MEGET gøende nabo-hunde! HJÆÆÆÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Lige nu står jeg og igang med at lave mad; har døren åben ud til haven, da vores egen hund så kan gå ud og ind som han vil. Mit problem det er at vores genbo har 2 pomeranier som gøer som bare fanden. Det skal de da også have lov til hvis det da ikke bare var hele tiden! Det er jo til at blive sindssyg af. Og det er af ALT de gøer - biler, mennesker osv...De er ca 1 år gamle så man skulle jo mene at det ikke bare er hvalpe-alderen der kommer til udtryk...??!! Det er 2 ældre mennesker og er selv meget ude i haven men siger INTET til hundene om at holde kxxx! Vi er ikke glade for at skulle gå til dem og beklage os og vi ved at mange af de andre naboer også er irriterede over dem. Mit spørgsmål er nu: er der et sted man kan klage over gøende hunde?
Ser frem til jeres svar...
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
og se om det så ikke hjalp . og hvis ikke ja så kan man jo gå den anden vej...
men kan godt følge dig ..
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
og sige det på en pæn måde..
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Hvis alle går og er irriterede men ikke siger noget til dem, hvordan skal de så vide at de virkelig generer folk. Synes ikke man skal gå videre til andre med sin klage, før man i det mindste har gjort folk opmærksomme på, at man er irriteret over noget.
jun 2006
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 288
Ja det med hunde der gør helt uhæmmet er enormt belastne.. Jeg synes godt man kan tillade sig at brokke sig selvom man selv har hund.. Vores siger fx ikk en kvider medminde vi ber ham om det så kan ikke se hvorfor man ikke kan brokke sig hvis andre hunde gør helt vildt.
Problemet er bare at hvis man ringer til politiet gør de somregl ikke ret meget ved det. Og hvis hundene er vant til at gø helt vildt tror jeg osse det er svært at få dem til at forstå at det ikke er i orden mere.
Hmm mit råd ville være enten at ignorere det eller gå over til dem og sige det som det er på en pæn måde. Men det er sgu altid svært når det er naboer..
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.830
jun 2006
vi bor med en kæmpe amstaff og han gør ikke ..han ved jo godt at de bare kan komme ind ..i haven han skal nok være klar ...men min feks ved da godt at hvis nogen først kommer ind er han på s......!!
derfor gør han så meget for han har jo intet andet at have det i ..der skal være plads til alle hunde...men jeg synes du skulle tage forbi med en pæn tone ...for altid er der da ingen der kan holde ud.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.630
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.630
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 21
Vi har snakket om at se tiden an her i vinter hvor de nok ikke er såmeget ude og så hvis de bliver ved til sommer næste år, ja så bliver vi nødt til at gøre noget for det er sgu til at blive sindssyg af! Også når de rent faktisk ikke gør, så kan jeg høre dem i det fjerne og så er det sgu langt ude
Og så synes jeg nu godt man kan tillade sig at klage når man selv har hund....
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.110
Der var IKKE EN der kom til mig og sagde at Tinka gøede når jeg ikke var hjemme.
Det gjorde at jeg var SÅ tæt på at blive smidt ud..
Jeg måtte på boligkontoret og forsvarer min sag med at jeg ikke vidste noget om at hun gøede og at det egentlig var noget svineri at jeg får advarsler inden jeg bliver gjort opmærksom på at der er noget galt..
Jeg skrev derfor så til mine 5 naboer at jeg var skuffet over at en havde klaget, og tinkas gøen ville være stoppe længe før hvis jeg havde vidst at det skete..
To af mine naboer skrev tilbage at de ikke have klaget, og havde ikke overvejet at andre klagede og de var kede af ikke at ha sagt noget lidt før.. De skrev begge at de nok skulle sige til hvis Tinka så får tilbagefald og begynder at skabe sig igen..
Så fat pennen og skriv et brev..
Og ikke noget med at skrive at I ved at andre også er irriteret, det kan virke som et angreb
sep 2007
Selvfølgelig skal de have ret til at være hunde og gø og forsvare deres territorium, men der er da grænser!
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Nu har vi selv en hund som gøer - Dog kun af biler og knallerter, og selvfølgelig hvis der kommer en hund forbi..
Vi har været rundt til de nærmeste naboer og sagt at de endelig skal sige til hvis det bliver for meget.
Vil nemlig gerne beholde det gode naboskab ;-))
sep 2007
Det jeg mener er at de gøer så meget at jeg i det fjerne føler jeg kan høre dem selvom de faktisk ikke gøer. Deres gøen har simpelthen printet sig ind i hjernen!
MEGET gøende nabo-hunde! HJÆÆÆÆLP!