan se hvilke tilskud og i hvilke doser, hun anbefaler.
    Jeg følger ikke selv alle hendes anbefalinger - dvs. jeg bruger ikke ALT, hvad hun anbefaler og heller ikke i så høje doser, som hun anbefaler. Jeg har prøvet mig frem.

Bogen kan købes for ca. 170 kr. på nettet.
    Selvom det er ren reklame, har jeg intet med hverken Penkowa eller hendes bog at gøre, og jeg er heller ikke sælger af kosttilskud smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 104 Emner: 28 Svar: 3.316
    #32   6. apr Uden sammenligning med migræne i øvrigt (og STORT tillykke med at slippe af med din, Rikke), læste jeg en artikel om HVOR stor betydning en kostomlægning kunne få. En mand, der var dømt noget i nærheden af steril, lagde sin kost fuldstændig om - og blev i stand til at lave et barn efter et lille år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   6. apr Vilma har fundet en god hule i skoven - under roden af et væltet træ. Lui vil gerne dele den med hende, men Vilma deler ikke huler! smiley

profilbillede
  • #34   6. apr @ Rikke ... vil du ikke bare nævne lidt om, og hvilke der har hjulpet dig ...

jeg har også læst på hendes side med andre ting dog ... og jeg bruger mange penge på kosttilskud, jeg synes ikke altid, ofte ikke det hjælper, men ville egentlig mega gerne man kunne gå en vej uden om al kemien ..

• #35   6. apr TAK Isabelle smiley
    Kostomlægning kan ændre utroligt mange ting, men kostomlægning er bare sværere end at tage de piller, som lægen udskriver.
    Jeg forsøgte med kostomlægning rettet mod migræne, men det rykkede ikke rigtigt noget på mig. Jeg fik heller ikke migræne af f.eks. chokolade, sukker eller andre fødevarer, som ofte er triggere.
    Jeg skal lige sige, at jeg er ikke imod konventionel medicin, jeg synes bare det er ærgerligt, at DK er så lukket overfor andet end konventionel medicin. Min neurolog rystede direkte på hovedet, da jeg nævnte kosttilskud.

INTET hjælper alle - men meget er værd at forsøge.

• #36   6. apr Hanne
    Du har helt ret i at alt ikke altid virker.
    Hvis man suger info via hendes side (som jeg gjorde), skal man virkelig suge mange opslag igennem for ellers får man ikke samlet nok til at det har effekt. Hun har jo sin medlemsklub, som hun skal tjene penge på, så hun smider ikke al info ud samlet.

Jeg bruger som sagt ikke alle de kosttilskud, som hun anbefaler til migræne, for samlet bliver det enormt mange, og det er enormt dyrt. Jeg har prøvet mig frem, og stoppet dér, hvor min migræne stort set er forsvundet.

Jeg kan ikke huske alle, men her er nogle af de tilskud, jeg tager. Det er også pga. mine led og min astma.
    B2 + altid et b-vitaminkomplex
    BOR
    Zink
    Højdosis fiskeolie (her kan man ikke tage hvad som helst, kun få har rette sammensætning)
    Multivitamin
    D vitamin
    Højdosis hyben
    Kalk
    Magnesium
    Det skal sammensættes korrekt i rette doser for at spille sammen.

• #37   6. apr Dagen har stået på agility stævne og Perle har hilst på to andre mennesker end os tre herhjemme - uden at være utryg

Det er en kæmpe sejr - et lille skridt af gangen hvor hun er ved at finde ud af at hun selv bestemmer om hun gider snakke med folk og ellers bare kan vende sig og gå

(Det var ikke til stævnet - hun er løbsk så hun var ikke med der :))

• #38   6. apr Rikke ja og mange glemmer at Milena faktisk senere er blevet frikendt og tilkendt erstatning. Jeg har fulgt hende en del år, og kører også mange kosttilskud lag andre problematikker end hovedpine, og jeg må indrømme, at jeg mærker en stor forskel i hele kroppen. Hun er nemlig knalddygtig og alt er evidensbaseret , og ikke bare noget hun selv har fundet på.

• #39   6. apr OT

Det er nogle pragtfulde billeder, du har sat ind i tråden, Isabelle - lige til at blive glad i låget af smiley

• #40   6. apr Louise - Noget af frifindelsen var, så vidt jeg husker, grundet forældelsesfristen. Papirfusk eller ej - det har intet med hendes nuværende virke at gøre . Hun er hamrende skarp på sit felt, og jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at det er hendes fortjeneste, jeg er næsten migrænefri nu. Mine led har det også langt bedre. Det næste, jeg kommer til at gå all in på, er mine lunger. Det ville være vildt, hvis jeg kunne slippe dén medicin også.

Og nu skal jeg nok tie om mere sygdomssnak her i Snik snak tråden smiley

• #41   6. apr Jeg slap i sin tid fri for hovedpine - ca 3-5 gange ugentligt - vha akupunktur. Dvs da jeg ENDELIG fandt den rigtige akupunktør.

Jeg er møgdårlig til at tænke for meget over hvad jeg stopper i hovedet - andet end jeg er HYS, når det drejer sig om dyrevelfærd men det har jo ikke rigtigt noget med MIN velfærd at gøre smiley

Jeg har så siden januar kørt 8-16 kur og den kan altså noget.
    Jeg er mere frisk, sover bedre om natten og føler mig sådan generelt godt tilpas.
    Og så må man aldrig undervurdere placebo .. men det er OK, bare det virker jo smiley

• #42   6. apr Jeg spammer lidt, men nu skifter jeg helt emne. Jeg har været en form for kreativ, men jeg er ikke dygtig nok til at poste i en krea-tråd, så det ryger ind her smiley

Jeg købte en ret smadret servante. Der var råddent træ, og den var ved at falde fra hinanden. Der var også lige 78 lag maling på den....mindst smiley

profilbillede
  • #43   6. apr Det her synes jeg er potentielt problematisk....

https://tv2.dk/nyheder/reel/2025-04-06-ulv-vandrer-gennem-villakvarter-6371128533112

Jeg er bange for at de bliver for sikre på mennesker nu...

• #44   6. apr Rikke jeg har kun læst, at det skyldes at nogle forsvundne ting pludselig alligevel var dukket op. Jeg er helt enig. Hun er virkelig skarp og "nørdet". Elsker det. Der findes i øvrigt en fb-grupper, der kun opererer ud fra Milenas anbefalinger. Admin har gennemgået over 30 kurser hos Milena, og sparrer rigtig meget med hende. Fantastisk gruppe, hvor der gives gode råd til specifikke kosttilskud/planer, uden at det koster noget.
    I øvrigt hjælper Milena rigtig mange hunde også.

• #45   6. apr Rikke den er da super flot smiley

• #46   6. apr Louise - Jeps, det var nok dén gruppe, jeg også var i på et tidspunkt. Det blev for meget støj i mit hoved, jeg ville hellere køre lidt solo uden for mange input fra tilfældige. Jeg har ofte tendens til at ville afprøve alt for meget på én gang, hvis jeg ser folk skrive alle mulige ting, og det duer ikke for mig.

• #47   6. apr Rikke jeg bruger den kun som opslagsside og hjælp, hvis jeg har behov for noget specifikt. Det er nemlig svært, formand får lidt til at prøve det hele haha

• #48   6. apr One must not rest
    One must protect
    Favourite hooman
    Always

smiley

Har seriøst aldrig haft SÅ loyal en hund
    Især overfor zara

Det er en fantastisk ven for hende og omvendt

profilbillede
  • #49   6. apr hvad hedder den FB gruppe ..

jeg tager en del af de kosttilskud ... på nær BOR .. hvilke fiskeolie er godt

• #50   6. apr Hanne bor (Boron) er rigtig vigtigt. De kosttilskud de sælger på Morethanhealth er alle topklasse. Vi bruger den fiskeolie, hvor der sælger 3 bøtter sammen. Servicen er tillige fantastisk.

https://www.facebook.com/groups/7445960185498024/?ref=share

• #51   6. apr Obsternasig - Jeg elsker også når vejret bliver, så whipperne kan være ude i mange timer smiley

I øjeblikket er de udendørs fra ca. 10 formiddag og til vi spiser aftensmad, snuder og poter indsmurt i jord er mere reglen end undtagelsen. De graver efter mus, graver kødben op og ned, leger og ligger resten af tiden bare og nyder livet smiley

Tilla med forårssnude smiley

profilbillede
  • #52   6. apr Min søn ser iPad når han lige skal koble af. Hunden lægger legetøjet op på den når han synes det bliver kedeligt smiley

profilbillede
  • #53   6. apr Kirsten hvor ser det skønt ud smiley sikke et hundeliv. Vi har stadig lidt problemer med biler der kører forbi, ikke alle men nogle el biler og trailere, så tør ikke have hende ude uden foranstaltninger og vores tilstedeværelse. Men det skal nok komme smiley

• #54   6. apr Hanne - Sowelo, som Louise henviser til hos Morethanhealth, opfylder kravene - jeg bruger lidt forskellige mærker, alt efter hvilke der er billigst på tidspunktet. Ofte er Amazon billigst med mange af mine tilskud.

------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg er så enormt bagefter i år med mine tomatplanter pga. jeg tog på ferie. I weekenden fik jeg så endelig de mindste pottet om, så nu er der vuggestue i udestuen. smiley

profilbillede
  • #55   6. apr På vej ud på den anden side af “skilsmisse”…jeg føler endelig, at jeg kan trække vejret igen smiley

Har tabt lige godt 11 kilo siden midt januar, så har brugt weekenden på selvforkælelse - nyt tøj, nye sko, ny jakke, nyt makeup, et ekstra sæt huller i ørene, sushi i sengen - for jeg bestemmer, hvor jeg spiser smiley

Og så er der et par interessante fyre i baggrunden, der rører lidt på sig. En fra fortiden og en ny…hvorfor kede sig alene smiley

Jakken matcher næsten min øjenfarve..det skulle dokumenteres smiley smiley smiley

profilbillede
  • #56   7. apr din tilgang imponerer mig stadig ... og når du beskriver så kan det da godt være det var din eks der tog beslutningen, men jeg får tanken at du faktisk også var lidt færdig med det forhold, men måske ikke selv kunne se det ... fedt du blomstrer ... og håber ikke du tager det fortrydeligt op ...det er i bedste mening .. nyd livet, du blomstrer op og begynder klart at finde DIG ... tag det roligt med de der fyre ...

• #57   7. apr Vi har fået for vane at gå udenfor, når renovationsbilen kommer forbi.
    Bilen larmer, og der kommer fremmede mennesker og "stjæler" vores affald.

I dag var renovationsarbejderen den sødeste unge dame med langt lyst hår og det skønneste smil.

Vi fik os en kort snak og Sia fik en godbid smiley

Sia plejer bare at stå stille og kigge intrresseret på renovationsbilen, mens halen kører.
    Fremover forventes godbidder smiley

• #58   7. apr Ej hvor ser du fin ud Linda smiley og hvor sej tilgang.

• #59   7. apr Vi har været et par timer i skoven her til formiddag - det var skønt smiley

profilbillede
  • #60   7. apr ha ha, formiddag, for mig er det morgen til kl 10 ... sidder lige og forsøger at tage mig sammen til en skovtur ... det er noget køligt her i Aarhus lige nu ..

• #61   7. apr Jeg har et lille barn, så alt efter kl. 8 er formiddag for mig smiley Passer med at jeg skal arbejde fra middag. Der var ikke så mange og det synes jeg er rart.

• #62   7. apr Hanne - No hard feelings smiley Den ene er ikke dansker og bor ikke i Dk og den anden er det kun skriverier med indtil videre smiley

Jeg tror, du har ret…når jeg ser tilbage så kedede jeg mig nok lidt. Men ikke mere end, at det jo var fint og “hyggeligt”. Men hvorfor egentligt nøjes med det?

• #63   7. apr Nimbus er med på job, og under frokostpausens gåtur mødte han for første gang en kat, sådan helt "up close and personal". Ikke fordi han ikke ofte har set en kat - men de har altid holdt sig på god afstand. Det gjorde den her ikke smiley

Først stod den lige ved siden af en lille bro, vi skulle over. Den skød ryg og øjnene lynede, og Nimbus gik pænt over på den anden side af mig, så han kunne gå i størst mulig bue forbi.
    Efterfølgende fulgte den lidt efter os, og lagde sig på broen og holdt øje. Nimbus vendte rundt, og så stod de der og havde en tavs kommunikation et par minutter, før vi gik videre. Ret hyggeligt.

Det var iøvrigt en usædvanlig smuk kat. Jeg har INGEN forstand på katteracer, men den var slankt bygget som en siameser - men helt dybt mørkerød. Såååå smuk smiley

• #64   7. apr Sikkert en Abbysiner.

• #65   7. apr så kom vi også på skovtur .. 11.000 skridt ... for mig, gad vide om det er 22.000 for 4 poter

• #66   7. apr 44.000 smiley

• #68   7. apr Tarmslyng med hulv det gør meget ondt

profilbillede
  • #69   7. apr av Bodil .. det lyder godt nok træls .. håber du får det bedre hurtigt

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   7. apr Åh, din stakkel Bodil smiley

Hvorfor 44.000, Martine? Sidst jeg regnede efter, var 2 x 11.000 vist 22.000 smiley

• #71   7. apr Jeg holder med Martine, sådan en lille skotte har korte ben, så hvis den skal gå Hannes 11.000 skridt, så må det blive rigtig mange skotteskridt smiley

• #72   7. apr Fire poter Isabelle- men ja, Hanne har jo to ben så my mistake smiley

• #73   7. apr Ej for fanden, Bodil! Al den god bedring, jeg kan mønstre og finde er på vej til dig smiley

• #74   7. apr Jeg forstår ikke hvordan en mand i nyhederne kan stå foran en fårefold med 2-3 snore strøm (hvor han i øvrigt selv uden problemer lige skræver over) og sige det er ulve-sikret hegn…

Ulven ville kunne enten kravle under, hopper imellem eller hoppe over snorene uden problemer…

Jeg vil endda vove at påstå at et shetlandsponyføl med både føl og vinterpels ville kunne komme igennem hegnet :D

Det ville jeg bestemt ikke mene er ulve-sikkert

• #75   7. apr skotten var ihvertfald træt efter ...

• #76   7. apr Rigtig god bedring Bodil smiley

• #77   7. apr God bedring Bodil.

• #78   7. apr God bedring, Bodil smiley

• #79   7. apr God bedring, Bodil smiley

• #80   7. apr Rigtig god bedring Bodil

• #81   7. apr Rigtig god bedring Bodil

• Indica J
    jan 2025

#82   7. apr God bedring Bodil.

• #83   8. apr God bedring - håber du hurtigt er blevet smertedækket, og snart er frisk igen.

• #84   8. apr Rigtig god bedring, Bodil

• #85   8. apr Vi sidder og venter på at Maxi zoo åbner. Jeg er sulten, og vil gerne hjem men hvad gør man ikke for sin hund smiley

profilbillede
  • Indica J
    jan 2025

#86   8. apr Livet med en reaktiv hund kan til tider være enormt stressende, især når man bor i en bydel med rigtig mange hunde.

Her til morgen har vi dog været så heldige at vi har haft en harmonisk morgentur, sådan en morgentur med en successrate på 100% - ikke en eneste konflikt har der været.
    Linus var rolig og velafbalanceret og stoppede op og tog kontakt til mig for at få en godbid hvis han syntes at der var fare på færde (læs: hvis der kom en hund han normalt ville reagere negativt på).
    Han trak ikke i snoren een eneste gang, var bare verdens sødeste og dygtigste lille hund smiley

Gode mennesker kom forbi mens vi fik morgenkaffe ude på Boulevarden, alle i godt humør med tid til at hilse eller stoppe op og snakke, både med Linus og mig smiley smiley

Sådan en morgen gør mig glad i låget smiley smiley

• #87   8. apr En af mine venner er blevet indlagt med kattebid og skal opereres. Lægerne ville ikke give korrekt medicin, da hun var ved læge 1. gang og heller ikke 2. eller 3. gang. smiley

• #88   8. apr God bedring Bodil smiley Håber du hurtigt bliver frisk igen.

• #89   8. apr God bedring Bodil!

• #90   8. apr Jeg er blevet tilbudt et nyt job. I nabokommunen hvor der i dén grad trænger til at blive ryddet op. De vil give 5.000 kr mere om måneden i løn, 3 ugentlige hjemmearbejdsdage og hund med på kontoret (der er hundegård i en tilknyttet bygning). Jeg kan selv vælge hvilke opgaver jeg vil prioritere. Det LYDER jo som det perfekte job smiley MEN..... Det er også en kommune der fyrer (særligt) ledere for at vise over for borgerne, at der "handles" når der sker fejl. Men dem der bliver fyret, er bare aldrig dem, der faktisk har fejlet.

Det er jo rart sådan at blive tilbudt et job, også når de er meget insisterende i deres henvendelser. Men jeg har det bare for godt hvor jeg er. Selvom jeg har så travlt, at jeg sjældent får spist frokost og nogle dage ikke engang har tid til at gå ud for at tisse smiley

• #91   8. apr Hvordan man trives på sin arbejdsplads betyder altså bare virkelig meget smiley Jeg har også pænt takket nej til en konkurrerende virksomhed ad flere omgange. Jeg kan nærmest få det som jeg vil have det siger de og lønnen er bedre end den jeg har (som allerede er rigtig rigtig fin). MEN jeg har det bare stramt med den måde de behandler deres medarbejdere på: Virksomheden forventer at man altid prioriterer sit arbejde over alt andet. Jeg kender jo mange der arbejder der og det med at måtte aflyse sine week-end aftaler eller flytte sin ferie i sidste øjeblik eller måtte arbejde på helligedag er mere reglen end undtagelsen. Og det er et no go for mig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#92   8. apr Nu er der jo en del snak om kunstig intelligens og den slags - så det MÅTTE jeg da lige prøve - altså at stille et spørgsmål til Chatgpt.
    Mit spørgsmål lød: Er eurasieren en nem hund?
    Svaret var bl.a:

"Eurasieren er en blanding af samojede hund og schæferhund, og er kendt for at være meget trænbar og arbejdsom. De er også kendt for at være loyale, venlige overfor deres familie, men lidt reserverede overfor fremmede.

Husk dog altid at huske på, at uanset race eller individuel temperament, kan enhver hund kravle op ad rangstigen gennem dårlig opdragelse eller manglende mental stimulering."

smiley smiley smiley smiley

• #93   8. apr Susanne øv det er godt nok ikke til t spørge med. Kattebid er bare forbundet med rigtig stor risiko for infektion.

• #94   8. apr Ja nemlig Louise. Og nu er hun så indlagt. Hun har ikke lavet andet siden tirsdag end at løbe lægerne på dørene ogå vagtlægerne.

• #95   8. apr øv Susanne, håber hun trods alt er kommet afsted i god tid ...

jeg er også lidt lægetræt .. synes der er mange der er det ...

• #96   8. apr Hanne, kattebid er drøn farligt. Og nu er hun blevet bidt to gange indenfor 14 dage, det er ski uheldigt.

• #98   8. apr Det her solskin må gerne fortsætte smiley

profilbillede
  • #99   8. apr ja.... mindst til sidst i oktober ... hvis det skal regne, så skal det være om natten

• Indica J
    jan 2025

#100   8. apr Jeg sidder og nørder lidt historie, og sad så på arkiv.dk - søgte på min gamle skole, og fandt mig selv på et billede smiley

profilbillede
  • #101   8. apr Så er hun opereret. Det var heldigvis mest betændelse i huden. Jeg er lettet.

• #102   i går kl. 06:35 Godt at høre Susanne.

• #103   i går kl. 10:44 VRÆL Penny er indlagt idag. UUuuuhhh hvor jeg hader når en af hundene bliver syge. Vi var oppe og ude 6 gange i nat. Jeg er så ikke typen der ser tiden an med den slags symptomer, da det jo var præcis de symptomer Perle havde dengang hun havde leptospirose og var nær død af det. Penny har hverken villet spise eller drikke siden igår aftes så hun var blevet noget dehyrdreret. Så nu er hun er indlagt så hun kan få vædskedrop og noget kvalmestillende. Jeg krammede hende mens hun trykkede sig ind til mig og fik lagt et kateder, tappet blod til en stor blodprofil og fik lidt at sove på mens hun får drop. Jeg fulgte hende hen til hendes bur på 'enestuen' (hun skal ikke have udsigt til/fornemmelse af andre hunde tæt på når hun er indlagt). Hun skal undersøges grundigt - også selvom det måske bare en eller anden mave'bug' hun har samlet op. Dyrlægen forsøgte at berolige mig med at det jo sansynligvis ikke er leptospirose eller noget andet alvorligt, men puha jeg får flashback til en hund, der svævede mellem liv og død i 14 dage, hver gang en af mine hunde får diare, opkast, madlede og er slatten. Søndag var jeg til konkurrence med en topfrisk Penny. Mandag var vi til træning og hun var virkelig tændt. Tirsdag morgen tog vi en tur på kickbiken for fuld skrue. Tirsdag eftermiddag på gåtur var der intet at mærke; hun løb frisk afsted og tog sine tørfoderpiller som godbid med sædvanlig begejstring, når jeg kaldte hende ind. Men da vi kom hjem og skålen med mad blev stillet foran hende blev det et 'Nej tak' - WHAT smiley Og ja, så kom opkastet og tyndsk*den ved 20-tiden.

• #104   i går kl. 10:50 Vi var hos figuranten i går for første gang i 100 år. Ellie var MEGET begejstret smiley Hun var mindre begejstret da det gik op for hende, at hun kun må bide i bløde ting, og at vi egentlig primært skulle træne lydighed og hold-så-kæft omkring figuranten.

Dorit var med, og for første gang imens vi har gået hos den fig, var der både lyst, tørt og ikke-mudret. Så i pausen mellem sættene, var Dorit med oppe i pauseområdet hvor vi får en sodavand og snakke om træningen. Dorit syntes det var vildt spændende at snuse rundt der - der er spist mange madpakker, slagtet dyr, der hænger dyrekranier rundt om på arealet, spøgelsesfigurer i træerne og alt muligt andet spændende. Hun fik tuttet rundt og tjekket yderkanten af mosen, fanget mus, nidstirret spøgelserne og krævet nus og opmærksomhed af menneskerne smiley

Da jeg kom hjem havde jeg to glade og veltilpasse hunde smiley

• #105   i går kl. 10:51 God bedring med Penny smiley Jeg håber det bare er den omgangssyge, der har floreret!

• #106   i går kl. 11:01 God bedring herfra- hun bliver fin igen smiley

• #107   i går kl. 11:06 Ja, jeg håber virkelig også at det bare er mig der 'pyller' og at hun er frisk igen imorgen. Egentlig skulle hun jo til konkurrence igen på søndag, men hun kommer selvfølgelig ikke afsted hvis hun ikke er iorden.

• #108   i går kl. 11:17 er helt færdig i min ankel...
    Har været ved dr dyr til vaccine og helbredstjek med bravecto. Maggie fik super meget ros smiley
    Meeeeen.... der er ca 1,5 stop at gå fra bus til dyrlæge og retur. Og busserne hjem passede ikke sammen, så måtte gå ca 1 stop hjem. Nu gider anklen ikke mere idag.

profilbillede
  • #109   i går kl. 11:23 Åhh rigtig god bedring med Penny ??

• #110   i går kl. 11:32 God bedring med Penny.
    Det virker til, at det er noget der florerer her på Sydsjælland. Mine gode venner måtte også afsted til dyrlægen med deres hanhund i går med samme symptomer. Han er dog heldigvis noget mere frisk i dag, så jeg håber, det går lige så hurtigt i sig selv igen for Penny smiley

• #111   i går kl. 11:39 God bedring med Penny smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#112   i går kl. 11:47 Stakkels Penny - og bekymrede dig, Mette smiley
    God bedring til patienten smiley

• #113   i går kl. 12:42 Dyrlægen har lige ringet. Blodprøverne ser fine ud. Hun har ikke engang specielt forhøjet infektionstal (10,5 - det 'må' være 10 - det var maxet helt ud dengang med Perle), men var selvfølgelig dehydreret. Hun spiser nu det mad de giver hende og er friskere. Så det er nok bare mig der er 'pyller'. Henter hende om 2 time når hun er 'tanket helt op'.

• #114   i går kl. 12:45 God bedring med Penny.

• #115   i går kl. 13:11 Angående det med kattebid så blev min mand bidt af en naboernes store langhårede røde monsterkat. Kræet ind i vores soveværelse af det åbne vindue en tidlig lun maj morgen. Den hoppede op i vores seng, hvor Perle også lå (Perle kunne IKKE lide katte), og i tumulten fik min mand et gedigent bid af katten i sit højre håndled. Det blev taget temmelig alvorligt på skadestuen, hvor vi troppede op kl 05.30. Lægen på skadestuen sagde at det var godt vi kom med det samme; kattebid var ikke til at spørge med og de skulle behandles med det samme. Men det er åbenbart ikke en viden alle læger ligger inde med smiley Det var enormt smertefuldt og ret lang tid om at hele smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#116   i går kl. 13:37 Yes ! Jeg er gået på påskeferie i dag smiley en dag før tid. Men Luka skal steriliseres i morgen så vil gerne være frisk til når vi skal afsted i morgen tidlig.
    Så har fået påske ferie fra i dag og frem til den 22 april.
    Lækkert smiley

• #117   i går kl. 13:44 Er der nogen af jer der ved hvilke gode kødfulde rå ben, der er mest fedtfattige? Altså noget bestemt dyr og bestemt "udskæring"?
    Spørger fordi Hundeprut har problemer med bugspytkirtlen, men elsker rå ben. Indtil videre har hun heldigvis kunne tåle de rå hesteben jeg gav hende og de rå okseben.
    Både okseben og hesteben var fra privat og derfor ingen indholdsfortegnelse på. Nu har jeg nogle rå oksestruber som altid har været en sikker vinder hos mine Schæferhunde men synes der står 18 procent på?
    Hundeprut HAR tendens til problemer men hun er ikke den type der slår ud, ved en godbid med for meget fedt, eller en bid ost.
    Men derfor vil jeg selvfølgelig gerne passe på hende, uanset og gør også alt for at undgå at provokere det.

• #118   i går kl. 14:04 Åh god bedring med Penny smiley

Hilde var også gennem en tur hvor hun blev indlagt og fik drop. Hun røg i røntgen og fik taget blodprøve.
    Det var en stor forstoppelse, og var hun var så dehydreret.
    Jeg kan godt forstå du bliver bange, det var jeg også.

• #119   i går kl. 15:57 For en del år siden gav min dyrlæge mig det råd, at man skal skylle kattebid med husholdningssprit.
    Jeg skal ikke kunne sige, om det er politisk korrekt, men mine kattebid, som med det samme er blevet skyllet med husholdningssprit, er altid gået over igen, uden komplikationer.
    Det skal lige siges, at jeg nok ikke har haft dybe og alvorlige bid.

• #120   i går kl. 16:18 Dejligt med Penny, mon ikke snart hun er på toppen igen ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#121   i går kl. 16:20 Hvordan er kattebiddene gået over, Lise-Lotte? smiley smiley
    smiley Undskyld.

• #122   i går kl. 16:25 God bedring med Penny.

• #123   i går kl. 16:27 Dybe kattebid kan ikke nøjes med rens, og slet ikke når de sidder ved et led. Jeg er blevet bidt en del gange gennem tiden. De fleste gange har jeg fået bredspektret antiobiotika.

• #124   i går kl. 16:48 Det er bare lykken, når man får tilsendt billeder imens Sam er i hundedagpleje.
    De har gået mange km tur i dag, Sam fandt yndlings pladsen i solen efterfølgende ??

profilbillede
  • #125   i går kl. 17:47 #121

Gået over, som i helet uden problemer smiley

• #126   i går kl. 18:55 Vi har haft en dejlig dag i det gode vejr. Vi tog en eftermiddags tur på cykel og gåtur i mit gamle hood. Vi stødte på gamle hunde-venner smiley

profilbillede
  • #127   i går kl. 20:09 Jeg ser alle gå på ferie men på et internat har vi ikke rigtig fri for dyrene skal jo passes....

Men vi fordeler det

Men nogen gange gad jeg da godt lige tage fem dage der i påsken smiley

Mille siger hej. Hun vil have mad i påsken sir hun smiley er hun ikke charmerende

Snothamrende ramt af katte influenza men charmerende:)

profilbillede
  • #128   i går kl. 20:41 Min hjerne kan snart ikke mere. Jeg har så travlt, at hvis jeg ikke skriver ALT ned, forsvinder det. Min veninde havde været mega sød, og havde lagt et langt spor til Ellie her i eftermiddag, og selvom jeg mest havde lyst til en eftermiddagslur på sofaen, gik vi selvfølgelig spor smiley Bagefter gik vi en tur med hendes to hunde nede i “badeland” - et engområde langs en å, og alle 4 hunde fik spurtet, gravet, badet, rullet i mudder, badet igen og hygget smiley

Da jeg kom hjem til mig selv, havde jeg fået en sms fra en anden veninde. Hun bor pt i mit sommerhus, fordi hun er ved at gå fra manden. Hun havde været i Århus i dag for at ordne nogle ting, og skrev at hun havde stillet lidt til mig i min hyndeboks. Hun havde købt ALT det lækre fra den lille glutenfri specialbiks i Åbyhøj, inkl. rigtige, friskbagte donuts og tiramisu smiley Og så begyndte jeg næsten at tude, fordi jeg var så glad og træt smiley

Men jeg har spist kage til aftensmad. Og nu skal jeg overstå i morgen og fredag, og så skal jeg virkelig meget holde ferie smiley

• #129   i går kl. 20:44 Uh, og så har jeg købt en Photizo, som kom med DAO i morges, og jeg tror at jeg allerede har slidt den halvt op smiley Ellies bagende og mund har fået behandling, Dorit har fået en hurtig behandling (hun skal lige være HELT sikker på at man ikke dør af det apparat) og så har min nakke fået 10 behandlinger i håb om at det kan lette lidt på hovedpinen og spændingerne smiley

• #130   i går kl. 20:51 "Killingen" sad og sagde rrrrruh i vinduet. Så jeg kiggede ud og så er det haren der er på besøg igen ??

profilbillede
  • #131   i går kl. 21:17 @ anne ,, hvad er det for en butik

• #132   i går kl. 21:38 Sådan helt OT - men det er jo også stedet - er der nogen, der kommer til Them og ser DKKs IGP3 dm i weekenden ?

• Indica J
    jan 2025

#133   i går kl. 21:58 Martine, det kunne jeg godt finde på.

• #134   i går kl. 22:02 Anne er det For Emma?

fortæl gerne om den hjælper på din nakke. Har længe overvejet at købe én til alle "dårligdommene" smiley

• #135   2 timer siden Konrad er begyndt at få en lidt træls pels og lidt løs mave den seneste tid. Vi kører RC, har aldrig været problemer før nu. Må igennem hvad han får på en dag

• #136   2 timer siden jeg investerede efter anbefalinger først sådan en wave 3,0 pen, genial til målrettede ting, hælspore, gigt, sene skader mm i led, kæben. så fik uffe et voldsomt hold i nakken, og så synes jeg den var lige lille og bøvlet til så stort område.
    så har jeg investeret i equine LTS pad passer så fint til større områder, både 2 og firbenet.
    der er ofte gode tilbud med store rabatter.

jeg en med og en uden blåt lys.
    den med blåt har lige været i sving på et operations sår.
    det er helt vildt en heling der bliver speedet op.

jeg er vildt glad for de ting, ikke billige, men så effektive!

profilbillede
  • #137   2 timer siden MLA spændende. Den kendte jeg ikke.

• #138   2 timer siden Status fra Penny: Jeg hentede en megaglad lille hund igår hos dyrlægen; der kom en sygeplejerske nærmest flyvende efter Penny smiley Penny har spist skånekost med stor appetit og var overbevist om at hun skulle med, da jeg hoppede i 'hundetøjet' kl 18:40. Jeg Hun vimsede begejstret rundt. Jeg måtte dog skuffe hende med at hun ikke skulle med og jeg bare skulle ud og træne mit B-hold. Egentlig skulle hun have været med og træne lidt rondering med en der aldrig har stået figurant for hende før. Men det bliver en anden dag.
    Hun har ikke kastet op og heller ikke pruttet endnu (systemet var jo altså nok også HELT tømt). Men hun fiser noget så forbandet smiley Jeg har trukket 'hund syg' kortet og tager en ekstra WFH dag i dag så jeg kan lukke hende ud hvis hun skal på 'potten'.
    Så krydser fingrer for at det var det og at et par dage på skånekost og canikur får hendes mave helt på toppen igen.

• #139   1 time siden Dejlig opdatering Mette smiley Det godt.nok som en voldsom omgang smiley

• #140   1 time siden dejligt hun er kommet sig og lyder bare klar ..

• #141   1 time siden Super afslutning, Mette - det var jo også sådan det skulle være gået med Czhaplin- men jeg glæder mig virkelig på dine og din hunds vegne smiley

Kommentér på:
Snik snak 8 anno 2025

Annonce