Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppe flåt midddel
  • #1   10. apr Vores får bukkehornsfrø, men overvejer SkJOLD. det skulle være rigtig effektivt.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 145
    #2   10. apr Jeg har brugt Tic off fra Anibio + deres vedhæng til halsbåndet. Ingen effekt desværre.

• #3   10. apr Bravecto til 3 hunde.

• #4   10. apr Add Tab ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 900
    #5   10. apr Jeg overvejer at prøve at bruge dette produkt:

https://www.jordlig.dk/shop/hund/flaatmiddel

Hundenes kropsbehandler er forhandler af det og har med succes afprøvet det på sine egne hunde. Findes i en variant til hvalpe og drægtige tæver.

Og ellers har jeg seresto halsbånd liggende, de kan få på og af. Lukker dem aldrig rigtigt.

• #6   10. apr Det er altså lidt sjovt med de naturprodukter der omtaler sig selv som giftfrie. Det er de jo sådan set ikke. Meget af det de indeholder som kommer fra en eller anden plante er jo netop et giftstof, der er en del af plantens naturlige forsvar mod sine fjender. Kald det nu hvad det er; naturligt forekommende giftstoffer.
    Seresto ville jeg ikke røre med en ildtang; jeg kan ikke have at man fortsat bruger nikotinoider når man ved hvor problematiske de er i miljøet.

• #8   10. apr Jeg har afprøvet næsten alt hvad der findes af midler gennem årene. Naturmidlerne har ingen effekt når man færdes steder med skov og uklippet græs.
    Jeg bruger spot-on, fordi det virker uden at gå i hundens blodbane. Det lægger sig i hudens fedtlag. Risikoen for påvirkning af nervesystemet på hunden er derfor mindre end produkter, hunden skal indtage.
    Jeg skifter mellem mærker og virkemiddel.

• #9   10. apr Mine kommer dagligt i områder med masser af vildt, og det eneste der for alvor virker for os er Bayvantic.
    Den største fordel er, at det er "repellerende", så jeg ikke skal gå og pille flåter af resten af dagen, når vi har været på tur.
    Jeg ville egentlig gerne gå med noget mere naturligt, men efter at have mistet én hund pga. flåtbåren sygdom, så tør jeg ikke tage nogle chancer.

• #10   10. apr Folk må helt og aldeles selvom hvad de bruger - om de bruger gennemtestede produkter, "naturprodukter", rav eller alt mulig andet. Men når man vælger de alternative præparater, skal man bare være klar over at man tager et aktivt valg om, at ens hund meget vel kan blive alvorligt syg, og måske så alvorligt at det er invaliderende eller livstruende. Og når man vælger at det er ok for ens hund, så skal man stå ved det hele vejen.

Jeg kender alt, alt for mange hunde, som har varige følger efter de har været på alternative midler. Enkelte er blevet aflivet, fordi deres led var så smadrede efter infektionerne. Alle fortryder bitterligt at de valgte den alternative vej, for de har påført deres hunde store lidelser. Det er den enkelte hundeejers valg, men man skal stå ved det - også når vovse bliver syg.

• #11   10. apr jeg har aldrig haft en flåt på Oda med Add Tab, vi går nærmest dagligt i højt græs og skovområde .. her er både ræve og rådyr ...

• #12   10. apr Jeg bruger Bayvantic til mine i højsæsonen og Anibio Melaflon spot-on i ydersæsonerne + sprayer dem med vand med citronellaolie eller lign.
    Sprayer også os selv med det sidste, det virker både imod flåter og myg.

• #13   10. apr Jeg brugte længe Bayvantic, som virkede super godt, MEN hunden fandt det ubehageligt at få på huden.

Så prøvede jeg den naturlige løsning med halsbånd fra Biospotix. Sikke noget lort smiley Det virkede ikke en skid, bortset fra at Tucker var en omvandrende luftfrisker med kraftig citrusduft.

Sidste år købte jeg så adTab og det virker indtil videre upåklageligt smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 105 Emner: 29 Svar: 3.408
    #14   10. apr Som Erika har jeg også brugt Bayvantic i årevis på flere hunde - indtil min Kenia fik et brændmærke af det. Så gik jeg over til Bravecto.
    En kort periode forsøgte jeg mig med noget alternativt, der skulle være mindre giftigt. Jeg kan ikke huske navnet - måske fordi det var en engangsforestilling. Flåterne hoppede lystigt på mine hunde smiley

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#15   10. apr Anne: Amen!

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#16   10. apr Jeg bruger Nexgard til begge mine hunde.
    Jeg har haft en flåtsyg hund, det er absolut ikke for sjov! Dengang var han kun på bayvantic.
    Jeg tror aldrig jeg kommer til ikke at give piller. Men jeg gad derudover godt give noget der også var reprellerende. Derfor jeg prøvet nogle af de naturlige ting som lover guld og grønne skove. Men ingen effekt. Jeg har heller aldrig hørt andre end forhandlere have effekt af de produkter.

• #17   10. apr Vi bruger Bravecto, da vi har katte, og vi ikke længere tør bruge Bayvantic.

• #18   10. apr Anne at bruge gift er bare ikke en garanti. Jeg trimmer en Fox, der har haft Borrelia 2 gange trods Bravecto. Nu har han halsbånd og der er ingen flåter på ham. Ligeså en skotte. Begge hunde har fået produktet efter foreskrifterne hver 3. måned. Man skal bare vide,.at der stadig er en risiko, fordi flåterne skal bide inden de får giften. De spot on produkter/halsbånd der findes, er repellerende. Her er sikkerheden større.
    Med avlshunde er der også nogle forholdsregler ifm fx pillerne.

• #19   10. apr Uffe havde anaplasmose sidste år, på trods af regelmæssig korrekt doseret nexgard

• #20   10. apr Ja, der begynder jo desværre også at komme resistens overfor giftene, fordi rigtig mange skruer ned for hvor tit de giver tabletterne, og derfor lader flåterne opbygge resistens.

Jeg supplerer med en spray (fremover Centura) når jeg går steder med rigtig mange flåter. Men 100% kan man aldrig sikre sig. Men man kan helt sikkert sikre sig bedre med testede produkter, end man kan med rav og healing. Bruger man naturpræparater, er risikoen at man både gør hunden syg og sviner miljøet til - at de er “naturlige” er jo, som Mette skriver, ikke ensbetydende med at de ikke er farlige smiley

• #21   10. apr Louise, kan du anbefale en spot-on?

• #22   10. apr Susanne nej desværre. Jeg bruger det ikke selv. Men andre i tråden gør.

• #23   11. apr Jeg bruger selv braveto til både hundene og katten. Ja, det er kemi jeg putter i kroppen på dem og det er jeg et eller andet sted ikke superduper glad for. Men det er trods alt ret gennemtestet og ja, der kan være bivirkninger, men de er altså ret sjældne når man tænker på hvor udbredt brugen af det er. Så jeg tager chancen.
    Og ja flåterne kan godt nå at bide når hunden er beskyttet af bravecto, men der sidder nu aldrig døde flåter på hverken dem eller katten så de er faldet af inden de har noget at bide sig rigtig godt fast. Jeg supplere med centaura spray hvis jeg skal ud steder hvor risikoen for flåter er meget stor. Det bruger jeg også til mig selv.

• #24   11. apr Jeg bruger Credelio til både Sia og Emmily.
    Det er samme stof, som i Add Tab.
    Credelio er på recept/hos dyrlægen.
    Add Tab købes på apoteket, uden recept.

Jeg giver korrekt dosis, hele året.

Selvom vi dagligt kommer i naturområder, har jeg ikke set en eneste flåt på hundene. Jeg ved godt at flåterne skal bide, før det virker, men må bare konstatere, at det virker rigtig godt.

• #25   11. apr Mette ja det er egentlig pest eller kolera smiley
    Jeg ser faktisk en hel del døde flåter på mine behandlede kundehunde.

• #26   11. apr Jeg skal prøve AdTab til Berta i år. Har tidligere brugt Bravecto, men det er lidt nemmere at kunne købe uden recept

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #27   12. apr Virker bravecto dårligt på hunde mht bivirkninger?

Jeg spørger fordi det er eminent til kat. Har set det i brug til ca 4000 over to år på internatet og ingen bivirkninger

Vi anvender nu et nyt der gives i nakken og både behandler orm og lopper så vi slipper for en pille til kattene. Men bravecto virkede fantastisk også på øremider

Døde flåter er normale ved bravecto. Og ja nogle smittes uanset. Desværre. Det er en grim omgang kan jeg se på klinikken når de kommer ind

Men er det anderledes på hund? Altså flere bivirkninger? Arterne er jo ikke ens

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 260
    #28   12. apr Igennem flere år til flere hunde Bayvantic som går i fedtlaget og hvor flåter ikke skal bide før de dør.
    Har kun set en flåt på hundens øjenbryn.

• Isabelle
    okt 2023

#29   12. apr Jeg har ikke oplevet bivirkninger med Bravecto - eller Simparica.

• #30   12. apr Ingen bivirkninger med hverken Bayvectic eller Bravecto her hos hunden.

Kattene får advantage, da de ikke kommer ud, dog får en Bravecto, da hun har tendens til loppeallergi, og en får ad tabs, da jeg lettere kan lokke piller i hende end at dtyppe med spot on.

• #31   12. apr Seresto her ... det har jeg aldrig nogle problemer med.

Og kæresten kører Xpeng, så han må være den, der tager en for miljøet ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#32   13. apr X-peng, aldrig hørt om det ,men jeg følger heller ikke med på el-bilmarked smiley

Så der må gerne grines, jeg søgte på X-peng mod flåter smiley smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#33   13. apr Jeg troede også, at Xpeng var et flåtmiddel, CM smiley

• #34   13. apr Såeh .. min kæreste kører i loppe/flåt middel ?

Det giver mening smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#35   13. apr Nogen bruger udtrykket "kører" når noget virker smiley smiley

Kommentér på:
Loppe flåt midddel

Annonce