{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

Hanne J
Hanne J
Emner: 1 Svar: 6

Gøende nabo hunde {{forumTopicSubject}}

Hej herinde, jeg søger på lidt inputs.
Jeg er erfarne hundeejere, men har fået et problem jeg ikke lige kan løse.
Er flyttet til et nyt sted for nogle år siden, bor for enden af en blind grusvej og har fået en ny hvalp, nu 10 uger. Mit problem består i, at naboer ned langs vejen har nogle hunde, som bare lukkes ud i haven og gør helt hysterisk, når man går fordi, og blive ikke stoppet, naboen er ikke til at snakke med. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lære min hvalp at ignorere denne hysteriske gøen, har prøvet at støtte hende, har lækre godbidder m.m. Men hun bliver bange når de kommer farende ud i hækken og gør, hvilket er forståelig. Jeg bliver desværre nødt til at gå forbi, for at komme ud at gå. Håber nogle har en ide. Mvh Hanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøende nabo hunde
  • #1   15. aug 2021 Har du mulighed for at krydse fortovet ved de værste hunde?

Ellers stil dig op og vær godbid dispenser så enten bliver naboerne trætte af det, ellers også lære sin hvalp at gøende hunde = godbidder smiley

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2021

#2   15. aug 2021 Desværre er der ikke noget fortov, og hundene stopper ikke gøen. Det er 2 omplacerings gunde ( gadehunde fra udlandet og ejer har ikke trænet dem efter køb ) min hvalp kan høre dem i vores have, da de gør af alt og alle, hvilket hun ikke reagerer på

• #3   15. aug 2021 så modsatte side?

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2021

#4   15. aug 2021 Det er lidt svært, grusvejen er ca 3 m bred, og jeg går længs væk fra deres hæk, og jeg bruger godbidder.

• #5   15. aug 2021 Hoppe i bilen og køre forbi husene, for så at starte gåturen der?
    Eller gå tur når der er mindst risiko for at de er i haven.
    På sigt skal hun selvfølgelig lære bare at gå forbi.

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2021

#6   15. aug 2021 Tak for indspark. Ja det er rigtigt, hun skal jo lære det, tænker jeg skal have købt nogle super godbidder og så bare sidde et stykke nede, håbe de er ude, og så fodre hende.
    Desværre kan jeg ikke se hvornår de er ude, der er inge system i det.

• #7   15. aug 2021 har i et stisystem bag ved husene?

• #8   15. aug 2021 Jeg har haft samme problem, ikke at mine hunde blev bange, men jeg var hamrende irriteret over at genbo hunden styrter gøende og knurrene mod hegnet hver gang vi, eller noget passerede.
    Jeg smed et par lækre godbidder over hegnet hver gang vi nærmede os og talte stille til hende.
    Efter en uges tid på den måde, så begyndte hun at holde kæft, men stadig komme hen, men nu for at få en godbid.
    Hun gør så stadig voldsomt at alt og alle, men i det mindste ikke når vi går forbi
    Det er faktisk blevet så godt at hun kommer logerne hen for at hilse, og få en godbid.

• #9   15. aug 2021 Hvilken race er de hunde som gør smiley

• #10   15. aug 2021 Jeg ville gøre som MLA (og gjorde det i øvrigt engang med en rottweiler, der gik totalt bersærk når vi gik forbi), og så have en tube mad med til egen hund. Du kan bare købe en tube tunguf eller makrel i et supermarked, eller leverpostej m.m. i dyreforretninger. Og så tubefodre hende forbi de ejendomme, hvor der er sure hunde.

Jeg ville skide på om naboen eventuelt blev sur over at jeg smed godbidder ind smiley

• #12   15. aug 2021 Hvis genbo/nabo er ligeglad og uden for pædagogisk rækkevidde, og man ikke kan undgå dennes hund og ens egen hund er skrækslagen, så vil jeg da ikke spekulere i om naboens fido har allergi.
    Så må naboen komme ud af starthullerne.

• #14   15. aug 2021 Skal det gå ud over andres hunde, at ejer er en idiot?

PS, jeg har også haft bugspytkirtel-hund.

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2021

#15   15. aug 2021 Hej, har inge andels om race, det er gadehunde fra et land sydpå. Nabo kommer ikke ud af starthullerne, uden for pædagogisk rækkevidde, undre mig hvorfor de har hunde. Nej vi har ikke noget stisystem. Men som skrevet tror jeg bare at det kun kan løses med godbidder og langsom fremad gående træning. Har trænet meget med hund, bare aldrig denne situation, håber at det virker

• #17   15. aug 2021 Det er trods alt så få hunde, der lider af noget, som vil gøre dem syge af et par godbidder. Så den chance turde jeg godt tage.

• #18   15. aug 2021 Altså mine ville flyve i flæsket på hinanden over en godbid de begge ville have... så den læsning ville jeg bestemt ikke bruge når der er flere hunde

• #20   16. aug 2021 Ej man smider ikke godbidder til fremmede hunde, altså så længe den gøende hund er bag hegn, så må man da nøjes med at forholde sig til sin egen hunds reaktioner.

Ville det også være ok at begynde at smide godbidder til gøende hunde i andre situationer?
    Hvis man ikke lige er enig i ejers opdragelse.
    Hvad med alle de hunde der sidder og galper i bilerne ved trænings pladsen.

• #21   16. aug 2021 Tror jeg ville tage en klapstol med og så sætte mig udenfor haven med de gøende hunde sammen med min egen hvalp. Så kan hvalpen se, at du slapper af i situationen, at du ikke er bange og så fodrer du ellers løs på den egen hvalp. Typisk vil de andre hunde jo falde ned efter lidt tid, når i to er i ro og så ser din hvalp lige pludselig en anden side af de to gadehunde. På den måde får du afdramatiseret situationen tror jeg - og jeg ville være totalt ligeglad med en anden hundeejers tanke her, han/hun tager ikke selv noget ansvar, så det må være op til dig at takle det på bedst måde for dig og din hvalp.

• #23   16. aug 2021 Jeg er med Kirsten
    Og nej, man smider bare ikke foder ind til andres hunde.
    Jer der foreslår det, ville i synes at det er ok, hvis folk smed foder ind til jeres hunde?

Isabelle, høreværn med radio smiley

• #25   16. aug 2021 Man kan håbe at ejeren så bliver træt af hundene gør i lang tid smiley

• #26   16. aug 2021 Ha ha Isabelle, det er lige til at grine af.

Jeg har jo privat skov at træne i
    En dag mens jeg gik mit spor kom der en glad løs hund rendende og ødelagde det for mig.
    Da jeg endelig fandt ejeren, belære denne mig, at hunde gerne måtte rende løs i private skove

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2021

#28   16. aug 2021 Hej alle, håber ikke der er sket en misforståelse, kunne aldrig finde på at smider foder ind til andre hunde, det er min hvalp jeg ville stopfodre.
    Kirsten din ide med pavestolen er spændende, tror jeg skal afprøves smiley

• #29   16. aug 2021 Hanne J
    Jeg misforstod ikke, men ønsker dig held og lykke til at det lykkedes, og det tror jeg at det gør. smiley

• #30   16. aug 2021 Isabelle, tak for et godt grin, den kan jeg godt nok ikke slå, men har en mere.

Jeg var i hundeskoven med Gaddafi for at han kunne lege med sin ven Nemo, som ikke kan slippes løs.
    Vi var der ret tidligt om morgenen, hvor der ikke plejer at komme andre.
    Der kom så en mand med to af de der lange ruhårede "basset verde" eller hvad de nu hedder.
    En af dem gik direkte hen og overfaldt Gaddafi.
    Nu er Gaddafi jo en Terrier med stort T, så han forsvarede sig og bed sig godt fast i øret af den anden hund og ville ikke slippe igen.
    Jeg blev så møjet til og fik at vide, at sådan en psyko hund som Gaddafi ikke har noget at gøre i en hundeskov
    Og Gaddafi er ellers venligheden selv, han opfordrer alle andre hunde til leg.

Måske vi skulle oprette vores egen tråd?

Kommentér på:
Gøende nabo hunde

Annonce